bonevsy Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Миналата седмица след като минах на стенд за преден мост и заден и вкарване в нормите, за първи път тествах :mitsu-smiley: на по дълъг път.Оказа се че колата стои нестабилно на пътя след преминаване през неравност.Получава се едно люлеене докато се намести и успокои.При положение че съм с пружини EIBACH(и оригинални амортесьори) ,които са свалили колата с 30 мм. ,си мислех че ще стоя по стабилно на пътя отколкото с предишния Галант,който си беше с оригиналното окачване.Да ама не.Затова днес реших да мина и стенд(така нареченета тресачка) за амортесьори да видя дали не са си отишли.Качихме колата,започна едно местене на петите на които бяха стъпили предните гуми.Аз по друго си го представях.Оказа се че пак на око се гледа дали не мърда отнякъде окачването и на око се гледат и амортесьорите.Стендаджията каза че амортесьорите са поомекнали но не са изтървали.Никъде нямаше монитор на които да изписва проценти или каквото и да било.Както казах всичко е на око.Друго което направи впечатление е че тампоните на реактивната щанга имаха луфотве,и съвсем леко като че ли се усещаше луфт ,при въртене наляво-надясно на волана, на тампоните на късия долен носач отдясно.Друго всичко уж е наред.Въпросите ми са дали такива малки луфтове могат да карат колата да е толкова нестабилна?Продават ли се отделно тампони с втулка за долните прави носачи?И има ли някой друг койото да има същото чувство при каране? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Ами какво те притеснява люлеенето? Нали не тръгва на където си поиска? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
novak Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Някой беше постнал преди време картинка от замерване на такъв стенд. Вероятно има и по-добри. Иначе моето предположение е, че амортисьорите ти са прекалено меки за късите пружини.Ами какво те притеснява люлеенето? Нали не тръгва на където си поиска?Опасно е, понеже при люлеенето се мени натоварването върху гумите и това на хлъзгав път е страшно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dan Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 И при мен, в завой с голяма скорост се усеща нестабилност, но след като сложих газова уредба (с бутилката на мястото на резервната гума) и резервната гума пък седи в багажника, сега колата е по-стабилна! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Колега Bonevsy! Не забравяй че след всичко което си преживял, сега известно време ще има един психологически ефект, и все ще ти се струва че колата е нестабилна.......Това ще отшуми с течение на времето........За твое успокоение си отстрани и луфтовете в стабилизиращата щанга, и си сложи едни спортни амортисьори, защото ако наистина са поомекнали твоите, спортните пружини ги разтягат много по рязко, и се получава малко люлеене....... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Миналата седмица след като минах на стенд за преден мост и заден и вкарване в нормите, за първи път тествах :mitsu-smiley: на по дълъг път.Оказа се че колата стои нестабилно на пътя след преминаване през неравност.Получава се едно люлеене докато се намести и успокои.При положение че съм с пружини EIBACH(и оригинални амортесьори) ,които са свалили колата с 30 мм. ,си мислех че ще стоя по стабилно на пътя отколкото с предишния Галант,който си беше с оригиналното окачване.Да ама не.Затова днес реших да мина и стенд(така нареченета тресачка) за амортесьори да видя дали не са си отишли.Качихме колата,започна едно местене на петите на които бяха стъпили предните гуми.Аз по друго си го представях.Оказа се че пак на око се гледа дали не мърда отнякъде окачването и на око се гледат и амортесьорите.Стендаджията каза че амортесьорите са поомекнали но не са изтървали.Никъде нямаше монитор на които да изписва проценти или каквото и да било.Както казах всичко е на око.Друго което направи впечатление е че тампоните на реактивната щанга имаха луфотве,и съвсем леко като че ли се усещаше луфт ,при въртене наляво-надясно на волана, на тампоните на късия долен носач отдясно.Друго всичко уж е наред.Въпросите ми са дали такива малки луфтове могат да карат колата да е толкова нестабилна?Продават ли се отделно тампони с втулка за долните прави носачи?И има ли някой друг койото да има същото чувство при каране? На база сравнение Каризма и Галант - карам двете и минавам през едни и същи неравности. На магистралата има една неприятна кръпка, точно на един завой (и точно там има доста следи по мантинелата, случайно или не). Като мина с Каризмата, с твърдо и стегнато окачване, колата друсва и минава без никакво колебание, нестабилност и т.н. Като мина с Галанта, се получават едни леки колебания по диагонала на колата, които усещам в корема, предполагам знаеш какво имам предвид... Окачването ми е в състояние тип-топ, карал съм колата 90% на равен път и магистрала откакто я имам (от 24 000км) и предполагам че това е нормалното и състояние. Но, въпреки това Галанта е доста по-стабилна кола от Каризма, въпреки че изглежда мек. При еднакви условия, Каризма ще излезе извън контрол при доста по-ниска скорост... Което съм го пробвал... Но тук условията не са сравними изобщо, Каризмата е с лека предница (коша ня моята с 1.6 е почти празен) докато Галанта е с тежка предница......... Конкретно при теб, с ниски пружини статичното положение на окачването не е както е било проектирано. Оттам могат да се очакват и разлики в динамичната му характеристика, имаш друга характеристика на пружината (свиване в мм спрямо сила Н), същото на амортисиора (който сега е в друга статична позиция), имаш и променени статични ъгли на лостовете (носачи и т.н.) оттам и различни моменти (различни синуси - елементарна механика). Но това са само догадки. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Не че ми разбира много главата, но като разсъждавам... Струва ми се неправилно спортните пружини (по-къси с 30 мм) да се комбинират със серийните амортисьори. Точно по-рязкото движение на пружините и намалената амплитуда износват амортисьорите. Така си го представям :icon_blush: . Неслучайно при монтиране на спортни пружини се слагат и подобаващи спортни амортисьори.При опелите специално са по цвят, като червените пружини се комбинират с жълти амортисьори и върви като картинг (почти), но пък няма да имаш оплаквания от камъни в бъбреците... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 18 август 2008 Автор Сподели Публикувано 18 август 2008 Нестабилноста на пътя не я усещам само аз ,който съм претърпял скоро злополука,но и хора които возя и които се качат да я покарат.Значи вероятноста само аз да го усещам отпада.За тампоните на реактивната щанга съм сигурен че ще ги сменя,но за тези на долния прав носач ще си помисля.Сериозно се замислям и за смяна на амортесьорите ,но слагането на ниските пружини е правено в Германия и си има документ за монтирането им в сервиз Митсубиши.Освен те да са толкова зле че да монтират такива пружини с оригиналните амортесьори и да оставят човека да си кара така.Обаче на мен все ми се върти в главата и така го чувствам(без да съм специалист) че проблема идва от задните амортесьори.Просто няма как да пробвам ,освен да купя само задни спортни в началото и така да видя дали ще има разлика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Нестабилноста на пътя не я усещам само аз ,който съм претърпял скоро злополука,но и хора които возя и които се качат да я покарат.Значи вероятноста само аз да го усещам отпада.За тампоните на реактивната щанга съм сигурен че ще ги сменя,но за тези на долния прав носач ще си помисля.Сериозно се замислям и за смяна на амортесьорите ,но слагането на ниските пружини е правено в Германия и си има документ за монтирането им в сервиз Митсубиши.Освен те да са толкова зле че да монтират такива пружини с оригиналните амортесьори и да оставят човека да си кара така.Обаче на мен все ми се върти в главата и така го чувствам(без да съм специалист) че проблема идва от задните амортесьори.Просто няма как да пробвам ,освен да купя само задни спортни в началото и така да видя дали ще има разлика.Невинаги смяната на пружините предполага и смяна на амортисьорите. В много случаи спортните пружини могат, а и самите производители допускат, да се монтират на фабрични амортисьори. Така че, проблемът ти с 90% сигурност е в лоши амортисьори, много вероятно задни... този тест, който описваш изобщо не е сериозен . Тестът се прави в контролирана среда, като стендът клати колата и в зависимост от марката и модела му най-често излизат едни цветни графики с различни зони от зелено, през жълто, та до червено, обозначаващо, че амортисьорите са заминали. Не изключвам възможността и някой от тампоните на макферсъните ти да е скъсан. Това също причинява характерната странична нестабилност. Трябва да се види от професионалисти. Тампон се диагностицира от опитен човек, като при вдигната на крик кола се разклаща силно горната част на амортисьора (там където е захванат за тампона) но обезателно от човек който знае какво прави. При напълно скъсан тампон на задния амортисьор има известно аксиално изместване (отваряне) на задната гума спрямо хоризонталната равнина. Моята версия е, че имаш свършили амортисьори....Всъщност ако говориш за вертикално поклащане - струва ми се съвсем нормално, виж ако в завой при относително по-голяма скорост започваш да усещаш колата да се колебае странично, тогава е амортисьорен проблем, ако се поклаща вертикално при неравности като автобус сетра - май е нормално... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thel Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Нестабилноста на пътя не я усещам само аз ,който съм претърпял скоро злополука,но и хора които возя и които се качат да я покарат.Значи вероятноста само аз да го усещам отпада.За тампоните на реактивната щанга съм сигурен че ще ги сменя,но за тези на долния прав носач ще си помисля.Сериозно се замислям и за смяна на амортесьорите ,но слагането на ниските пружини е правено в Германия и си има документ за монтирането им в сервиз Митсубиши.Освен те да са толкова зле че да монтират такива пружини с оригиналните амортесьори и да оставят човека да си кара така.Обаче на мен все ми се върти в главата и така го чувствам(без да съм специалист) че проблема идва от задните амортесьори.Просто няма как да пробвам ,освен да купя само задни спортни в началото и така да видя дали ще има разлика. Мисля че знам какво имаш предвид. При мен е нещо подобно, но не съм сигурен че проблемът идва непременно от задните амортисьори. Собственикът от когото купих автомобила ме увери че амортисьорите са сменени и съм склонен да му вярвам, въпреки че на моменти в началото изпитвах известни съмнения. Но това беше докато не покарах малко и не понаучих автомобила. Наистина на неравности и дупки (особено ако се намират в завой) задницата сякаш отскача и това се чувства още повече от пътниците отзад, но амортисьора веднага заковава колата стабилно на пътя. Мога да те уверя, че колата е повече от стабилна в завой. Не съм агресивен шофьор , но за опознаване на автомобила на няколко пъти съм вземал трудни завои с по-висока скорост и трябва да си призная че резултатите бяха впечатляващи. Правил съм и теста със стъпване с цялата тежест върху теглича и отскок, при който амортисьора прави само един ход и стабилизира задницата веднага. Не мога да дам отговор за причините на разтрисането, но съдейки от моя опит мисля, че това не се дължи на амортисьора (поне не и при мен). Може износеният амортисьор да доразвива неприятното усещане, но не той е основната причина (пак според мен, без да съм специалист). А дали пък проблемът не е в типа амортисьори? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 август 2008 Сподели Публикувано 18 август 2008 Колеги, всичко което написахте е всъщност това което и аз исках да кажа малко по теоретично. Според мен да се използват старите амортисиори в друга статична позиция (т.е. по-свити) не е много удачно. Относно последния коментар - онзи ден карах на една перфектна магистрала близо до италианската граница в австрия (Клагенфурт), там е само слаломи, и съм взимал завоите със 160-180 със свирене на гумите (чакам си глобата), уверявам ви че Галанта е изключително послушна кола в завой, една перла на фона на много други коли, макар и да е мек... И като почне да изтърва завоя е много предвидим, просто се отнема газта, леко се врътва и толкова... На Каризмата и тръгва предницата... и какво като е с твърдо окачване?? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Нестабилноста на пътя не я усещам само аз ,който съм претърпял скоро злополука,но и хора които возя и които се качат да я покарат.Значи вероятноста само аз да го усещам отпада.За тампоните на реактивната щанга съм сигурен че ще ги сменя,но за тези на долния прав носач ще си помисля.Сериозно се замислям и за смяна на амортесьорите ,но слагането на ниските пружини е правено в Германия и си има документ за монтирането им в сервиз Митсубиши.Освен те да са толкова зле че да монтират такива пружини с оригиналните амортесьори и да оставят човека да си кара така.Обаче на мен все ми се върти в главата и така го чувствам(без да съм специалист) че проблема идва от задните амортесьори.Просто няма как да пробвам ,освен да купя само задни спортни в началото и така да видя дали ще има разлика.С какви гуми си колега? Като размери?? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 19 август 2008 Автор Сподели Публикувано 19 август 2008 Да кажа само ,че нестабилноста която усещам не е вертикална.Като мина през неравност или по точно например през гърбица(легнал полицай) колата си се застопорява веднага без да прави полседващи поклащания.Но когато карам извънградско с 90 км/ч например и има неравност на пътя ,която да поемам не еднакво с лявата и дясната страна ,колата се сейка на страни докато се успокои.Става като че ли неуправляема за около секунда.Иначе в завоите ,ако са с гладка повърхност,си стои стабилно колата и ги поема добре.Колата я докарах с от Германия с гуми 215/45/17.Стоеше си пак нестабилна.Миналата седмица си смених задните гуми с 225/45/17 защото старите бяха доста износени.Колата си стои на пътя по същия начин,без промяна-нестабилна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Да кажа само ,че нестабилноста която усещам не е вертикална.Като мина през неравност или по точно например през гърбица(легнал полицай) колата си се застопорява веднага без да прави полседващи поклащания.Но когато карам извънградско с 90 км/ч например и има неравност на пътя ,която да поемам не еднакво с лявата и дясната страна ,колата се сейка на страни докато се успокои.Става като че ли неуправляема за около секунда.Иначе в завоите ,ако са с гладка повърхност,си стои стабилно колата и ги поема добре.Колата я докарах с от Германия с гуми 215/45/17.Стоеше си пак нестабилна.Миналата седмица си смених задните гуми с 225/45/17 защото старите бяха доста износени.Колата си стои на пътя по същия начин,без промяна-нестабилна. Аз едно не разбрах - нали си имал преди това Галант. Убеден си, че този е много по-различен от стария, така ли?Ако имаш голям луфт на кормилните щанги може да се осцилират предните колела сами наляво-надясно малко, но това си го проверил вече, като размърдаш колелата по хоризонтала нямат голям луфт (да се въртят по 1-2 сантиметра свободно от луфта)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Опита ли с крак да разклатиш силно горния край на задна гума? (поставяш си обувката в горната част на гумата и натискаш няколко пъти мъжката докато цялата задница се разлюлее). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 19 август 2008 Автор Сподели Публикувано 19 август 2008 Аз едно не разбрах - нали си имал преди това Галант. Убеден си, че този е много по-различен от стария, така ли?Ако имаш голям луфт на кормилните щанги може да се осцилират предните колела сами наляво-надясно малко, но това си го проверил вече, като размърдаш колелата по хоризонтала нямат голям луфт (да се въртят по 1-2 сантиметра свободно от луфта)?Имах и съм убеден че този ,новия е доста по нестабилен.Луфт на кормилните щанги нямам.За натискането на горната част на гумата мога да кажа че не се усеща каквото и да е мърдане,луфт и каквото и да било.Единствено на което се вижда на око и то слабо доловимо е че има лек луфт на тампоните на реактивната щанга както писах вчера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Имах и съм убеден че този ,новия е доста по нестабилен.Луфт на кормилните щанги нямам.За натискането на горната част на гумата мога да кажа че не се усеща каквото и да е мърдане,луфт и каквото и да било.Единствено на което се вижда на око и то слабо доловимо е че има лек луфт на тампоните на реактивната щанга както писах вчера. Лек луфт не може да е причина, в случая имаш нарушена динамична реакция, т.е. виж прижини - амортисиори. Няма какво да е друго - ако носачите са с правилната геометрия, шарнирите са стегнати и всичко си е на мястото и не е хлабаво, просто няма какво друго да е.Преди споменах за статичната позиция на окачването, ако е силно променена, един господ знае каква ще му е динамичната реакция.Само за илюстрация, сравни колата си празна и натоварена с 400 допълнителни кила. Окачването тогава е в друга статична позиция и реагира напълно различно на динамични промени... Ъглите на шарнирите са променени, оттам имаш други приложени моменти... Тук теорията е много дълбока, реакцията на една система от пружини и лостове се описва с диференциални уравнения от втори ред с решение синусоидална и косинусоидална съставка, т.е. имаме затихващи колебания... От коефициентите пред тези син и кос съставки зависи дали след приложен "удар", реакцията е с колебания или с плавно установяване. Тези коефициенти зависят от демпинг фактора, който зависи от амортисиора. Това го казвам не за да ръся мозък, а за да подчертая че тези неща са доста по-сложни отколкото изглеждат и че статичната ниска позиция на купето има единствено значение за центъра на тежестта и донякъде за обтекаемостта, а в твоя случай имаме проблем с динамиката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Имах и съм убеден че този ,новия е доста по нестабилен.Луфт на кормилните щанги нямам.За натискането на горната част на гумата мога да кажа че не се усеща каквото и да е мърдане,луфт и каквото и да било.Единствено на което се вижда на око и то слабо доловимо е че има лек луфт на тампоните на реактивната щанга както писах вчера.Ами така да гадаем ,няма да стане , защо не дойдеш да я видя и ще ти кажа за какво идва реч............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Ами така да гадаем ,няма да стане , защо не дойдеш да я видя и ще ти кажа за какво идва реч............Това звучи разумно, но от Димитровград малко далече.... Определено имаш нужда от професионалист... Поддържам моята версия за проблема Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 август 2008 Сподели Публикувано 19 август 2008 Това звучи разумно, но от Димитровград малко далече.... Определено имаш нужда от професионалист... Поддържам моята версия за проблемаОпс........не видях че е от там.............ми освен да изчакаш още някой друг месец като за ходя натам да я видя на място........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 19 август 2008 Автор Сподели Публикувано 19 август 2008 Опс........не видях че е от там.............ми освен да изчакаш още някой друг месец като за ходя натам да я видя на място...........Ами ако проблема стои още ще те изчакам,ще седнем да :drinks: и ако остане време ще тестваме :plane: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bonevsy Публикувано 21 август 2008 Автор Сподели Публикувано 21 август 2008 Днес ходих точно на стенд за амортесьори в Пловдив.Качиха колата на тресачката и на компа показа следното :преден ляв 28 при гранична стоийност 47 и преден десен 34заден ляв 48 при гранична стойност 57 и заден десен 43както се вижда на графиката .Казаха ми че не са изтървали напълно но особено заден ляв е най зле.И аз си мисля че понеже и четирите не държат в еднаква степен и затова колата е нестабилна.Ако някой друг е минавал такъв стенд да пише какви за били резултатите и какви мерки е вземал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Най добре ги сменяй и четирите......Щом пружините ти са спортни, търси и спортни амортисьори..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 август 2008 Сподели Публикувано 21 август 2008 Предни - 75-78%Задни 64-67%За задните - може би 1-2 % +/-, че не ми се слиза до колата за разпечаткатамомчето каза, че чисто новите са 85-90%, а абсолютния им минимум е ок 35%За смяна си Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.