Премини към съдържание

Съответствие джанти-гуми


Препоръчано мнение

Според detali.ru ЕХЕ версията е стандартно с 195/60R15 88H, т.е. би трябвало колегата Нинов да случил на кофти модел гуми, а не размер...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Нека и аз да се включа с разхода и смяната на гуми.От размер 185/50/15 преминах на 185/65/15 и разхода ми се качи с приблизително литър и половина (не е много точно),но се вдигна осезаемо.Даже тези гуми са ми големи на мен и ще ги сменям и аз.Относно вървежа, стана по-тромава, но вози по меко.Другият недостатък е ,че при пълен ляв или десен гумите ми опират в подкалниците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се включа с разхода и смяната на гуми.От размер 185/50/15 преминах на 185/65/15 и разхода ми се качи с приблизително литър и половина (не е много точно),но се вдигна осезаемо.Даже тези гуми са ми големи на мен и ще ги сменям и аз.Относно вървежа, стана по-тромава, но вози по меко.Другият недостатък е ,че при пълен ляв или десен гумите ми опират в подкалниците.

 

Колега разхода ти може да ти изглежда по-голям, но ти си минал от 14 на 15 без да смениш размера на гумата, при което имаш около +18см по-голяма обиколка и съответно и толкова повече минава гумата на оборот... аз мисля да мина от 185/65/14 на 195/50/16 или 205/50/16 и така само 5 см да я увелича, понеже за всеки цол отгоре се свалят 10см от гумата, но понеже има място мисля само 15 да сваля аз за 2 цола повече...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • преди 2 месеца ...

Аз си взех точно ткива - 195/55/R15. Разлика в разхода не съм забелязал. Но ги карам само от две седмици, така че има време. При по - сериозно навъртени килклометри ще мога да коментирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взех си джанти от Галант/от колегата Слави от Ямбол,много читави/.Те са 15 ".Паснаха идеално на Каризмата.Сложих гуми 195/55/15 и нямам никакъв проблем.Нито с разход нито с нищо.Даже стана по-стабилна,разбира се малко по-твърдичко почна да вози.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Аз съм с газови амортисьори и без това си возеше твърдо, така че разлика не съм намерил. Между другото смених гумите с 195/50/R15, понеже се оказа, че две от предишните са регенерат. Като изключим това, че гумата е много ниска и растоянието между нея и калника е ужасно много и грозно забелязвам, че колата гори по - малко, усеща се предимно при градско шофиране. Сега само едната ми е регенерат ХАХХА нямам късмет с тези гуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Не знам за колегата обаче аз карам с джанти 15' (лети) и гуми (FULDA - 195/60/R15) на Митсубиши Каризма 1.8 GDI 1999 година и съм много доволен ! Вярно е че разхода се качва и колата е малко по мудна обаче за сметка на това е 5 пъти по стабилна при остър завой, а контрола на пътя е доста по голям, ако говорим за съотношение на скорост/стабилност. Така, че мисля да си ги оставя ! Малко са по шумни при студено време под 20 градуса !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте - карам Каризма GDI 1.8 от 98-ма и искам да си купя лети джанти за лятото. Та ако може някой да ми каже следните параметри на колата:

 

колко ни е междуболтовото растояние?

колко е централния отвор?

и ЕТ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

4x114.3 Отвора мисля че е 67мм 6.5J, може и да бъркам.

 

Ето малко инфо по въпроса за размерите: http://www.avtogumi.com/bg/polezno/parametri_janti.php

 

В един от тези сайтове имаше и симулатор за джанти - избираш колата и цвета и ти показва как ще изглежда с различните джанти. Ако взимаш по-голям цолаж мисля че и офсета на джантите и широчината на гумите е от голямо значение, за да не упира в задните калници.

За конфигуратора беше нещо такова, но с по-богат избор: http://www.alcar.de/AlcarKonfigurator/prod...mp;fdi_key=6396

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз сега съм с гуми 195/60/14 86Н Carisma GDI 1.8

 

Искам да взема 16-ки лети, какви размери за гумите бихте ми препоръчали

Приятел ми казва следното:

215/40/16

205/40/16

 

 

На програмката на сайта ми изкарва, че най-големите за моята кола са 6х15 - 205/50/15

Редактирано от Jim Crow
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205/40/16 е ниска гума за местния "пейзаж",по-добре да е на 45,а разликата м/у 205/50/15 и 205/45/16 е точно 5мм(разлика в допустимите граници).Разликата в километрите ще е 1км/ч.... Твоя размер е 205/45/16,който пък е с +1мм разлика от досегашните ти 195/60/14 :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе?

 

vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

67мм е централния отвор, трябва да внимаваш със офсета на задните джанти и широчината на гумите им, ако колата кляка при товарене, да влизат в калниците, да не вземат да опират. Като смяташ размера на гумите имай пред вид че оригиналния размер на гумите е 185/65 R14 диаметъра на гумата е 596мм. Мисля че със 185/50 R16 и същия офсет би трябвало да не опират, поне според калкулатора, отпред няма дерт какво ще сложиш, само да не е по-високо.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе?

 

vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези?

Колега,на задните барабани на Каризмата пише,че максималната широчина може да е 205.Аз съм със 185 и фланци 12 мм,което прави малко над 205 ако е гума.Във външния ръб на калника няма да опира,но си мисля че във свода вътре ще престъргва,когато колата е натоварена и се минават неравности.Иначе с по-широк "разкрач" печелиш стабилност,но колко е друг въпрос :).

Редактирано от Addicted
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе с по-широк "разкрач" печелиш стабилност,но колко е друг въпрос

Не е вярно, защото амортисьора и пружината си остават на същото място и колкото повече стърчи джантата, толкова по-дълго става рамото...

 

Пишеше май 225, това е макслималния вътрешен диаметър на барабана, преди да стане за хвърляне, поне аз така си мисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе?

 

vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези?

4x114.3 Отвора мисля че е 67мм 7.5J. Гума - 205/45/16, това е което ти трябва. Няма да имаш никакви проблеми, нито с товарене, нито при преминаване през неравности. Единственият проблем е, че всеки сезон ще изправяш джанти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от комбинацията на джанти и гуми.Според мен ЕТ трябва да над 40.Аз в момента съм с 205/50/16, джанти с ЕТ 40 и когато има отзат хора или товар ми стържи в ръба на веждата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно 6.5J или 7.5J?

 

Оригинално е 6.5J. Мисля че е достатъчно, освен ако не мислиш да слагаш някакви сериозни гуми + спортно окачване...

 

Единственият проблем е, че всеки сезон ще изправяш джанти.

 

Много зависи и от самите джанти, размера на гумите и състоянието на "нашите мили родни пътища" в района.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно 6.5J или 7.5J?

Задължително 7.5J за 205/45/16, ET40 - помпят се на 2.5 bar-а. Кривят се бързо благодарение на "прекрасните" ни пътища.А за по-точно, отвора е 67.1. Още веднъж уточнявам - не стържат и не опират никъде, но се усеща всяка една неравност по пътя. Държа да подчертая, че това са лични наблюдения. Не разбирам от коли и наистина е възможно да е с някакво специално окачване, защото вози много твърдо. Данните за размерите са от сертификат издаден от BORBET GmbH за Netherlands Car B.V.(MITSUBISHI) на 30.01.1996. Затова си мисля , че колата е излязла с такива джанти от завода производител. Другият размер, който се препоръчва за тия джанти е 215/40/16. Ако желаеш мога да ти пратя и снимки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако джантата е по-тясна, мисля че гумата по ще я пази от поражения. За размера на гумите - взима се този на лепенката и се смята - диаметъра на гумата трябва да излезне оклоло 600мм и трябва да се сметне същия размер. Глупаво е колата да се снижава от към гумите и то при нашите пътища. Мисля че от завода излизат с джанти Enkei, този сертификат е вероятно защото са слагани допълнително, докато колата е била гаранционна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...