HolyMan Публикувано 13 февруари 2008 Сподели Публикувано 13 февруари 2008 Здравейте! От няколко дни се чуда и мая защо от време на време ми светва лампата Check Engine. Колата е Colt 97ма със старото лице (отделни мигач и фар). Двигателя е 1.3 с климатик. Лампата светва само при нормално загрял автомобил, без натиснат педал на газта, на празни обороти. Като светне, ако докосна леко педала на газта, дори толкова леко, че да не промени оборотите, веднага изгасва и светва чак няколко секунди след като отново отпусна педала. Ако е на празни обороти и съм в движение (на свободна скорост) пак светва и не изгасва веднага, ако вкарам предавка и отпусна съединителя без да пипам газта (тоест вдигат се оборотите, но от движението на колата), а след 4-5 секунди. Очевидно грешката е свързана пряко с натискането на педала за газта и празните обороти. Някой да има идея от какво може да става това? Двигателя иначе си работи като часовник с равномерни обороти, пъргаво и т.н. Мощността е ОК, разхода на гориво е около 10, 10 и малко в софийско каране само през деня и предимно из центъра (винаги в задръствания) с постоянни спирания и тръгвания (през доста от времето колата е студена). Така че мисля, че и разхода е ОК. Мерси за мненията предварително! Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 13 февруари 2008 Admin Сподели Публикувано 13 февруари 2008 С газова инсталация ли си? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 13 февруари 2008 Автор Сподели Публикувано 13 февруари 2008 Твърдо не. Колата няма и не е имала газ. :icon_n_headache: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 14 февруари 2008 Admin Сподели Публикувано 14 февруари 2008 Аз мисля да не пипа винта с оборотите.Щом подадеш газ и лампата изгасва над 1000 оборота, означава че проблема не е в някой датчик, към който се тества работата на двигателя, а вероятно замъсяване. Просто няма друга връзка, която да ме кара да мисля, че проблема е друг, освен ако не е температурен сензор... :wacko2: Тогава той влиза в авариен режим и включва постоянно перката...трябва да се види. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 14 февруари 2008 Автор Сподели Публикувано 14 февруари 2008 Оборотите на празен ход са 900 или малко под 900 (поне така ми се струва според оборотомера). Когато е на празен ход и пипна газта мноооого леко педала на газта че оборотите да не се променят въобще, лампата пак изгасва. Тоест не е само над 1000 оборота а просто при отпуснат педал на газта... Кажете къде да отида в София да проверя какво се случва? Колата си върви супер и си я карам, но да не вземе за някаква такава глупост изведнъж да спре или да се наложи някакъв сериозен ремонт после... Мерси! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fg21 Публикувано 14 февруари 2008 Сподели Публикувано 14 февруари 2008 Здравей,Не съм разбирач, но подобно нещо ми се случи и на мен. Още не бях сложил газова тогава. Отидох на майстор и той ми каза, че проблема ми е бил в потенциометъра на инжекциона (каквото и да означава това). Сега всичко е наред, докато не превключа на газ, тогава свети постоянно, но ми казаха да не се притеснявам. Не трупало грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 14 февруари 2008 Автор Сподели Публикувано 14 февруари 2008 Мдааа... Еми ще го врътна леко тоя винт да видя дали ще се оправи, като ще запомня предишното положение. Ако нищо не стане или се влоши, ще мръдна към някой от 3те сервиза да видим... Мерси много за отговорите! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SlowDead Публикувано 14 февруари 2008 Сподели Публикувано 14 февруари 2008 Мдааа... Еми ще го врътна леко тоя винт да видя дали ще се оправи, като ще запомня предишното положение. Ако нищо не стане или се влоши, ще мръдна към някой от 3те сервиза да видим... Мерси много за отговорите!OfftopicМирослав .. искам да те попитам какъв е този софт от които си постнал картинката ? Мерси..а по въпроса.. можеш и сам да си направиш диагностика с помоща на едно диодче от запалка например.. като го закачиш на пиновете на обд-то не помня кои точно бяха.. в тази тема обясних подробно как става http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=4746отнема точно 2-3 минутки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 20 февруари 2008 Автор Сподели Публикувано 20 февруари 2008 Хм... реших да изчакам малко да видя какво ще стане... Интересно нещо се случва - като на празни обороти светне лампата, започна от време на време сама да изгасва и след малко пак да светва. Без да се променят оборотите или звука на двигателя. Странна работа... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 20 февруари 2008 Сподели Публикувано 20 февруари 2008 Да не се е задръстил катализатора?Ландите да показват променена стойност на изгорелите газове на моменти.Най добре ще каже MUT 2Пък и диагностиката не е толкова скъпа мисля около 20 кинта беше. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 3 април 2008 Автор Сподели Публикувано 3 април 2008 Ей, сега се подсетих за тая тема, че остана незавършена... Преди известно време оправих проблема, като просто изчистих датчика за температура на входящия въздух (IAT - Intake Air Temperature). Просто по логически заключения от какво може да идва грешката според вариантите в Autodata. Имаше сигурно 1мм "гняс" по него. Сега всичко е пушка, разхода ми падна осезаемо, двигателя работи още по-пъргаво и т.н. Само заради един глупав датчик... Та даже и профилактично не е зле да се почиства, сваля се елементарно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djon Публикувано 3 април 2008 Сподели Публикувано 3 април 2008 Къде се намира датчика преди въздушния филтър ли е или бъркам :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ra1N Публикувано 3 април 2008 Сподели Публикувано 3 април 2008 Да, моля да обясниш по подробно процедурата по изчистването плс Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 3 април 2008 Автор Сподели Публикувано 3 април 2008 Ами не претендирам, че съм го направил по правилния начин, само че сработи... На прикачената картинка е отбелязано къде е - след дроселовата клапа (датчика е отбелязан със червена точка), елемент 21. Почистих го внимателно с парцал с помощта на спрей за почистване на карбуратори (има такива навсякъде). Предполагам може и с бензин... Процедурата е разкачам буксата, развинтвам датчика, забърсвам, завинтвам, закачам буксата, паля двигателя :D Нека хората, които все пак се занимават с това да кажат как трябва да се направи, за да не стане някой сакатлък, че аз все пак съм компютърджия, не монтьор... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 3 април 2008 Сподели Публикувано 3 април 2008 Че от какво да се събира гадости там?Хм много интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 4 април 2008 Сподели Публикувано 4 април 2008 Доста интересна тема са тези сензори Сега се зачетох по разни сайтове за "хакването" на въпросния IAТ - датчик :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ra1N Публикувано 4 април 2008 Сподели Публикувано 4 април 2008 С каква цел се лъже тоя датчик? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cyclodrome Публикувано 4 април 2008 Сподели Публикувано 4 април 2008 Ами общо взето този датчик "информира" компютъра на колата (ECU) за температурата на входящия въздух. Тъй като студеният въздух е по-плътен от топлия, е необходимо повече гориво за да се получи оптималното отношение "въздух/гориво". IAT сензора представлява термистор, т.е. мени си съпротивлението спрямо температурата, като на съответна стойност на съпротивлението отговаря определена настройка в ЕCU за количеството гориво в сместа. Много разпространен "тунинг" е последователно свързване на съпротивление към този датчик, което "лъже" ECU че въздуха е по-студен - оттам се променя отношението въздух/гориво към по-богато. На теория - повече мощност, на практика, не съм пробвал още :rolleyes: В интернет е залято с реклами на подобни "чип-тунинги", които ужким вдигат мощността с до 25 коня :icon_doh: Иначе преди малко свалих въпросния датчик и наистина беше целия покрит с чернилка... Изчистих го добре и сега май колата върви по-добре (а може и да си въобразявам,тя и без това е :plane: ) :D :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 7 април 2008 Сподели Публикувано 7 април 2008 Най-вероятно чека не ти е светил от това!Аз направо разкачих датчика и запалих двигателя и нямах индикация от Chek eingine. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HolyMan Публикувано 7 април 2008 Автор Сподели Публикувано 7 април 2008 Ами тоя датчик има своя грешка в компа. Не знам дали ще светне от липса на информация или от грешна такава, понеже не знам как работи. Но факта е че преди чека светеше, изчистих датчика и на следващото палене не светеше. И така оттогава насам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
oscar Публикувано 11 април 2008 Сподели Публикувано 11 април 2008 При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 11 април 2008 Сподели Публикувано 11 април 2008 При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Иди в тоя сервиз и ги напсувай!С промяна на центровката няма да ти оправят проблема със стъпковия мотор!На газ винаги свети чека, защото ландата отчита различни стойности на изгорелите газове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 април 2008 Сподели Публикувано 12 април 2008 При мен лампата светва когато колата работи на газ на празен ход.Оборотите падат около 400 и колата почва да се тресе все едно работи на 3 цил..На празен ход или при движение по инерция постоянно поддържам около 1000 оборота.На кръстовище е кофти.На бензин работи по същия начин(400 оборота с тресене),но лампата не свети.Ходих в сервиз,проблема бил в стъпковото моторче.Променяха центовката от делкото ,но на газ светва. :mitsu-smiley: :mitsu-smiley: :mitsu-smiley:Проблема е че като минеш на газ , трябва да се спре подаването на бензин в цилиндрите,а това най ччсто става като изключиш захранването на инжекторите и то + 12 волта ,така правят газаджиите най често ,в резултат на което ЕКУ-то отчита че има прекъсване на захр. на инжекторите и го отчита като грешка номер 41 ...............съответно светва и лампата на чек инджина.........по принцип няма никакъв проблем да се кара така, тъй като при изгасване на мотора и повторно палене ,грешката се изтрива.........А иначе държенето на ниски обороти може да е от 10 неща които трябва да се видят ............. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.