vjivkov Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Здравейте, Едно приятелче от щатите ми прати това линкче: http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897 Става въпрос за това че се продават много гуми, престояли с години по складове и рафтове като нови. Как са съхранявани е друга тема. В същност те са "нови", защото не са използвани и изглеждат нови, но в същност са стари. Колеги внимавайте какво купувате и следете за датата на производство. Във филмчето, Британската асоциация на производителите на гумени изделия препоръчва да не се продават гуми на повече от 6 години и да не се използват ако са на повече от 10. Искам да попитам знаещите, какви са начините за маркиране на датата на производство по гумите? Универсален ли е, и всички производители един и същи начин ли ползват или има разлики? От филмчето става ясно че например: 414 - означава че гумата е произведена 41ва седмица на 1994 г.4202 - 42-ра седмица на 2002 г.231 - 23-та седмица на 1991 г.0604 - 6-та седмица на 2004 г. и т.н. Кода се намира на края на редичката от много символи и цифри и е най-често от ВЪТРЕШНАТА страна на гумата Не е много User friendly Как се маркират гуми произведени през 70-те и 80-те? А вашите гуми колко са стари? Имам и още въпросчета за гумите, но след малко... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Искам и аз да добавя един въпрос: Как се разчитат маркировките в римски числа ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 WoW! Успя да ме изплашиш... дори дотичах долу да си проверя гумите, но нищо не се вижда... единственото успокояващо е, че зимните му гуми за нов модел и няма как да са престояли... Има и още нещо, което рядко се коментира - скоростния фактор на гумите! Повечето евтини гуми са направени да издържат до 140км/ч!!! Това си го пише на самата гума... само за сравнение - гуми с фактор до 200км/ч са от цени над 150лв на гума... дори най-евтините! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Зимните Nokian, които си взех са DOT 3508 - последната седмица на август Пише си го отвън на гумата, не отвътре както казва колегата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TAZ Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Колеги за по-детайлна информация относно обозначения на гумите, скоростни индекси и много други посетете този сайт: http://www.avtogumi.com/. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CynepMEH Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Абе на някои гуми ДОТ-а им е много странен. Иначе винаги се гледа като се купува гума. Трябва да е нова и на всеки 3 сезона се сменя..това е..иначе се втвърдява. Не съм фен на регенератите и гумите 2 ръка и едва ли ще съм някога Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yHuKaT Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Аз до колкото знам 7 години е животът на една гума. Но както е отбелязал и колегата по-горе ... след 3-4 сезона почва да се втвърдява каучука и става на пластмаса. Това от своя страна води до по-лошо сцепление (въпреки наличието на голям грайфер) и поне по мое усещане автомобила почва да усеща камъчетата по пътя и гумите шумят повече. За зимни гуми компромис може да се направи защото знаете колко сняг пада ... пък и зимата поне аз правя много по-малко километри, но за летните не бива да пестим средства! Не забравяйте, че единствено гумите са нашия контакт с пътя! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spdspd Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Честно казано, въпреки че купувам хубави гуми /и зимни и летни/ ги сменям на два сезона. Не мисля че при нормална експлоатация една гума може да издържи 4 сезона, освен ако действително са навъртени много малко километри. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vjivkov Публикувано 24 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Зимните Nokian, които си взех са DOT 3508 - последната седмица на август Пише си го отвън на гумата, не отвътре както казва колегата. Не съм твърдял че на всички го пише отвън И аз съм с Nokian, и на моите го пише отвън, но във филмчето твърдят че на повечето го пише отвътре. Както и да е... Ето това е снимка на това какво пише отвътре на вратата: http://www.bgphoto.net/photos/34277/o633603118753281250.jpg Въпросът е, винаги ли когато карате със скорост над 160 км/ч помпате гумите съответно на указанията? Т.е. в моя случай за 205/60 предните от 2.3 на 2.7 и за задните от 2.1 на 2.5? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dev3 Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Полезна информация за означенията по гумите (на английски) - тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Не съм твърдял че на всички го пише отвън И аз съм с Nokian, и на моите го пише отвън, но във филмчето твърдят че на повечето го пише отвътре. Както и да е... Ето това е снимка на това какво пише отвътре на вратата: http://www.bgphoto.net/photos/34277/o633603118753281250.jpg Въпросът е, винаги ли когато карате със скорост над 160 км/ч помпате гумите съответно на указанията? Т.е. в моя случай за 205/60 предните от 2.3 на 2.7 и за задните от 2.1 на 2.5?Имам познат, който продава нови, чисто нови гуми от престижни марки на много тънки цени, странно защо обаче ДОТ-овете им са заличени умишлено. Питам го защо е така, а той обяснява, че ги крадяли някакви негови апапи и можело да ги проследят.... Бабината им трънкина. Това са гуми по на 5,6 или повече години, които той продава на цена от, да речем, 130 лв. за 17-ка. Обаче, те са си отишли тия гуменца.... И така с 300 зора разубеждавам приятелите ми да не вземат тези гуми... Иначе дота в 90% от случаите е именно с тази кодировка, която по-горе е разчетена. Единственият бегъл ориентир за лошо съхранение е, когато гумата посивява и върху нея се появява една сивкава патина - тогава бъдете сигурни, че дори година и половина, но със сигурност гумата е съхранявана неправилно и това буквално ще й скъси живота. Много често, особено сега при купуване на зимни гуми, големите вериги се опитват да пробутат гуми от по-миналата година. ВНИМАВАЙТЕ, вижте ДОТ-а и на четирите нови зимни гуми, които купувате! Вероятността да опитат да ви пробутат поне две лански е сериозна.... Относно надуването на гумите. Аз карам 16-ките на 2,4 постоянно - и със 130 и с 230 :icon_thumbup: Няма нужда да се пренадуват, при равни други условия по-добре да карате с меки гуми, отколкото с пренапомпени. Просто ще се деформират малко повече при високи скорости, респ. по-високо съпротивление и малко по-голям разход. Пренапомпени обаче водят до лоша возия, напрежение в рейката и окачването... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 24 октомври 2008 Сподели Публикувано 24 октомври 2008 Мойте 15" ги карам на 2.5, иначе има опасност за джантите при нежелан удар в дупка! Преди да започне лятото, джантите бяха рециклирани (изправени, боядисани, балансирани) и си мислех, че в края на лятото ще са укривени по варненските улици, но да ви кажа не са мръднали! На 2.2 съм ги пробвал и се усеща съпротивлението на меките гуми! Пробвал съм ги и на 3 атм. но тогава колата доста се дестабилизира! 2.5 на тези гуми е оптималния вариант. Иначе на гумите ми макс. 3,4 атм. На връщане от Ст. Загора, карах около 20 км. със скорост 200-210 км/ч, гумите бяха на 2.8 и поведението беше отлично ;) Подкрепям СуперМЕН, и също никога няма да си купя употребявани или рециклирани гуми! Хазарт с гумите не бива да се прави! Дори съм против използването на гуми от сорта на корморан и видинки и подобни... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
penchod Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 Дори съм против използването на гуми от сорта на корморан и видинки и подобни... За Корморан не сьм сьгласет, карал сьм 4 зими сьс зимни такива и са ме откопавали от всякакви преспи, те както и Гудрич са от концерна на Мишлен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivoVartanian Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 За Корморан не сьм сьгласет, карал сьм 4 зими сьс зимни такива и са ме откопавали от всякакви преспи, те както и Гудрич са от концерна на Мишлен.И аз имам добро мнение за " Корморан" не съм имал проблеми карал съм ги 3-4 години със старата кола и не съм имал ядове.Но сега за новия " Лансър" съм се замислил да му сложа за зимата "Дънлоп" или 'Нокиан" на кантар съм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 26 октомври 2008 Сподели Публикувано 26 октомври 2008 И аз имам добро мнение за " Корморан" не съм имал проблеми карал съм ги 3-4 години със старата кола и не съм имал ядове.Но сега за новия " Лансър" съм се замислил да му сложа за зимата "Дънлоп" или 'Нокиан" на кантар съм.Мисля че нокиан са по добрия избор :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.