Премини към съдържание

Галант 2.0 дизел


galantesimo

Препоръчано мнение

Здравейте, интересувам се от Галант ЕАО 2.0 дизел. Прочетох из форума за него, но не намерих много инфо. Явно са малко колегите с този мотор. Има ли проблеми с нафтата в БГ, чувствителен ли е, каква му е поддръжката като филтри, масла? Срещат ли се някакви специфични проблеми при интеркулера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ако питаш за 4D68T мотора, мога да ти кажа, че е изключително дуракоустойчив. Аз имам Лансер с този двигател, надул съм му турбото до краен предел и колата си върви като самолет, без да ми е дала какъвто и дефект от 2001 година до сега. Това е моето лично мнение, нека се изкажат и другите колеги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е старо поколение и проблем с нафтата няма. Подгряващи свещи има и по 16-17лв, има и по-скъпи. Филтрите са: за въздушен около 15-20 лв, масления и той толкова или по-малко, не помня... Масло 10w40 - нищо специално. Като цяло поддръжката не е скъпа - един термостат, например е около 45лв - оригинален. :rolleyes:

Бих казал, че двигателят е доста корав. Има прилична мощност и добра еластичност.

Най-приятното от всичко е разхода - около 6л/100км извънградско и около 8л/100 в града. Моят в последно време го карах само по магистрала със 120 км/ч и даваше 7л и надолу. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, аз също се интересувам от този двигател на Галанта - TD 90 коня (4D68T) и имам един такъв малко интересен въпрос.

Тъй като баща ми кара Пасат 1.9 TDi, 110 коня, '98 г. и съм доста доволен от него. Но японското си е японско.

Сега дойде време и аз да си купя кола и съм решил да е Галант TD, 4D68T мотор, че ми писна от немските...

Та въпросът ми е дали 4D68T мотора е толкова бърз, еластичен и мощен колкото на Пасата? Има ли същата тяга?

Защото разликата все пак е 20 коня, нямам наблюдения върху Галанта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз също се интересувам от този двигател на Галанта - TD 90 коня (4D68T) и имам един такъв малко интересен въпрос.

Тъй като баща ми кара Пасат 1.9 TDi, 110 коня, '98 г. и съм доста доволен от него. Но японското си е японско.

Сега дойде време и аз да си купя кола и съм решил да е Галант TD, 4D68T мотор, че ми писна от немските...

Та въпросът ми е дали 4D68T мотора е толкова бърз, еластичен и мощен колкото на Пасата? Има ли същата тяга?

Защото разликата все пак е 20 коня, нямам наблюдения върху Галанта.

Разликата е около 5 к.с. или почти никаква, поради различните стандарти при Японските и Европейските автомобили. При Японските к.с. се мерят на колелата, а при Европейските на коляновия вал. Сметни загубите от трансмисии и т.н. около 15%, и ще видиш сам, че разликата не е голяма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е около 5 к.с. или почти никаква, поради различните стандарти при Японските и Европейските автомобили. При Японските к.с. се мерят на колелата, а при Европейските на коляновия вал. Сметни загубите от трансмисии и т.н. около 15%, и ще видиш сам, че разликата не е голяма.

 

 

Колега todor, виждам че си със същия мотор TD 90 коня. Доволен ли си от него? Имам предвид като вървене, тяга, ускорение. Имаш ли наблюдения върху 1.9 TDi мотори 110 коня на Ауди или VW? Имам предвид като за сравнение с мотора на Галанта. Разбрах, че голяма разлика няма с конските сили, но да не забравим и скоростната кутия, нали и това има значение за вървежа, тяга, еластичност. Ускорява ли бързо при ниски обороти, както VW?

Питам те, защото имам малко тежък крак (малко, не много).

Моля да ме извините, че ви сравнявам колите с немските, но дизелова съм карал само такава. И на мен ми се кара Галант и за това питам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега todor, виждам че си със същия мотор TD 90 коня. Доволен ли си от него? Имам предвид като вървене, тяга, ускорение. Имаш ли наблюдения върху 1.9 TDi мотори 110 коня на Ауди или VW? Имам предвид като за сравнение с мотора на Галанта. Разбрах, че голяма разлика няма с конските сили, но да не забравим и скоростната кутия, нали и това има значение за вървежа, тяга, еластичност. Ускорява ли бързо при ниски обороти, както VW?

Питам те, защото имам малко тежък крак (малко, не много).

Моля да ме извините, че ви сравнявам колите с немските, но дизелова съм карал само такава. И на мен ми се кара Галант и за това питам.

Точно от този мотор на Пасат и Ауди е по-еластичен, казвам го от лични наблюдения и сравнения. Имам колега с Пасат 1,9 TDI и той самия призна, че Галанта върви повече. Имам 2 колеги с Ауди Б4, едното бензин, другото дизел, все по 90 к.с. и те нямат шанс пред мене нито в града, нито извънградско. Миналото лято ги пробвахме, така че... японеца си е японец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега todor, виждам че си със същия мотор TD 90 коня. Доволен ли си от него? Имам предвид като вървене, тяга, ускорение. Имаш ли наблюдения върху 1.9 TDi мотори 110 коня на Ауди или VW? Имам предвид като за сравнение с мотора на Галанта. Разбрах, че голяма разлика няма с конските сили, но да не забравим и скоростната кутия, нали и това има значение за вървежа, тяга, еластичност. Ускорява ли бързо при ниски обороти, както VW?

Питам те, защото имам малко тежък крак (малко, не много).

Моля да ме извините, че ви сравнявам колите с немските, но дизелова съм карал само такава. И на мен ми се кара Галант и за това питам.

Ами трябва да опиташ колега... Така и да ти обясняваме, няма да вярваш... Ако ти се отдаде възможност, покарай такъв Галант и след това говори пак за Ауди. :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно от този мотор на Пасат и Ауди е по-еластичен, казвам го от лични наблюдения и сравнения. Имам колега с Пасат 1,9 TDI и той самия призна, че Галанта върви повече. Имам 2 колеги с Ауди Б4, едното бензин, другото дизел, все по 90 к.с. и те нямат шанс пред мене нито в града, нито извънградско. Миналото лято ги пробвахме, така че... японеца си е японец.

Понеже имам и второ поред Ауди (2.5 TDI, 180 к.с. и сега 2.6 бензин 150к.с.) освен Галанта и много често карам на зет ми Пасат В5 1.9 TDI (предпоследния), така че мисля съм донякъде запознат с ВАГ групата. Има няколко вида 1.9 TDI, като от първото до последното поколение, разликата е огромна. Последните са 131 к.с. и вървят доста. Отделно голям плюс е 6 степенната скоростна кутия, която при Галант е 5 степенна и при дизеловите мотори, най-често проблемна. Не е лош мотора на Мицубиши и върви доста добре, но не е изобщо нещо невиждано. Има еластичност и се държи добре във всички обороти, като след 2000об/мин заради турбото силата му се усеща най-много. Като цяло хубав и безпроблемен мотор. Според мен потърси някой колега с Галант, качи се и покарай и сам прецени коя кола ще ти подхожда повече. Галанта е с много по-ергономичен и практичен интериор от почти всички Ауди и WV до 2004 година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги.

Ами аз само немски коли съм карал до сега, и за това имам наблюдения само върху тях. Не мога да коментирана нещо, в което не съм се качвал. Но със сигурност ще опитам някой Галант TD да видим, въпреки че сега бензина и нафтата са почти на една цена. Не знам дали си заслужава за дизела, но ще карам повече в София. Затова май си заслужава къде 8л/100 км., къде 12л/100 км. бензин (нали горе-долу казвам). Сега някой да не се засегне, но си е истина - мотор 2.0, 136 коня бензин си гори в София 12л., според моя начин на шофиране. Но това е друга тема и не искам да я коментираме. Още веднъж ви благодаря за бързите и добри отговори.

Ориентирам се твърдо към TD Галант.

П.П. А и още нещо - по какво да позная добрия, запазен мотор? Става въпрос за TD на Галанта. Имам предвид за турбото особено. Какво да гледам по двигателя? Как да разбера, че не е издухан?

Мерси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А между другото само леко да попитам - колко гори Галанта градско 2.0 TD 90 коня?

Много ли е шумна? Важното е от вътре да не се чува чак толкова много. В сравнение с TDI на VW '98 год Пасат, по-тих ли е или по-шумен отвътре?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Купето на Пасата е по-добре обезшумено. И разход повече от 10 е трудно да видиш при Галанта, да не кажа невъзможно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се возил в дизелов Галант, но пък в Пасат ІV (В5) 1.9 TDI със 110 к.с. съм се возил. Не знам дали сте сравнявали двете коли една с друга в движение, но моето твърдение, съдейки по техническите показатели е, че Пасатът хем е по-икономичен, хем върви повече от такъв Галант. Серийно в.м. му е по-висок и при по-ниски обороти, а след чиптунинг разликата вече става бая. Съмнява ме дори с моя Галант (2.5 163 к.с.) на доускорение на 5-та от 90 до 140 да мина чипосан Пасат В5 :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се возил в дизелов галант, но пък в Пасат ІV (В5) 1.9 TDI със 110 к.с. съм се возил. Не знам дали сте сравявали двете коли една с друга в движение, но моето твърдение, съдейки по техн. показатели е, че пасатът хем е по-икономичен, хем върви повече от такъв галант. Серийно в.м. му е по-висок и при по-ниски обороти, а след чиптунинг разликата вече става бая. Съмнява ме дори с моя галант (2.5 163 к.с.) на доускорение на 5-та от 90 до 140 да мина чипосан пасат В5 :rolleyes: .
Серийният Пасат е със същите показатели като Галанта +/- 2-3 %... Тези разлики (на книга) идват от различните стандарти на замерване (Японския и Европейския). Разликата е най-вече в скоростните кутии. Пасата е с по-дълги скорости и за това е малко по-икономичен, но до скорост 110/120 км/ч. горе-долу горят еднакво. Но пък Галанта дърпа по-добре. Тука не говорим за чипосване... То си е друга боза. Със чип Пасата може и да върви колкото твоят шестак, но питаш ли го колко време ще върви.

Те Пасатите и без чип хвърлят доста рано турбините, а с чипа още по-зле...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От теб чувам за хвърлянето на турбини при 1.9 TDI на VAG. Преди да взема Галанта се бях насочил към Ауди А3 с този двигател, но сърце не ми даде да дам толкова пари за толкова малка кола и то с 2-3 порти. От собственици и по форуми бях проучил колко е здрав, колко върви, гори, поддръжка и т.н.

С техническите показатели се запознах от сайта каталог.ауто.ру. Там го дават да върви до 196 км/ч (за Пасата) и 0-100 за 11,4 сек. ако добре си спомням, пък А3-ката по-бързичко. Разходът също е доста под 6/100. Отделно е много по-съвременен двигател... Не знам.

 

Марио, а при 6А13 пак ли мощността е дадена за тази на колелата, а не на вала? Демек мицитата ни са около 175 коня на вала? Или не е така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всички Японски се мери на колелата...

А не знам кои форуми четеш, но и в Ауди и във WV форума е пълно с теми за проблеми и "забиване" на 2500 оборота. А то идва точно от турбините.

Да не говорим, че точно при 1.9 често явление е късането на болта на демпферната шайба или превъртане на шпонката, и познай какво става при клапаните...

Отделно, колкото глави съм свалил до сега, все са нацепени като чернозем при дълга суша :icon_crying: Така че не ми ги хвали, че ако не бяха те и Опелите, майсторите щяхме да пукнем от глад...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всички Японски се мери на колелата......

А не знам кои форуми четеш, но и в Ауди и във WV форума, е пълно с теми за проблеми и "забиване" на 2500 оборота...А то идва точно от турбините....

Да не говорим че точно при 1.9 често явление е късането на болта на демпферната шайба или превъртане на шпонката, и познай какво става при клапаните.....

Отделно, колкото глави съм свалил до сега, все са нацепени като чернозем при дълга суша..... :icon_crying: .....

Така че не ми ги хвали, че ако не бяха те и Опелите, майсторите щяхме да пукнем от глад....

Toва забиване е най-вече заради дебитомера в 90% от случаите. Като се прецака той и се случва точно това. Стига с тия турбини. Сменяш дебитомера за 5 мин и си готов. Същия проблем го прави и 2.5 TDI. И конкретизирайте за кой 1.9 TDI става въпрос, че там положението е различно и има комън-рейл дори, не е като при Галант един-единствен двигател. Стига сте говорили толкова общо. И според мен 1.9 е по-здрав и по-добър като комбинация мотор-трансмисия. А това колко от дизелите на Галант пукат глави и им се прецакват скоростите, по-добре да не го коментираме. Каквото и да говорим, Мицубиши са добри при бензиновите мотори и ако не бяха вложили толкова сили и средства за разработването на GDI технологията, а се бяха насочили към разработване на съвременен дизелов мотор, който да вграждат в моделната си гама, нямаше да се налага да купуват този боклук от ВАГ. Погледнете Хонда... първия дизелов мотор, който създадоха стана двигател на годината и обра куп награди. Аз съм сигурен че и при ММ щеше да е така, но просто са били поели по друг път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Погледнете Хонда..първия дизелов мотор, който създадоха стана двигател на годината и обра куп награди.
И какво стана с този най-добър мотор на годината? Нещо и той се оказа доста проблемен, както и помпа-дюзата на ВАГ...

И тука не говорим за комън рейла, а за 1.9 TDI, 110 коня. Бъкано е с електроника и е много по-зле от Галанта. А за турбините като не вярваш, тези дни ще снимам една камара такива за ремонт. Надявам се, че ги познаваш коя за какво е...

Това, че ти си изтървал твоя Галант и си му спукал главата, не значи че е общо явление, като при ВАГ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво стана с този най добър мотор на годината ???....

Нещо и той се оказа доста проблемен, както и помпа-дюзата на ВАГ....

И тука не говорим за комън рейла, а за 1.9 ТДИ-110 коня.....Бъкано е с електроника и е много по зле от Галанта......

А за турбините като не вярваш, тези дни ще наснимам една камара такива за ремонт, надявам се че ги познаваш коя за какво е.....

Това че ти си изтървал твоя Галант и си му спукал главата, не значи че е общо явление, като при ВАГ....

:) Въобще не става въпрос за моя мотор. В момента знам поне 3 Галанта, които чакат за глави и още толкова за скорости, но те поне се правят. Остави другото, ами и глави няма и на хората колите им стоят като сирачета. А не казвам, че 1.9 нямат проблеми с турбините, а че забиването най-често се дължи на дебитомера. Освен това и ти сам знаеш какви коли се вкарват в БГ и на колко хил. км. Като сметнем и колко е количеството на 1.9 TDI спрямо 2.0 TDI излиза, че малко може и да не си прав. Вqрно че мотора на Галант е здрав, досега не съм чул да се оплакват от него, но страдат от глави. И какво значи да го изтървеш, че да спука глава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам да не спорим кое е по-надеждно. Двигателите 1.9 със 110 коня на VAG са много повече, отколкото 2.0 TD на Галант. Не върви да сравняваме колко броя повреди има при двата двигателя.

Оф, имаше една много чуплива екзотична като модел кола... Мазда Миата ли беше, каква беше... Коментарите на много специалисти бяха от рода на "много трошлива кола". Ако погледнем колко счупени има в България, ще излезе, че е супер здрава.

В момента ме съмнява че игления лагер на вала на скоростната ми кутия е тръгнал и коментарът на един мъж с Лада беше: Еее, много рано бе, нали е 2000-та година това Мицубиши, аз на Ладата... бля-бля... не е правил нищо по скоростната кутия. Е, два пъти му пада предно колело в движение :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво значи да го изтървеш, че да спука глава?

Значи да го прегрееш без да искаш. От недоглеждане на уредите, от ненавременно отстраняване на изникнал проблем по охладителната система и т.н.

Ти нали продаваше такава глава. Предложи им на тези, дето търсят.

Интересна работа, как моя за 550000 км. още не е пукал глава, като са толкова крехки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз по темата и да кажа на човека, като собственик:

Разхода ми в София е под 8 литра /грубо/. Колкото до скоростната кутия, ДА, има грижи, поне при мене изтропаха синхронизаторите, за километрите на които е, не мога да кажа щото е Горублянка, а там... /без думи/.

Видях че си от София, ако имаш желание, свържи се с мен, ще измислим някак да я покараш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всички Японски се мери на колелата...

А не знам кои форуми четеш, но и в Ауди и във WV форума е пълно с теми за проблеми и "забиване" на 2500 оборота. А то идва точно от турбините.

Да не говорим, че точно при 1.9 често явление е късането на болта на демпферната шайба или превъртане на шпонката, и познай какво става при клапаните...

Отделно, колкото глави съм свалил до сега, все са нацепени като чернозем при дълга суша :icon_crying: Така че не ми ги хвали, че ако не бяха те и Опелите, майсторите щяхме да пукнем от глад...

:good: :good: Точно така шефе.

С тоя болт направо избиват рибата... но като цяло 1.9 131 коня си върви доста добре, но в ниските обороти. След 4500 го няма никакъв и забива нос.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да го прегрееш без да искаш. От недоглеждане на уредите, от ненавременно отстраняване на изникнал проблем по охладителната система и т.н.

Ти нали продаваше такава глава. Предложи им на тези, дето търсят.

Интересна работа, как моя за 550000 км. още не е пукал глава, като са толкова крехки?

Радвай се! Но за Пасат поне можеш да намериш глава, ако ти се наложи. В същност има и Пасати на тези км с никакви проблеми. Този проблем да съм го описал някъде като задължително условие при Галанта? Както не е и при Пасата, просто е често срещан дефект. И глави се пукат не само от прегряване... но това е друга тема.

А главата, която продавах, е за 4д68 до '97. А говориш че си запознат... Моя Галант е 24.03.2000г ЕА6W и за него не става главата от стария модел! Ако ставаше, щях да си я пазя. А и нямаше да е това такъв проблем при тези автомобили, ако спукаш глава. Беше на един приятел, на когото свърших услуга и се продаде на човек, който не е от форума, и то за няма и седмица. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...