Премини към съдържание

Светва ми Check Engine по неизвестна причина...


HolyMan

Препоръчано мнение

Здравейте!

 

От няколко дни се чуда и мая защо от време на време ми светва лампата Check Engine. Колата е Colt 97ма със старото лице (отделни мигач и фар). Двигателя е 1.3 с климатик.

 

Лампата светва само при нормално загрял автомобил, без натиснат педал на газта, на празни обороти. Като светне, ако докосна леко педала на газта, дори толкова леко, че да не промени оборотите, веднага изгасва и светва чак няколко секунди след като отново отпусна педала. Ако е на празни обороти и съм в движение (на свободна скорост) пак светва и не изгасва веднага, ако вкарам предавка и отпусна съединителя без да пипам газта (тоест вдигат се оборотите, но от движението на колата), а след 4-5 секунди.

 

Очевидно грешката е свързана пряко с натискането на педала за газта и празните обороти.

 

Някой да има идея от какво може да става това? Двигателя иначе си работи като часовник с равномерни обороти, пъргаво и т.н. Мощността е ОК, разхода на гориво е около 10, 10 и малко в софийско каране само през деня и предимно из центъра (винаги в задръствания) с постоянни спирания и тръгвания (през доста от времето колата е студена). Така че мисля, че и разхода е ОК.

 

Мерси за мненията предварително!

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо не. Колата няма и не е имала газ. :icon_n_headache:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Аз мисля да не пипа винта с оборотите.

Щом подадеш газ и лампата изгасва над 1000 оборота, означава че проблема не е в някой датчик, към който се тества работата на двигателя, а вероятно замъсяване.

Просто няма друга връзка, която да ме кара да мисля, че проблема е друг, освен ако не е температурен сензор... :wacko2:

Тогава той влиза в авариен режим и включва постоянно перката...трябва да се види.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите на празен ход са 900 или малко под 900 (поне така ми се струва според оборотомера). Когато е на празен ход и пипна газта мноооого леко педала на газта че оборотите да не се променят въобще, лампата пак изгасва. Тоест не е само над 1000 оборота а просто при отпуснат педал на газта...

 

Кажете къде да отида в София да проверя какво се случва? Колата си върви супер и си я карам, но да не вземе за някаква такава глупост изведнъж да спре или да се наложи някакъв сериозен ремонт после...

 

Мерси!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Не съм разбирач, но подобно нещо ми се случи и на мен. Още не бях сложил газова тогава. Отидох на майстор и той ми каза, че проблема ми е бил в потенциометъра на инжекциона (каквото и да означава това). Сега всичко е наред, докато не превключа на газ, тогава свети постоянно, но ми казаха да не се притеснявам. Не трупало грешки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа... Еми ще го врътна леко тоя винт да видя дали ще се оправи, като ще запомня предишното положение. Ако нищо не стане или се влоши, ще мръдна към някой от 3те сервиза да видим...

 

Мерси много за отговорите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа... Еми ще го врътна леко тоя винт да видя дали ще се оправи, като ще запомня предишното положение. Ако нищо не стане или се влоши, ще мръдна към някой от 3те сервиза да видим...

 

Мерси много за отговорите!

Offtopic

Мирослав .. искам да те попитам какъв е този софт от които си постнал картинката ? :)

Мерси..

а по въпроса.. можеш и сам да си направиш диагностика с помоща на едно диодче от запалка например.. като го закачиш на пиновете на обд-то не помня кои точно бяха.. в тази тема обясних подробно как става :)

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4746

отнема точно 2-3 минутки :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм... реших да изчакам малко да видя какво ще стане... Интересно нещо се случва - като на празни обороти светне лампата, започна от време на време сама да изгасва и след малко пак да светва. Без да се променят оборотите или звука на двигателя. Странна работа...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не се е задръстил катализатора?

Ландите да показват променена стойност на изгорелите газове на моменти.

Най добре ще каже MUT 2

Пък и диагностиката не е толкова скъпа мисля около 20 кинта беше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Ей, сега се подсетих за тая тема, че остана незавършена... Преди известно време оправих проблема, като просто изчистих датчика за температура на входящия въздух (IAT - Intake Air Temperature). Просто по логически заключения от какво може да идва грешката според вариантите в Autodata. Имаше сигурно 1мм "гняс" по него. Сега всичко е пушка, разхода ми падна осезаемо, двигателя работи още по-пъргаво и т.н. Само заради един глупав датчик...

 

Та даже и профилактично не е зле да се почиства, сваля се елементарно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не претендирам, че съм го направил по правилния начин, само че сработи...

 

На прикачената картинка е отбелязано къде е - след дроселовата клапа (датчика е отбелязан със червена точка), елемент 21.

 

Почистих го внимателно с парцал с помощта на спрей за почистване на карбуратори (има такива навсякъде). Предполагам може и с бензин...

 

Процедурата е разкачам буксата, развинтвам датчика, забърсвам, завинтвам, закачам буксата, паля двигателя :D

 

Нека хората, които все пак се занимават с това да кажат как трябва да се направи, за да не стане някой сакатлък, че аз все пак съм компютърджия, не монтьор...

post-2328-1207257328_thumb.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами общо взето този датчик "информира" компютъра на колата (ECU) за температурата на входящия въздух. Тъй като студеният въздух е по-плътен от топлия, е необходимо повече гориво за да се получи оптималното отношение "въздух/гориво". IAT сензора представлява термистор, т.е. мени си съпротивлението спрямо температурата, като на съответна стойност на съпротивлението отговаря определена настройка в ЕCU за количеството гориво в сместа. Много разпространен "тунинг" е последователно свързване на съпротивление към този датчик, което "лъже" ECU че въздуха е по-студен - оттам се променя отношението въздух/гориво към по-богато. На теория - повече мощност, на практика, не съм пробвал още :rolleyes: В интернет е залято с реклами на подобни "чип-тунинги", които ужким вдигат мощността с до 25 коня :icon_doh:

 

Иначе преди малко свалих въпросния датчик и наистина беше целия покрит с чернилка... Изчистих го добре и сега май колата върви по-добре (а може и да си въобразявам,тя и без това е :plane: ) :D :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно чека не ти е светил от това!

Аз направо разкачих датчика и запалих двигателя и нямах индикация от Chek eingine.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами тоя датчик има своя грешка в компа. Не знам дали ще светне от липса на информация или от грешна такава, понеже не знам как работи. Но факта е че преди чека светеше, изчистих датчика и на следващото палене не светеше. И така оттогава насам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Иди в тоя сервиз и ги напсувай!

С промяна на центровката няма да ти оправят проблема със стъпковия мотор!

На газ винаги свети чека, защото ландата отчита различни стойности на изгорелите газове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:

Проблема е че като минеш на газ , трябва да се спре подаването на бензин в цилиндрите,а това най ччсто става като изключиш захранването на инжекторите и то + 12 волта ,така правят газаджиите най често ,в резултат на което ЕКУ-то отчита че има прекъсване на захр. на инжекторите и го отчита като грешка номер 41 ...............съответно светва и лампата на чек инджина.........по принцип няма никакъв проблем да се кара така, тъй като при изгасване на мотора и повторно палене ,грешката се изтрива.........

А иначе държенето на ниски обороти може да е от 10 неща които трябва да се видят ............. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...