Премини към съдържание

За автоматиците отново...


vlad

Препоръчано мнение

Май бъркате вадене на ключа и палене. Паленето винаги е само на N и P. Ваденето на ключа е различно :)

Може би аз не се изразих правилно Божо :) Относно ваденето на ключа... спирам, гася двигателя и лоста ако е на D, мога спокойно да си извадя ключа и да заключа колата. Същото упражнение мога да го направя и на което и да е положение на лоста и да си заключа колата. Но при типтроника не знам как са нещата. Нека ако някой колега с такъв автомат го е пробвал, да сподели.

 

Аз съм 99% убеден, че и при обикновения автомат не би трябвало да се вади ключа ако не е на Р.

Тошко, явно моят автомат попада в оставащият 1% ;)

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Явно не си единствен, преди един колега беше се оплакал, че оставил колата вечерта на D и сутринта я намерил на другия край на улицата... При типтроника не може да се извади ключа ако лоста не е на Р.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук бъркаш :P Колата може да запали и на неутрална (N). Ако си на R, D и т.н. ако искаш са запалиш се чува само едно цъкане и толкова.

Да,ама не...не пали.Преди макло пробвах и пали единственно на (Р).А ключа мога да извадя във всяко положение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би аз не се изразих правилно Божо :) Относно ваденето на ключа... спирам, гася двигателя и лоста ако е на D, мога спокойно да си извадя ключа и да заключа колата. Същото упражнение мога да го направя и на което и да е положение на лоста и да си заключа колата. Но при типтроника не знам как са нещата. Нека ако някой колега с такъв автомат го е пробвал, да сподели.

 

 

Тошко, явно моят автомат попада в оставащият 1% ;)

Здравейте.

Вчера имах възможност да си поиграя с моята скоростна кутия. Галанта и 2,5 с типтроник 2000 или 2001/нещо не мога да разбера коя е, но няма кой знае какво значение за мен/, та да обясня какво разбрах:

- при първоначално слагане на ключа в контакта и колата е на Р без да съм завъртял ключа не дава да се натиска бутона на скоростния лост и се чува някакво щракане в ключалката т.е. не може да се превключва на никаква скорост без да е отключен волана.

- след като се запали двигателя може да се загаси на всяка скорост, но ключа може да се извади само на Р и никоя друга и като не е заключен волана може да се движи лоста на всяка скорост. При това положение колата може да се запали отново само на P и на N.

Това е, което разбрах. Нещо ако съм пропуснал - добавете!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- при първоначално слагане на ключа в контакта и колата е на Р без да съм завъртял ключа не дава да се натиска бутона на скоростния лост и се чува някакво щракане в ключалката т.е. не може да се превключва на никаква скорост без да е отключен волана.

- след като се запали двигателя може да се загаси на всяка скорост, но ключа може да се извади само на Р и никоя друга и като не е заключен волана може да се движи лоста на всяка скорост. При това положение колата може да се запали отново само на P и на N.

Това е, което разбрах. Нещо ако съм пропуснал - добавете!

Точно това е нормално за типтроник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Вчера имах възможност да си поиграя с моята скоростна кутия. Галанта и 2,5 с типтроник 2000 или 2001/нещо не мога да разбера коя е, но няма кой знае какво значение за мен/, та да обясня какво разбрах:

- при първоначално слагане на ключа в контакта и колата е на Р без да съм завъртял ключа не дава да се натиска бутона на скоростния лост и се чува някакво щракане в ключалката т.е. не може да се превключва на никаква скорост без да е отключен волана.

- след като се запали двигателя може да се загаси на всяка скорост, но ключа може да се извади само на Р и никоя друга и като не е заключен волана може да се движи лоста на всяка скорост. При това положение колата може да се запали отново само на P и на N.

Това е, което разбрах. Нещо ако съм пропуснал - добавете!

Да допълня, че при първоначалното превключване от Р на всяка друга, трябва да натисна както бутона на скоростния лост така и педала на спирачката. Мисля, че са го измислили от към защити. Да ВИ попитам - при нормално подаване на газ и равен релеф на зем.повърхност съм забелязъл, че сменя скоростите около 2 хил. оборота и при 4-та скорост се движа със 45 км./ч.,дали и при вас е така? Очудвам се на дългите скорости, а и се чудя що не са направили и пета? Доколко използвте типтроника? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С този 1.6 двигател на "шеста" няма да може да поддържаш скорост :icon_bye:

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Божо, последно време взех да се озъртам към Субару, но с времето си. :icon_rock:

Редактирано от rousefff
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ще заключа темата... :icon_box: хихи, шегувам се. Само за протокола - пише се субарУ, като всъщност ударението е на първата сричка, тоест произнася се сУбару - ето я японската транскрипция (スバル). Всъщност идеята ми беше да се придържаме към темата за автоматичните кутии на галант, които, междувпрочем, не блестят с особена здравина...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ааа Росене недей така с лошото, като един фен на автоматиците и се изказа веднага :) Иначе си абсолютно прав за правописа, за такова нещо директно банват :icon_blush:

Позачисти темата, че колегата се размечта :icon_thumbup:

 

Между другото някъде бях чел, че и Мицубиши, и Субару ползват автомати на една японска фирма със съвместно участие на няколко производителя, но май след 2000 г.... не помня точно.

 

 

Намерих

http://en.wikipedia.org/wiki/Jatco

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subar...nsmissions#4EAT

 

Моята 4eat е в производство от 88 г и дори и сега се ползва в някой :)

Редактирано от BAlexandrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4та е като пета ;)

По скоро 3-та е като 4-та на ръчната кутия, другите са по-дълги.

А минималната скорост на 4-та е 55км/ч, с 45км/ч е на 3-та.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, прав си до някъде, но на различни модели/двигатели е различно.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...D0%B0%D1%87.doc

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че не му е тук мястото, но съм любопитен :icon_blush: Какво ще направи типтроникът на Галант ако автомобилът се движи с 50 на ІV предавка и се натисне газта до долу? А какво ще стане при обикновения автоматик?

Благодаря предварително за отговора!

Ако изтриете поста ми няма да се сърдя :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще направи типтроникът на Галант ако автомобилът се движи с 50 на ІV предавка и се натисне газта до долу? А какво ще стане при обикновения автоматик?

Ами само ако го натиснеш до долу (педала на газта), без кик-даун, ще свали една предавка надолу. Ако натиснеш и кик-дауна, ще свали още една предавка. Друго няма какво да стане :drive: Аз говоря на базата наблюденията ми върху обикновения автоматик :)

 

Да ВИ попитам - при нормално подаване на газ и равен релеф на зем.повърхност съм забелязъл, че сменя скоростите около 2 хил. оборота и при 4-та скорост се движа със 45 км./ч.,дали и при вас е така?

Значи... смяната на по-горна предавка не зависи само от оборотите. Зависи и от положението на педала на газта. Компа взима информация и от двете и преценява кога да превключи. Направих си следния експеримент. Тръгвам от място, на равен терен. Единия път втора предавка включи на 1000 оборота, втория път на 2800 оборота, а третия път наближаваше 5000 оборота.

Редактирано от Brigadiro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами само ако го натиснеш до долу (педала на газта), без кик-даун, ще свали една предавка надолу. Ако натиснеш и кик-дауна, ще свали още една предавка. Друго няма какво да стане :drive: Аз говоря на базата наблюденията ми върху обикновения автоматик :)

Точно така ще стане.

Ето друг въпрос - какво ще стане ако при движение с висока скорост 80+(на 4-та) при хлъзгав път се натисне силно спирачка за да се задейства АБС и при намаляне до 60 се отпусне спирачка? Тоест скоростната ще намали ли 4,3,2,1 по време на задействан АБС и при отпускане ще бъде ли пак на 4-та?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сваля на 3-та даже и на 2-ра и се изстрелва, пробвал съм го няколко пъти от келешлък и когато трябва да се изнеса бързо, това при типтроника, при обикновения автомат мисля, че е същото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност идеята ми беше да се придържаме към темата за автоматичните кутии на галант, които, междувпрочем, не блестят с особена здравина...

Аааааа Роска, тук може да поспоря много и то за автоматите с типтроник. :icon_thumbup: Ха сега да направим една сметка, колко колеги са ремонтирали ръчни скорости и колко автоматици (поне за типтроника няма да са повече 2-ма в този форум) :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При обикновения автомат, можете да извадите ключа от волана по всяко време, дори и докато се движите, но можете да запалите само на P или N. Също така при същата скорстна кутия, може да преминете от N на D без да натискате бутона, но от N на R и от P на R само с бутон. Преминаването от D към 3-2-L и обратно, става и без да се натиска бутона. :)

Редактирано от DANI MG
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааааа Роска, тук може да поспоря много и то за автоматите с типтроник. :icon_thumbup: Ха сега да направим една сметка, колко колеги са ремонтирали ръчни скорости и колко автоматици (поне за типтроника няма да са повече 2-ма в този форум) :icon_dance:

Само аз съм ремонтирал 7 автоматика ( и от двата вида ) и около 10-тина ръчни кутии в рамките на една година .................това,че не се споделя във форума, не значи че не е така..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи при 80+ ако е натиснат педала до край су получава много приятно усещане в момента на връщане на може би две предавки, звяра отпред започва да реве, ако има пасажери обикновено треперят, а ти си леко усмихнат /от кеф/ и силно озъбен /знаейки разхода в момента/. Направило ми е впечатление, че , когато бензина ми е почти до резервата при такова изрязване - лампата започва да свети и като започна да карам нормално след около километър баааавно загасва /но не завинаги/. Сигурно в момента на "педала до дупка" в резервоара се получава водовъртеж или по-скоро бензиновъртеж.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, стабилно папка бензина. Наблюдавал съм показанията на бордови комютър в кола 2000 сс и 16V - при изпреварване на 4-та отчита стойности от порядъка на 30/100. Колкото до стрелката, то тя показва че с този напън и с това гориво няма да се стигне далеч. Нещо като рефрешване в показанията на бензиномера се получава при много натиснат педал на газта и с по-нормално шофиране, а не че е изгорило чак толкова бензин че стрелката видимо да спада както се казва в реално време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оооо, това 30/100 е нищо!

 

На шефката Авенсиса (преди да го гепят) при изпреварване с типтроника даде 74/100 :icon_n_blowup: 1,8 бензин........ Още живея под стрес от това показание! Но да не забравяме, че това е моментен разход, средния за пътуването до Сандански и обратно беше малко над 10, при определено неспокойното и шофиране!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.

×
×
  • Създаване...