aga Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 (редакция) Босненец - Омер Халиходжич :D Много интересно четиво: http://www.mitsubishi-motors.com/corporate...2006/18e_25.pdf "Гледайки оригиналното Паджеро, последният Галант и Лансер, се опитах да разбера какви са общите им гени. Чувствах че имат нещо общо с дизайн на самолет." Дизайнът е роден в Италия. На снимката се вижда първият моделиран Лансер Х. http://en.wikipedia.org/wiki/Omer_Halilhodžić Редактирано 13 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 10 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 10 септември 2009 И Akinori Nakanishi също с екипа си. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 10 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2009 (редакция) И Akinori Nakanishi също с екипа си. Е, това са снимки след като всичко е готово. Дизайнът е физически изваян от полиестерна смола в Италия от италианската школа майстори. След това се сканира в CAD/CAM система и се прави производставен вариант, който както знаем има известна прилика с концепта. :icon_hmm: Важното в случая е, че при този дизайн изрично са гледали култовите стари модели :icon_thumbup:, което така или иначе го знаем. Редактирано 10 септември 2009 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 11 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 11 септември 2009 (редакция) Абсолютно си прав! Има много надарени дизайнери по целия свят и от Мицубиши купуват техните идеи.Италианците са ненадминати в дизайна. Те използват въображение, които за японеца са далечни и чужди.Традициите в Япония се пазят от векове. Виждат нещата, като цяло опростени. За тях хачи (клечките за хранене) са най-рационалното нещо, докато за останалия свят това за две неудобни пръчки. За дизайн им е доста трудно да проумеят какво харесваме ние. На Балканите има също много способни хора, които могат да работят евтино и да дават идеи, а японците да ги изработват.Тази формула проработи в модела Лансер, от които бяха продадени и ще се продават милиони бройки.От Мицубиши би било добре да се вслушат в мнението на хората по целия свят. Особено от фен клубовете. Те са идеалният барометър дали се харесва определен модел.Колкото и да звучи невероятно, Мицубиши няма модел в средния клас, който да отговори адекватно на нуждите на хората. Ако отидеш в шоу рум на фирмата и попиташ точно за този клас отговора е: "Искате ли Лансер, или да!" Няма Галант, няма Сигма, няма ZT.Американския Галант претърпява фейслифтове, които нямат никакъв успех, именно заради визията.Не се харесва в Русия, Европа, Япония....освен в Америка и там даже не се продава успешно.В Австралия имаше що годе симпатичен автомобил с награда за най-добра кола (Mitsubishi 380 Wins Best Car Award) , но и там затвориха фабриката и практически прекратиха произвеждането на модела, въпреки че и той не блестеше, като връх на дизайнерско майсторство.Така че бъдещето на моделите в средния клас е неясно, което е огромна не маркетингова, а глобална за фирмата грешка.Производството на уголемен Лансер с малки изменения във визията, но с присъщата "муцуна", но с купе на Галант би донесло огромен успех.Дори фейслифт на Галант от 1997 година, но с подобрен съвременен интериор, пак ще е актуален и доста продаваем.А какво стана с Nessie? Защо не пуснаха в продажба тази страхотна кола (виж линка) дори не с водороден двигател? В коша може да влезне всеки един дизелов, бензинов, хибриден, електрически и какъв ли не още мотор. Къса ми се сърцето само като я видя! :rulez: Редактирано 11 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 Важното в случая е, че при този дизайн изрично са гледали култовите стари модели :icon_thumbup:, което така или иначе го знаем.Аз като гледам новият Лансер и Волво S40, все си мисля че дизайнерите са роднини... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 А аз като гледам прототипа и серийния модел ме хваща яд . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 11 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 11 септември 2009 (редакция) На Балканите има също много способни хора, които могат да работят евтино и да дават идеи, а японците да ги изработват. Това за евтиното откъде ти хрумна? :D За останалото сме в пълно съгласие. Да бяха взели Галанта, да... Галантът е силно архаичен като технически дизайн в последния вариант като моя. Това е дизайн от началото на 90те и e нa 'изкуствено дишане' през 2000г.Затова не става за нищо вече като платформа и затова е спрян. Това което е оставил е маркетинговия сегмент и като цяло идеята за подобен седан. Ако сега го пуснат по салоните, ще се продава. Това което разбрах за Мицубиши е, че са опаковъчна фирма - слаб маркетинг, правят груб проект на автомобил и го аутсорсват на хиляди под доставчици на компоненти (все повече европейски) за да го изпълнят, вкл. и екстериора. Има си например фирми които произвеждат само дашбордове за всички коли - от Мини до Крайслери (например Магна в Детройт, бях там миналия месец).Явно Мицубиши са орязали ММС сериозно. Редактирано 11 септември 2009 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MaxBass Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 (редакция) За Волво и Митсубиши нали знаете...Още с40 и Каризма се оказва ,че са малко или много братчета....Доколкото помня идентична ходова част и много други общи.... Редактирано 11 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 (редакция) Явно Мицубиши са орязали ММС сериозно.И аз отдавна имам едни такива съмнение. По всичко изглежда , че авто производството, като че ли не им е приоритетно. Редактирано 11 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brad Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 Ами след като дойде времето да се смени Галанта преди месец,точно дизайна на новия Лансер ме отблъсна от него - прекалено младежки и неоправдано агресивен ми се струва за хора току-що минали четиридесетте.И се спрях на Волво С 40 - компактен,стилен,дискретен,сигурен и не на последно место, извън обсега на наложения от идиоти като Слави чалга-културен парадизъм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 септември 2009 Сподели Публикувано 11 септември 2009 .И се спрях на Волво С 40 - компактен,стилен,дискретен,сигурен и не на последно место, извън обсега на наложения от идиоти като Слави чалга-културен парадизъм.Трябваше да си вземеш Ауди или Пасат ............... :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 11 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 11 септември 2009 (редакция) Трябваше да си вземеш Ауди или Пасат ............... :D :D Не е трябвало да продава Галанта - това е кола за хора които не обичат да се набиват на очи, така пише - значи е вярно Волвото е скучно - колата на чичката с каскета. Жените не харесват Волво, но бабичките - ухааа! (тези в Германия, имам предвид) Нали е сигурно :icon_doh: Трябвало е да вземеш Форд - същата платформа, по-ниска цена, много дискретен :D Редактирано 11 септември 2009 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 13 септември 2009 Сподели Публикувано 13 септември 2009 Галантът е силно архаичен като технически дизайн Кое конкретно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 14 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 14 септември 2009 (редакция) Кое конкретно Всичко цялостно. КупеBody stiffness, crimple zones (Euro-NCAP) Архитектура на Engine Management и периферията- от каменната епоха, late 80s style, архитектурата не е модулна и не подлежи на скейлинг (CAN bus, etc)- not fail-safe- command-by-wire не може директно да се добави като кръпка, другите ОЕМ отдавна направиха първите стъпки, това са controls в купето (сензорика на педали, лостове) и актюатори по мотор, окачване, steering- emission control is basic fuel injection, late 80s... Хубавият 6а13 спокойно можеше да поживее още 20 години с ново ЕКУ с адаптивни настройки целящи минимален разход... Стоп-енд-го като на БМВ, с ГДИ което няма "недостатъците"... Защо едно 100 коньово БМВ харчи 6/100, а едно 100 коньово Мицубиши Лансер харчи 9-10 на 100? И върви по-малко? Трансмисии: ИНВЕКСа беше хубаво софтуерно въведение, да... Типтроник с 4 предавки е early 90s... CVT е гейско, трябва dual-clutch решение за да е 2010s.. Ще го вземат от VAG... Окачване: Скъпо, камара железа, недооразмерено, толеранси, няма никаква сензорика по окачването, не е проектирано да я има - клиренс над пътя и т.н., обратна връзка към енджин менджмънта и т.н. Спирачки - без коментар. Актив сейфти - това иска внедрен контрол-бай-уаиър в предишната платформа (липсва), мех. системи са скъпи за производство и ненадеждни. Как се прави адаптивен круз контрол без control-by-wire?? :icon_bye: Останалото са подробности, като интериор, пластмаси, екстериор, модни тенденции. За да сложиш пластмасови калници и хеч отзад, очевидно трябва да промениш боди шела за да мине NCAP... За да се оправи всичко трябва напълно нов проект кола с напълно нова номекнлатура компоненти и агрегати, т.е. нова платформа.Който да е технологично конкурентен - ако има например техн. стъпки които са отдавна елиминирани от конкуренцията, няма как продуктът да е конкурентен. Ако от ОЕМ А не са премахнали напълно хидравликата в steering-a и все още прокарват 2 метра тръби, диагностика, 2 литра ДОТ4 (цена 20 евро), а ОЕМ Б прокарва евтини кабели и прави софтуерна диагностика, спестявайки 30 евро спрямо ОЕМ А, познай кой ще има повече пари за разработка на нова следваща платформа и кой ще продаде повече коли. Aко ОЕМ С заменя пружини и амортисьори с електромотор и моделира пружината с диференциално уравнение от втори ред, намалявайки произв. разход с 200 евро, елиминирайки толеранси от стареене, слагайки копче "спорт", "пенсия", "комфорт" което параметризира окачването... Познай кой ще е първенец в продажбите? Тези неща ще дойдат скоро... Та, Галант не става за такива ъпгрейди, дал е живот на камара Крайслери и Доджове, едно време, той си е затворена система, перфектна за нас, защото нас не ни грее колко е струвало на Мицубиши да направи един Галант или колко мизерни продажби са реализирани, и се радваме на хубавите материали, качество и т.н. и дълъг ресурс, и красив екстериор, все още уникален.... за жълти пари... Редактирано 14 септември 2009 от aga Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 14 септември 2009 Admin Сподели Публикувано 14 септември 2009 ...........- emission control is basic fuel injection, late 80s... Хубавият 6а13 спокойно можеше да поживее още 20 години с ново ЕКУ с адаптивни настройки целящи минимален разход... Стоп-енд-го като на БМВ, с ГДИ което няма "недостатъците"... Защо едно 100 коньово БМВ харчи 6/100, а едно 100 коньово Мицубиши Лансер харчи 9-10 на 100? И върви по-малко? Не разбрах точно сравнението ти. 100 коньовия Лансер е с разход 6.4 литра на 100 километра. Както и няма софтуеър, който да накара 6 цилиндров двигател да има среден разход 6 литра на сто! Само за сравнение на дълъг път със стария двигател 6А12 и скорост 110км сме достигали 6.5литра на 100! Окачване: Скъпо, камара железа, недооразмерено, толеранси, няма никаква сензорика по окачването, не е проектирано да я има - клиренс над пътя и т.н., обратна връзка към енджин менджмънта и т.н. Спирачки - без коментар. Същата камара железа, но умножено по Х2 го има и до ден днешен в Ауди (любимата ти VAG)! Какво значи не е проектирано за клиренс над пътя? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 септември 2009 Сподели Публикувано 14 септември 2009 Същата камара железа, но умножено по Х2 го има и до ден днешен в Ауди (любимата ти VAG)! Какво значи не е проектирано за клиренс над пътя?Ама на Аудито железата са цветни (по 2лв. килото ги изкупуват в Белканто) а на Галанта носачите са в момента по 20 стотинки килото... :lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
car paint Публикувано 16 септември 2009 Сподели Публикувано 16 септември 2009 Да може да е остаряла концепция но е красив и здрав. Галанта де. Докато много нови коли имат безумен дизайн и се трошат всека седмица.А за лансера муцуната е убийствена но назад е дачия , не го ли свалиш ниско е много висок,то и новия колт е така ама кво да правиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scratch Публикувано 6 февруари 2010 Сподели Публикувано 6 февруари 2010 Дизайна на новия Лансер е трепач. Наистина жалко, че малко са го променили в сравнение с прототипа, който пък е нечовешки агресивен. :icon_rock: И по никакъв начин не мога да се съглася с мнения, че бил много младежки, неоправдано агресивен или пък приличал на Дачия... :icon_doh: То затова има много различни модели, марки, та човек да си избере според вкуса. Лично мен именно хищническата акулска мутра ме спечели. :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.