dark Публикувано 14 февруари 2009 Сподели Публикувано 14 февруари 2009 Според detali.ru ЕХЕ версията е стандартно с 195/60R15 88H, т.е. би трябвало колегата Нинов да случил на кофти модел гуми, а не размер... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S.Iliev Публикувано 14 февруари 2009 Сподели Публикувано 14 февруари 2009 Нека и аз да се включа с разхода и смяната на гуми.От размер 185/50/15 преминах на 185/65/15 и разхода ми се качи с приблизително литър и половина (не е много точно),но се вдигна осезаемо.Даже тези гуми са ми големи на мен и ще ги сменям и аз.Относно вървежа, стана по-тромава, но вози по меко.Другият недостатък е ,че при пълен ляв или десен гумите ми опират в подкалниците. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
^GaRfiELd^ Публикувано 14 февруари 2009 Сподели Публикувано 14 февруари 2009 Нека и аз да се включа с разхода и смяната на гуми.От размер 185/50/15 преминах на 185/65/15 и разхода ми се качи с приблизително литър и половина (не е много точно),но се вдигна осезаемо.Даже тези гуми са ми големи на мен и ще ги сменям и аз.Относно вървежа, стана по-тромава, но вози по меко.Другият недостатък е ,че при пълен ляв или десен гумите ми опират в подкалниците. Колега разхода ти може да ти изглежда по-голям, но ти си минал от 14 на 15 без да смениш размера на гумата, при което имаш около +18см по-голяма обиколка и съответно и толкова повече минава гумата на оборот... аз мисля да мина от 185/65/14 на 195/50/16 или 205/50/16 и така само 5 см да я увелича, понеже за всеки цол отгоре се свалят 10см от гумата, но понеже има място мисля само 15 да сваля аз за 2 цола повече... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirche Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 За 15" гумите колеги би трябвало да са 195/55/15 или поне аз мисля да си взема такива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moonblase Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 Аз си взех точно ткива - 195/55/R15. Разлика в разхода не съм забелязал. Но ги карам само от две седмици, така че има време. При по - сериозно навъртени килклометри ще мога да коментирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Konstantin Patev Публикувано 7 Май 2009 Сподели Публикувано 7 Май 2009 Взех си джанти от Галант/от колегата Слави от Ямбол,много читави/.Те са 15 ".Паснаха идеално на Каризмата.Сложих гуми 195/55/15 и нямам никакъв проблем.Нито с разход нито с нищо.Даже стана по-стабилна,разбира се малко по-твърдичко почна да вози. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
moonblase Публикувано 22 Май 2009 Сподели Публикувано 22 Май 2009 Аз съм с газови амортисьори и без това си возеше твърдо, така че разлика не съм намерил. Между другото смених гумите с 195/50/R15, понеже се оказа, че две от предишните са регенерат. Като изключим това, че гумата е много ниска и растоянието между нея и калника е ужасно много и грозно забелязвам, че колата гори по - малко, усеща се предимно при градско шофиране. Сега само едната ми е регенерат ХАХХА нямам късмет с тези гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biguel Публикувано 18 юни 2009 Сподели Публикувано 18 юни 2009 Не знам за колегата обаче аз карам с джанти 15' (лети) и гуми (FULDA - 195/60/R15) на Митсубиши Каризма 1.8 GDI 1999 година и съм много доволен ! Вярно е че разхода се качва и колата е малко по мудна обаче за сметка на това е 5 пъти по стабилна при остър завой, а контрола на пътя е доста по голям, ако говорим за съотношение на скорост/стабилност. Така, че мисля да си ги оставя ! Малко са по шумни при студено време под 20 градуса ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim Crow Публикувано 1 юли 2009 Сподели Публикувано 1 юли 2009 Здравейте - карам Каризма GDI 1.8 от 98-ма и искам да си купя лети джанти за лятото. Та ако може някой да ми каже следните параметри на колата: колко ни е междуболтовото растояние?колко е централния отвор?и ЕТ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 юли 2009 Сподели Публикувано 1 юли 2009 (редакция) 4x114.3 Отвора мисля че е 67мм 6.5J, може и да бъркам. Ето малко инфо по въпроса за размерите: http://www.avtogumi.com/bg/polezno/parametri_janti.php В един от тези сайтове имаше и симулатор за джанти - избираш колата и цвета и ти показва как ще изглежда с различните джанти. Ако взимаш по-голям цолаж мисля че и офсета на джантите и широчината на гумите е от голямо значение, за да не упира в задните калници.За конфигуратора беше нещо такова, но с по-богат избор: http://www.alcar.de/AlcarKonfigurator/prod...mp;fdi_key=6396 Редактирано 1 юли 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim Crow Публикувано 1 юли 2009 Сподели Публикувано 1 юли 2009 (редакция) Добре, аз сега съм с гуми 195/60/14 86Н Carisma GDI 1.8 Искам да взема 16-ки лети, какви размери за гумите бихте ми препоръчалиПриятел ми казва следното:215/40/16205/40/16 На програмката на сайта ми изкарва, че най-големите за моята кола са 6х15 - 205/50/15 Редактирано 1 юли 2009 от Jim Crow Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 1 юли 2009 Сподели Публикувано 1 юли 2009 205/40/16 е ниска гума за местния "пейзаж",по-добре да е на 45,а разликата м/у 205/50/15 и 205/45/16 е точно 5мм(разлика в допустимите граници).Разликата в километрите ще е 1км/ч.... Твоя размер е 205/45/16,който пък е с +1мм разлика от досегашните ти 195/60/14 :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim Crow Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе? vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 (редакция) 67мм е централния отвор, трябва да внимаваш със офсета на задните джанти и широчината на гумите им, ако колата кляка при товарене, да влизат в калниците, да не вземат да опират. Като смяташ размера на гумите имай пред вид че оригиналния размер на гумите е 185/65 R14 диаметъра на гумата е 596мм. Мисля че със 185/50 R16 и същия офсет би трябвало да не опират, поне според калкулатора, отпред няма дерт какво ще сложиш, само да не е по-високо. Редактирано 4 юли 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 (редакция) 205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе? vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези?Колега,на задните барабани на Каризмата пише,че максималната широчина може да е 205.Аз съм със 185 и фланци 12 мм,което прави малко над 205 ако е гума.Във външния ръб на калника няма да опира,но си мисля че във свода вътре ще престъргва,когато колата е натоварена и се минават неравности.Иначе с по-широк "разкрач" печелиш стабилност,но колко е друг въпрос . Редактирано 4 юли 2009 от Addicted Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Иначе с по-широк "разкрач" печелиш стабилност,но колко е друг въпросНе е вярно, защото амортисьора и пружината си остават на същото място и колкото повече стърчи джантата, толкова по-дълго става рамото... Пишеше май 225, това е макслималния вътрешен диаметър на барабана, преди да стане за хвърляне, поне аз така си мисля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 205/45/16 звучи добре, но се чудя пък дали да взимам широчина 205 или 215 - каква ще е разликата, на какво ще повлияе? vladimirov ми написа параметрите които също ми трябват, но пише че може и да се бърка - някой друг има ли да каже други цифри или са си тези?4x114.3 Отвора мисля че е 67мм 7.5J. Гума - 205/45/16, това е което ти трябва. Няма да имаш никакви проблеми, нито с товарене, нито при преминаване през неравности. Единственият проблем е, че всеки сезон ще изправяш джанти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim Crow Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Защо ще се налага често изправяне? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olegers Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Много зависи от комбинацията на джанти и гуми.Според мен ЕТ трябва да над 40.Аз в момента съм с 205/50/16, джанти с ЕТ 40 и когато има отзат хора или товар ми стържи в ръба на веждата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jim Crow Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Последно 6.5J или 7.5J? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 4 юли 2009 Сподели Публикувано 4 юли 2009 Мисля,че 6,5J за 205 гума е достатъчно........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 (редакция) Последно 6.5J или 7.5J? Оригинално е 6.5J. Мисля че е достатъчно, освен ако не мислиш да слагаш някакви сериозни гуми + спортно окачване... Единственият проблем е, че всеки сезон ще изправяш джанти. Много зависи и от самите джанти, размера на гумите и състоянието на "нашите мили родни пътища" в района. Редактирано 5 юли 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeni K Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Последно 6.5J или 7.5J?Задължително 7.5J за 205/45/16, ET40 - помпят се на 2.5 bar-а. Кривят се бързо благодарение на "прекрасните" ни пътища.А за по-точно, отвора е 67.1. Още веднъж уточнявам - не стържат и не опират никъде, но се усеща всяка една неравност по пътя. Държа да подчертая, че това са лични наблюдения. Не разбирам от коли и наистина е възможно да е с някакво специално окачване, защото вози много твърдо. Данните за размерите са от сертификат издаден от BORBET GmbH за Netherlands Car B.V.(MITSUBISHI) на 30.01.1996. Затова си мисля , че колата е излязла с такива джанти от завода производител. Другият размер, който се препоръчва за тия джанти е 215/40/16. Ако желаеш мога да ти пратя и снимки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Ако джантата е по-тясна, мисля че гумата по ще я пази от поражения. За размера на гумите - взима се този на лепенката и се смята - диаметъра на гумата трябва да излезне оклоло 600мм и трябва да се сметне същия размер. Глупаво е колата да се снижава от към гумите и то при нашите пътища. Мисля че от завода излизат с джанти Enkei, този сертификат е вероятно защото са слагани допълнително, докато колата е била гаранционна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nookie666 Публикувано 5 юли 2009 Сподели Публикувано 5 юли 2009 Една таблица за размерите(препоръчителни) :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.