Премини към съдържание

Check engine Galant 2.5 V6


sasho

Препоръчано мнение

Здравейте,

от съвсем скоро съм собственик на Галант 2,5 V6 :)

Но. Газифицирах го(в сервиза на бул. Арсеналски, там бях правил и на стария Галант и нямаше проблем) Инсталацията е: компютър Бардолини, изпарител Томасето, инжектори Раил.

Карах около 500км. без проблем и след това ми светна лампата check engine. Не съм сигурен, но предолагам, че грешката е от ламбда сондите.

Когато купувах колата предишния собственик ми обясни, че е сменена цялата изпускателна система премахнати са катализаторите и лабда сондите са повдигнати с фланци за да не дават грешка, защото първоначално се е регистрала грешка.

Въпросите са ми:

- може ли колата да се кара със светещ Check;

- поправимо ли е и към кого да се обърна;

- 10/100 без климатик на газ нормален разход ли е за извънградско;

Днес ще пробвам дали грешката се изчиства при разкачане на акумулатора.

 

ПП. отделно колата има лека вибрация(трептене) на свободна предавка и по-някога придърпване при рязко натискане на газта на трета предавка.

 

Всякакви съвети са добре дошли.

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Трябвало е да сложат едни симулатори като са ти слагали газовата, ако естествено си дал 1700-1800лв за газова. 2 бр са и струват едни пари(не помня вече колко) Ако при работа на бензин не светва чека, значи проблема е от недобре направена газова инсталация, т.е. тия двете джаджи дето ги написах. Естествено е при светнал чек(което е индикация че има проблем по системата) да не работи добре колата или разхода да е по - висок.

10/100 е чуден разход. Ся, имаш кола V образна с 6 цилиндъра, плащаш за 100км 8лв...кво искаш?! :icon_thumbup:

Грешката не се изчиства при разкачване на батерията, но за сметка на това едно известно време няма да имаш стабилни обороти на свободна и ще изгасва:rulez:

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябвало е да сложат едни симулатори като са ти слагали газовата, ако естествено си дал 1700-1800лв за газова. 2 бр са и струват едни пари(не помня вече колко) Ако при работа на бензин не светва чека, значи проблема е от недобре направена газова инсталация, т.е. тия двете джаджи дето ги написах. Естествено е при светнал чек(което е индикация че има проблем по системата) да не работи добре колата или разхода да е по - висок.

10/100 е чуден разход. Ся, имаш кола V образна с 6 цилиндъра, плащаш за 100км 8лв...кво искаш?! :icon_thumbup:

Грешката не се изчиства при разкачване на батерията, но за сметка на това едно известно време няма да имаш стабилни обороти на свободна и ще изгасва:rulez:

 

V-образните шестаци повече ли горят от редовите? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Към колегата, иди при газаджиите да си оправят монтажа и настройката на газовата уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реално при светната лампа няма промяна в работата на двигателя.

 

Какви са тези емулатори, бях чувал нещо и преди това, но газаджията ми обясни, че нямало такова нещо и си емулирало от компютъра или нещо такова.

Днес отново бях при него и ми изчисти грешката, засега не е светвало пак.

Възможно ли е да светне и от лоша газ, защото точно тогава зареждах от една газстанция, която не знам и име има ли си...

 

Ако някой има идея кой може да я погледне моля да сподели.

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос имам Галантите 2001 година с OBD ли са или не? Четох, че немските от 2000г са как стои въпроса при Галант?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Реално при светната лампа няма промяна в работата на двигателя.

 

Какви са тези емулатори, бях чувал нещо и преди това, но газаджията ми обясни, че нямало такова нещо и си емулирало от компютъра или нещо такова.

Днес отново бях при него и ми изчисти грешката, засега не е светвало пак.

Възможно ли е да светне и от лоша газ, защото точно тогава зареждах от една газстанция, която не знам и име има ли си...

 

Ако някой има идея кой може да я погледне моля да сподели.

 

А.

....въпроса е не да ти изчисти грешката ,а да я сподели с теб и да даде варианти за отстраняването им.....

Ако колата е с 4 ламбди сонди и след 2001 год. тогава проблема е в натрупване на отклонения в тримовете за корекцията на сместа ....ако не сте с този мотор, а по старата версия,тогава проблем може да е в подгрева на сондите.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За check-a - аз имам Галанта (газифициран от ден 1) вече 5 години и 100к км и ми светва отвреме-навреме, когато се движа с постоянна скорост (примерно 80 на автопилот по околовръстното). Загасва сам след няколко минути - при мен също няма промяна във вървежа. Бях ходил при Пламен първия път като светна (преди 5 години), той ми беше обяснил, че ламбда сондата става ленива. Оттогава си карам така и нямам ядове (Галанта е набор 12/1999, 2.5 V6).

 

За разхода - и на мен ми дава точно 10/100 извън града, без да карам особено бързо (100-120), но пък с доста изпреварвания. Така че си това е ок, според мен.

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос имам Галантите 2001 година с OBD ли са или не? Четох, че немските от 2000г са как стои въпроса при Галант?

 

Принципно OBD-протокола не е свързан с годината, но 2001-ва е много вероятно да е с OBD.

Буксата е същата, но протоколът може да е Mitsubishi.

Отиваш на диагностика и питаш - там веднага ще ти кажат :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

ПП. отделно колата има лека вибрация(трептене) на свободна предавка и по-някога придърпване при рязко натискане на газта на трета предавка.

 

Всякакви съвети са добре дошли.

 

А.

 

1. Къде ти монтираха ГИ? След 1000 км повикаха ли те за първо обслужване и фина настройка? ...

Прегледай предните три свещи - в какво състояние са, че са най лесни. Претрисането при рязко натискане (прекъсването) ако е на средни обороти само и на ГАЗ (ок. 2000) е със сигурност от свещи.

Ако свещите са ти наред, обаче - бегом при газаджиите да си оправят бакиите.:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешката само ми я изчисти. Колата е 11.2001, а "отклонения в тримовете за корекцията на сместа" честно казано нищо не ми говори

Ако се появи пак май по-добре да дойда да я погледнеш. Да звъня ли предварително?

 

 

....въпроса е не да ти изчисти грешката ,а да я сподели с теб и да даде варианти за отстраняването им.....

Ако колата е с 4 ламбди сонди и след 2001 год. тогава проблема е в натрупване на отклонения в тримовете за корекцията на сместа ....ако не сте с този мотор, а по старата версия,тогава проблем може да е в подгрева на сондите.....

Редактирано от sasho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ГИ ми е монтиран в София на бул. Арсеналски. Още не са навъртяни 1000км, но честно казано не са ми и казвали да ходя след изминаването им.

Предини свещи съм гледал - като чисто нови са. За задните ми казаха че много разглобяване имало.

Ще отида пак да я видят само да натрупам до 1000км. Все си мисля, че cheka пак ще светне, а с преишния ми Галант 2.0 нямаше никакви проблеми.

 

А.

 

1. Къде ти монтираха ГИ? След 1000 км повикаха ли те за първо обслужване и фина настройка? ...

Прегледай предните три свещи - в какво състояние са, че са най лесни. Претрисането при рязко натискане (прекъсването) ако е на средни обороти само и на ГАЗ (ок. 2000) е със сигурност от свещи.

Ако свещите са ти наред, обаче - бегом при газаджиите да си оправят бакиите.:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ГИ ми е монтиран в София на бул. Арсеналски. Още не са навъртяни 1000км, но честно казано не са ми и казвали да ходя след изминаването им.

Предини свещи съм гледал - като чисто нови са. За задните ми казаха че много разглобяване имало.

Ще отида пак да я видят само да натрупам до 1000км. Все си мисля, че cheka пак ще светне, а с преишния ми Галант 2.0 нямаше никакви проблеми.

 

А.

 

 

 

Ех Сашо, Сашо,

Не чете ли форума тук за ГИ, преди да го сложиш?!

Станалото - станало. След като свещите са добри (не може предните да са, а задните да не са добри :icon_crying: ) навърти си около 1000 км, за да с натрупа инфо и иди при газаджиите да ти настроят уредбата както трябва.

 

ПП: На четирицилиндровките е по друго. Ако на 163 к.с. не са ти изградили дебела магистрала и изпаритела не е предвиден за над 150 к.с., забрави да може да се насрои изобщо - винаги ще имаш недостиг на гориво и няма да работи добре ГИ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе четеох, четох, ама то само с четене не става :)

 

В интерс на истината колата върви доста добре, предполагам, че е справило момчето. За изпарителя съм сигурен, че е до 200к.с.

 

Някаква насока кой може да погледне, някой който е правил 2.5 мотори.

 

А.

 

 

Ех Сашо, Сашо,

Не чете ли форума тук за ГИ, преди да го сложиш?!

Станалото - станало. След като свещите са добри (не може предните да са, а задните да не са добри :icon_crying: ) навърти си около 1000 км, за да с натрупа инфо и иди при газаджиите да ти настроят уредбата както трябва.

 

ПП: На четирицилиндровките е по друго. Ако на 163 к.с. не са ти изградили дебела магистрала и изпаритела не е предвиден за над 150 к.с., забрави да може да се насрои изобщо - винаги ще имаш недостиг на гориво и няма да работи добре ГИ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колега просто ти е бедна сместа и за това ти е светнал чека. Ако ти е светнал чека когато си карал с постоянна скорост както на колегата afonya където описва е от бедна смес. Като покараш малко градско се оправя. Мога да ти и закача и да я видя но ти е гаранционна и е по добре те да си поравят кашата. Ако решиш пиши и ще се разбере.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, мерси ще изчакам 1000км и ще им искам да ми направят фини настройки.

 

След това може да се свържа с вас контролно.

Поздрави!

 

А.

 

Според мен колега просто ти е бедна сместа и за това ти е светнал чека. Ако ти е светнал чека когато си карал с постоянна скорост както на колегата afonya където описва е от бедна смес. Като покараш малко градско се оправя. Мога да ти и закача и да я видя но ти е гаранционна и е по добре те да си поравят кашата. Ако решиш пиши и ще се разбере.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал, че ако компа на газовата е самоадаптивен и се ръководи и донастройва от данните на еку-то на колата няма нужда от финни настройки в последствие...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нa двойкaтa лaнди ренцо е тaкъв сaмонaстройвa се.

Но кaто ми я сложихa и нa мен ми светеше чекa върнaх се при момчетaтa и те сложихa съпротивления нa дюзите не емулaтори a съпротивления и чекa угaснa изтрихa грешкaтa и крaй зa товa нещо не ми е светвaл повече.

Инaче кaто я сложихa първите километри вървеше aмa чуствително по зле отколкото нa бензин и рaзход 12/100 след може би 500-800км се промени дaже нa моменти имaм чувството че нa гaз върви по добре и рaзход 8-10/100 и вече 5год и 145хил.км не съм ходил зa нaстройкa сaмо зa смянa нa филтри.

Тaкa че питaй зa тези съпротивления и кaкъв е компa нa гaзтa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм чувал, че ако компа на газовата е самоадаптивен и се ръководи и донастройва от данните на еку-то на колата няма нужда от финни настройки в последствие...

Мхм, но важи само за фейслифта, демек от 2001 г. включително до 2003 г. Средата на 1999 до не знам си кой месец 2000 г. са междинен фейслифт - изглеждат като фейслифт, но са със стария протокол, интерфейс или там каквото е. Промените в електрониката, четирите кислородни датчика и двата катализатора не се виждат така или иначе. Видимо само формата на волана издава нещата и то ако е фабричен.

Колата на Сашо е с OBD II. Още при поръчването на компонентите би трябвало да са му дали компютър на ГИ-то, който поддържа този протокол. Само след като се свържат компа на колата и компа на газовата инсталация, тези умни кутийки вече могат да си "говорят" и да се "разбират" за това какво ще се променя, дали и с колко.

 

Аз бих изтрил грешката, включвам на бенц и се возя. Сега, сложил съм газ и дай да праЯ адската икономия... Щом не свети значи газовата се сърди и бегам в сервиза дето са ми я монтирали. Ако светне обаче и на бенц, тогава правя самодиагностика и разчитам кода за грешка. Чак след това се оплаквам във форума и диря акъл кво да правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само, да питам възможно ли е колата ми да е с OBD II, а да ми е монтиран ГИ, който не е OBD II. Колата е 08.11.2001. Мисля, че работи добре. Даде грешка на газ при извънградско и грешката не исзгасана. Защото изрично го питах преди монтажа дали има нужда да се монтира ОБД, и те твърдо ми разясниха, че за моета кола не е необходимо.

 

А.

 

 

Мхм, но важи само за фейслифта, демек от 2001 г. включително до 2003 г. Средата на 1999 до не знам си кой месец 2000 г. са междинен фейслифт - изглеждат като фейслифт, но са със стария протокол, интерфейс или там каквото е. Промените в електрониката, четирите кислородни датчика и двата катализатора не се виждат така или иначе. Видимо само формата на волана издава нещата и то ако е фабричен.

Колата на Сашо е с OBD II. Още при поръчването на компонентите би трябвало да са му дали компютър на ГИ-то, който поддържа този протокол. Само след като се свържат компа на колата и компа на газовата инсталация, тези умни кутийки вече могат да си "говорят" и да се "разбират" за това какво ще се променя, дали и с колко.

 

Аз бих изтрил грешката, включвам на бенц и се возя. Сега, сложил съм газ и дай да праЯ адската икономия... Щом не свети значи газовата се сърди и бегам в сервиза дето са ми я монтирали. Ако светне обаче и на бенц, тогава правя самодиагностика и разчитам кода за грешка. Чак след това се оплаквам във форума и диря акъл кво да правя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само, да питам възможно ли е колата ми да е с OBD II, а да ми е монтиран ГИ, който не е OBD II. Колата е 08.11.2001. Мисля, че работи добре. Даде грешка на газ при извънградско и грешката не исзгасана. Защото изрично го питах преди монтажа дали има нужда да се монтира ОБД, и те твърдо ми разясниха, че за моета кола не е необходимо.

 

А.

 

Сашо. дай Datasheet на ГИ, който са ти сложили - от там се вижда какво има и какво не!

1. Ако колата ти има OBD, веднага газаджиите ще ти кажат - нали трябва да ти вземат 400-500 лв отгоре!

2. Ако няма OBD - пак могат да те излъжат и да ти пробутат с OBD, под предлог, че е по-хубава, с повече гаранции и пр.

3. И Пламен и аз и още хора, които са се сблъсквали с ГИ писахме: Галант, Паджеро, Оутбеци и пр. Японски автомобили и не само Японски - отивате при Иво Ленков, Каравела ГАЗ и той ви разказва всичко за вашия автомобил, прави диагностика, предлага варианти, монтира и обслужва ГИ и вие само карате - той е човек, който знае точно какво прави, предлага ти оптималния вариант и ти разказва за ГИ на колата ти, все едно вече я имаш.

Специално Галанта го прави с вързани очи и не ти се налага да го донастройваш.

 

ПП: Ако искате копирайте това мое мнение, Аз не съм чул някой, който е бил при него, да не го потвърди. Всички мои познати ги пращам там. Дори една Х5 с друг ГИ прие за ремонт и човека е супер доволен. Нали всеки иска да има майстор, на когото да се довери!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК, мерси за информацията. Ако имам последващ проблем ще отида първо там.

 

А.

 

Сашо. дай Datasheet на ГИ, който са ти сложили - от там се вижда какво има и какво не!

1. Ако колата ти има OBD, веднага газаджиите ще ти кажат - нали трябва да ти вземат 400-500 лв отгоре!

2. Ако няма OBD - пак могат да те излъжат и да ти пробутат с OBD, под предлог, че е по-хубава, с повече гаранции и пр.

3. И Пламен и аз и още хора, които са се сблъсквали с ГИ писахме: Галант, Паджеро, Оутбеци и пр. Японски автомобили и не само Японски - отивате при Иво Ленков, Каравела ГАЗ и той ви разказва всичко за вашия автомобил, прави диагностика, предлага варианти, монтира и обслужва ГИ и вие само карате - той е човек, който знае точно какво прави, предлага ти оптималния вариант и ти разказва за ГИ на колата ти, все едно вече я имаш.

Специално Галанта го прави с вързани очи и не ти се налага да го донастройваш.

 

ПП: Ако искате копирайте това мое мнение, Аз не съм чул някой, който е бил при него, да не го потвърди. Всички мои познати ги пращам там. Дори една Х5 с друг ГИ прие за ремонт и човека е супер доволен. Нали всеки иска да има майстор, на когото да се довери!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля ,че да ти светне чека заради работата на газ може да се нарече проблем. Нормално е ,когато нямаш изгорели газове колата ти да те уведоми. Това само по себе си означава ,че горивната ти смес е настроена идеално на газ. Лампата може да не светва ако ги накараш да ти обогатят малко сместа. Тогава ще имаш някакви изгорели газове и сондите ще си мислят ,че всичко е наред, но разхода ще е лекичко завишен.

Можете да сложите емулатори на ламбда сондите , които да лъжат ЕКУто , че всичко е наред(някой го беше споменал по-рано). Това е по-нормално решение.

Бях чувал някъде ,че всички коли произведени след 2000г. имат ОБД 2 . Нещо като спогодба или закон или нито едно от трите. :)

Грешка от бедна смес се появява понякога и след зареждане на определена бензиностанция. При мен светва винаги, когато заредя на Шелл на крайбрежната в Бургас, но пък мотора работи страхотно с тяхната газ.

Чека светва предимно при постоянна скорост , което се постига предимно извън града.

Грешката от ламбда сонда се изтрива след откачане на акумулатора за моделите след 2000г.

 

Относно треперенето на двигателя на празен ход при 2.5 в6:

газта не изгаря със същата скорост с която изгаря бензина, затова и се налага леко предварение , което е различно в различните обороти и няма как да се докара без допълнителен хардуер. Необходимо е обаче да се намали така наречения GAP на свещите от 1.1мм на 0.8мм. Вповечето случай това е напълно достатъчно , за да изчезне неравномерния ход при работа на газ.

 

Естествено говорим си за напълно изправен от към запалителна система автомобил. Ако не е перфектен на бензин няма как да е перфектен на алтернативно гориво.

Според мен ... вижте каква е грешката. И тогава предприемайте мерки. Да не се окаже ,че няма никаква връзка с газта.

Пиши след това , за да не те мислим :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да ми кажеш, че щом моята чек лампа не ми е светвала никога до сега за толкова изминати километри на газ, нещо не ми е добре колата и да ида и да кажа на майсторите да ми я направят така,че от време на време да ми светва лампата, че и аз да съм като другите колеги със правилните настройки на газ ??? Моите настройки на газовия инжекцион са базови и не са променяни и не съм я виждал тая лампа никога, а сега кой е правия и кой кривия ???

Карам на темпомат много километри и пак не иска да светне чека. Запалителната ми система не беше в ред, смених свещи, бубини и двете,кабели с лули и хоп,мощността дойде пак като преди, но тая лампа пак не светна. Вече и аз се чудя, дали и има нещо на тая кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля ,че да ти светне чека заради работата на газ може да се нарече проблем. Нормално е ,когато нямаш изгорели газове колата ти да те уведоми.

 

Човек, ламбда сондата мери кислород - при идеална смес и на бензин и на газ количеството в изгорелите газове ще е еднакво, въпреки че гориво-въздух е различно (14.6:1 и 15.5:1) :icon_bye: .

 

Въпросът е, че за шестак специално, от втората модификация с многото сонди, трябва да се ползва ГИ което управлява по два канала - по един на глава, т.к. така управлява бензиновия контролер. А тези с ОБД-то дето уж ГИ си било "говорело" с бензиновото ЕКУ, нали се сещате защо не ви свети чека .. грешки си трупа ама ГИ веднага ги чисти. Т.е. ако е въпроса да не ви светва лампата, със същия успех може и да си я махнете просто :icon_hmm: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си комуникират двата контролера - параметрите за впръскване са таблични и по OBD комуникацията се предава точно коя група да използва газовия.

За триенето на грешките също не съм съгласен - просто не се появяват, тъй като ламбдите връщат показател в границите.

1. Ако по OBD газовия контролер триеше грешки, то всички дето са без комуникация, на газ ще имат натрупвания от грешки.

2. Ако точно това е комуникацията, то е елементарно от буксата на газовия контролер да се вземе сигнал за триене на грешка по OBD и да се подаде на буксата на горивния контролер по Митсубиши-протокол. Сложно е да се конвертират пакетите данни, по-скоро е бавно и няма да доведе до нужния ефект - Контролера на Митсубиши е с 128-бит архитектура на процесора.

 

Като заключение: Иди си диагностицирай колата, ще си спестиш главоболия, че и бъдещи разходи. Може ламбдата да си е променила яараметрите, може колата ти да работи много различно на газ спрямо бензин, ..., какво ли н по горивната/ запалителната система.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...