Премини към съдържание

Започна якото скърцане


Препоръчано мнение

И при мен се появи от вчера. За разлика от колегите в началото на темата, по това време няма лед, а напротив - карах много междуградско, т.е. междуселско. Пътищата бяха прашни и единия ден влезнах с предно дясно колело в една дупка, втория ден с предно ляво в още по-голяма. И скоро след това се появи леко скърцане, което чувам сякаш отпред, но понякога и ми се чува и отзад. Закарах колата да я гледат - всичко е ОК. Да съм карал така, то щяло да се чуе... Ама мен това не ме устройва.

Възможно ли е от прах да се получи скърцане? Утре ще я измием сутринта и пътувам към Троян. Ако не се включа в темата, значи повредата не е била малка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява да не е от шарнира на долния прав носач. Няма луфт, но утре освен да му цръкна една спринцовка масло през маншона та да видим.

Редактирано от SNS
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се появи силно скърцане, но не мога да го хвана от къде точно идва. Чувам го отпред, сякаш отдясно.

Скърца повече при въртене на волана, но и на прав участък го има. На място, като разлюлея колата силно на ръце нищо не чувам, но още щом тръгна и се почва. Не забелязвам никакви луфтове по окачването. Сякаш започва да се влошава, отначало се чуваше на моменти, а сега постоянно. :icon_hmm:

Качеството на клипчето е лошо, но все пак се чува, най-ясно в края на видеото.

Смени си правия десен носач и ще се оправи скърцането, а ако се съмняваш все пак, вземи и вдигни колата на крик и хвани гумата така ,че да я клатиш нагоре- надолу, т.е. аксиално,или пък вдигни гумата на 10-15 см от земята, хвани една щанга , горе долу 60-70 см и от единия край я пъхни м/у гумата и земята....почни от другия край да я дърпаш нагоре рязко, апосле я остави да падне надолу ......ако усетия луфт в гумата, или пък ако през това време някой гледа шарнира дали се клати нагоре надолу,значи че шарнира ти е заминал и трябва нов носач да смениш......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ме притеснява да не е от шарнира на долния прав носач. Няма луфт, но утре освен да му цръкна една спринцовка масло през маншона та да видим.

Точно така........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

че да я клатиш нагоре- надолу, т.е. аксиално

 

Т.е. радиално :)

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смени си правия десен носач и ще се оправи скърцането, а ако се съмняваш все пак, вземи и вдигни колата на крик и хвани гумата така ,че да я клатиш нагоре- надолу, т.е. аксиално,или пък вдигни гумата на 10-15 см от земята, хвани една щанга , горе долу 60-70 см и от единия край я пъхни м/у гумата и земята....почни от другия край да я дърпаш нагоре рязко, апосле я остави да падне надолу ......ако усетия луфт в гумата, или пък ако през това време някой гледа шарнира дали се клати нагоре надолу,значи че шарнира ти е заминал и трябва нов носач да смениш......

Носача е рециклиран преди около 15000км, тогава имаше луфт в шарнира и се усещаше след разклащане на колелото, но сега не. Периодично му правя проверки и сега след прискърцането също го напъвах с щанги, но не помръдва въобще.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SNS, в неделя се прибирам :) Ако проработи при теб идвам да покажеш кое точно да смажа и аз :)

Абе дано да не проработва, че сумата е трицифрена. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре го развий шарнира от шенкела и така провери на тъка има ли луфт,че като е под напрежение няма да разбереш дали е разбит.Пробвано е от личен опит с много майстори,само се чешат зад врата и нищо не могат да кажат,но като го развиеш и шарнира се движи свободно на ръка,а как трака иначе,не е истина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мда, точно това реших да направя тази сутрин за закуска. :) Свалих носача, шарнира се движеше доста лесно затова понатегнах гайката за регулиране и вкарах малко масло с една спринцовка от горния край на маншона. Той майстора, който ми го рециклира ми каза, че след 10000км може да се наложи да се регулира, но аз чаках луфт и не предполагах, че така скърца. Понеже преди да го рециклирам се усещаше и то доста усезаемо луфт в колелото, но пък нямаше никакво скърцане. И двата пъти не съм забелязал по-трудно въртене на волана. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има една процедура на рециклиране на шарнира на правия носач, характерна за Шумен и неговото пристанище, от която виждам, че и Станислав се е възползвал, за която само съм чувал...

Станиславе, би ли описал техниката с тая гайка тука по - подробно :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това явно е вирусно за нашите `убаФци. През 2009-та пак така заскърцаха на много от нас и сега същото нещо. И при мен отново скърца отзад вляво. Беше спряло и сега се връщам близо 4 години във времето. Нищо не съм сменял по окачването отзад вляво (без амове и пружини, което няма връзка). Съмнявам се в тези дебелите тампони на предната част на колелото към купето, които са. Там са най-сериозните тампони по ходовата част. Едни огромни... Ще ги намокря с водица и ако спре, значи е от там. Ама ако е от там, какво следва да направя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има една процедура на рециклиране на шарнира на правия носач, характерна за Шумен и неговото пристанище, от която виждам, че и Станислав се е възползвал, за която само съм чувал...

Станиславе, би ли описал техниката с тая гайка тука по - подробно :help:

 

Не съм запознат подробно с технологията, но гайката е от долната страна на шарнира и е оставена с цел да се регулира. Минал съм точно 14000км след рециклирането. Сега понатегнах малко и млъкна. Знам, че при правия носач е отговорна работата, бях се засилил да купувам нов, но като разбрах, че оргиналният е към 400лв. а евтините заместители са още по неподходящ вариант дори от рециклирането, след препоръката на доста хора на съответния майстор и аз го рициклирах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това явно е вирусно за нашите `убаФци. През 2009-та пак така заскърцаха на много от нас и сега същото нещо. И при мен отново скърца отзад вляво. Беше спряло и сега се връщам близо 4 години във времето. Нищо не съм сменял по окачването отзад вляво (без амове и пружини, което няма връзка). Съмнявам се в тези дебелите тампони на предната част на колелото към купето, които са. Там са най-сериозните тампони по ходовата част. Едни огромни... Ще ги намокря с водица и ако спре, значи е от там. Ама ако е от там, какво следва да направя?

Най-често е от тях и при мен го имаше преди извесно време, пръснах със спрей за да разбера дали е от там и млъкна. Сега от време на време пак се обажда, но сякаш по-слабо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат подробно с технологията, но гайката е от долната страна на шарнира и е оставена с цел да се регулира. Минал съм точно 14000км след рециклирането. Сега понатегнах малко и млъкна. Знам, че при правия носач е отговорна работата, бях се засилил да купувам нов, но като разбрах, че оргиналният е към 400лв. а евтините заместители са още по неподходящ вариант дори от рециклирането, след препоръката на доста хора на съответния майстор и аз го рициклирах.

Абе чукай на дърво, да не разбереш по трудния начин някой ден, като се измъкне шарнира, дали рециклирането е по добре ..

Щом е стигнало до скърцане, значи ябълката е протрила пластмасата и вече търка метал в метал, а при това положение, скоро следва протриване на метала и измъкване на ябълката през отвора .. Моли се да се случи на ниска скорост и в населено място, :) че ако е някъде в 'Жуглата, трябва и пътна помощ да търсиш ..

Новото си е винаги най добре ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте.След като прочетох постовете по темата реших да споделя и моя скромен опит по темата със скърцането. А и съм стигнал до извода че в обсъждането се намира верния отговор. При мен всичко започна 2008 когато си купих галантчето :mitsu-smiley:. 2000г 2.5 . Много ми допада тая колица. Купена е от застрахователен паркинг в холандия с лек удар отпред(сменени капак и фарове).Минах и 90 000 с 4-те носача с който си дойде колата и от там се почна: 1-во смяна 4 носача -2 по 135лв 2 по 156 лв - казвам си тая кола е желязна за тези километри само носачи? Тогава смених масла, ремъци, ролки и ... всички консумативи сумата стана 4 цифрена. Карам си аз спокойно ,но след около 7-8 000 км пак потропване. Казвам си сигурно някой накрайник - ще почака до смяната на маслото. Нооооо един ден гумата реши да отлети :plane: заедно с ябълката и се почна от начало :bang: .Носачи 2 бр преви 300 лв -,,много хубави"- е наистина изкараха 15 хиляди и пак скърцащия звук. Викам си "няма страшно имам много от тия железа, ще закаран 4 да ги рециклират" да но уви и тези не сполучиха - майстора направил ябълката от около 17мм - 13мм и след няма и 5000 познатата работа но този път гумата изкриви, прага, калника и шийката на току що сменения амортисиор :bang: .Викам си това е ненормално- карам колата на тенекиджии ,викам нещо може да се е разтегнала ,згънала, знам ли? Казват те всичко е на ред. Звъня на един пич в Пловдив и го питам "този галант ,който продаваш на части от каде е? " той "от Германия много хубав , много хубав, една баба.... :icon_n_blow: " и се сдобих с поредните носачи. Карам ги на майсторите монтира ги , стенд и т.н. ....Викам си родих се , но след около 3 000 км отново скърцане . Абе лягам от долу и забелязвам колко съм наивен . Тези "немски" носачи защо от долу имат остатъчна пластмаса и загрявам че са ме светнали отново . Така че ви моля ако някой има по-добри впечатления от някой "оригинални" носачи нека ми ги препоръча . И това което написах никак не е приказка от 1001 нощ , а пълната българска реалност! Благодаря ви ! :haha:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пък за смяна на колата не ми се и помисля, защото с последните носачи смених ремъците и ролките, и и сложих газов инжекцион :icon_n_bash: :tok:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи какви носачи от 150 лева си купил? Сега само правите ли търсиш?

Опасявам се, че цената на нови оригинални няма да ти хареса. А на мен два пъти...

Ти си я карал 90000, а тя кой знае колко е минала преди това с тях. Оригиналното си е оригинално. Ама на кола 3000 лева да дадеш 1000 за две железа........ :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами марка не мога да ти кажа, а като ги гледам в къщи всички са еднакви и без надписи. Последните нови ги купувах в края на 2011 мисля.Цената на оригиналните я знам (то по добре 1-я път тях да бях купил ,но уви),и на мен не ми харесва.А относно носачите да - трябват ми правите! И другото което се сещам е че в повечето магазини ми дават ляв и десен прави че са еднакви,а моите оригиналните имат разлика(минимална но имат)

Редактирано от enata
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

! И другото което се сещам е че в повечето магазини ми дават ляв и десен прави че са еднакви,а моите оригиналните имат разлика(минимална но имат)

 

Разбира се, че на са еднакви.

Разликата е във втулките/тампоните където се хваща магарето на амортисьора.

Наклона е различен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че на са еднакви.

Разликата е във втулките/тампоните където се хваща магарето на амортисьора.

Наклона е различен.

Да, разликата започва точно от тампона за който се хваща вилката, но най съществена е от там нататък, има едно изместване между тази втулка и шарнира, което доста продавачи пренебрегват и решават, че носачите са еднакви ..

Даже като търсиш ляв или десен, някои от тях се подсмиват ехидно и си мислят, че нищо не разбираш от носачи ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, разликата започва точно от тампона за който се хваща вилката, но най съществена е от там нататък, има едно изместване между тази втулка и шарнира, което доста продавачи пренебрегват и решават, че носачите са еднакви ..

Даже като търсиш ляв или десен, някои от тях се подсмиват ехидно и си мислят, че нищо не разбираш от носачи ..:D

 

Добре, че са надписани носачите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...