Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Парно


Препоръчано мнение

Здравейте имам следния въпрос:Пускам парното на колата,духа топло примерно 15-20 минути после започва да духа хладен въздух като е така докато не кача градусите на парното поне с 2(да речем от 26 на 28).Та искам да попитам това нормално ли е?Трябва ли да пускам климатроника или не?Може да е глупав въпроса ама като не знам по добре да питам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте имам следния въпрос:Пускам парното на колата,духа топло примерно 15-20 минути после започва да духа хладен въздух като е така докато не кача градусите на парното поне с 2(да речем от 26 на 28).Та искам да попитам това нормално ли е?Трябва ли да пускам климатроника или не?Може да е глупав въпроса ама като не знам по добре да питам.

Ами нали за това е климатроник, като постигне заложената температура и я поддържа :icon_thumbup: Ако е обикновенно парно ще духа горещо докато ти изсъхнат чорапите

Редактирано от seducer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е така,както каза колегата,понеже и при мен е така,след 26 градуса нагоре вече излиза горещ въдух.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали за това е климатроник, като постигне заложената температура и я поддържа :icon_thumbup: Ако е обикновенно парно ще духа горещо докато ти изсъхнат чорапите

 

Хм, де да беше така. Една от честите грешки на климатрониците на галант е, че се изважда гофрирания маркуч в задната част на модула за управление на климатроника, в резултат работата се обърква. В едни 70% от случаите допълнително монтираното стерео пък загрява пространството около температурния датчик и климатроникът започва да духа значително по-студено, което налага повишаването на температурата ръчно. Та едно от двете става доста често.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, де да беше така. Една от честите грешки на климатрониците на галант е, че се изважда гофрирания маркуч в задната част на модула за управление на климатроника, в резултат работата се обърква. В едни 70% от случаите допълнително монтираното стерео пък загрява пространството около температурния датчик и климатроникът започва да духа значително по-студено, което налага повишаването на температурата ръчно. Та едно от двете става доста често.

Идеята на климатроника не е ли когато постигне зададента температура да я поддържа :icon_hmm:

Имам една кола със невероятно мощен климатик и парно (пак е климатрон) и работи по абсолютно същия начин като галанта. Аз като нямам стерео, а една голяма дупка (да се охлажда климатрона :icon_blush: ) , гофрата си е на мястото, моторчето на клапата студено-топло работи коректно, термостата е идеален , ама работи по посоченоя начин от първия пост. За мене проблем няма, но нищо не губи колегата да провери гофрата :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на климатроника не е ли когато постигне зададента температура да я поддържа :icon_hmm:

Имам една кола със невероятно мощен климатик и парно (пак е климатрон) и работи по абсолютно същия начин като галанта. Аз като нямам стерео, а една голяма дупка (да се охлажда климатрона :icon_blush: ) , гофрата си е на мястото, моторчето на клапата студено-топло работи коректно, термостата е идеален , ама работи по посоченоя начин от първия пост. За мене проблем няма, но нищо не губи колегата да провери гофрата :icon_thumbup:

 

Да, това е идеята, в първите моменти да духа топло и когато изравни с целената температура, я намалява. Проблемът е, че климатроникът знае каква е температурата в купето от един температурен датчик, чието място е твърде близо до излъчващи топлина устройства и често данните му са грешни, т.е информира модула за по-висока от действителната температура, което води до това, че температурата, измерена на вентилационните клапи е далеч по-ниска от желаната. Сравнително лесно е да се премери на вентилационните отвори температурата при зададени х градуса, но след час каране. Ще ви изненадат стойностите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че Т от духалките намалява със затоплянето на купето. Климатроник е това все пак. Може да е старичък като замисъл, но пак си е климатроник. Значи електронно регулиране с датчици. Иначе щеше да е като обикновено парно - врътката към червеното докрай и след 30 мин не може да се диша.

Критерият е студено ли става в колата при зададени 25 градуса. Или вземи свестен термометър и го сложи в колата да мери температурата без да отваряш врати и прозорци. Или след половин час като почне да духа хладно, спри, отвори за малко вратата да поистине купето и тогава продължи пътуването. Според мен ще се усети чувствително по-топла струя от духалките ... докато се затопли купето.

Като смъквам левия джам да пуша, усещам по-топла струя от лявата духалка поради нахлуващия студ отвън. Хем при мен има 2ДИН "нагревател" точно под климатроника и ако го подгрява (а то така и става на практика), Т се управлява по нереалните данни за тази в купето. Принципно на 25 градуса не ми стават студени ръцете, така че всичко е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че Т от духалките намалява със затоплянето на купето. Климатроник е това все пак. Може да е старичък като замисъл, но пак си е климатроник. Значи електронно регулиране с датчици. Иначе щеше да е като обикновено парно - врътката към червеното докрай и след 30 мин не може да се диша.

Критерият е студено ли става в колата при зададени 25 градуса. Или вземи свестен термометър и го сложи в колата да мери температурата без да отваряш врати и прозорци. Или след половин час като почне да духа хладно, спри, отвори за малко вратата да поистине купето и тогава продължи пътуването. Според мен ще се усети чувствително по-топла струя от духалките ... докато се затопли купето.

Като смъквам левия джам да пуша, усещам по-топла струя от лявата духалка поради нахлуващия студ отвън. Хем при мен има 2ДИН "нагревател" точно под климатроника и ако го подгрява (а то така и става на практика), Т се управлява по нереалните данни за тази в купето. Принципно на 25 градуса не ми стават студени ръцете, така че всичко е наред.

25 реални градуса е много висока температура в автомобилен салон. Почти сигурно е, че твоят климатроник ползва грешни данни, за да се налага да го държиш на 25.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От задната страна на климатроника. Бял гофриран маркуч.

Не винаги е бял, някои са с черни .:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто и цвят да е полза няма, не е направена добре системата и след половин - един час път трябва да увеличаваш постоянно градусите,за да не ти е студено. Аз ги държа вече на 26 за да е приятна температурата, на по-малко духа хладно, а зимата даже и на повече. Ще взема да карам с изключено радио (Kenwood Double DIN) и да видя ще има ли разлика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто и цвят да е полза няма, не е направена добре системата и след половин - един час път трябва да увеличаваш постоянно градусите,за да не ти е студено. Аз ги държа вече на 26 за да е приятна температурата, на по-малко духа хладно, а зимата даже и на повече. Ще взема да карам с изключено радио (Kenwood Double DIN) и да видя ще има ли разлика.

 

Дали ще е включено или изключено все тая. Тръгна ли на дълъг път, започвам от 22 и стигам до 28-30 градуса :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще е включено или изключено все тая. Тръгна ли на дълъг път, започвам от 22 и стигам до 28-30 градуса :icon_doh:

Подобен проблем имах с Каризмата. По незнайни причини, сензорът за температурата на купето е разположен над радиото. Когато то работи грее и лъже сензора, че температурата в купето и висока. Съответно климатроникът започва да вкарва хладен въздух, за да поддържа заданието. Опитай да неутрализираш тази евентуална причина, като пътуваш известно време с изключено радио и сравни резултата със ситуацията преди това.

Съзнавайки, че хич не е добре за охлаждането на радиото (оказа се, че няма никакъв проблем), аз сложих топлоизолатор над него, за да огранича топлинното излъчване към сензора. Положението доста се подобри, но пак не беше както трябва. Причината е, че топлината от радиото рано, или късно повишава температурата в малкия обем, затворен от барчето.

Също така имай предвид, че след стопляне на купето, от централните въздуховоди започва да духа хладен въздух, вероятно за да предпази водача от заспиване. През това време в краката продължава да духа топло. Просто такава е програмата на климатроника. По тази причина, през зимата аз затварях централните въздуховоди, защото не ми беше комфортно.

Дано да съм бил полезен.

Редактирано от Т. Минтов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност съм го настроил на 24 гр., но комфортната температура за повечето хора е 22-25 градуса. В домовете си най-често поддържат 22-24, а някои и 25 по цял ден. Щом седят на 25 у дома, на мен какво ми пречи да седя на 24-25 в купето на галант...

Вчера изчаках стрелката за температурата на течността да стигне до средата и включих отоплението на І степен. Настройката на клапата е от копчето за обдухване на предното стъкло (която включва компресора на климатика за премахване на влагата) и към въздуховодите към купето (4-те духалки) и последно по приоритет - към краката. С инфрачервен термометър премерих температурата на входящия въздух към купето при външна температура 3 градуса.

Лява духалка 63 градуса и от централните 71-73 градуса. Това го направих на място на автогарата докато чаках един автобус и да се позанимавам че скука. След 5 мин температурите се бяха понижили съответно 52 на 60-61. Купето беше затоплено, но не чак до 24, а по-скоро 21-22. Но нямаше време за повече мерене. Пускал съм го и на 26 гр. Температурата на усет е същата до затопляне на купето и вече само поддържа по-високата Т (26 вместо 24). Повтарям - на усет като си сложа дланта, а тя е доста точна +-2 градуса :rolleyes: до температури 70-75 градуса мога да ги нацеля в този интервал за грешка.

 

Нашите климатроници работят като конвенционален климатик - на принципа всичко или нищо. В отоплителен режим такъв стаен климатик се изключва и почива докато не отчете спадане на Т в стаята, след което прави топъл старт и пак заработва с максимално усилие да издуха изпарения агент в стаята. Само че нашето "парно" не е направено да се изключва и единственият начин в купето да не стане жега е да намали температурата на влизащия в купето въздух. По някое време след като зададената Т е достигната и електрониката прави опит да я задържи, започва усещането за хлад - от вентилационните отвори не навлиза вятър Пасат, а по-скоро морски бриз в 8 часа сутринта. При мен това време настъпва приблизително след 35-40 минути пътуване. В купето продължава да е топло, макар Т да не е 24, а по мое усещане 22-22,5. Тук вече като премеря ще мога да кажа колко е разликата и дали се налага да увеличавам. Ръцете са ми топли, дрехите не са залепнали от пот на гърба, така че мисля да не мрънкам относно работата на отоплението, съзнавайки че съществува момента Т в купето да спада поради може би грешни данни от датчика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С инфрачервен термометър премерих температурата на входящия въздух към купето при външна температура 3 градуса.

 

Само да вметна, че с инфрачервен термометър не можеш да измериш температурата на газ.

Това могат да го правят много специални инфрачервени камери, като цената им, в зависимост от конфигурацията е 95- 135.000 EUR.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Нашите климатроници работят като конвенционален климатик - на принципа всичко или нищо. В отоплителен режим такъв стаен климатик се изключва и почива докато не отчете спадане на Т в стаята, след което прави топъл старт и пак заработва с максимално усилие да издуха изпарения агент в стаята. Само че нашето "парно" не е направено да се изключва и единственият начин в купето да не стане жега е да намали температурата на влизащия в купето въздух.

Я го включи на "Ауто" и виж дали няма да спре вентилатора като достигне температурата.

Ние, включително и аз настройваме някаква температура и включваме ръчно вентилатора на някаква степен. Като достигне температурата намаля градусите понеже не може да изключи вентилатора. На "Ауто" намаля вентилатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я го включи на "Ауто" и виж дали няма да спре вентилатора като достигне температурата.

Ние, включително и аз настройваме някаква температура и включваме ръчно вентилатора на някаква степен. Като достигне температурата намаля градусите понеже не може да изключи вентилатора. На "Ауто" намаля вентилатора.

 

Когато климатроникът е на "ауто" и пипнеш степените на вентилатора, автоматично превключва в ръчен режим.

В режим ауто той си регулира сам скоростта му, в зависимост от това, колко се е доближил до заданието. Проблемът е, че според мен, поради неудачното място на сензора за температура в купето, климатроникът не получава коректни данни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В моя Галант има четири термометъра, ако броим и сензора на климатроника стават пет. Два за външна и три за вътрешна. Всички показват различно в зависимост от зоната в която се намират. В крайна сметка най-важния термометър съм АЗ и се намесвам активно :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А може ли този въпросен датчик на климатроника да се премести така че CD-то да не го лъже?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип може, но не се знае дали дългият кабел няма да повлияе на точността на показанията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В руските форуми съм срещaл теми където местят дaтчикa някъде крaй подлaкътникa и кaзвaт че е по добре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Добро утро колеги.Днес,във този по-хладен и дъждовен ден,реших да се стопля в галанта.Климатроника показва 10 градуса,пускам го на 25-28-32 но топло не духа.Да уточня,знам как да боравя с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...