Премини към съдържание

Кой е направил дизайна на Лансер Х


aga

Препоръчано мнение

Босненец - Омер Халиходжич :D

 

Много интересно четиво:

 

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate...2006/18e_25.pdf

 

"Гледайки оригиналното Паджеро, последният Галант и Лансер, се опитах да разбера какви са общите им гени. Чувствах че имат нещо общо с дизайн на самолет."

 

Дизайнът е роден в Италия. На снимката се вижда първият моделиран Лансер Х.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Omer_Halilhodžić

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И Akinori Nakanishi също с екипа си.

 

:link:

 

Е, това са снимки след като всичко е готово. Дизайнът е физически изваян от полиестерна смола в Италия от италианската школа майстори. След това се сканира в CAD/CAM система и се прави производставен вариант, който както знаем има известна прилика с концепта. :icon_hmm:

 

Важното в случая е, че при този дизайн изрично са гледали култовите стари модели :icon_thumbup:, което така или иначе го знаем.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Абсолютно си прав! :)

Има много надарени дизайнери по целия свят и от Мицубиши купуват техните идеи.

Италианците са ненадминати в дизайна. Те използват въображение, които за японеца са далечни и чужди.

Традициите в Япония се пазят от векове. Виждат нещата, като цяло опростени. За тях хачи (клечките за хранене) са най-рационалното нещо, докато за останалия свят това за две неудобни пръчки. :) За дизайн им е доста трудно да проумеят какво харесваме ние.

На Балканите има също много способни хора, които могат да работят евтино и да дават идеи, а японците да ги изработват.

Тази формула проработи в модела Лансер, от които бяха продадени и ще се продават милиони бройки.

От Мицубиши би било добре да се вслушат в мнението на хората по целия свят. Особено от фен клубовете. Те са идеалният барометър дали се харесва определен модел.

Колкото и да звучи невероятно, Мицубиши няма модел в средния клас, който да отговори адекватно на нуждите на хората. Ако отидеш в шоу рум на фирмата и попиташ точно за този клас отговора е: "Искате ли Лансер, или да!" :)

Няма Галант, няма Сигма, няма ZT.

Американския Галант претърпява фейслифтове, които нямат никакъв успех, именно заради визията.

Не се харесва в Русия, Европа, Япония....освен в Америка и там даже не се продава успешно.

В Австралия имаше що годе симпатичен автомобил с награда за най-добра кола (Mitsubishi 380 Wins Best Car Award) , но и там затвориха фабриката и практически прекратиха произвеждането на модела, въпреки че и той не блестеше, като връх на дизайнерско майсторство.

Така че бъдещето на моделите в средния клас е неясно, което е огромна не маркетингова, а глобална за фирмата грешка.

Производството на уголемен Лансер с малки изменения във визията, но с присъщата "муцуна", но с купе на Галант би донесло огромен успех.

Дори фейслифт на Галант от 1997 година, но с подобрен съвременен интериор, пак ще е актуален и доста продаваем.

А какво стана с Nessie? Защо не пуснаха в продажба тази страхотна кола (виж линка) дори не с водороден двигател? В коша може да влезне всеки един дизелов, бензинов, хибриден, електрически и какъв ли не още мотор. Къса ми се сърцето само като я видя! :rulez:

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важното в случая е, че при този дизайн изрично са гледали култовите стари модели :icon_thumbup:, което така или иначе го знаем.
Аз като гледам новият Лансер и Волво S40, все си мисля че дизайнерите са роднини... :)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Балканите има също много способни хора, които могат да работят евтино и да дават идеи, а японците да ги изработват.

 

Това за евтиното откъде ти хрумна? :D

 

За останалото сме в пълно съгласие. Да бяха взели Галанта, да...

 

Галантът е силно архаичен като технически дизайн в последния вариант като моя. Това е дизайн от началото на 90те и e нa 'изкуствено дишане' през 2000г.

Затова не става за нищо вече като платформа и затова е спрян. Това което е оставил е маркетинговия сегмент и като цяло идеята за подобен седан.

Ако сега го пуснат по салоните, ще се продава.

 

Това което разбрах за Мицубиши е, че са опаковъчна фирма - слаб маркетинг, правят груб проект на автомобил и го аутсорсват на хиляди под доставчици на компоненти (все повече европейски) за да го изпълнят, вкл. и екстериора. Има си например фирми които произвеждат само дашбордове за всички коли - от Мини до Крайслери (например Магна в Детройт, бях там миналия месец).

Явно Мицубиши са орязали ММС сериозно.

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За Волво и Митсубиши нали знаете...Още с40 и Каризма се оказва ,че са малко или много братчета....Доколкото помня идентична ходова част и много други общи....

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно Мицубиши са орязали ММС сериозно.

И аз отдавна имам едни такива съмнение. По всичко изглежда , че авто производството, като че ли не им е приоритетно.

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами след като дойде времето да се смени Галанта преди месец,точно дизайна на новия Лансер ме отблъсна от него - прекалено младежки и неоправдано агресивен ми се струва за хора току-що минали четиридесетте.И се спрях на Волво С 40 - компактен,стилен,дискретен,сигурен и не на последно место, извън обсега на наложения от идиоти като Слави чалга-културен парадизъм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.И се спрях на Волво С 40 - компактен,стилен,дискретен,сигурен и не на последно место, извън обсега на наложения от идиоти като Слави чалга-културен парадизъм.

Трябваше да си вземеш Ауди или Пасат ............... :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да си вземеш Ауди или Пасат ............... :D :D

 

Не е трябвало да продава Галанта - това е кола за хора които не обичат да се набиват на очи, така пише - значи е вярно :)

 

Волвото е скучно - колата на чичката с каскета. Жените не харесват Волво, но бабичките - ухааа! (тези в Германия, имам предвид) Нали е сигурно :icon_doh:

Трябвало е да вземеш Форд - същата платформа, по-ниска цена, много дискретен :D

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое конкретно

 

Всичко цялостно.

 

Купе

Body stiffness, crimple zones (Euro-NCAP)

 

Архитектура на Engine Management и периферията

- от каменната епоха, late 80s style, архитектурата не е модулна и не подлежи на скейлинг (CAN bus, etc)

- not fail-safe

- command-by-wire не може директно да се добави като кръпка, другите ОЕМ отдавна направиха първите стъпки, това са controls в купето (сензорика на педали, лостове) и актюатори по мотор, окачване, steering

- emission control is basic fuel injection, late 80s... Хубавият 6а13 спокойно можеше да поживее още 20 години с ново ЕКУ с адаптивни настройки целящи минимален разход... Стоп-енд-го като на БМВ, с ГДИ което няма "недостатъците"... Защо едно 100 коньово БМВ харчи 6/100, а едно 100 коньово Мицубиши Лансер харчи 9-10 на 100? И върви по-малко?

 

Трансмисии: ИНВЕКСа беше хубаво софтуерно въведение, да... Типтроник с 4 предавки е early 90s... CVT е гейско, трябва dual-clutch решение за да е 2010s.. Ще го вземат от VAG...

 

Окачване: Скъпо, камара железа, недооразмерено, толеранси, няма никаква сензорика по окачването, не е проектирано да я има - клиренс над пътя и т.н., обратна връзка към енджин менджмънта и т.н. Спирачки - без коментар.

 

Актив сейфти - това иска внедрен контрол-бай-уаиър в предишната платформа (липсва), мех. системи са скъпи за производство и ненадеждни. Как се прави адаптивен круз контрол без control-by-wire?? :icon_bye:

 

Останалото са подробности, като интериор, пластмаси, екстериор, модни тенденции. За да сложиш пластмасови калници и хеч отзад, очевидно трябва да промениш боди шела за да мине NCAP...

 

За да се оправи всичко трябва напълно нов проект кола с напълно нова номекнлатура компоненти и агрегати, т.е. нова платформа.

Който да е технологично конкурентен - ако има например техн. стъпки които са отдавна елиминирани от конкуренцията, няма как продуктът да е конкурентен. Ако от ОЕМ А не са премахнали напълно хидравликата в steering-a и все още прокарват 2 метра тръби, диагностика, 2 литра ДОТ4 (цена 20 евро), а ОЕМ Б прокарва евтини кабели и прави софтуерна диагностика, спестявайки 30 евро спрямо ОЕМ А, познай кой ще има повече пари за разработка на нова следваща платформа и кой ще продаде повече коли. Aко ОЕМ С заменя пружини и амортисьори с електромотор и моделира пружината с диференциално уравнение от втори ред, намалявайки произв. разход с 200 евро, елиминирайки толеранси от стареене, слагайки копче "спорт", "пенсия", "комфорт" което параметризира окачването... Познай кой ще е първенец в продажбите? Тези неща ще дойдат скоро...

 

Та, Галант не става за такива ъпгрейди, дал е живот на камара Крайслери и Доджове, едно време, той си е затворена система, перфектна за нас, защото нас не ни грее колко е струвало на Мицубиши да направи един Галант или колко мизерни продажби са реализирани, и се радваме на хубавите материали, качество и т.н. и дълъг ресурс, и красив екстериор, все още уникален.... за жълти пари...

Редактирано от aga
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
...........

- emission control is basic fuel injection, late 80s... Хубавият 6а13 спокойно можеше да поживее още 20 години с ново ЕКУ с адаптивни настройки целящи минимален разход... Стоп-енд-го като на БМВ, с ГДИ което няма "недостатъците"... Защо едно 100 коньово БМВ харчи 6/100, а едно 100 коньово Мицубиши Лансер харчи 9-10 на 100? И върви по-малко?

 

Не разбрах точно сравнението ти. 100 коньовия Лансер е с разход 6.4 литра на 100 километра. Както и няма софтуеър, който да накара 6 цилиндров двигател да има среден разход 6 литра на сто! Само за сравнение на дълъг път със стария двигател 6А12 и скорост 110км сме достигали 6.5литра на 100!

 

Окачване: Скъпо, камара железа, недооразмерено, толеранси, няма никаква сензорика по окачването, не е проектирано да я има - клиренс над пътя и т.н., обратна връзка към енджин менджмънта и т.н. Спирачки - без коментар.

 

Същата камара железа, но умножено по Х2 го има и до ден днешен в Ауди (любимата ти VAG)! Какво значи не е проектирано за клиренс над пътя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същата камара железа, но умножено по Х2 го има и до ден днешен в Ауди (любимата ти VAG)! Какво значи не е проектирано за клиренс над пътя?
Ама на Аудито железата са цветни (по 2лв. килото ги изкупуват в Белканто) а на Галанта носачите са в момента по 20 стотинки килото... :lol:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да може да е остаряла концепция но е красив и здрав. Галанта де. Докато много нови коли имат безумен дизайн и се трошат всека седмица.А за лансера муцуната е убийствена но назад е дачия , не го ли свалиш ниско е много висок,то и новия колт е така ама кво да правиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Дизайна на новия Лансер е трепач. Наистина жалко, че малко са го променили в сравнение с прототипа, който пък е нечовешки агресивен. :icon_rock:

И по никакъв начин не мога да се съглася с мнения, че бил много младежки, неоправдано агресивен или пък приличал на Дачия... :icon_doh:

То затова има много различни модели, марки, та човек да си избере според вкуса. Лично мен именно хищническата акулска мутра ме спечели. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...