Andy Van Der Drift Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 При потегляне разходът е главозамайващ. Гледал съм показанията на бордови компютър на бензинов автомобил - 50-60/100 показва за момент. При изпреварване (което много наподобява тръгването от светофар в трафик в град София), разходът отива на 30-35/100, дори повече. Може би затова не са сложили на нашите галанти такава екстра :icon_blush: Плюс това веднъж като се ускориш градско трябва и да спираш интензивно, което повишава разхода на гориво - използвал си го за да ускориш бързо и след това го прахосваш като спираш колата след няколко десетки метра. Точно тези цикли бързо тръгване - интензивни спирачки са причината. Не е от консумацията на тихи. Галанта в града на 4-та с 50 дава почти същия разход като на 5-та с 90 на дълъг път - по-ниска скорост, но и по-ниско съпротивление на въздуха и др....За астрата 1.6i 75 к.с. четох че харчи по 800-850 мл/час на тихи при загрял антифриз и масло. Включването на консуматор - музика, фарове - естествено го повишава, както и най-малката неизправност. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Тогава защо всички Софиянци ревете от Софийското градско???.... Че вие на ден повече от час не чакате по светофарите....Значи нямате право да се оплаквате..... :P .....Марио, Aga го каза правилно и съм склонен да вярвам на неговите твърдения! Първите 10-20 метра и вдигането на скоростта до мин. 50км/час, респективно качването на предавките поне до трета са от значение! Например аз живея на басейна Спартак и работя с/у Стоматологичният факултет (за хората които са запознати със София). Минавам дестинацията от 2.5 километра за 15-20 мин., ако хвана час пик 30-45 мин. Вярно е че 2/3 от това време чакам на светофарите, но останалата 1/3 карам на първа или втора скорост и почти не вдигам над 50 км. Като се заключи, че над 5 часа на седмица ми се събират на празен ход, колата ми е автоматик и 90% от градското ми е в топ центъра на София, значи нормално е да гори над 20л/100км. :icon_crying: Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Божоо, смяташ ти ама..... май никой не чете. Ми аз в самото началото на страницата написах какви експерименти си правя редовно и това е резултата...... 400гр - 25мин.Разхода е по-висок, тъй като го разреждахме с бензин, само първия път опитахме концентрат, а тубичката беше 400мл.......... 25 мин. за всичко, само че не помня колко го разреждахме............Все пак говорим за 6-ака, 2.5 литровия мотор........ Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Марио, Aga го каза правилно и съм склонен да вярвам на неговите твърдения! Първите 10-20 метра и вдигането на скоростта до мин. 50км/час, респективно качването на предавките поне до трета са от значение! Например аз живея на басейна Спартак и работя с/у Стоматологичният факултет (за хората които са запознати със София). Минавам дестинацията от 2.5 километра за 15-20 мин., ако хвана час пик 30-45 мин. Вярно е че 2/3 от това време чакам на светофарите, но останалата 1/3 карам на първа или втора скорост и почти не вдигам над 50 км. Като се заключи, че над 5 часа на седмица ми се събират на празен ход, колата ми е автоматик и 90% от градското ми е в топ центъра на София, значи нормално е да гори над 20л/100км. :icon_crying:А да не би в другите градове хората да не ускоряват и намаляват....... И те карат на 1/2/3-та, разликата е в по-малкото чакане по светофарите.... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Аз съм по други сметки, но все пак 420сс/мин е 0.007сс/мс, при 700 об/мин това са 350 впръсквания или 2.45 куб.см на цилиндър, по 6 цилиндъра това са 15 куб. см (една средна спринцовка) бензин на минута. На час това са 0.88 литра. Много е спорно дали импулса е 1 или 2 милисекунди, това много зависи дали колата е загряла (защото ако не е, през първите 10 минути импулса ще е много по-дълъг и оборотите ще са поне двойни), затова Диджея е прав, но само за първо палене, ако колата е била студена, в зимно време. Иначе е под литър. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivanov72 Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Да не са 50 литра за 7/8 часа?... Нещо си се объркал май... :icon_hmm: ...То ако гори по 700 гр/ч. при скорост 80км/ч. трябва да гори 2/100.....Аз за такъв дизел не съм чул..... Особено пък Рено.....Тези разходи ги пиши в Рено форума, ама се съмнявам и там да ти повярват.....Като гледам там Клио 1.2 и 1.4 някои се оплакват от градско 13-14/100 (колкото Галант V6) и там няма да хванат вяра.... :D Ако искаш вярвай, но това е истината. Работех в една фирма и цяла зима тая кола работеше на място, тъй като се топлехме в нея, и повече от 5л не е изгорила на ден. Ти като майстор и човек каращ дизел би трябвало да знаеш. Изключвам въобще Рено и надлъгванията им в техният форум, и нямам намерение да пиша там, просто дадох сравнение с 1.6 мотор (дизел) на празен ход. За Галанта колко гори на място, не знам, моят гори 12л на 100км., но 4л ми се струват много. Знам че при студен старт кола с борд. комп. зимата показва 20л разход, така че е възможно, но пък галанта загрява за 5 мин. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Омешахме работата... аз с 4 цилиндъра съм смятал, то много цилиндри имате бе... Другото е, че си избягал от условията - взел си 1 мс импулс и 700, а не 650 оборота Лабораторните упражнения пък са били на 4 цилиндрови мисля.Така че... нищо не е ясно. Може да приемем 1-1.5 л/ч Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Ако искаш вярвай, но това е истината. Работех в една фирма и цяла зима тая кола работеше на място, тъй като се топлехме в нея, и повече от 5л не е изгорила на ден. Ти като майстор и човек каращ дизел би трябвало да знаеш. Изключвам въобще Рено и надлъгванията им в техният форум, и нямам намерение да пиша там, просто дадох сравнение с 1.6 мотор (дизел)на празен ход. За Галанта колко гори на място, не знам, моят гори 12л на 100км. но 4л ми се струват много. Знам че при студен старт кола с борд. комп. зимата показва 20л разход, така че е възможно, но пък галанта загрява за 5 мин.При дизела е друга бирата, просто защото работи с съотношение 1:40 в полза на въздуха, докато при бензиновите коли това съотношение е 1:14.2....... и по принцип дизела е по-икономичен в режим на празен ход........... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Омешахме работата ... аз с 4 цилиндъра съм смятал, то много цилиндри имате бе... Другото е, че си избягал от условията - взел си 1 мс импулс и 700, а не 650 оборота Лабораторните упражнения пък са били на 4 цилиндрови мисля.Така че... нищо не е ясно. Може да приемем 1-1.5 л/ч Ми това да не е Суби-танк :D с параходен мотор......... :D Значи, имам приятел, който има стенд за чистене на дюзи, има възможност да се регулират следните неща: дължина на импулса и брой импулси, може и по време да го задавам (т.е. или по брой или по време да му задам да работи с тези дюзи). Системата имитира работата на мотора.......... дюзи за 4G63 мотора не си спомням колко сс бяха, но самия факт, че всяка една пълни епруведката 100сс за 30 сек. значи бая си пускат..............Това разбира се не е достоверна информация, защото не съм имитирал точно работата на мотора, но ще го пробвам при първа възможност......... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 пълни епруведката 100сс за 30 сек. значи бая си пускат.............. Ей така ли Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Ей така ли Да, точно така............ Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Ми това да не е Суби-танк :D с параходен мотор......... :D Значи, имам приятел, който има стенд за чистене на дюзи, има възможност да се регулират следните неща: дължина на импулса и брой импулси, може и по време да го задавам (т.е. или по брой или по време да му задам да работи с тези дюзи). Системата имитира работата на мотора.......... дюзи за 4G63 мотора не си спомням колко сс бяха, но самия факт, че всяка една пълни епруведката 100сс за 30 сек. значи бая си пускат..............Това разбира се не е достоверна информация, защото не съм имитирал точно работата на мотора, но ще го пробвам при първа възможност......... Изобщо не е показателно това, защото зависи какво налягане се подава.Импулсите нямат никакво значение... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 март 2009 Сподели Публикувано 21 март 2009 Изобщо не е показателно това, защото зависи какво налягане се подава.Импулсите нямат никакво значение...Налягането е точно 3.5 атм., т.е имитира налягането в рейката............ както казах по горе че зависи и от това......... Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Здравейте колеги! Понеже доста чета из целия форум и преди време бях попаднал на една тема, в която се споменаваше, че е много лошо за автоматичната скоростна кутия /или цитирам "Смърт за автоматика"/ да се оставя на паркинг без да е дръпната ръчната спирачка и по-точно преди да се паркира да се следва процедурата - спирачка, неутрална/N/, ръчна и паркинг/P/. Понеже от това лято притежавам тази кола, а знам че през зимата на ръчна не е желателно да се оставя колата та ме интересува какво правите или горе споменатото правило не е правило? Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Това с ръчната се отнасяше за спиране на наклон.Проблема е,че като си спрял на наклон и си оставил колата на "Паркинг",след това(при потегляне) е много трудно изключването и е необходимо да се приложи значително количество сила.Затова се препоръчваше да се дръпне ръчната преди да се мине на "Р",за да се избегне това натоварване.При спиране на сравнително равен участък не е необходимо да се дърпа ръчна.Нека някой по-начетен да сподели,че и на мен ми е интересна рази тема.Защо се получава това при спиране на наклон и доколко зле се отразява на кутията? Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Това с ръчната се отнасяше за спиране на наклон.Проблема е,че като си спрял на наклон и си оставил колата на "Паркинг",след това(при потегляне) е много трудно изключването и е необходимо да се приложи значително количество сила.Затова се препоръчваше да се дръпне ръчната преди да се мине на "Р",за да се избегне това натоварване.При спиране на сравнително равен участък не е необходимо да се дърпа ръчна.Нека някой по-начетен да сподели,че и на мен ми е интересна рази тема.Защо се получава това при спиране на наклон и доколко зле се отразява на кутията?Това трудно превключване се получава и на равно, защото е трудно да се намери идеално равно място за паркиране и винаги има едно лашкане /напред или назад/. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Това трудно превключване се получава и на равно, защото е трудно да се намери идеално равно място за паркиране и винаги има едно лашкане /напред или назад/.На това лекото"лашкане"на равно,не му обръщай внимание-то е нормално. ;) Проблема е с трудното изключване на"Р",при по-голям наклон. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 E по принцип не е ли по-добре на равно автомобила да се оставя само на ръчна и Н скорост ? Защо трябва да се превключва на Р ? Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 (редакция) E по принцип не е ли по-добре на равно автомобила да се оставя само на ръчна и Н скорост ? Защо трябва да се превключва на Р ?Няма как да си извадиш ключа от колата ако не е на Р - поне при мен е така. Редактирано 11 ноември 2009 от miro253 Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Няма как да си извадиш ключа от колата ако не е на Р - поне при мен е така.Също така,не можеш и да запалиш,ако не сложиш на "Р". Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Също така,не можеш и да запалиш,ако не сложиш на "Р". Може, не съм се пробвал. По всичко личи, че трябва да си дърпаме ръчните май, но дали сега зимата няма да ни замръзват накладките? Имаше една доста изчерпателна тема, но нещо не мога да я открия. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Също така,не можеш и да запалиш,ако не сложиш на "Р". Тук бъркаш :P Колата може да запали и на неутрална (N). Ако си на R, D и т.н. ако искаш са запалиш се чува само едно цъкане и толкова. Няма как да си извадиш ключа от колата ако не е на Р - поне при мен е така. При мен не е така. Мога да извадя ключа при което и да е положение на скоростния лост. Аз съм с обикновената автоматична скоростна кутия. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 (редакция) При мен не е така. Мога да извадя ключа при което и да е положение на скоростния лост. Аз съм с обикновената автоматична скоростна кутия.E тука е ключа от палатката...явно разликата между автомат и типтроник си казва своето. А при типтрониците е направено да не може да се пали с цел сигурност, а не предотвратяване на мех. повреда предполагам. В щатите мисля, дори колите с ръчни кутии са направени да палят на свободна при натиснат съединител. По принцип и аз така си паля колата почти винаги , особено ако е дизел. Редактирано 11 ноември 2009 от todor Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Аз съм 99% убеден, че и при обикновения автомат не би трябвало да се вади ключа ако не е на Р. :offtopic2: В едно зверско задръстване в Германия изгасих мотора както бях на D, взеха да се източват колите аз въртя да паля - неще, само таблото свети и нищо, за момент се притесних доста след това видях лоста и така. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 11 ноември 2009 Сподели Публикувано 11 ноември 2009 Май бъркате вадене на ключа и палене. Паленето винаги е само на N и P. Ваденето на ключа е различно Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение