sirko Публикувано 30 септември 2009 Сподели Публикувано 30 септември 2009 От скоро ми се върти в главата да сменя свещите и кабелите на галанта. Имам някакво съмнение, че някои кабел или някоя свещ правят мизерии, на празен ход има съвсем леко прескачане на мотора едвам се долавя и то много рядко (или си внушавам) на високи и средни обороти си работи супер, или тогава аз не го усещам или го няма въобще прескачането. Друго и за профилактика, не знам кога и дали въобще са сменяни, пък и да не отиде някоя бубина, също искам и да видя как ще ми се отрази на разхода. Минимума до който съм стигал е 10.5/100 (на дълго без климатроник, сам в колата и без багаж).Кои от 2-та вида свещи да взема NGK PFR6G-11 или Denso PK20PR11 също и какви кабели - марка/модел? И сега най-важният въпрос - как се сменят? Ако може някой да обясни по подробничко, че на V6 не е като на 4 цилинръра махаш старите, слагаш новите и готово. Ако има снимков материал още по-добре, ако няма като ги сменям ще направя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 30 септември 2009 Сподели Публикувано 30 септември 2009 (редакция) От едната страна 3те се сменят лесно Махаш пластмасовия капак вадиш кабела и сменяш... ама от другата страна са под колекторите и трябва да ги сваляш барабар с разкачване на всичките вакуми и кабелчоци Ако не си го правил или гледал как става не ти препоръчвам да се пробваш... или поне да си подсигуриш после някой да помогне с сглобяването :P P.S. Аз като си взех колата веднага ги смених мойте (при Милен_з) и се оказа че въобще само предните 3 бяха сменяни. Редактирано 30 септември 2009 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 30 септември 2009 Сподели Публикувано 30 септември 2009 Аз ги сменях и въобще не е сложно. Наличието на газово ми удължи доста времето и като цяло ми отне 3 часа, с малко помощ на моменти. Накратко - освобождава се колектора(има планки които го държат на няколко места) и аз не разкачвах много вакууми и кабели, а само няколко колкото да мога да вдигна колектора нагоре за да пъхна ключ. Просто ако не си сигурен си бележи какво разкачаш (или прави снимки) и ако имаш налесно си вземи гарнитура да я смениш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 30 септември 2009 Сподели Публикувано 30 септември 2009 (редакция) http://media.snimka.bg/s1/4094/034432407-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4094/034432408-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4094/034432409-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4094/034432410-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4094/034432413-big.jpg?r=0 http://media.snimka.bg/s1/4094/034432414-big.jpg?r=0 Това са снимките. Не се налага да откачаш всички вакуми. Според мен е елементарно - последователността на действията се учат в движение. Ако си поне малко технически грамотен - действай! Отнема малко време и няма нужда от специални инструменти. Успех! :icon_thumbup: :icon_thumbup: :icon_thumbup: Редактирано 27 ноември 2014 от Светльо Ангелов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 30 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2009 Благодаря, снимките са достатъчни ще взема свещи и гарнитурата на колекторите и ще се сборя. Някой да предложи какви кабели да взема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 30 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 30 септември 2009 Свещите няма значение какви ще са. Дали NGK PFR6G-11 или Denso PK20PR11. Последните години Мицубиши работят само с Denso.Важното е да е точната свещ, защото на този мотор, ако не са същите по заводски показатели ги "гори", като факли! Кабелите най-добре е да бъдат оригинални "Sumitomo". Te са с определено сечение и дължина. Тогава колата работи перфектно.Моето лично мнение е, да не сменяш кабели, ако не си сигурен, че е от тях. Старата максима важи, че "всичко, което работи, не се пипа!" Може прекъсването да е от много неща и само смяната на свещи да е идеален вариант на този етап. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 1 октомври 2009 Сподели Публикувано 1 октомври 2009 Защо ли си мисля, че това прекъсване за което говориш е добре познатото леко "претрисане" на шестаците. На въпорос към бай Пламен "Добре де, защо тресат така почти всички Галанти които съм виждал?" (Въпроса му го зададох в Ст. Загора защото гледахме един Галант на Слави много хубавичък, но и той претрисаше, като моя) Пламен ми отговори - "Проблема не е от едно нещо - кабели, свещи, палец, капачка делко и т.н".......може и да съм объркал някой от елементите. Каза, че Гришата (Реконструктора) му е дал карт бланш и след смяната на тези неща колата заработила перфектно без никакво "претрисане". Понеже са ми поизпуснали предните амортисьори, понякога направо имам чувството, че ме люлее.....друг път няма никакво претрисане. Аз също съм си купил свещи, които мисля скоро да сменя и ще споделя дали има някаква разлика. Взех си ДЕНСО двойно платинени. За кабелите какво да ти кажа....един приятел съфорумник си купи Магнакор, за които и аз съм чувал, а и той ми каза, че са нещо като "вечни". Но кабели се мерят. Премери ги първо според мен и тогава се хвърляй в покупки, защото кабелите не са ефтини никак (~250-300 лв за Магнакор по спомен). Поздрави!Цецо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 1 октомври 2009 Автор Сподели Публикувано 1 октомври 2009 Амортисьорите ги изключвам да са причината защото това претрисане се усеща само на място и то много рядко. Кабелите искам да ги сменя заедно със свещите за да си спестя двойната работа след това, пък и не знам как да ги измеря... Инвестицията ми се струва добра към 110-120 паунда ще ми легнат(кабели+свещи) и смяната им от мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 1 октомври 2009 Сподели Публикувано 1 октомври 2009 Аз също не казвам, че е от амортисьорите, просто моите са поизпуснали и като претриса понякога и все едно ме люлее чак. А не, че от тях е проблема.... 110-120 паунда с кои свещи NGK или DENSO и с какви кабели? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 октомври 2009 Сподели Публикувано 1 октомври 2009 Защо ли си мисля, че това прекъсване за което говориш е добре познатото леко "претрисане" на шестаците. На въпорос към бай Пламен "Добре де, защо тресат така почти всички Галанти които съм виждал?" (Въпроса му го зададох в Ст. Загора защото гледахме един Галант на Слави много хубавичък, но и той претрисаше, като моя) Пламен ми отговори - "Проблема не е от едно нещо - кабели, свещи, палец, капачка делко и т.н".......може и да съм объркал някой от елементите. Каза, че Гришата (Реконструктора) му е дал карт бланш и след смяната на тези неща колата заработила перфектно без никакво "претрисане". Понеже са ми поизпуснали предните амортисьори, понякога направо имам чувството, че ме люлее.....друг път няма никакво претрисане. Аз също съм си купил свещи, които мисля скоро да сменя и ще споделя дали има някаква разлика. Взех си ДЕНСО двойно платинени. За кабелите какво да ти кажа....един приятел съфорумник си купи Магнакор, за които и аз съм чувал, а и той ми каза, че са нещо като "вечни". Но кабели се мерят. Премери ги първо според мен и тогава се хвърляй в покупки, защото кабелите не са ефтини никак (~250-300 лв за Магнакор по спомен). Поздрави!Цецо Магнакор-а не са чак толкова хубави ,а и са по дебели от оригиналните, според мен не ти трябва Магнакор при положение че цената им е горе долу колкото на оригиналните........а повярвайте ми , оригиналните са доста здрави............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 Магнакор-а не са чак толкова хубави ,а и са по дебели от оригиналните, според мен не ти трябва Магнакор при положение че цената им е горе долу колкото на оригиналните........а повярвайте ми , оригиналните са доста здрави............. 120 паунда платих за моя магнекор. 8мм. са в диаметър и са супер. Старите ми си бяха ОК, но реших да ги сменя, че си бяха фабричните... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Modrus Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 :spam: GT Power - ти автомивка ли имаш? или тази е колата за снимки... :) майтапа настрана - но питането ми е оффтопик, но като видях прекалено чистия двигателен отсек на снимките и ми идва едно питане: Има ли някакъв проблем да се чисти с пароструйка двигателя? Цецо ми разправяше, че ставало Пинко с нещо си... :( Вероятно има само няколко неща дето трябва да се завият за да не се намокрят и всичко друго може да влиза в банята... - ама кажете кои са тези неща? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 :spam: GT Power - ти автомивка ли имаш? или тази е колата за снимки... :) майтапа настрана - но питането ми е оффтопик, но като видях прекалено чистия двигателен отсек на снимките и ми идва едно питане: Има ли някакъв проблем да се чисти с пароструйка двигателя? Цецо ми разправяше, че ставало Пинко с нещо си... :( Вероятно има само няколко неща дето трябва да се завият за да не се намокрят и всичко друго може да влиза в банята... - ама кажете кои са тези неща? Не мий безпричинно. Евентуалните технически рискове надхвърлят естетическите ползи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GT PoWeR Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 :spam: GT Power - ти автомивка ли имаш? или тази е колата за снимки... :) майтапа настрана - но питането ми е оффтопик, но като видях прекалено чистия двигателен отсек на снимките и ми идва едно питане: Има ли някакъв проблем да се чисти с пароструйка двигателя? Цецо ми разправяше, че ставало Пинко с нещо си... :( Вероятно има само няколко неща дето трябва да се завият за да не се намокрят и всичко друго може да влиза в банята... - ама кажете кои са тези неща? Точно това, че бях измил двигателя беше причината да махам колектора - един от цилиндрите не работеше, а и не се оправи и след около 700-800 изминати км. Затова се наложи да подсушавам. На много служебни коли бях измил двигателите, но само моята направи проблем. Повече не мисля да го мия - тук няма и смисъл, за 2 дни побелява от прах. В Белгия е друго - на снимките е 1 месец след като е измит и свети Иначе се мие най-добре с обезмаслител (например Меглио) и с водоструйка. Увиваш сирената на алармата с найлонова торбичка и пръскаш смело. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 Сега видя ли, че Цецо правилно ти е казал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 октомври 2009 Сподели Публикувано 2 октомври 2009 Точно това, че бях измил двигателя беше причината да махам колектора - един от цилиндрите не работеше, а и не се оправи и след около 700-800 изминати км. Затова се наложи да подсушавам. На много служебни коли бях измил двигателите, но само моята направи проблем. Повече не мисля да го мия - тук няма и смисъл, за 2 дни побелява от прах. В Белгия е друго - на снимките е 1 месец след като е измит и свети Иначе се мие най-добре с обезмаслител (например Меглио) и с водоструйка. Увиваш сирената на алармата с найлонова торбичка и пръскаш смело.Значи, освен алармата, трябва да се увие и делкото с капачката, а там е доста трудно да се стигне ,та чак и да се увие както трябва..........освен това ако кабелите ти са стари , то е възможно да пропусне вода някой кабел вътре около лулата ,тогава съответния цилиндър ще прекъсва.......ако прекъсва така, то и 10 000км. да минете ,той няма да се оправи защото вътре си оставя водата и тя не се изпарява тъй като е "затворена"...........следователно се налага ваденето на всички лули и подсушаването им ,както и отворите за свещите..........За въпросния Магнакор - не е по добър от оригиналния такъв и е по дебел............на мен не ми харесват .......... :icon_blush: 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 18 март 2012 Сподели Публикувано 18 март 2012 Колеги,нещо в сайта на NGK ми излизат само за 2.4 и 3.0 В6,въпросът ми е стават ли за 2.5 в6 и какви са размерите и топлинното число на 6А13 ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 19 март 2012 Сподели Публикувано 19 март 2012 Колеги,нещо в сайта на NGK ми излизат само за 2.4 и 3.0 В6,въпросът ми е стават ли за 2.5 в6 и какви са размерите и топлинното число на 6А13 ? Трябва ти това - NGK PFR6G-11 . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 20 март 2012 Сподели Публикувано 20 март 2012 (редакция) Благодарско,колега Тук може да видите един интересен тест на дино с различни свещи -> http://forums.maxima.org/4th-generation-maxima-1995-1999/553161-spark-plug-horsepower-comparison.html Редактирано 20 март 2012 от s-m Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 23 март 2012 Сподели Публикувано 23 март 2012 Последен въпрос,ако може Iridium свещи не стават ли? Например тези -> http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=BKR6EIX-11&x=74&y=14Понеже гледам че размерите и топлинното число са 1 към 1 с NGK - PFR6G-11? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 23 март 2012 Сподели Публикувано 23 март 2012 Аз съм с иридиеви свещи,но на двулитров Галант и откакто съм ги сложил,изобщо не са напомняли за себе си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrumBo Публикувано 23 март 2012 Сподели Публикувано 23 март 2012 Колеги като става въпрос за двигатели този http://www.mobile.bg/11316098686056773 не Ви ли е познат ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s-m Публикувано 23 март 2012 Сподели Публикувано 23 март 2012 Интересното е че и един приятел със сериозен опит ми сподели че от иридиевите голяма файда нямало.Посъветва ме да се ориентирам към обикновенно NGK с 1 число по-студени.Преди 1 година си бях взел NGK V power гледам из youtube сериозни машини ползват точно този модел,вместо фенси иридиеви или палтинуми на дензо и нжк :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 24 март 2012 Сподели Публикувано 24 март 2012 Интересното е че и един приятел със сериозен опит ми сподели че от иридиевите голяма файда нямало.Посъветва ме да се ориентирам към обикновенно NGK с 1 число по-студени.Преди 1 година си бях взел NGK V power гледам из youtube сериозни машини ползват точно този модел,вместо фенси иридиеви или палтинуми на дензо и нжк :icon_hmm: Тя колата няма да тръгне да върви повече,просто ресурса на тези "фенси" свещи е голям и дълго време няма да се занимаваш с тях.А като почне да не ти работи добре двигателя,откъде се почва-кабели,свещи,бубини.На големия мотор е много весело всеки път да вадиш "хубавите" свещи за 7 лева,особено на задния ред цилиндри.На газ им дават 30 000 км,но най-вероятно ще се скапят по-рано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
D.Valchanov Публикувано 5 октомври 2012 Сподели Публикувано 5 октомври 2012 колеги най-вероятно не е най-тичната тема но някои може ли да ми каже за 6A13 2.5 1999 от къде да си взема целия кит с гарнитурите и колко ще струва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.