todor Публикувано 1 ноември 2006 Сподели Публикувано 1 ноември 2006 :( Една малко стара,тема но пак ще е актуална ми се струва. Как мислите ,колко ще се променят цените на горивата след 1ви януари? Дали само бензина ще поскъпне или и нафтата. Май става страшно.... :mega_shok: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 :( Една малко стара,тема но пак ще е актуална ми се струва. Как мислите ,колко ще се променят цените на горивата след 1ви януари? Дали само бензина ще поскъпне или и нафтата. Май става страшно.... :mega_shok:Малко ще се вдигнат цените, но нечуствително........... :D Все пак при различните страни в ЕС цените на всяка са различни, и според мен не зависи от ЕС, е от пазара на суров нефт :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 :mitsu-smiley: И аз мисля, че ще се вдигнат цените след 01.01.2007, но леко. Казвам леко, защото си съм почти сигурен, че още преди нова година ще добутат бензина на около 1.80. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vevas Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 :mitsu-smiley: И аз мисля, че ще се вдигнат цените след 01.01.2007, но леко. Казвам леко, защото си съм почти сигурен, че още преди нова година ще добутат бензина на около 1.80. :mitsu-smiley:според мен може и да надвиши тази цена :icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 2 ноември 2006 Сподели Публикувано 2 ноември 2006 Малко ще се вдигнат цените, но нечуствително........... :D Все пак при различните страни в ЕС цените на всяка са различни, и според мен не зависи от ЕС, е от пазара на суров нефт :D Приблизително 70% от цената на бензина е акциз и различни данъци. В Германия, например пътният данък е включен - караш повече, плащаш повече. В Австрия е на винетна система. 60 евра за цяла година и цялата пътна мрежа. Извод: държавата ако иска може да смъкне цените до мизерни стойности, но това е освовен доход и следователно пак разчитаме янките да не издумкат всичко в буиците и арабите да не станат по-алчни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 2 декември 2006 Сподели Публикувано 2 декември 2006 :mitsu-smiley: И аз мисля, че ще се вдигнат цените след 01.01.2007, но леко. Казвам леко, защото си съм почти сигурен, че още преди нова година ще добутат бензина на около 1.80. :mitsu-smiley: Май ще излезеш пророк след новите промени в акцизите.Да се надяваме че долара ще пада още,иначе лошо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 2 декември 2006 Сподели Публикувано 2 декември 2006 Да се надяваме че долара ще пада още,иначе лошо.Когато долара пада се вдига барела. Нефтопроизводителите са заложили определено ниво на приходи и няма да позволят на някаква упадъчна валута да им мъти водата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 :mitsu-smiley: А знае ли някой какво се случи с бензин A92? Аз по принцип, когато минавам покрай някоя бензиностанция винаги се заглеждам за цената на бензините и днес ми направи впечатление, че никъде другаде освен на Темпо и Петрол не се предлага A92!!! Махнали са го от колонките и рекламните билбордове. Няма ли да има вече такъв бензин? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Преди Нова година имаше съобщение на Лукойл, че спират производството и продажбата на А92 за България заради ЕС Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 :mitsu-smiley: Пропуснал съм този момент. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 9 януари 2007 Сподели Публикувано 9 януари 2007 Преди Нова година имаше съобщение на Лукойл, че спират производството и продажбата на А92 за България заради ЕСКоето си беше една дебела опашата лъжа от страна на Лукойл, защото в ЕС (с изключение само на Швейцария, Швеция и 1-2 други страни) има бензин Normal, който е 91 октана. * Normal - 91 октана * Super/Eurosuper -95 * Super plus - 98 * V-Power/ultimate 100 - 100 ( Shell/Aral- бензиностанции) * OMV 100 - 100 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Интересна статия и коментари :icon_crying: http://money.ibox.bg/news/id_453564872 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Ако се загледаме внимателно в диаграмата в дясно (Price to fill up a Honda Civic) и сравним цените на А-98 за същия период в България които бяха около $ 66.00(50л. х 2.00лв. / 1.5 - курс на $) ще видим че нашият бензин се нарежда на четвърто място по скъпотия в света - веднага след Франция. Е, факири сме. Ми направо сме екстра :icon_crying:, разбирам да сме развита страна та горивата да са с такива цени, но изглежда че цените стават като в ЕС но не и останалите неща от ежедневието ни :icon_hmm: Един приятел преди се бъзикаше "Понеже нямам пари вместо с Пежото съм с Пешато", както гледам май и ние сме за натам - вседоходния кракомобил :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Ми направо сме екстра :icon_crying:, разбирам да сме развита страна та горивата да са с такива цени, но изглежда че цените стават като в ЕС но не и останалите неща от ежедневието ни :icon_hmm: Един приятел преди се бъзикаше "Понеже нямам пари вместо с Пежото съм с Пешато", както гледам май и ние сме за натам - вседоходния кракомобил :mitsu-smiley:И все пак само КАТ София регистрира по 80 коли на час. Имаше една поговорка народно творчество - "И 10 лева да стане бензина пак ще си карам колата. И без пари да е па че го краднем". Не съм видял пътищата да са се изпразнили, а бензиностанциите намалели. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Когато долара пада се вдига барела. Нефтопроизводителите са заложили определено ниво на приходи и няма да позволят на някаква упадъчна валута да им мъти водата Ако не ме лъже паметта фабрично-заводската ценана един литър бензин е 45-47 стотинки.Останалото до 2 лева са данъци и акцизи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 67% от цената на бензина в България е акциз. Всичко останало е производствена цена, печалби за дадените бензиностанции и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyuli Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Пфууу аз и моята непоследователна и прескачаща мисъл( а и работа има ). Та високите акцизи не са само в БГ, това е паневропейска политика, а се очаква да стане и световна, за намаляване на потреблението на бензин и нефтени продукти с цел запазване на екологията на европа( ЗЕМЯТА). Като пример ще кажа, че в Сингапур мисля беше, нямаш право да се возиш сам в колата, ако все пак решиш да го направиш следват глоби. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Момчета и момичета , цените ще вървят нагоре , особено , ако в световен мащаб продължи проблема US <> Оста на злото...Моят съвет : Бензиновите мотори ...на газ. Както DJ-ея така изчерпателно обясни - не е проблем ..никакъв дори ... , а юнаците с турбо да не си мислят , че на мотор с турбо не може да се сложи газ .....може и още как ....Cayenne Turbo ...с газова ...тук в България....така , че ....да го *ухат и Лукоил , и държавните акцизи ....Цената на газта не вярвам да се промени драстично ....в Италия беше от 0.6 евро до 0.7 , в Германия 0.65 до 0.80 - в зависимост къде сипвате.Метана ще се покачи сериозно в това съм сигурен .....в Германия минималната цена беше нещо като 0.8 до 0.95 евро за килограм .....а тук е доста по-ниска в момента. Ще постна прясни цени като ги сверя. Друга алтернатива е спирта. В Бразилия 7 от 10 возила са на спиртни горива.....дори Щатите искат ноухау от тях (Буш мрънкаше , че искали да си сътрудничат с Бразилия , когато се срещна с бразилския президент по-рано тази година). Нафтовите - момчета при вас е по-сложно , защото метана е единствената алтернатива .....биодизела има добра цена , но ако успеете да го придобиете без акцизните му добавки. Тежко е ....вече се замислям за малолитражка ...... а как не искам ........ :icon_crying: :icon_crying: :icon_crying: :icon_crying: P.S "При бърза сверка на цените на метана в Германия минималната е около 0.79 евро за килограм , максималната минава 1.02 евро." Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 ШОК ! Във Франция намерих цена от 0.413 евро за литър пропан-бутан ! ! ! Най-високата беше около 0.7 ! Малко статистика - над 1800 бензиностанции предлагат и LPG ! No comment ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Celeborn Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Ех, ако Мицубиши произвеждаха колела както Пежо :Р Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 Момчета и момичета , цените ще вървят нагоре , особено , ако в световен мащаб продължи проблема US <> Оста на злото...Моят съвет : Друга алтернатива е спирта. В Бразилия 7 от 10 возила са на спиртни горива.....дори Щатите искат ноухау от тях (Буш мрънкаше , че искали да си сътрудничат с Бразилия , когато се срещна с бразилския президент по-рано тази година). Изключително любопитно ми е какво разбираш под "Ост на злото"? За мен това всъщност е Хитлеристка Германия, Италия на Мусолини и Япония на незнам-си-кой император. Но пък ти вероятно имаш в предвид някои страни, нарочени от Буш.Хм, ако помислим малко преди войната в залива за Буш Иракско-Китайската-Северно Корейската ос беше зло. След като Ирак се напълни с миротворци и Северна Корея обяви, че може и да спре единия си ядрен реактор, беше обявена нова ос, състояща се от Либия, Китай и Сирия. Малко след това се оказа, че Китай трябва да се причисли по-скоро към "Тайната ос на злото", защото на пръв поглед не прави нищо нередно, освен все да е на ръба аха-аха да анексира Тайван и тайно да подкопава американската икономика с износ на евтини джунджурии и изкупуване на американски държавни облигации. Либия пък наскоро стопли отношенията си със запада, като обяви, че ще замени Калашниците с М16, а Миг-овете с каквото французите имат на склад. Така въпросните Китай и Либия бяха заменени с Иран и Русия, след като Путин обяви, че колкото и да се пънат американците да създават противоракетен щит, той ще му види сметката с ракети ново поколение. Даже и изпробва 1-2, за да придаде повече тежест на заявлението си за включване в новата "Ос на злото". За голямо разочарование на Сирия и тя трябваше да отпадне, защото на нейно място отново се напъха Северна Корея, която обяви, че няма да спира никакви реактори и успешно приземи една ракета в океана, някъде по посока Япония. “Казаха ни, че местата били попълнени” – заяви разстроен сирийският президент Башар Ал-Асад "Една ос не може да има повече от три членки – обясни той - Не съм си го измислил аз, това е традиция". Именно тази традиция е ужасно голяма спънка, защото заради нея няма къде да се смести Венецуела. А нейното присъединяване изглежда толкова належащо след покупката на приготвените от Путин за Либия Миг-ове и и Калашници. Пък и Чавес така се е сдушил с Кастро. Колкото до Куба тя никога не е претендирала да е част от “Оста на злото”, защото винаги е държала на титлата “Трън в Задника на Америка”.Така в крайна сметка за "Оста на злото" се класират в момента Иран, Русия и Северна Корея. Международната реакция на декларацията на Буш за «Оста на Злото» беше бърза. За минути сравними държави се втурнаха три по три да създават оси в тази нова геополитическа игричка. Сърбия , Судан и Франция формираха «Ос на не Чак Толкоз Злите, но по Принцип Несъгласните». С увеличаването на критериите и запълването на местата Сиера Леоне, Ел Салвадор и Руанда се спряха на «Ос на Страните, Които не са Най-лошите, но със Сигурност Няма да им Бъде Предложено да Домакинстват на Олимпийски Игри». Канада, Мексико и Австралия формираха «Ос на Страните, които Всъщност са Готини, но Тайно си Мислят Някои Гаднички Неща за Америка». Англия не успя да формира “Ос на Пуделите на Джордж Буш”, защото Блеър напусна премиерския пост, а Меркел всъщност е немска овчарка. Та наистина, колеги проблема с осите е глобален и докато не се реши, нефта ще продължи да се покачва. А докато се разрешава нека да си припомним, че цената всъщност се определя от няколко фактора – търсене-предлагане-наличност на склад (или снабдимост). Както всички знаем търсенето на горива определено се развива по-бързо от предлагането. Всяка година Китай удвоява консумацията си на енергия, съответно и нуждата от петрол. В същото време света е в пика на добива на суров петрол, а всъщност може и отдавна да го е минал. Просто няма начин да се произведе повече. И тъй като не искаме да висим пред бензиностанциите и да чакаме доставка, цената се качва. Така консумацията пада и отново има наличност. Отделно всеки е чувал, че петролните находища са пред привършване. Нови няма, защото за жалост земята не е безкрайна. Но дори и да се откриеха такива, цената на бензина ще продължи да е висока, защото рафинериите в света работят на пълния си капацитет. В САЩ нова рафинерия не е строена от 60-те години. Преди 2 години пожар затвори за 2 месеца едно от над 160-те им рафинерии и веднага се получи ценови шок. Изгубения капацитет просто не можеше да бъде запълнен.Естествено има и много други фактори. Като например световното петролно лоби. Ако вие управлявахте света, нямаше ли да искате да направите повече парички от това, а? Да, и накрая – що за решение е по дяволите спирта? Някой знае ли какви огромни площи са нужни, за да се засадят достатъчно растения, които поне отчасти да компенсират нефта? Отговора е точно толкова, колкото да останете гладни, боси и голи защото няма да има място за жито, място за памук и място за фураж. Ако перспективата гладен нудист, но с кола ви харесва..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 5 юли 2007 Сподели Публикувано 5 юли 2007 М/у другото имам чувство, че 92 си е най-читав в момента!!! А бензина в БГ си е най-скъп, а спрямо стандартите ни на живот направо си е ужасно скъп!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 6 юли 2007 Сподели Публикувано 6 юли 2007 jamano Много весел пост. Искрено се развеселих като го прочетох. Императора на Япония по време на Втората световна война се казваше Хирохито. Казваше , защото почина сравнително скоро 89-та май беше.Колкото до Буш и неговата "Ос на злото" - пределно ясно е , че тя мени някоя от 3-те си точки и ще продължи да го прави. Защо и как - ще е твърде самонадеяно да казвам аз. Има очевидни причини за промените в "листа на архивраговете на Америка" , но факторите са толкова много и толкова комплексни , че ако трябваше аз да ги взимам всички предвид сигурно щях да използвам могъщи компютри, за да пресмятам математическите модели, но не съм сигурен , че ЦРУ си дават чак толкова зор. По темата : просто изтъквах , че конфликтите и войните в и около страните със сериозен добив на петрол , ще държат цените високи и покачващи се дори. Венецуела е тръгнала по интересен път, но реално проблемите са почти и само за Щатите - доста сериозен (не е катастрофален, но достатъчен , за да се покачат цените) процент от техния внос идва именно от Венецуела, чиито пък износ беше близо 80 % само за Щатите (сега не съм сигурен дали е точно такъв процента). За спиртните горива не съм съвсем съгласен. В Бразилия се поризвеждат по 18 милярда литра годишно , не само , че им стигат , но дори изнасят ....и познайте за коя страна ? - за Щатите разбира се ...повече от 50 % от износа им. 80 % от новите коли продадени в Бразилия използват хибридни горивни системи - спирт/бензин.За качествата на спиртните горива може много да се говори, но само леко ще споделя , че в американските драг-ове спиртните добавки (метанол) са направо задължителни , дори ограничени до 15 % от горивната смес .....защото , ако са повече "колите" ще надминат 10 000 к.с и сигурно ще летят масово.Плюсове и минуси много Айде пак се олях да пиша ......тук при нас .....LPG..е достъпното решение ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jamano Публикувано 6 юли 2007 Сподели Публикувано 6 юли 2007 jamano Много весел пост. Искрено се развеселих като го прочетох.Радвам се, че съм те развеселил. Е, не това ми беше точно целта, но всеки чете както си знае. Идеята ми беше, че цялото това нещо, което се нарича Ос на злото е толкова смешно и изкуствено измислено, за да всява паника в наивните мирни US граждани, че не трябва да му обръщаме особено внимание, камо ли да го спрягаме като причина за петролната криза. Да, ненужните войни под смешни претексти на Буш наистина влошават положението с доставките и насърчават антизападните настроения по света, но всъщност те преразпределят петрола, не му вдигат цената.Цялото управленско лоби на САЩ в момента се държи от хора в петролния бизнес и нищо чудно, че америка нехае както за екология, така и за алтернативи. Иначе досега да са намалили използвания петрол поне наполовина и цената му в световен мащаб също.Колкото до Венецуела имам много добър познат там и често съм слушал от него за проблемите им. Та значи допреди Чавес US фирми са експлоатирали целия петрол, плащайки на Венецуела по $18 за барел. В резултат на това страната с най-много нефт в Южна Америка се оказва и една от най-бедните. След като прекратиха концесиите изведнъж се оказа, че пари имало и за безплатни болници и училища и соц. програми и т.н. Но най-лошото дойде, когато Чавес не само спря договорите, но и реши да изнася за САЩ по международни цени, не по занижени. При положение, че непрекъснато се бият в гърдите, че са най-богатата страна, могат да плащат колкото плащаме и ние. За да бъда гадостта пълна Чавес реши да изнася за Куба по старите цени на САЩ. Е, Куба внася по-малко нефт и от БГ, но количеството не е важно. Затова американската администрация всеки път като се сети за Чавес пикае газ, а ЦРУ точат томахавките за нов преврат тип Алиенде. За Бразилия съм съгласен, но май забрявяш факта, че там горивото се произвежда от захарна тръстика, която е няколко пъти по-калорична от царевицата, рапицата или каквито там други култури растат по света извън джунглите. Затова САЩ (и Европа) по никакъв начин няма да могат да постигнат това, което постига Бразилия; за Китай да не говорим. И попиши повечко, няма да ти се разсърдя :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 9 юли 2007 Сподели Публикувано 9 юли 2007 Здрасти jamano, Като казах , че ме е развеселил поста ти не исках да го омаловажа или нещо такова . Просто ми стана весело , защото този пост все едно аз съм го писал, но преди 2-3 години, когато ми пукаше, палех се и държах да убеждавам всички що за "прекрасна" страна са Щатите......Все повече се убеждавам , че живеем във време доста настръхнало и стръвно. Всякаш хората нямат време да си мислят за такива неща ....пък и да имат ..."това ще нахрани ли децата?" ..."ще купи ли новото :mitsu-smiley: ?" ...ежедневието е опростено до решаването на някакви битови проблеми ....за някои хора са си направо екзистенциални ....други пък са твърде улисани да живеят охолно и самодоволството им определено не ги стимулира да мислят за световните проблеми....има и такива , които добре разбират какво става , но какво от това? Виж какво е отношението към на обществото към антиглобалистите (те не че всичките са светци но label-a е еднакъв за всички)..... Релакс......студена бира ......барбекю (или просто хапване) на някоя зелена морава с любимите хора. Повече усмивки и щастливи моменти. Това е едно от преимуществата да си българин - няма нужда да се товариш с проблемите на световната политика, защото и без това никой не го е еня за нашето мнение .....то нашите местни управници ги боли фара за нашите си проблеми.... представи си ...за световните Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.