Премини към съдържание

Шум (чукане) двигател ASX


Препоръчано мнение

Здравейте, да споделя малко информация. Днес пътувам на дълъг път с колата и забелязвам следното поведение. При околна температура 32 градуса, колата си чука прилично, в планината, при температура под 20 градуса чукането го няма, след това минах през район, където температурата беше около 30 градуса, отново зачука, заваля дъжд и навън стана хладно, около 20 градуса и почти напълно спря да чука. Затопли се отново над 30 градуса, отново зачука и двигателя. Като че ли по време на чукането и леко започна да тресе. Помагайте моля, възможно ли е някой датчик да създава проблемите? DJ Tymbi, какво мислиш?

...почистете си MAF-a ,който седи на кутията за въздушния филтър ,не MAP-a, който следи за налягането на всмук. колектор и пробвайте пак......предполагам че ако се закачи на тестер и се четат живите данни в реално време ,ще покаже някакви отклонения МАФ-а....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Да, но защо е свързано и с околната температура?

 

А дали е свързано със самата температура (на въздуха), или по-скоро, както почвам да си мисля, с влажността на въздуха... Аз имам лансер дизел и от няколко години ми се струва, че колата работи по един начин в София и по друг в Бургас, където прекарвам лятната отпуска. Това може да са самозаблуди, но споделям наблюдения и съмнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не му стига кислорода, предполагам ECUто компенсира с по-ранно впръскване. Може и така да си работи вашия двигател щом дюзите за добре. Като ги свалите, видяхте ли компресията как е?

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Искаше ми се да бъде проверена и компресията, но бе голяма драма с теста на дюзите и така и не я измериха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...почистете си MAF-a ,който седи на кутията за въздушния филтър ,не MAP-a, който следи за налягането на всмук. колектор и пробвайте пак......предполагам че ако се закачи на тестер и се четат живите данни в реално време ,ще покаже някакви отклонения МАФ-а....

Благодаря за препоръката! MAF реално дебитомера ли е? Ако го изключа от буксата, може ли да покарам така, за да видя ще има ли някаква разлика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за препоръката! MAF реално дебитомера ли е? Ако го изключа от буксата, може ли да покарам така, за да видя ще има ли някаква разлика?

...MAF-а е дебитомера, но вътре в него са няколко датчика, които мерят температура на въздуха,количеството му и атмосферното налягане......другото е МАР сензор, той следи абсолютното налягане на въздуха от турбината в смук. колектор.....ако изкл. МАФ-а,в началото мотора ще почне да работи мноог лошо , но по късно ще се нормализира работата му, тъй като ЕКУ=то му ще премине на режим "зададени стойности" в таблиците му.....естествено ще светне чек лампата и после ще трябва да ходите да триете грешката ,защото сама по себе си няма да се изтрие....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

бихте ли казали в кои сервизи сте изпратили дюзите за диагностика, тъй като ние имаме абсолютно същият проблем, но от една седмица се появи и тресене основно като се кара по магистрала!

Благодаря, предварително!

Някакво развитие на нещата при вас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някакво развитие на нещата при вас?

 

За момента нищо, през септември ще се занимаваме обстойно с проблема, мислим да закараме колата в сервиза във видин, да проверят дюзите, тъй като при нас има адско тресене при скорост над 100 км/ч.

Иначе когато температурата е под 25 градуса няма проблем няма чукане, няма тресене, но стане ли по-топло проблема се появява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За момента нищо, през септември ще се занимаваме обстойно с проблема, мислим да закараме колата в сервиза във видин, да проверят дюзите, тъй като при нас има адско тресене при скорост над 100 км/ч.

Иначе когато температурата е под 25 градуса няма проблем няма чукане, няма тресене, но стане ли по-топло проблема се появява.

Оказа се, че и при нас проблема е свързан с околната температура. Нашата кола също започна да тресе в горещо време извън града. За съжаление и тестването на дюзите не ни помогна. Ще поддържаме връзка, дано успеем да намерим решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продължавайте да си купувате дизели втора ръка над 150к км, пък се чудете от къде са ви проблемите.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продължавайте да си купувате дизели втора ръка над 150к км, пък се чудете от къде са ви проблемите.....

 

Добре де, колко е живота на един дизел, не тези на VAG, а този на Митсубиши ??? Имам познат с дизел на Пежо, който е над 350 000. И двама с двигатели на Митсу които са над 200 000 и един с Тойота над 200 000 и нямат кой знае какви ядове, въпреки тормоза с бългърските нафти и каране на къси разстояния зимно време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колко е живота на един дизел, не тези на VAG, а този на Митсубиши ??? Имам познат с дизел на Пежо, който е над 350 000. И двама с двигатели на Митсу които са над 200 000 и един с Тойота над 200 000 и нямат кой знае какви ядове, въпреки тормоза с бългърските нафти и каране на къси разстояния зимно време.

 

Не е въпроса колко ще изкарат, а в какви разходи ще се вкараш. Части се ремонтират и подменят, въпроса е финалната сметка. Виждаш колегите се мъчат да открият къде им е проблема, частите са им скъпи, диагностиката не помага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някакъв датчик за температура няма ли, да се провери той. В дебитомера по принцип има и такъв за температура на въздуха.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продължавайте да си купувате дизели втора ръка над 150к км, пък се чудете от къде са ви проблемите.....

Искам да уточня, че нашата кола е купена чисто нова през 2010 г от Балкан Стар и е на 70 хиляди км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да уточня, че нашата кола е купена чисто нова през 2010 г от Балкан Стар и е на 70 хиляди км.

значи тези двигатели толкова им е живота. Не мога да разбера защо сте си взели дизел.

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Живота им е 70 хиляди, но само ако се кара със супер скапана нафта и се тормози много. Двигателите са комплицирани, но те вече и бензиновите с директното впръскване не са по-различни. При бензиновите, като се сменят едни дюзи и помпа за високо налягане, а и nox сензори и се отива на петцифрени суми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да уточня, че нашата кола е купена чисто нова през 2010 г от Балкан Стар и е на 70 хиляди км.

А нашата си я докарахме от Германия и беше на реални (проверени) 115 хил. км. Аз все още се съмнявам в дюзите макар, че ги провериха на стенд, но са твърде скъпи за да ги подменя без диагностика да потвърди такава необходимост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, колко е живота на един дизел, не тези на VAG, а този на Митсубиши ??? Имам познат с дизел на Пежо, който е над 350 000. И двама с двигатели на Митсу които са над 200 000 и един с Тойота над 200 000 и нямат кой знае какви ядове, въпреки тормоза с бългърските нафти и каране на къси разстояния зимно време.

А аз имам познат с Дачия Логан - дизел на 500 000 км. и друг с Шкода Супърб на 750 000 км. Не мисля, че 200 000 км. са много за един добре проектиран двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

малко се отклонихме но,

някой дизели трактат над 500к километра защото никога не изстиват. В Германия защо предпочитат дизела, защото навъртат по над 150км на ден. В Германия обаче също така и им взимат здравето защото тези над150км дневно се карат с 4500 оборота.

В БГ е обратното, двигателя повечето време работи в задръствания или на кратки разстояния или е студен.

На колегата дизела е от Германия на 150к, може вече да е за смяна на дюзи обаче предполагам никой не се наема да каже "да дюзите са за смяна, купувай нови за 4 бона" и като ги смениш и пак чука какво правиш.

Другия колега го купува от БГ и кара колата само събота и неделя - малко километра изминати в кофти режим.

Така мисля аз, може и да греша.

 

 

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз имам познат с Дачия Логан - дизел на 500 000 км. и друг с Шкода Супърб на 750 000 км. Не мисля, че 200 000 км. са много за един добре проектиран двигател.

 

Абсолютно вярно, само че последните години двигателите са "добре проектирани" от гледна точка на планувани и добре пресметнати ремонти след излизане на автомобила от гаранция - валидно за бензинови, дизелови двигатели и не само двигатели - валидно за всички производители на автомобили.

 

Двата автомобила, за които пишете предполагам са на възраст не повече от 10 години, а това прави по 50-75 000км пробег годишно или по около 150-200км дневно - в такъв режим обикновенно автомобилите имат много по-голям ресурс от масовата ситуация в БГ с пробег под 50км дневно. Същите тези автомобили, ако се караха по 10 000км годишно щеха да започнат да създават проблеми при 150-200 000км.

 

Относно дизелите с филтър за твърди частици - най-големия проблем са му градските кратки пробези характерни за експлоатацията в нашите условия, също като добавка, лошото качество на горивото. Реално в градски режим на управление регенерация на филтъра не може да се извърши (а на някои марки автомобили за да направи регенерация трябва да се подържа скорост на движение над 60км/ч - в противен случай ЕКУ-то прекратява регенерацията). В режим на движение в града, за да се извърши регенерация са необходими 30-45 минути, а регенерацията не може да започне преди двигателя да е достигнал температура на охладителната течност 60 градуса - сами може да прецените в градски режим дали ще започне и завърши регенерацията. Когато започне регенерация и тя е прекъсната (защото сме пристигнали и загасили автомобила) това се записва в ЕКУ-то на двигателя и той ще се опита да стартира отново регенерация следващия път, но тогава обикновенно се случва същото и това води до бързо изчерпване на ресурса на двигателното масло (всяка регенерация добавя дизелово гориво в маслото) и освен че филтъра за твърди частици рязко му се намалява ресурса, също така и води до по-бързо износване на двигателя вследствие на влошеното мазане. Въобще, ако автомобила ще се кара предимно в градски условия, желателно е да не е дизелов с филтър за твърди частици.

Редактирано от Miroslav
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм с Outlander 2.2 2011 г., имах подобно "чукане" и аз. След много ровене по двигателя и в нета, открих причината. Проблема ми беше в балансиращата група на двигателя!

 

Здравейте,

 

Притежавам ASX дизел 1.8, 150 к.с., 2011 год. При ускорение, особено при изкачане на наклон, между 1600-2200 оборота от двигателя са чува силно "чукане", като от аванс, проявява се само извън града при хубаво загрял двигател. Имахме съмнение, че причината идва от дюзите (въпреки, че колата пали отлично, ускорява мн. добре, не пуши, не тресе), демонтирахме ги и ги изпратихме за проверка на стенд. След проверката казаха, че дюзите са отлични. За да съм сигурен в достоверността на теста, ги изпратих и на втори стенд, от където получих същия отговор. Монтирахме дюзите отново и естествено чукането си остана.

 

Моля за мнение и препоръка къде да търся проблема!

Благодаря!

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм с Outlander 2.2 2011 г., имах подобно "чукане" и аз. След много ровене по двигателя и в нета, открих причината. Проблема ми беше в балансиращата група на двигателя!

Здравей,

Много благодаря за мнението! Какво трябва да направя и проверя за да установя дали и при мен порблема идва от там? При теб имаше ли връзка с това дали околната температура е по-висока, тъй като в моя случай имам чувсто, че колкото е по-горещо навън, толково по-силно "чука" двигателя, съответно и тресе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм с Outlander 2.2 2011 г., имах подобно "чукане" и аз. След много ровене по двигателя и в нета, открих причината. Проблема ми беше в балансиращата група на двигателя!

...цт, не е това при него....при вас може да е от това, и този проблем се появява само на празен ход на мотора, когато леко подадете газ ,колкото да вдигне 1000 об./мин. ,този проблем изчезва.....това поне според думите ви е проблема при вас, но при колегата е друг проблема ,и зависи от околната температура.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...цт, не е това при него....при вас може да е от това, и този проблем се появява само на празен ход на мотора, когато леко подадете газ ,колкото да вдигне 1000 об./мин. ,този проблем изчезва.....това поне според думите ви е проблема при вас, но при колегата е друг проблема ,и зависи от околната температура.....

Привет DJ Tymbi,

Уикенда отново ми се доказа теорията за връзката с околната температура. Пътувахме 220 км при околна темп. 20 градуса и нямаше шумове. На следващия ден на обратно при над 30 градуса - чукане, а последните 100 км и вибрации от двигателя по време на движение и то силни. Разход на гориво - перфектен, динамика - отлична! Изтеглих един файл относно сервизна информация за двигател 4N13, за да се запозная грубо какви датчици има по него. Оказа се, че е пълно с множество датчици за температура (на въздух, на гориво...). Интерсно е, че и друг колега във форума има абсолютно същия проблем. Неговата кола е със същия двигател, произдведена по същото време, като моята... Нищо чудно да излезе накрая някакъв производстен дефект в сензор. След консултацията с теб нищо не съм правил, просто я караме и единствено анализирам кога и при какви условия започва да чука и тресе. Още не съм опитвал с добавка за гориво, но възнамерявам скоро да го направя и ще споделя резултата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече -балансираща група на двигателя?

....в картера имаш два вала, които се наричат балансиращи, те обират вибрациите от втори и трери ред и по този начин мотора е доста по тих,няма вибрации ,характерни за дизеловите мотори и т.н...

При вашите мотори ,задвижването на тези валове се осъществява посредством каренце, един вид кръстачка, която предава движението на балансиращата група.....но тук дали от несъображение за материала, или от друг консструктивен дефект, това каренце се износва и има луфт м/у него и приводите на балансиращите валове.....и съответно при работа на празен ход, се чува шум,в момента, в който леко се подаде газ и мотора се натовари малко, този луфт се обира и шума изчезва....

Ето за това става въпрос:

1132A027-Coupling-Balancer-Shaft-Mitsubishi-22D-4N14-Engine.jpg

А ето това ви е балансир групата:

http://media.motorteiledirekt.de/media/catalog/product/P/4/P421001114928485552017-04-22.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...