sasho Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 Здравейте, от съвсем скоро съм собственик на Галант 2,5 V6 Но. Газифицирах го(в сервиза на бул. Арсеналски, там бях правил и на стария Галант и нямаше проблем) Инсталацията е: компютър Бардолини, изпарител Томасето, инжектори Раил. Карах около 500км. без проблем и след това ми светна лампата check engine. Не съм сигурен, но предолагам, че грешката е от ламбда сондите.Когато купувах колата предишния собственик ми обясни, че е сменена цялата изпускателна система премахнати са катализаторите и лабда сондите са повдигнати с фланци за да не дават грешка, защото първоначално се е регистрала грешка. Въпросите са ми:- може ли колата да се кара със светещ Check;- поправимо ли е и към кого да се обърна;- 10/100 без климатик на газ нормален разход ли е за извънградско;Днес ще пробвам дали грешката се изчиства при разкачане на акумулатора. ПП. отделно колата има лека вибрация(трептене) на свободна предавка и по-някога придърпване при рязко натискане на газта на трета предавка. Всякакви съвети са добре дошли. А. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 (редакция) Трябвало е да сложат едни симулатори като са ти слагали газовата, ако естествено си дал 1700-1800лв за газова. 2 бр са и струват едни пари(не помня вече колко) Ако при работа на бензин не светва чека, значи проблема е от недобре направена газова инсталация, т.е. тия двете джаджи дето ги написах. Естествено е при светнал чек(което е индикация че има проблем по системата) да не работи добре колата или разхода да е по - висок.10/100 е чуден разход. Ся, имаш кола V образна с 6 цилиндъра, плащаш за 100км 8лв...кво искаш?! :icon_thumbup: Грешката не се изчиства при разкачване на батерията, но за сметка на това едно известно време няма да имаш стабилни обороти на свободна и ще изгасва:rulez: Редактирано 23 септември 2015 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 Трябвало е да сложат едни симулатори като са ти слагали газовата, ако естествено си дал 1700-1800лв за газова. 2 бр са и струват едни пари(не помня вече колко) Ако при работа на бензин не светва чека, значи проблема е от недобре направена газова инсталация, т.е. тия двете джаджи дето ги написах. Естествено е при светнал чек(което е индикация че има проблем по системата) да не работи добре колата или разхода да е по - висок.10/100 е чуден разход. Ся, имаш кола V образна с 6 цилиндъра, плащаш за 100км 8лв...кво искаш?! :icon_thumbup: Грешката не се изчиства при разкачване на батерията, но за сметка на това едно известно време няма да имаш стабилни обороти на свободна и ще изгасва:rulez: V-образните шестаци повече ли горят от редовите? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gifКъм колегата, иди при газаджиите да си оправят монтажа и настройката на газовата уредба. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 23 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 23 септември 2015 Реално при светната лампа няма промяна в работата на двигателя. Какви са тези емулатори, бях чувал нещо и преди това, но газаджията ми обясни, че нямало такова нещо и си емулирало от компютъра или нещо такова. Днес отново бях при него и ми изчисти грешката, засега не е светвало пак. Възможно ли е да светне и от лоша газ, защото точно тогава зареждах от една газстанция, която не знам и име има ли си... Ако някой има идея кой може да я погледне моля да сподели. А. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 23 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 23 септември 2015 И още един въпрос имам Галантите 2001 година с OBD ли са или не? Четох, че немските от 2000г са как стои въпроса при Галант? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 Реално при светната лампа няма промяна в работата на двигателя. Какви са тези емулатори, бях чувал нещо и преди това, но газаджията ми обясни, че нямало такова нещо и си емулирало от компютъра или нещо такова. Днес отново бях при него и ми изчисти грешката, засега не е светвало пак. Възможно ли е да светне и от лоша газ, защото точно тогава зареждах от една газстанция, която не знам и име има ли си... Ако някой има идея кой може да я погледне моля да сподели. А.....въпроса е не да ти изчисти грешката ,а да я сподели с теб и да даде варианти за отстраняването им.....Ако колата е с 4 ламбди сонди и след 2001 год. тогава проблема е в натрупване на отклонения в тримовете за корекцията на сместа ....ако не сте с този мотор, а по старата версия,тогава проблем може да е в подгрева на сондите..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 (редакция) За check-a - аз имам Галанта (газифициран от ден 1) вече 5 години и 100к км и ми светва отвреме-навреме, когато се движа с постоянна скорост (примерно 80 на автопилот по околовръстното). Загасва сам след няколко минути - при мен също няма промяна във вървежа. Бях ходил при Пламен първия път като светна (преди 5 години), той ми беше обяснил, че ламбда сондата става ленива. Оттогава си карам така и нямам ядове (Галанта е набор 12/1999, 2.5 V6). За разхода - и на мен ми дава точно 10/100 извън града, без да карам особено бързо (100-120), но пък с доста изпреварвания. Така че си това е ок, според мен. Редактирано 23 септември 2015 от Afonya Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 И още един въпрос имам Галантите 2001 година с OBD ли са или не? Четох, че немските от 2000г са как стои въпроса при Галант? Принципно OBD-протокола не е свързан с годината, но 2001-ва е много вероятно да е с OBD. Буксата е същата, но протоколът може да е Mitsubishi.Отиваш на диагностика и питаш - там веднага ще ти кажат Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 ПП. отделно колата има лека вибрация(трептене) на свободна предавка и по-някога придърпване при рязко натискане на газта на трета предавка. Всякакви съвети са добре дошли. А. 1. Къде ти монтираха ГИ? След 1000 км повикаха ли те за първо обслужване и фина настройка? ...Прегледай предните три свещи - в какво състояние са, че са най лесни. Претрисането при рязко натискане (прекъсването) ако е на средни обороти само и на ГАЗ (ок. 2000) е със сигурност от свещи.Ако свещите са ти наред, обаче - бегом при газаджиите да си оправят бакиите.:mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 (редакция) Грешката само ми я изчисти. Колата е 11.2001, а "отклонения в тримовете за корекцията на сместа" честно казано нищо не ми говориАко се появи пак май по-добре да дойда да я погледнеш. Да звъня ли предварително? ....въпроса е не да ти изчисти грешката ,а да я сподели с теб и да даде варианти за отстраняването им.....Ако колата е с 4 ламбди сонди и след 2001 год. тогава проблема е в натрупване на отклонения в тримовете за корекцията на сместа ....ако не сте с този мотор, а по старата версия,тогава проблем може да е в подгрева на сондите..... Редактирано 24 септември 2015 от sasho Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 ГИ ми е монтиран в София на бул. Арсеналски. Още не са навъртяни 1000км, но честно казано не са ми и казвали да ходя след изминаването им. Предини свещи съм гледал - като чисто нови са. За задните ми казаха че много разглобяване имало. Ще отида пак да я видят само да натрупам до 1000км. Все си мисля, че cheka пак ще светне, а с преишния ми Галант 2.0 нямаше никакви проблеми. А. 1. Къде ти монтираха ГИ? След 1000 км повикаха ли те за първо обслужване и фина настройка? ...Прегледай предните три свещи - в какво състояние са, че са най лесни. Претрисането при рязко натискане (прекъсването) ако е на средни обороти само и на ГАЗ (ок. 2000) е със сигурност от свещи.Ако свещите са ти наред, обаче - бегом при газаджиите да си оправят бакиите.:mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 ГИ ми е монтиран в София на бул. Арсеналски. Още не са навъртяни 1000км, но честно казано не са ми и казвали да ходя след изминаването им. Предини свещи съм гледал - като чисто нови са. За задните ми казаха че много разглобяване имало. Ще отида пак да я видят само да натрупам до 1000км. Все си мисля, че cheka пак ще светне, а с преишния ми Галант 2.0 нямаше никакви проблеми. А. Ех Сашо, Сашо,Не чете ли форума тук за ГИ, преди да го сложиш?! Станалото - станало. След като свещите са добри (не може предните да са, а задните да не са добри :icon_crying: ) навърти си около 1000 км, за да с натрупа инфо и иди при газаджиите да ти настроят уредбата както трябва. ПП: На четирицилиндровките е по друго. Ако на 163 к.с. не са ти изградили дебела магистрала и изпаритела не е предвиден за над 150 к.с., забрави да може да се насрои изобщо - винаги ще имаш недостиг на гориво и няма да работи добре ГИ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 Абе четеох, четох, ама то само с четене не става В интерс на истината колата върви доста добре, предполагам, че е справило момчето. За изпарителя съм сигурен, че е до 200к.с. Някаква насока кой може да погледне, някой който е правил 2.5 мотори. А. Ех Сашо, Сашо,Не чете ли форума тук за ГИ, преди да го сложиш?! Станалото - станало. След като свещите са добри (не може предните да са, а задните да не са добри :icon_crying: ) навърти си около 1000 км, за да с натрупа инфо и иди при газаджиите да ти настроят уредбата както трябва. ПП: На четирицилиндровките е по друго. Ако на 163 к.с. не са ти изградили дебела магистрала и изпаритела не е предвиден за над 150 к.с., забрави да може да се насрои изобщо - винаги ще имаш недостиг на гориво и няма да работи добре ГИ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamen nikolov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Според мен колега просто ти е бедна сместа и за това ти е светнал чека. Ако ти е светнал чека когато си карал с постоянна скорост както на колегата afonya където описва е от бедна смес. Като покараш малко градско се оправя. Мога да ти и закача и да я видя но ти е гаранционна и е по добре те да си поравят кашата. Ако решиш пиши и ще се разбере. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 ОК, мерси ще изчакам 1000км и ще им искам да ми направят фини настройки. След това може да се свържа с вас контролно. Поздрави! А. Според мен колега просто ти е бедна сместа и за това ти е светнал чека. Ако ти е светнал чека когато си карал с постоянна скорост както на колегата afonya където описва е от бедна смес. Като покараш малко градско се оправя. Мога да ти и закача и да я видя но ти е гаранционна и е по добре те да си поравят кашата. Ако решиш пиши и ще се разбере. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Аз съм чувал, че ако компа на газовата е самоадаптивен и се ръководи и донастройва от данните на еку-то на колата няма нужда от финни настройки в последствие... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Нa двойкaтa лaнди ренцо е тaкъв сaмонaстройвa се.Но кaто ми я сложихa и нa мен ми светеше чекa върнaх се при момчетaтa и те сложихa съпротивления нa дюзите не емулaтори a съпротивления и чекa угaснa изтрихa грешкaтa и крaй зa товa нещо не ми е светвaл повече.Инaче кaто я сложихa първите километри вървеше aмa чуствително по зле отколкото нa бензин и рaзход 12/100 след може би 500-800км се промени дaже нa моменти имaм чувството че нa гaз върви по добре и рaзход 8-10/100 и вече 5год и 145хил.км не съм ходил зa нaстройкa сaмо зa смянa нa филтри.Тaкa че питaй зa тези съпротивления и кaкъв е компa нa гaзтa. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Аз съм чувал, че ако компа на газовата е самоадаптивен и се ръководи и донастройва от данните на еку-то на колата няма нужда от финни настройки в последствие...Мхм, но важи само за фейслифта, демек от 2001 г. включително до 2003 г. Средата на 1999 до не знам си кой месец 2000 г. са междинен фейслифт - изглеждат като фейслифт, но са със стария протокол, интерфейс или там каквото е. Промените в електрониката, четирите кислородни датчика и двата катализатора не се виждат така или иначе. Видимо само формата на волана издава нещата и то ако е фабричен.Колата на Сашо е с OBD II. Още при поръчването на компонентите би трябвало да са му дали компютър на ГИ-то, който поддържа този протокол. Само след като се свържат компа на колата и компа на газовата инсталация, тези умни кутийки вече могат да си "говорят" и да се "разбират" за това какво ще се променя, дали и с колко. Аз бих изтрил грешката, включвам на бенц и се возя. Сега, сложил съм газ и дай да праЯ адската икономия... Щом не свети значи газовата се сърди и бегам в сервиза дето са ми я монтирали. Ако светне обаче и на бенц, тогава правя самодиагностика и разчитам кода за грешка. Чак след това се оплаквам във форума и диря акъл кво да правя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 Само, да питам възможно ли е колата ми да е с OBD II, а да ми е монтиран ГИ, който не е OBD II. Колата е 08.11.2001. Мисля, че работи добре. Даде грешка на газ при извънградско и грешката не исзгасана. Защото изрично го питах преди монтажа дали има нужда да се монтира ОБД, и те твърдо ми разясниха, че за моета кола не е необходимо. А. Мхм, но важи само за фейслифта, демек от 2001 г. включително до 2003 г. Средата на 1999 до не знам си кой месец 2000 г. са междинен фейслифт - изглеждат като фейслифт, но са със стария протокол, интерфейс или там каквото е. Промените в електрониката, четирите кислородни датчика и двата катализатора не се виждат така или иначе. Видимо само формата на волана издава нещата и то ако е фабричен.Колата на Сашо е с OBD II. Още при поръчването на компонентите би трябвало да са му дали компютър на ГИ-то, който поддържа този протокол. Само след като се свържат компа на колата и компа на газовата инсталация, тези умни кутийки вече могат да си "говорят" и да се "разбират" за това какво ще се променя, дали и с колко. Аз бих изтрил грешката, включвам на бенц и се возя. Сега, сложил съм газ и дай да праЯ адската икономия... Щом не свети значи газовата се сърди и бегам в сервиза дето са ми я монтирали. Ако светне обаче и на бенц, тогава правя самодиагностика и разчитам кода за грешка. Чак след това се оплаквам във форума и диря акъл кво да правя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Само, да питам възможно ли е колата ми да е с OBD II, а да ми е монтиран ГИ, който не е OBD II. Колата е 08.11.2001. Мисля, че работи добре. Даде грешка на газ при извънградско и грешката не исзгасана. Защото изрично го питах преди монтажа дали има нужда да се монтира ОБД, и те твърдо ми разясниха, че за моета кола не е необходимо. А. Сашо. дай Datasheet на ГИ, който са ти сложили - от там се вижда какво има и какво не!1. Ако колата ти има OBD, веднага газаджиите ще ти кажат - нали трябва да ти вземат 400-500 лв отгоре!2. Ако няма OBD - пак могат да те излъжат и да ти пробутат с OBD, под предлог, че е по-хубава, с повече гаранции и пр.3. И Пламен и аз и още хора, които са се сблъсквали с ГИ писахме: Галант, Паджеро, Оутбеци и пр. Японски автомобили и не само Японски - отивате при Иво Ленков, Каравела ГАЗ и той ви разказва всичко за вашия автомобил, прави диагностика, предлага варианти, монтира и обслужва ГИ и вие само карате - той е човек, който знае точно какво прави, предлага ти оптималния вариант и ти разказва за ГИ на колата ти, все едно вече я имаш.Специално Галанта го прави с вързани очи и не ти се налага да го донастройваш. ПП: Ако искате копирайте това мое мнение, Аз не съм чул някой, който е бил при него, да не го потвърди. Всички мои познати ги пращам там. Дори една Х5 с друг ГИ прие за ремонт и човека е супер доволен. Нали всеки иска да има майстор, на когото да се довери! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sasho Публикувано 24 септември 2015 Автор Сподели Публикувано 24 септември 2015 ОК, мерси за информацията. Ако имам последващ проблем ще отида първо там. А. Сашо. дай Datasheet на ГИ, който са ти сложили - от там се вижда какво има и какво не!1. Ако колата ти има OBD, веднага газаджиите ще ти кажат - нали трябва да ти вземат 400-500 лв отгоре!2. Ако няма OBD - пак могат да те излъжат и да ти пробутат с OBD, под предлог, че е по-хубава, с повече гаранции и пр.3. И Пламен и аз и още хора, които са се сблъсквали с ГИ писахме: Галант, Паджеро, Оутбеци и пр. Японски автомобили и не само Японски - отивате при Иво Ленков, Каравела ГАЗ и той ви разказва всичко за вашия автомобил, прави диагностика, предлага варианти, монтира и обслужва ГИ и вие само карате - той е човек, който знае точно какво прави, предлага ти оптималния вариант и ти разказва за ГИ на колата ти, все едно вече я имаш.Специално Галанта го прави с вързани очи и не ти се налага да го донастройваш. ПП: Ако искате копирайте това мое мнение, Аз не съм чул някой, който е бил при него, да не го потвърди. Всички мои познати ги пращам там. Дори една Х5 с друг ГИ прие за ремонт и човека е супер доволен. Нали всеки иска да има майстор, на когото да се довери! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uck Публикувано 28 септември 2015 Сподели Публикувано 28 септември 2015 Не мисля ,че да ти светне чека заради работата на газ може да се нарече проблем. Нормално е ,когато нямаш изгорели газове колата ти да те уведоми. Това само по себе си означава ,че горивната ти смес е настроена идеално на газ. Лампата може да не светва ако ги накараш да ти обогатят малко сместа. Тогава ще имаш някакви изгорели газове и сондите ще си мислят ,че всичко е наред, но разхода ще е лекичко завишен. Можете да сложите емулатори на ламбда сондите , които да лъжат ЕКУто , че всичко е наред(някой го беше споменал по-рано). Това е по-нормално решение.Бях чувал някъде ,че всички коли произведени след 2000г. имат ОБД 2 . Нещо като спогодба или закон или нито едно от трите. Грешка от бедна смес се появява понякога и след зареждане на определена бензиностанция. При мен светва винаги, когато заредя на Шелл на крайбрежната в Бургас, но пък мотора работи страхотно с тяхната газ.Чека светва предимно при постоянна скорост , което се постига предимно извън града.Грешката от ламбда сонда се изтрива след откачане на акумулатора за моделите след 2000г. Относно треперенето на двигателя на празен ход при 2.5 в6: газта не изгаря със същата скорост с която изгаря бензина, затова и се налага леко предварение , което е различно в различните обороти и няма как да се докара без допълнителен хардуер. Необходимо е обаче да се намали така наречения GAP на свещите от 1.1мм на 0.8мм. Вповечето случай това е напълно достатъчно , за да изчезне неравномерния ход при работа на газ. Естествено говорим си за напълно изправен от към запалителна система автомобил. Ако не е перфектен на бензин няма как да е перфектен на алтернативно гориво.Според мен ... вижте каква е грешката. И тогава предприемайте мерки. Да не се окаже ,че няма никаква връзка с газта.Пиши след това , за да не те мислим Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 28 септември 2015 Сподели Публикувано 28 септември 2015 Значи искаш да ми кажеш, че щом моята чек лампа не ми е светвала никога до сега за толкова изминати километри на газ, нещо не ми е добре колата и да ида и да кажа на майсторите да ми я направят така,че от време на време да ми светва лампата, че и аз да съм като другите колеги със правилните настройки на газ ??? Моите настройки на газовия инжекцион са базови и не са променяни и не съм я виждал тая лампа никога, а сега кой е правия и кой кривия ???Карам на темпомат много километри и пак не иска да светне чека. Запалителната ми система не беше в ред, смених свещи, бубини и двете,кабели с лули и хоп,мощността дойде пак като преди, но тая лампа пак не светна. Вече и аз се чудя, дали и има нещо на тая кола. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 28 септември 2015 Сподели Публикувано 28 септември 2015 Не мисля ,че да ти светне чека заради работата на газ може да се нарече проблем. Нормално е ,когато нямаш изгорели газове колата ти да те уведоми. Човек, ламбда сондата мери кислород - при идеална смес и на бензин и на газ количеството в изгорелите газове ще е еднакво, въпреки че гориво-въздух е различно (14.6:1 и 15.5:1) :icon_bye: . Въпросът е, че за шестак специално, от втората модификация с многото сонди, трябва да се ползва ГИ което управлява по два канала - по един на глава, т.к. така управлява бензиновия контролер. А тези с ОБД-то дето уж ГИ си било "говорело" с бензиновото ЕКУ, нали се сещате защо не ви свети чека .. грешки си трупа ама ГИ веднага ги чисти. Т.е. ако е въпроса да не ви светва лампата, със същия успех може и да си я махнете просто :icon_hmm: . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 28 септември 2015 Сподели Публикувано 28 септември 2015 Най-добре си комуникират двата контролера - параметрите за впръскване са таблични и по OBD комуникацията се предава точно коя група да използва газовия.За триенето на грешките също не съм съгласен - просто не се появяват, тъй като ламбдите връщат показател в границите.1. Ако по OBD газовия контролер триеше грешки, то всички дето са без комуникация, на газ ще имат натрупвания от грешки.2. Ако точно това е комуникацията, то е елементарно от буксата на газовия контролер да се вземе сигнал за триене на грешка по OBD и да се подаде на буксата на горивния контролер по Митсубиши-протокол. Сложно е да се конвертират пакетите данни, по-скоро е бавно и няма да доведе до нужния ефект - Контролера на Митсубиши е с 128-бит архитектура на процесора. Като заключение: Иди си диагностицирай колата, ще си спестиш главоболия, че и бъдещи разходи. Може ламбдата да си е променила яараметрите, може колата ти да работи много различно на газ спрямо бензин, ..., какво ли н по горивната/ запалителната система. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.