Премини към съдържание

Check engine Galant 2.5 V6


sasho

Препоръчано мнение

Най-добре си комуникират двата контролера - параметрите за впръскване са таблични и по OBD комуникацията се предава точно коя група да използва газовия.

 

Може ли да обясниш тази идея по-подробно.. кои точно параметри за впръскване предавало ЕКУ-то по OBD ? И какви са тези групи дето ги използва газовия ?

 

Относно другата ти забележка, естествено че трупат яко грешки останалите с газови дето са без OBD. До сега кола на газ дето като и се вържеш да няма грешчица логната май не съм виждал. Просто не от всяка грешка свети чека ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

За трупането на грешки - чак яко не е. А и на бензин или газ няма особено значение - когато има резултат извън "нормата" според софтуера има регистрация на "грешка".

 

По-подробно никой не казва какво точно върви по протоколите на колите. Митсубиши бяха едни от първите, които започнаха електронно управление на двигател. В началото всеки производител си правеше каквото иска, Между 1992 и 1999 г. производителите на всякакви компютърно базирани управления на механизмисе събираха многократно. При машините още през '92-ра се стигна до ISO стандарт за програмиране и комуникация, а сега на вски 5 години за Европа излизат серия директиви, При колите става най-трудно, защото всеки си мисли, че автомобила е много сложно нещо и той е измислил иновативното решение. Като цяло и тук най-сетне се договаря "някакъв стандарт" за комуникационния протокол за диагностика. Принципа е като разговор между родител(компютър със софтуер за диагностика) и дете(контролера на автомобила). Имаме инженерно решение със серия измервания на параметри и контролер за формиране на задания и обработка на измерените показатели. Това най общо може да се опише като "таблица със задания", на която всеки ред е съпоставен на ред от "таблица с обработени показания".

Когато поставиш друг "горивен компютър" за алтернативно гориво е най-добре той да "накара" двигателя да работи със същите показатели, макар да са много различни параметрите на входа (горивна смес и пр.). И най-сетне стигаме до контролера на ГИ - в софтуера му има модул за комуникация по OBD-протокол. Чрез това той през определено време (напр. 60 ms) "пита", а контролера на колата "отговаря". Така "питащия" си променя параметрите на заданието, подава ги за изпълнение на следващ цикъл и отново "пита", а отговарящия отново "анализира" резултата и връща "отговор" (пакет данни по OBD-протокол) и т,н, Като при този цикъл контролера на ГИ се "настройва интелигентно" в реално време. Всички останали данни, които не са стандартизирани в OBD-протокола, са "скрита картинка" и само фирмения софтуер за диагностика ги "чете".

 

Това е само принцип, за да може да поставите някоя марка ГИ на различни марки автомобили, ползвайки екстрите на интелигентното управление.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко засукано си го обяснил за горивните таблици, само че никъв шанс няма на това да е базирано управлението на ГИ. По простата причина че тези данни не са в реално време - комуникацията е с нисък приоритет и не е ясно конкретно данните които четеш за кой момент от време се отнасят. Времената на бензиновите дюзи си се измерват от ГИ директно от изхода на бенз. ЕКУ и се предават преизчислени към газовите такива с някой друг цикъл закъснение. Наличието на ОБД комуникация може да спести един два датчика за температура, и евентуално физическата връзка с ламбдите, макар че не съм сигурен дали го правят. За съжаление никой от т.н. "газаджии" не е бил в час до сега да обясни в детайли, повечето имат само бегла представа как работи управлението на един двигател и до там.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За който го интересува, налично е в интернет какво върви по протоколите на колите. Включително на галанти, за ВР4 повече, за другите по-малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих нещо и си е това което си мислех:

TECH 320 OBD series has automatic DTC erasing function (up to 8), after fault code, stored in table „ codes to delete”, comes on controller automaticly clear petrol ECU memory. In other case, when readed code doesn’t exist in the table, controller wouldn’t clear faults memory to alert the driver about problem in engine system.

демек трие грешките, но само определени, които са му предварително зададени като вероятно свързани с работата на газ. Другите ги оставя.

 

 

After connection with car OBD system TECH 320 OBD will pick up and save in table fuel trim values on petrol and gas. OBD adaptation, based on this data, self-adjust mixture composition to reach perfect instalation calibration. This ensure convenient autogas system operation.

...демек за първоначалната адаптация се ползва, за автоматично калибриране, но не и в реално време в последствие.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съвременните "квалитетни" ГИ правят всичко това в реално време и за това има смисъл, дори съм виждал контролер на ГИ, който може да пуска колкото и които пожелае от цилиндрите на газ, а останалите или някои от тях само - на бензин. Та това е смисъла - интлигентна самонастройка в реално време. Иначе ако е от време на време - аз си го правя и сам :)

Та ако свети "Check Engine" то означава недвусмислено "Проверка на двигателя", тогава може да се разсъждава, дали е от газта или от нещо друго, което при работа на бензин компютъра не го хваща.

 

Това, което обясняват за грешките - точно определени параметри при изгаряне на бензинова горивна смес се различават доста от тези при пропан-бутана и още повече при метана - затова е необходимо да се "подтисне" индикация на грешка, тъй като няма друг вариант.

 

За който го интересува, налично е в интернет какво върви по протоколите на колите. Включително на галанти, за ВР4 повече, за другите по-малко.

 

Само OBD-протокола е "бегло обяснен". Бедна ти фантазията, какво още пуска по шината компютъра на Галант по Митсубиши протокол.

Само за пример - без OBD Галантите са същата букса - при тях се използват доста повече сигнали от стандартно OBD пак на Галант!

Пробата е елементарна - слагаш два такива на дигностика - единият с OBD, другият без!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ся, аз не знам кое как е в подробности, но да споделя, че от както имам газовата чека ми е светвал няколко пъти, винаги при движение с равномерни обороти, която грешка няма нищо общо с кисл. датчици, а е в запалителната ми система. Грешката остава и при обръщане на бензин и индикира за проблем. За мен не е нормално "да ти свети чека щом имаш газова уредба"...

При изправна система чека няма как да ми светне.

От сервиза, в който ми монтираха уредбата знам, че компа на газовата ми е самоадаптивен и времената на газ са близки и равни на 0, каквото и да значи това...

От друг човек, на който вярвам, знам, че разстоянието м/у електродите на свещите на галант трябва да е както го изисква производителя и да не се намалява(намаляването е предпоставка за проблем в запалителната система), без значение, че караш на газ.

Толкоз от мен. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

дори съм виждал контролер на ГИ, който може да пуска колкото и които пожелае от цилиндрите на газ, а останалите или някои от тях само - на бензин.

Естествено че ще може да го прави това - елементарно е, нали кабела към бензиновите дюзи се прекъсва и минава през ГИ, и той определя дали да прекъсне или препредаде сигнала. Това обаче няма нищо общо с ОБД и т.н.

Аз не твърдя че е безсмислено да я има тази връзка, а само казвам че самото управление не е по живи данни в реално време и не е коренна разликата дали я има или не. Както и че се трият някой грешки, а ти твърдиш че не се триели.

 

От сервиза, в който ми монтираха уредбата знам, че компа на газовата ми е самоадаптивен и времената на газ са близки и равни на 0, каквото и да значи това...

Това означава, че толкова добре управлява сместта ГИ, че бензиновият компютър изобщо не разбира че си на газ и не се опитва да прави промени по времената на бензиновите дюзи за да коригира сместта. Т.е. като превключиш на газ, импулсите които бензиновото праща към дюзите остават със същата или почти същата продължителност. Т.е. близко до идеалният случай.

 

от както имам газовата чека ми е светвал няколко пъти, винаги при движение с равномерни обороти, която грешка няма нищо общо с кисл. датчици, а е в запалителната ми система.

Ако имаш връзка по ОБД с газта, и да е имало други грешки които са били свързани с газовата, ГИ ги е изтрил и ти не си разбрал. Тази за misfire ти я е оставил, понеже не му е заложена софтуерно че е свързана с работата на газ. Виж горе кво съм цитирал от онова ръководство на някакъв си друг ГИ с ОБД.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че ще може да го прави това - елементарно е, нали кабела към бензиновите дюзи се прекъсва и минава през ГИ, и той определя дали да прекъсне или препредаде сигнала. Това обаче няма нищо общо с ОБД и т.н. Няма как в реално време да взема инфо за времената на дюзите от ОБД, както мисля че твърдиш ти, нито има смисъл да го прави газовия контролер. Много по-лесно му е да си ги измери тези времена, понеже както казах сигнала към бензиновите дюзи минава през него така или иначе. Цитирах ти извадка от доументацията на един такъв ГИ, където си пише черно на бяло че се ползват данни при първоначалната адаптация и в последствие да трие определени грешки - нищо повече. Ако искаш намери някъде написано технически че се управлява въз основа на живи данни от ОБД. Аз пак ти казвам, вижда се някаква усреднена стойност на времената на дюзите по ОБД както и на ламда от сондите, само че изобщо не е в реално време - тук говорим за 3-5 милисекунди импулси към дюзите, как ще го прекараш това по сериина комуникация в реално време че и ще реагираш адекватно. Пълен абсурд е това което твърдиш, без да се обиждаш.

 

Написах за интелигентни ГИ. Този който гледаш може да се адаптира първоначално по-добре от 6 год. дете с копи/пейст от единия в другия софт. Аи какво ли значение има.

Ето затова на вашите коли свети чек енджин, а на моята - НЕ.

 

Сега за OBD2 - Естаствено, че без OBD много ще трябва да се трие, когато част от цилиндрите работят на едно, а другите на друго гориво. Всичко е параметризация - анализ - ЛОГ и пак анализ. Това си го правят компютрите. Като отидеш на диагностика, СПЕЦИАЛИСТИТЕ ще видят на кой лог, какъв анализ е запалил "CHK ENG" и ще разбереш кое от какво е.

Общо взето стандарта OBD е най-много 1/3 от цялата комуникация и нищо не ти помага ако знаеш какво си "приказват" контролерите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оф, превръща се в тролене вече, но от всичките ти постове с използвани техническо звучащи думички, така и не прочетох конкретно какви точно данни вземал ГИ. Такива че да не може да си ги измери сам а да му трябва по ОБД да ги получава. Нали е закачен и за сондите и за датчиците. Бъди по-конкретен. Че и диагностиката намесихме - тук говорим за реално време, логовете по дефиниция съдържат инфо за изминал период.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оф, превръща се в тролене вече, но от всичките ти постове с използвани техническо звучащи думички, така и не прочетох конкретно какви точно данни вземал ГИ. Такива че да не може да си ги измери сам а да му трябва по ОБД да ги получава. Нали е закачен и за сондите и за датчиците. Бъди по-конкретен. Че и диагностиката намесихме - тук говорим за реално време, логовете по дефиниция съдържат инфо за изминал период.

 

Ами именно диагностиката "знае" и ще ти "каже" кое е проблема та дава грешка, а по лог-овете ще хванеш последователността в коя поредица е.

 

По OBD-то никой не казва кой знае какво. Производителите си имат явно някакви договорки. Като резултат на тези които са "по-вътре", фърмуера им е по-читав, респективно ГИ-то. Елементарен пример:

Bardolini OBD MAX и ROMANO OBD и двете за 6 цил. мотори. Бардолинито само трие грешки и се абонираш за сервиза поне за 1 година настройки, а иначе е самонастройваща се:)

Виж Романото, който го е сложил е забравил, че има сервиз за ГИ - истинска Plug&Drive система.

Но не се ядосвай, всичко така е направено, че да не разбереш точно как функционира - иначе производителите ще вземат да фалират.

Сега какво искаш конкретно да знаеш:

1. точно кои сигнали какви са?- това няколко пъти го писах - никой нищо конкретно не казва! - трябва да експериментираш :)

2. Принципно как двата контролера си "Говорят"? - Когато сложиш ГИ с OBD 2. неговият контролер става основен. И започва сигнало-обмен с ЕКУ-то (на определен период "пита" и получава отговор, обикновено цикъла е около 200 ms. Понеже ЕКУ-то има данни (представи си ред от таблица), газовия контролер си "иска" тези данни и променя режима, ако "трябва". интелигентният софт на газовия контролер "знае" къде са различията предизвикващи грешки и "ако това е в нормата на ГИ", той само ги елиминира, ако не е "в нормата" прави корекция на собствените си параметри и на това му "интелигентно самонастройване", ама това някой преди това го е правил ръчно и колкото по-навътре в процесите е бил - толкова по-добър фърмуер е сътворил. Иначе е въпрос на проста сметка и бързодействие.

На този принцип работят всички модерни задвижвания: така са управленията на електро-двигатели, така са автоматичните горелки и пр. - и всички се пишат, че имат функция "Auto-Tuning"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами именно диагностиката "знае" и ще ти "каже" кое е проблема та дава грешка, а по лог-овете ще хванеш последователността в коя поредица е.

 

По OBD-то никой не казва кой знае какво. Производителите си имат явно някакви договорки. Като резултат на тези които са "по-вътре", фърмуера им е по-читав, респективно ГИ-то. Елементарен пример:

Bardolini OBD MAX и ROMANO OBD и двете за 6 цил. мотори. Бардолинито само трие грешки и се абонираш за сервиза поне за 1 година настройки, а иначе е самонастройваща се:)

Виж Романото, който го е сложил е забравил, че има сервиз за ГИ - истинска Plug&Drive система.

Но не се ядосвай, всичко така е направено, че да не разбереш точно как функционира - иначе производителите ще вземат да фалират.

Сега какво искаш конкретно да знаеш:

1. точно кои сигнали какви са?- това няколко пъти го писах - никой нищо конкретно не казва! - трябва да експериментираш :)

2. Принципно как двата контролера си "Говорят"? - Когато сложиш ГИ с OBD 2. неговият контролер става основен. И започва сигнало-обмен с ЕКУ-то (на определен период "пита" и получава отговор, обикновено цикъла е около 200 ms. Понеже ЕКУ-то има данни (представи си ред от таблица), газовия контролер си "иска" тези данни и променя режима, ако "трябва". интелигентният софт на газовия контролер "знае" къде са различията предизвикващи грешки и "ако това е в нормата на ГИ", той само ги елиминира, ако не е "в нормата" прави корекция на собствените си параметри и на това му "интелигентно самонастройване", ама това някой преди това го е правил ръчно и колкото по-навътре в процесите е бил - толкова по-добър фърмуер е сътворил. Иначе е въпрос на проста сметка и бързодействие.

На този принцип работят всички модерни задвижвания: така са управленията на електро-двигатели, така са автоматичните горелки и пр. - и всички се пишат, че имат функция "Auto-Tuning"

Колега, в коя научна област сте доктор?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, в коя научна област сте доктор?

 

Имах един директор. Където отидехме при клиенти, той все ми викаше "колега, колега, ..." :)

Та, ... преди да се "разделим" му казах: "Какъв колега съм ти аз, като ти си ми началник" :)

Та се сещам за това как се нарича, човек с висше, средно, ..., начално образОвание:

вишист, среднист, ..., "шофьор" ..., НАЧАЛНИК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си информирам аз отново:

за съжаление, както и очаквах лампата пак светна :( Пак по същия начин на извънградско след час и половина каране. Светна и не угасна:) дотогава две седмици само градско без никакви проблеми.

Понеделник отивам пак при газаджиите, кажете моля какво да ги посъветвам да прегледат, че честно казано не съм много наясно.

Газовата ми със следните параметри:

Елктронен блок- Bardolini B4

изпарител - R duo

инжектори - Rail

колата е 2,5 края на 2001г

Ако и след това не се оправят нещата обислям посещение в сервизите на Пламен и Иво Ленков.

 

А.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си информирам аз отново:

за съжаление, както и очаквах лампата пак светна :( Пак по същия начин на извънградско след час и половина каране. Светна и не угасна:) дотогава две седмици само градско без никакви проблеми.

Понеделник отивам пак при газаджиите, кажете моля какво да ги посъветвам да прегледат, че честно казано не съм много наясно.

Газовата ми със следните параметри:

Елктронен блок- Bardolini B4

изпарител - R duo

инжектори - Rail

колата е 2,5 края на 2001г

Ако и след това не се оправят нещата обислям посещение в сервизите на Пламен и Иво Ленков.

 

А.

Kолега, съжалявам. но аз не се занимавам с БГ уредби и нямам много добро мнение за тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да си информирам аз отново:

за съжаление, както и очаквах лампата пак светна :( Пак по същия начин на извънградско след час и половина каране. Светна и не угасна:) дотогава две седмици само градско без никакви проблеми.

Понеделник отивам пак при газаджиите, кажете моля какво да ги посъветвам да прегледат, че честно казано не съм много наясно.

Газовата ми със следните параметри:

Елктронен блок- Bardolini B4

изпарител - R duo

инжектори - Rail

колата е 2,5 края на 2001г

Ако и след това не се оправят нещата обислям посещение в сервизите на Пламен и Иво Ленков.

 

А.

 

Така си и знаех - Bardolini - с това трябваше да започнеш - няма оправане, за съжаление :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А пък аз не разбрах - какво като свети? Караш си и да не ти пука. Може да си яползваш за индикация че караш на газ (аз така правя);)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И значи никакъв шанс да се оправи. Да се примирявам, че така ще си карам :(

 

 

Така си и знаех - Bardolini - с това трябваше да започнеш - няма оправане, за съжаление :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз разглеждах Бардолинито - нито едно положително мнение по отношение на ГИ.

Порових се, кой ги слага, поговорих с две от фирмите - пълна скръб.

Попитах няколко познати сервизни специалисти - казаха "Бардолинито е боклук" в прав текст.

 

Ако имаш време - тормози газаджиите да ти го оправят. Ако не ти прави проблеми колата - карай си така. Ако имаш пари - смени я.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи искаш да ми кажеш, че щом моята чек лампа не ми е светвала никога до сега за толкова изминати километри на газ, нещо не ми е добре колата и да ида и да кажа на майсторите да ми я направят така,че от време на време да ми светва лампата, че и аз да съм като другите колеги със правилните настройки на газ ??? Моите настройки на газовия инжекцион са базови и не са променяни и не съм я виждал тая лампа никога, а сега кой е правия и кой кривия ???

Карам на темпомат много километри и пак не иска да светне чека. Запалителната ми система не беше в ред, смених свещи, бубини и двете,кабели с лули и хоп,мощността дойде пак като преди, но тая лампа пак не светна. Вече и аз се чудя, дали и има нещо на тая кола.

Нищо не искам да ти кажа понеже нищо не си ме попитал , нито мен нито , който и да е от потребителите в тази тема. Но след като си се обърнал към мен с въпрос ще се опитам да ти помогна с намирането на отговорът.

Казваш ,че настройките на газовото ти са базовите. Базовите настройки не са идеалните настройки , те са средни стойности , които да пасват на всяка кола така , че като сложиш газта и превклиучиш да може да работи (винаги на богата смес , защото ако се получи бедна рискуваме да повредим двигателя).Самата инсталация при всяка кола е различна. Едната пробита точно до бензиновите инжектори, другата на 20см от тях - едната с 15см маркучи , другата с 5см. Всичко е от значение в един или в друг момент. След базовите идват автоматичните настройки , които също са далеч от идеалните тъй като не минават през целия диапазон от обороти, на само на празен ход и най-много през определени стойности примерно 2000 или 3000 обората (различни видове настройки и различни марки ГИ). При този вид настройка (автоматичните) се взимат под внимание данните от ламбда сондата (ако е закачена понеже много 4есно това се спестява) , която от своя страна най-често е лекажна и вместо да помогне тя всъщност пречи на самата калибровка. И така стигаме до ръчната настройка , която иска много време в ръчкане на шосето , наблюдение и и финно донастройване. Малко са хората на , които им се занимава , тъй като ефекта не е поразяващ.

Моделите с две сонди са малко по-frendly настроени към газовите тъй като са с по-широк диапазон на допостима "грешка" . Имам предвид ,че по-късния модел с 4 сонди е по-екологичен и при него вредните емисии са по-малки и съответно еку-то е по-критично към това, което излиза от ауспуха. Предполагам , че ти stevensgr си от първия модел.

В крайна сметка ако си доволен що се питаш наистина ли си доволен?

 

Човек, ламбда сондата мери кислород - при идеална смес и на бензин и на газ количеството в изгорелите газове ще е еднакво, въпреки че гориво-въздух е различно (14.6:1 и 15.5:1) :icon_bye: .

 

 

При работа на газ отзад не излиза ли само конденз? Газта и бензина са различни и като горене и като състав нали. Нали газта е екологичното гориво точно заради това ,че след изгарянето и не остава нищо само вода. Химията ми е чужда и признавам , че имам пропуски.

 

 

Въпросът е, че за шестак специално, от втората модификация с многото сонди, трябва да се ползва ГИ което управлява по два канала - по един на глава, т.к. така управлява бензиновия контролер. А тези с ОБД-то дето уж ГИ си било "говорело" с бензиновото ЕКУ, нали се сещате защо не ви свети чека .. грешки си трупа ама ГИ веднага ги чисти. Т.е. ако е въпроса да не ви светва лампата, със същия успех може и да си я махнете просто :icon_hmm: .

 

Има такива ГИ с два канала , но каква е гаранцията че на тия 15 годишни коли сондите им са в час? Всички ходят на диагностика, но повечето програми и диагностици не могат да видят работата на всички 4 сонти в реано време. Виждат по една най-много две. Отделно никой не ги сменя щото си мисли ,че не е важно понеже и така минава годишния преглед. Отплеснах се.

Говорих преди време по скайпа с един от техническите директори на една от марките за ГИ и той ми каза ,че тяхната ГИ "гледа" данните от ламбдата само в режим на настройка. През другото време не се съобразява с тях само ги отчита като стойност.

За ОБД говорящите и аз знам ,че само трият грешките , които са най-вероятно записани от разликите при работа на газ. Сега ако има някакви нови бързодействащи ГИ , които в реано време да корегират собствените си горивни таблици.... незнам .Там "не колегата" да каже марка и модел. Аз ще я проверя.

Тия коли са направени да работят с безоловен бензин. Нека никога не го забравяме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И значи никакъв шанс да се оправи. Да се примирявам, че така ще си карам :(

Не, просто намираш правилния човек да свърши работата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При Романо-то свръзването по ОБД става много бързо , както и адаптацията, но дори и с този бърз процесор се налага да се включва чистене на грешки , защото иначе няма как да се покрие Евро 6 .Доста време сме си играли с колегите от Хюндай, за да настроим перфектно някой от моделите им, имайте предвид, че говоря за фабрично нови коли на 0 км. и без тази функция нещата не се получават.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При работа на газ отзад не излиза ли само конденз? Газта и бензина са различни и като горене и като състав нали. Нали газта е екологичното гориво точно заради това ,че след изгарянето и не остава нищо само вода. Химията ми е чужда и признавам , че имам пропуски.

Не цялото количество кислород от въздуха, постъпил в цилиндрите успява да се свърже при изгарянето на сместта - количеството което е останало именно мери ламбда сондата и това е косвен признак за това дали е била бедна или богата сместта. Резултатът от горенето на пропан-бутан наистина е предимно вода и въглероден двуокис с много по-малко други кофти продукти. Но сондата мери кислорода, който не е успял да се включи в горенето. Него го има каквото и да е горивото.

 

Има такива ГИ с два канала , но каква е гаранцията че на тия 15 годишни коли сондите им са в час?

Не става въпрос за броя на сондите като такъв - това което казах за 2.5 мотора с многото сонди е, че при него трябва да се ползва ГИ с възможност за управление по 2 канала- 2х3 дюзи, тъй като бензиновото ЕКУ управлява двете глави независимо. Т.е. импулсите към дюзите на първа и втора глава може да са с различна продължителност. Ако сложим ГИ, който управлява по 1 канал, то избираме да го закачим примерно към първа глава. При това той ще мери какво подава бензиновото ЕКУ само към тази тройка дюзи и ще бичи еднакви по продължителност импулси и към втората глава, което може да доведе до объркване на бензиновото ЕКУ и съответно набиване на грешка. Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лесно се проверява като откачиш сигнала от едната бензинова дюза. Веднага газовата на същия цилиндър също спира. А за нашите коли може да откачиш едната сонда и ще видиш как импулсите на съответната глава скачат. ГИ следи бензиновия импулс за всяка дюза .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, просто намираш правилния човек да свърши работата.

 

Правилния човек се търси преди каруцата да се е обърнала. Сега и да немериш някой дето разбира, или ще ти каже, че не му се занимава с такъв ГИ, или ще ти бутне тук-там да закърпи положението до следващия път :(

Затова писах за Бардолинито, че хем е скапан ГИ, хем тези дето го сервизират в България само гледат как да те одерат жив, а всъщност нищо не разбират.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...