Премини към съдържание

New Lancer 1.5 Vs. 1.8 въпрос


Препоръчано мнение

Здравейте, нов съм във форума и съм пред покупка на ново мицубиши. Изчетох доста теми тук за лансера и съм много ентусиазиран. Избрал съм ниво на оборудване invite. Спрял съм се на двигател 1.8 143к.с.. Колебая се за 1.5 заради по-ниския разход, понеже колата ще се кара предимно градско на къси растояния, но се притеснявам, че 109к.с. са твърде малко за тази кола, разбира се че на дълъг или дори за да набереш и да се измъкнеш от задръстване в града ми се иска колата да има мощ. Дайте лично мнение за двата двигателя като разход и мощ - виждам, че много от вас притежават такива коли - цифрите са ми ясни от спецификациите, но ми се иска да чуя хора със собствен опит. С други думи видимо по-слаб ли е 1.5 и много повече ли харчи 1.8? Зная, че кеф цена няма и затова клоня към по-големия двигател въпреки, че е по-скъп и по-малко икономичен, струва ли с и според вас?

Другото което ме притеснява е необезшуменото купе, много от вас споделят, че в колата е твърде шумно - чува се пътя, гумите, вятъра, двигателя - много ли е дразнещо?

Утре отивам в БС да проверя наличности като цветове и оборудване, разбрах, че алармата трябва да се плаща допълнителни около 500лв. - вярно ли е? Смятам да я взема на лизинг с 30% първоначална за 4 или 5г. Приемам всякакви съвети и препоръки. Благодаря предварително. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си прегледал форума виж:

тази тама

и тази

и тази

и тук

за лизинга

 

Успех!

 

Благодаря за насоките, уж изчетох последните няколко теми, но явно не съм чел достатъчно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Аз лично ти препоръчвам 1.8 двигател, защото съм карал и е по-мощен и ще ти доставя много радост на пътя. Малко повече харчи, но е по-добър, повярвай ми.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Аз мисля, че ако я ползваш само за работа то тогава 1.5 - 1во ниво Инвайт. Ако ще искаш да работиш с нея и да се разхождаш из БГ и света, да ти е удобно си вземи 1.8 CVT 2ро ниво Интенз. 3то ниво Инстайл не го харесвам заради кожата. Иска си пазене и потдържане. Едно желязо по дънките, якенцето или колана на някоя натокана, модерна мацка та даже и по твоите дрехи да има такива железца и сбогом красив салон. Отгоре на това коженият салон на Лансера, няма нито перфорация, нито обдухване. Само едно подгряване има, дето през топлите месеци не ме устройва. Разликата в средния разход между двата варианта е около 2-2.5л/4.40-5.50лв/100км(БГ от единия край до другия е 600км, сметни си колко си "вътре" с 1.8 CVT). Шумът който се чува е много поносим и в някои случаи даже приятен за ухото на шофиора. Днеска като се прибирах от Русе си направих експеримент. От Габрово до Смолян карах с Тип Троника от волана. Супер е колеги. Като ръчна кутия е, само дето предърпването след пускане на съединителя го няма. Цъкаш си от волана и кеф майка. Бях позабравил кога каква скорост се включва с това "D", ама бързо влезнах в час с "+"&"-". Даде ми по-нисък разход с 0.5л/100км. Това е моето мнение. Иди, тествай и ще решиш веднага. Имай предвид, че колите които ше тестваш са нови и спънати още. Това от собствен опит ти казвам.Моята вече е на 27 000км, развървява се всеки изминат километър и разхода пада. След първата смяна на маслото, от сервиза излезе съвсем друга кола. Осезаемо се беше променила от към вървене и горене. Това на 15 000км. А сега е много по-добре от всякога преди.

Успех, и пиши какво ще си вземеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз заставам зад колегата, че 1.8 CVT е най-удачния вариант. Определено автоматика ще ти спести доста нерви в постоянно нарастващите задръствания, а винаги когато поискаш можеш да ползваш и ръчния режим за смяна на предавки, който изцежда на максимум автомобила и с всеки изминал ден се изумявам на какво е способен автомобила. В момента е на малко повече от 7 000 км, но определено усещам разлика откакто я взех - върви повече.

Шумоизолацията наистина е кофти. При по дълъг път заглъхват ушите от шума на асфалта... отделно, че самите гуми са шумни. Доколкото знам при новите партиди Лансъри шумоизолацията е леко подобрена, но колко е вярно ще кажат хората, които го имат отскоро.

Другото нещо, което е определящо и ти засегна е разхода. На този двигател разхода си му е висок. При мен сутрин положението е плачевно, тъй като от паркинга директно влизам в серия от задръствания. Тогава средния разход трудно пада под 20. В нормален трафик и загрял двигател се движи около 14, а вечер, когато е по-спокойно мога да сваля до 10-11. Извънградско на прав път обикновено разхода се движи около 9 (при средна скорост 130) или 10 (над 150-160). При изкачване е около или над 10, а при спускане може да го докараш почти до книжка - 6,5-7,0. Това са моите наблюдения и се надявам разхода да падне още като се поразработи двигателя и мина преглед на 20 000 км или по-рано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ви кажа, аз съм привърженик на ръчните скорсти, доставя ми удоволствие постоянно да ги сменям и мързеливото каране на автоматика хич не може да ме трогне. Явно двигателят обаче ще е 1.8 :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да се обърна към колегата, който твърди че кожата е ковти. Първо си е перфорирана. Второ ако искаш може зимата да те повоза, когато на вън е -10 и колата първо ти сгрява дупето, преди изобщо нещо друго да си е помислило, че може да се сгрее. Аз също говорих като теб, но бързо се научих на хубавото. Освен това, когато пуснеш да духа топло рано сутрин, колата вдига оборотите, за да загрее и почва да харчи повече, аз просто си пускам топло на дупето, оставям колата да си загрее без нуждата от високи обороти и потеглям :). Освен това колата ми седи в подземен паркинг, на доста от колегите сигурно е на открито, тоест още по-бавно загряване.

 

Аз повече се притеснявах лятото като я напече, обаче климатика, не знам как е измислен, но много бързо оправя нещата.

 

Това беше малко офф, но колегата ми засегна хубавата кожичка;).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1.5 /Инвайт/ , преди да я взема тествах и 1.8 , мога да кажа , че няма голяма разлика в градски условия , единствено ми се искаше да има "круиз контрол" ама на 1.5 няма .

Не съжалявам , че взех 1.5 супер си е за моя начин на каране.

Просто съвета ми е покарай и двете и си прецени сам / колкото хора - толкова мнения/ :icon_thumbup:

Важното е , че си избрал правилната марка :mitsu-smiley: , двигателя е вече въпрос на лично усещане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ви кажа, аз съм привърженик на ръчните скорсти, доставя ми удоволствие постоянно да ги сменям и мързеливото каране на автоматика хич не може да ме трогне. Явно двигателят обаче ще е 1.8 :D

 

Автоматика има и спортен режим, в който превключваш скоростите от волана или от самия лост за скорости (Tiptronic) и да ти кажа доста се доближава до ръчните скорости... и като плюс може да се спомене, че го няма придърпването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рангеле, извинявай, ама (не всеки има гараж) зимата не съм по къси гащи,та да ми е студено на дупето. Отгоре на това кожата НЕ Е ПЕРФОРИРАНА. Замисли се защо имаш подгряване, и защо вобще го има само на кожения салон? На твоята ми харесват фаровете и големия дисплей на таблото. Исках ги и Аз тези работи, ама без кожата не ги даваха. :icon_blush:

При текстилния салон и зимата и лятото, температурата на текстила е почти еднаква и никога няма да ти се изпоти дупето или гърба за разлика от при кожата. Отгоре на това писах, че лесно и то съвсем без да си изкал, ти или някой от пасажерите може да съсипе красивия салон. :icon_rock:

По въпроса за оборотите, като пуснеш парното или климатика. Не се вдигат изобщо. Вдигат се точно за 3 минути на 1300-1500 когато запалиш колата и навън е под 3 градуса. Лично съм го наблюдавал това. Ако навън е 5-6 градуса, не е вдигала повече от 1100 оборота за повече от 2 минути. А през това време парното е направило в колата климата, като в една "Малка Африка". За горенето, в София незнам колко ще ми гори, ама в Смолян, Бургас и Пловдив (в последните два си има сериозни задръствания) ми харчеше 10-12л/100км градско каране на "D" режим. За извън града съм правил експерименти и показва че: ако спазваш ограниченията, тоест да караш с до 100-110км/ч(само при изпреварване или на магистрала повече), от Елените до Смолян ми даде разход 7.8л/100км, което мисля че е идеално. С юркане на пътя по същия маршрут, ми го качва разхода на 10-10.5л/100км. Но ако имаш малко точки в талона, трябва да внимаваш да не стои после колата в гаража или друг да се кефи докато те вози.

За автоматика:

на "D" е наистина мързеливо, но той е умен автомат и се наглася по стилът на карането ти, тоест ако си караш спокойно той става като тебе спокоен, и не си дава зор да изхарчи бензина. Почнеш ли да натискаш по-рязко педала на газта и да се юркаш, започва да се държи доста агресивно, като при натискане на педала минава не с по 1 предавка надолу а с по 2-3, което е истинско удоволствие.

Минеш ли на ръчен режим, колата от "автомат" става "ръчка". Не е като при другите автоматици на ръчен режим, като иде на 5000 оборота и да си включва следващата предавка. Тука ти трябва да включиш на следваща, иначе може да си я караш с 6000 оборота на 2ра колкото искаш. Смо да ти кажа, че ваче на 1ва лепкам 85км/ч, а когато я взех неможеше повече от 65-70 да вдигне на 1ва.

Колите които ще тестваш, са още спънати и наистина разликата между 1.5 и 1.8 не е голяма при тях, но ако имаш някой колега да ти даде да покараш разработена и после да идеш в Б.С. за тест драйв. Аз миналата сряда, докато ми оправяха дисковете в сервиза им в Пловдив, взех един Спортбек 1.8 СВТ. Е НЯМА НИЩО ОБЩО с моята 1.8 СВТ в момента. Онова си е още ново на 1000км беше и невървеше, както ще се развърви след 15-20 000км пробег. Ако намериш някой разработен да покараш, ще е най добре за сравнение с тези от тестовите коли.

 

Успех с избора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,поздравления за хубавия избор.Аз мисля,че ако ползваш Лансера повече за градско каране,по подходящ е 1.5 mivec 109hp ,защото този двигател е създаден точно за градски условия,пъргав е и икономичен,но и при извънградско не е толкова тромав.След 3500-4000 оборота държи една постоянна тяга,ускорение до към 6000 оборота ,което въпреки теглото от 1450кг ,те изстрелва бързо при изпреварване и други маневри под 100км/час ...това е моето мнение.

Аз избрах 1.5 инвайт варианта и съм много доволен,3месеца и 12 000км досега,карам го предимно градско и ми дава разход от порядъка на 6.5 - 7 смесен разход,при нормално каране.А при ръчка,не ми е качвал повече от 8/100 ... Миналата седмица го дадох на нашите,да ходят до гърция,като се върнаха погледнах бордовия - 6.5л/100км за последните 1200км преход,НО при нормално каране!

И въпреки ниския разход си признавам,че понякога ми се иска да бях избрал 1.8 свт ,но съм сигурен че и колегите с 1.8 искат понякога,да са с 1.5 :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

но съм сигурен че и колегите с 1.8 искат понякога,да са с 1.5 :)

 

Неееее! Аз въобще не искам 1.5, ако можеше да съм с 2.4 дето слагат в Америка щеше да ми е още по-добре ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.8 с каквато искаш скоростна кутия! Колата е 1350 кг. без пътници и товари и тия 109 коня са малко.

По принцип в София с тези задръствания ще ти дава доста голям разход заради тежкото купе. CVT кутията също ще ти помага при задръстванията, защото почти няма да натискаш газта, а само ще си дигаш крака от спирачкото и колата плавно ще се придвижи 2-3 метра, след което пак ще трябва да спреш. Шума в купето идва от гумите и настилката. Има пътища които са по-малко шумни и тогава колата е парфектна, но като имаш хубава музика няма да ти прави впечетление.

В крайна сметка решението си е твое. Важното е да ти харесва на теб и да те радва - нещо в което не се съмнявам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че колегите, които сте си взели 1.8 давате погрешни съвети на човека. Той ви казва, че ще я ползва градско тази кола. Аз по същата причина съм с 1.5 двигател и като ви гледам разходите на големия двигател, все повече се радвам, че не съм си взел. Аз пътувам до работа с още 3ма души в колата и мога да твърдя, че никога не съм усетил недостиг на тяга в по-напечени ситуации. На малкия просто трябва да му хванеш цаката на електрониката, за да го накараш да е пъргав. А разходът ми е под 9 въпреки товара и градското в София.

 

Естествено, че е по-добре да е по-мощна, но след като не може да падне под 11 в по-добрите случаи, а истинска тяга ти трябва доста рядко, тогава защо да се ръсиш за покупка и после за гориво?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Батка, взимай 1.8 автоматика и не го мисли! При тия задръствания просто автомата няма равен! А като искаш да караш бързо - действай с лопатките.

Иначе за нивото на оборудване - ако можеш, взимай ИНСТАЙЛ. Получаваш 18ки, спойлери и други екстри, които оскъпяват с около 3000лв. - неща, които ако искаш да слагаш впоследствие, ще ти струват от 5-6 хилки нагоре. Щото аз вече съжалявам, че не взех Инстайл.... :icon_n_furious:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май не сме се разбрали, но няма да разваляме темата и да навлизаме в спорове. Ако говорим за разходи... моя на ръчка градско дига около 10-10.5, колата на 4та 5та ускорява страхотно, невероятна еластичност има, но не знам разликата в цените с бензиновите. Но мен ако питаш, лиши се от екстри и си вземи дизел. Това е само мое мнение. Найстина няма автоматик, но... мен 7.5 извън градско ми дава като карам с по над 170-180. Каквото и да избереш, няма да сбъркаш!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз капарирах едно черно CVT Sportback 1.8, с очаквана доставка... за коледен подарък с INTENS ниво, обаче като ви слушам за какъв разход говорите и направо не доумявам с тези разходи по 20 на 100. Освен това искрено се надявам че няма да се налага да я разработвам цели 20к километра докато тръгне на самолет. Единственото ми успокоение е че ще я карам предимно извънградско и по магистрала та ще може да зависи до някъде от мен разхода на гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз капарирах едно черно CVT Sportback 1.8, с очаквана доставка... за коледен подарък с INTENS ниво, обаче като ви слушам за какъв разход говорите и направо не доумявам с тези разходи по 20 на 100. Освен това искрено се надявам че няма да се налага да я разработвам цели 20к километра докато тръгне на самолет. Единственото ми успокоение е че ще я карам предимно извънградско и по магистрала та ще може да зависи до някъде от мен разхода на гориво.

Абе кой ти говори за 20 :D

На магистралата пускаш круиз контрола и ще харчи по-малко, защото само ще си регулира колко му трябва ;) Осезаемо намалява разхода :)

В града 11 - 13 :icon_thumbup:

 

п.п. Чакаме първият Sportback в галерията :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз капарирах едно черно CVT Sportback 1.8, с очаквана доставка... за коледен подарък с INTENS ниво, обаче като ви слушам за какъв разход говорите и направо не доумявам с тези разходи по 20 на 100. Освен това искрено се надявам че няма да се налага да я разработвам цели 20к километра докато тръгне на самолет. Единственото ми успокоение е че ще я карам предимно извънградско и по магистрала та ще може да зависи до някъде от мен разхода на гориво.

Честито и като ти я докарат да се похвалиш.

Ей сега започват безсънните нощи и вълненията дано да е хубаво времето като ти я докарат , че ако си като мене първата вечер да спиш в колата да не се озъбиш от студ. :icon_thumbup:

 

Няма да съжаляваш за избора си . :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе кой ти говори за 20 :D

На магистралата пускаш круиз контрола и ще харчи по-малко, защото само ще си регулира колко му трябва ;) Осезаемо намалява разхода :)

В града 11 - 13 :icon_thumbup:

 

Аз говоря за 20 ;). Както казах сутрин незагряла я пускам в бесни задръствания 100 метра след паркинга. Даже 20 става когато паркирам пред офиса, а през това време е повечко. Иначе... да, в нормален трафик докарва до 13. А круиза не е кой знае колко по-икономичен или поне аз на магистралата под 8.5 не съм падал с него. Но толкова докарвам и без него с по-интензивно каране на моменти. Аз опитвам да карам с круиз, но или някой тъпак кара супер бавно или някой ти светка отзад като ненормален и ни така, ни иначе... Понякога ми писва постоянно включване и изключване за няколко десети от литъра по-малко и си карам както дойде. Повече от 9 така не съм успявал да кача.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, благодаря :icon_thumbup:

Само че ще гледам да изпрося стелки като подарък, алармата вече ми я калкулираха.

Снимки разбира се ще има, само да ми дойде, чета упорито темите за зимни гуми и джанти, имам какво да уча от вас, ще ви тормозя с въпроси сега а и после след като пристигне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като си говорим за разход :D

 

post-2386-1227291292_thumb.jpg

 

Отсечката Гурко и Евлоги Георгиев до Орлов Мост ;)

 

После до Младост си падна на обичайния разход :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз редовно съм така :icon_crying: . Между другото снимката е излезнала доста добре като на тъмно и щом шофираш нещо ми подсказва, че си снимал с телефон... който е? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...