Премини към съдържание

Многократно предъвквана тема-тракащи повдигачи?


msgb

Препоръчано мнение

Здравейте галантници!

Темата,която ме вълнува е разчепквана много пъти в този форум,но при мен има някои нюанси,които леко ме смущават.Преди няколко дни(по-точно в края на юни) и аз станах собственик на Мицубиши Галант CLX с двигател GDI 2,4 150к.с.внос от Швейцария.Колата я купих в София от автокъща.При закупуването нямаше никакви забележки-мотора работеше перфектно.По сервизната и книжка маслото е било сменено преди около 5000км.Воден от вроденото българско недоверие реших да го сменя(до този момент бях изминал 500км).Смених го с Shell Helix Plus 10W40.След изминати около 100км започна да се чува чукане от двигателя.Чукането започва няколко(около 5-10)секунди след запалване и продължава непрекъснато,без значение дали двигателя е студен или топъл.Звукът изчезва при около 2000-2500 об/мин.(по-бързо,ако двигателя е натоварен).След изминаване на 1700км,реших отново да сменя маслото и филтъра.Смених го с Motul 8100 X-cess 5W40,като при смяната сложих добавка за почистване Motul engine clean.С новото масло изминах 150-200км, без особена промяна в тракането,след което сложих добавка за хидравлични клапани на Bardahl.От тогава съм изминал нови 200-250км-отново без промяна.В Бургас(къдетo живея) няма човек,който да е наясно с двигателте GDI(или по-скоро аз не можах да открия такъв).Та най накрая и въпросите ми:

1.Тракането от повдигачите ли е или има и друга възможна причина-например бутален болт?

2.Някой от форума знае ли сервиз за тези двигатели в Бургас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

На загрял двигател форсираш плавно до 3000об/мин после рязко пускаш газта и така 10-15 пъти, ако тракането изчезне за малко или поне намалее е от повдигачи. Най-вероятно маслото е неподходящо. Ако тропането не спре .........лошо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На загрял двигател форсираш плавно до 3000об/мин после рязко пускаш газта и така 10-15 пъти, ако тракането изчезне за малко или поне намалее е от повдигачи. Най-вероятно маслото е неподходящо. Ако тропането не спре .........лошо.

Колко лошо?

Между другото,аз идвах при тебе около 5-6 юли(предния ден преди да заминеш за Варна),а след това говорихме и по телефона. Стягам се да те посетя още веднъж,за смяня на ремъци и ролки,но не знам точно кога ще мога,че много ме е натиснала работата.Това с форсирането го прочетох и направих,но не при загрял двигател-мислех,че това се прави ако повдигачите са изпразнени от масло.Не съм сигурен,че при смяна на маслото те се изпразват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В упътването пишеше нещо, че зависи и от налягането на маслото, вчера го четох, но не помня дали го даваха като една от верояните причини. Би трябвало с 10w40 пак да не трака, освен ако положението не е наистина много зле. Има и малка вероятност нещо маслата да са менте, ако са купени от едно място, но е малко вероятно. Ако тракат прекалено силно би трябвало да са празни. Събирай си пари освен за ремъците и за повдигачи и после при Милен в Пловдив...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте галантници!

Темата,която ме вълнува е разчепквана много пъти в този форум,но при мен има някои нюанси,които леко ме смущават.Преди няколко дни(по-точно в края на юни) и аз станах собственик на Мицубиши Галант CLX с двигател GDI 2,4 150к.с.внос от Швейцария.Колата я купих в София от автокъща.При закупуването нямаше никакви забележки-мотора работеше перфектно.По сервизната и книжка маслото е било сменено преди около 5000км.Воден от вроденото българско недоверие реших да го сменя(до този момент бях изминал 500км).Смених го с Shell Helix Plus 10W40.След изминати около 100км започна да се чува чукане от двигателя.Чукането започва няколко(около 5-10)секунди след запалване и продължава непрекъснато,без значение дали двигателя е студен или топъл.Звукът изчезва при около 2000-2500 об/мин.(по-бързо,ако двигателя е натоварен).След изминаване на 1700км,реших отново да сменя маслото и филтъра.Смених го с Motul 8100 X-cess 5W40,като при смяната сложих добавка за почистване Motul engine clean.С новото масло изминах 150-200км, без особена промяна в тракането,след което сложих добавка за хидравлични клапани на Bardahl.От тогава съм изминал нови 200-250км-отново без промяна.В Бургас(къдетo живея) няма човек,който да е наясно с двигателте GDI(или по-скоро аз не можах да открия такъв).Та най накрая и въпросите ми:

1.Тракането от повдигачите ли е или има и друга възможна причина-например бутален болт?

2.Някой от форума знае ли сервиз за тези двигатели в Бургас?

Проблема е че преди да си го купил ,мотора ти е бил с масло мин. 20W50 ( без майтап) а след като си го сленил и са се разтропали отново....този трик го правят горублянските тарикати....усетиха се и айде ..............

Ако искаш да видиш дали повдигачите са заминали, то източи старото масло и сипи 20В50 макар и със стария филтър.............така я покарай малко и ако изчезне тропането - ясно,за нови повдигачи си ,само че после източи това масло и си върни старото,естествено с нов м. филтър...........това е сам оза проба пак повтарям..........

В Бургас няма човек да разбира от тези мотори, така че пали колата и у Пловдив, там е твоя човек..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой занимавал ли се е да провери маслената помпа как е и дали от нея не идват проблемите на тези повдигачи ? Все си мисля, че и тя може би се износва и пада налягането и от там също се появява тракането при износени повдигачи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че преди да си го купил ,мотора ти е бил с масло мин. 20W50 ( без майтап) а след като си го сленил и са се разтропали отново....този трик го правят горублянските тарикати....усетиха се и айде ..............

Ако искаш да видиш дали повдигачите са заминали, то източи старото масло и сипи 20В50 макар и със стария филтър.............така я покарай малко и ако изчезне тропането - ясно,за нови повдигачи си ,само че после източи това масло и си върни старото,естествено с нов м. филтър...........това е сам оза проба пак повтарям..........

В Бургас няма човек да разбира от тези мотори, така че пали колата и у Пловдив, там е твоя човек..........

Възможно е да е така,но при смяната маслото беше видимо много"тънко".То така изглеждаше и на щеката(това беше и една от причините да го сменя.Има и друго:ако действително е било 20W50 не трябваше ли да се разтракат веднага след смяната с 15W40 на Shell?

Редактирано от msgb
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой занимавал ли се е да провери маслената помпа как е и дали от нея не идват проблемите на тези повдигачи ? Все си мисля, че и тя може би се износва и пада налягането и от там също се появява тракането при износени повдигачи.

Може шефе, дори и съм имал такива няколко случая и проблема се е оказвал клапанчето на помпата, или по точно неговата пружина...........но това значи че маслото илли не е сменяно често ,или не е това, което трябва да е ............все пак GDI-тата правят повече нагар и маслото е единственото нещо ,което го "чисти"...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Споко пичове за Бургаз аз ставам разбирач на ГДИ вече. :P

Колко му е един дросел едни повдигачи то друго няма дето да е проблемно.... е и нагара ама то тва не е чак толкова страшно и сложно. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой занимавал ли се е да провери маслената помпа как е и дали от нея не идват проблемите на тези повдигачи ? Все си мисля, че и тя може би се износва и пада налягането и от там също се появява тракането при износени повдигачи.

 

 

Тоше, ако е така и в комбинация с позапушени маслени магистрали (което е така на 80 % от 10 годишните галанти) валовете ще посиниеят. Основният проблем си е в повдигачите, за съжаление. Е, ако вманиачено си сменял маслото на по 7000 км от купуването на колата нова (което по днешните спецификации на маслата е напълно ненужно) може и да поотложиш чукането на повдигачите още. Към колегата. Не се тревожи за лагери или бутални болтове, над 90% са повдигачи, които при теб са и скъпички. Обаче ако дойде време да ги сменяш, задължително свалете кобилиците и внимателно ги огледайте от страната, която контактува с повдигача. Ако има язви- най- често на 1 и 4 цилиндър (интересно защо? :icon_dance: ) може би е добре да потърсиш и други кобилици, па макар и втора употреба. Защото при големи язви чукането от повдигачите се замества от чукане в хлабината, създадена от язвите. Обикновено това е значително мо-малко чукане и то само докато топлинното разширение не обере луфта от язвата.... Абе, с масла няма да я оправиш колата, това е повече от ясно. Виж поне да си спасиш кобилиците, че и стъблата на клапаните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоше, ако е така и в комбинация с позапушени маслени магистрали (което е така на 80 % от 10 годишните галанти) валовете ще посиниеят. Основният проблем си е в повдигачите, за съжаление. Е, ако вманиачено си сменял маслото на по 7000 км от купуването на колата нова (което по днешните спецификации на маслата е напълно ненужно) може и да поотложиш чукането на повдигачите още. Към колегата. Не се тревожи за лагери или бутални болтове, над 90% са повдигачи, които при теб са и скъпички. Обаче ако дойде време да ги сменяш, задължително свалете кобилиците и внимателно ги огледайте от страната, която контактува с повдигача. Ако има язви- най- често на 1 и 4 цилиндър (интересно защо? :icon_dance: ) може би е добре да потърсиш и други кобилици, па макар и втора употреба. Защото при големи язви чукането от повдигачите се замества от чукане в хлабината, създадена от язвите. Обикновено това е значително мо-малко чукане и то само докато топлинното разширение не обере луфта от язвата.... Абе, с масла няма да я оправиш колата, това е повече от ясно. Виж поне да си спасиш кобилиците, че и стъблата на клапаните.

Значи няма смисъл да си играя повече с маслото и разни присадки.Колко ориентировъчно струва комплект повдигачи и откъде мага да ги купя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи няма смисъл да си играя повече с маслото и разни присадки.Колко ориентировъчно струва комплект повдигачи и откъде мага да ги купя?

Около 40-45 лв. бройката, но все пак зависи, цени всякакви - качество всякакво.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз така и не разбрах дали се сменят всичките или може да се разбере кои са проблемните и да се подменят само те?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи няма смисъл да си играя повече с маслото и разни присадки.Колко ориентировъчно струва комплект повдигачи и откъде мага да ги купя?

 

32 долара струват оригинални в САЩ. Това е цена без доставката. За смяната мисля, че 150 лв. ще те оправят напълно в София, ама за целта можеш да питаш майстор DJ Tymbi. Както става ясно в една друга тема, по-добре е при смяната да се свалят валовете, а не да се човръцка от мързел...Можеш да си ги купиш от https://www.mitsubishiparts.com/oe_parts_catalog.html

ПП. Да, може да се разбере кои са проблемните повдигачи. Някои автотърговци освен че слагат маслото, за което Диджея писа по-горе, сменят по един или два повдигача, които отначало тракат (това е временно решение, разбира се). Любопитно е да се констатира кои са тези един, два, три повдигача и дали това са тези, които са най-далеч от отвора на маслените магистрали или са в "крайните" първи и четвърти цилиндър... Това може да се окаже жокер при разбирането на проблема на повдигачите, които по дефиниция са слабо място.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо лошо да се сменят с нови само износените повдигачи.

Именно защото знаех от форума за това слабо място, предпочетох да се занеса до Германия. Не че там може да се вярва на пробег и разни "подобрения" и доработки (демек кръпки) по колите, но все пак ...

Роска, как са цените на повдигачите за нашите галантерии?

 

Моята кола е доста непостоянна що се отнася да работата на тихи обороти. Самите обороти нямат грешка (слава Богу!), имам предвид, че веднъж се чува потракване за момент на някой повдигач, друг път някоя от ролките ще се обади, друг път това не се чува, а се чува онова характерно "къркорене", а друг път пък нищо не се чува. Тази кола е на моменти ... Метнала се е на собственика си :icon_blush: . Обичам тази кола!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо лошо да се сменят с нови само износените повдигачи.

Именно защото знаех от форума за това слабо място, предпочетох да се занеса до Германия. Не че там може да се вярва на пробег и разни "подобрения" и доработки (демек кръпки) по колите, но все пак ...

Роска, как са цените на повдигачите за нашите галантерии?

 

Моята кола е доста непостоянна що се отнася да работата на тихи обороти. Самите обороти нямат грешка (слава Богу!), имам предвид, че веднъж се чува потракване за момент на някой повдигач, друг път някоя от ролките ще се обади, друг път това не се чува, а се чува онова характерно "къркорене", а друг път пък нищо не се чува. Тази кола е на моменти ... Метнала се е на собственика си :icon_blush: . Обичам тази кола!

14 долара на бройка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В упътването пишеше нещо, че зависи и от налягането на маслото, вчера го четох, но не помня дали го даваха като една от верояните причини. Би трябвало с 10w40 пак да не трака, освен ако положението не е наистина много зле. Има и малка вероятност нещо маслата да са менте, ако са купени от едно място, но е малко вероятно. Ако тракат прекалено силно би трябвало да са празни. Събирай си пари освен за ремъците и за повдигачи и после при Милен в Пловдив...

 

 

:good:

 

Аз карам с 10W40 и нямам проблем с повдигачите........ (дано и занапред да е така). Колата е на 11 години и е на ~185000 (по километраж) km :icon_bye:

Редактирано от GeorgieV
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:good:

 

Аз карам с 10W40 и нямам проблем с повдигачите........ (дано и занапред да е така). Колата е на 11 години и е на ~185000 (по километраж) km :icon_bye:

Ами твоите са сменяни............ :D :D

Сега сериозно, ако предишния собственик е сменял маслото навреме, или на всеки 10 хил. км. ,то повдигачите може още дълго да държат..........но понеже на 80% от шестаците които съм отварял, вътре съм заварвал мармалат или по скоро керпич............ :D Понякога и аз самия се плаша от нагара, който съм заварвал вътре.............довечера ще ви покажа една снимка такава на шестак...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами твоите са сменяни............ :D :D

Сега сериозно, ако предишния собственик е сменял маслото навреме, или на всеки 10 хил. км. ,то повдигачите може още дълго да държат..........но понеже на 80% от шестаците които съм отварял, вътре съм заварвал мармалат или по скоро керпич............ :D Понякога и аз самия се плаша от нагара, който съм заварвал вътре.............довечера ще ви покажа една снимка такава на шестак...........

 

 

Де да бяха......само дано да не е както съм чувал по 1 - 2 които са най - зле да сменят на едно място.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами твоите са сменяни............ :D :D

Сега сериозно, ако предишния собственик е сменял маслото навреме, или на всеки 10 хил. км. ,то повдигачите може още дълго да държат..........но понеже на 80% от шестаците които съм отварял, вътре съм заварвал мармалат или по скоро керпич............ :D Понякога и аз самия се плаша от нагара, който съм заварвал вътре.............довечера ще ви покажа една снимка такава на шестак...........

 

Не знам кога ги правиш тия снимки. Снощи имах път след 9 ч. към махалата на Пламен. Спускам се отгоре и на около 400 метра от сервиза гледам паркирани галанти, един, втори, трети, четвърти, пети... Хм викам, тоя многорък Шива е станал, реших да завия по неговата улица, където....... видях още 5,6 галанта, една хонда, един нисан и вече не помня какво... А бре, майсторе, ти да не си наел работници??? Това са значително повече коли, отколокото съм виждал накуп в Ратола, Рубин или където там... :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

14 долара на бройка.

Добре де,ще питам по друг начин.

Както вече споменах в момента ме е натиснала яко работата и нямам никакво време да се занимавам с ГАЛАНТА.А пък и имам принцип-като си купиш един кг месо,дай го на майстор да ти го сготви( не че не мога и сам но майстора си е майстор-има си и инструменти и знания и умения.Най-малко ще я свърши за половината време).Та следва въпроса:

Може ли някой от форума да ми вкара оферта или да ме насочи към човек,който да се заеме с колата от "А" до "Я"-имам предвид карам колата и после отивам да си я взема истинска.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,ще питам по друг начин.

Както вече споменах в момента ме е натиснала яко работата и нямам никакво време да се занимавам с ГАЛАНТА.А пък и имам принцип-като си купиш един кг месо,дай го на майстор да ти го сготви( не че не мога и сам но майстора си е майстор-има си и инструменти и знания и умения.Най-малко ще я свърши за половината време).Та следва въпроса:

Може ли някой от форума да ми вкара оферта или да ме насочи към човек,който да се заеме с колата от "А" до "Я"-имам предвид карам колата и после отивам да си я взема истинска.

Щом си от Бургас, най-близо ти е Милен в Пловдив или Марин (Mario64).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на мойта тракат два повдигача......На кой да я закарам да ми каже кой са, а и да ги смени че мен ме мързи малко след морето..... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иди при DJ-я за обмяна на опит :D :giggle: Преди нещо спорехте за нов метод за бързата им подмяна....

 

Нещо забелязах, че тракането от двигателя зависи много и от бензина. На два светофара спирах и свалях прозореца, да проверя дали работи. До колкото разбрах на кварталната бензинаджийница идавали да си зареждат колите хората от лукойла и от още 2-3 малки бензиностанции, но това вече е друга тема. Изнамери ли се цена за повдигачите на GDI? (ама по отделно); Имам чувството че един се е прецакал. Като стои колата 2-3дена и маслото му изтича, чатка горе-долу докато завърти, после се чува цъкащ звук още 10-мин. :icon_n_sick:

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...