Премини към съдържание

Палене с натиснат съединител


Препоръчано мнение

Колеги,

 

Чували ли сте за нещо такова - "колата пали по-лесно когато си натиснал съединителя докато въртиш ключа" някакви майстори го разправят.

 

Каква е логиката и има ли въобще такава?

 

Поздрави

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги паля така, особенно когато е много на минус температурата пали по лесно :)

 

Когато си натиснал съединителя, паленето става по лесно защото съединителя се е отделил от маховика и не въртиш и чарковете на скоростната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Чували ли сте за нещо такова - "колата пали по-лесно когато си натиснал съединителя докато въртиш ключа" някакви майстори го разправят.

 

Каква е логиката и има ли въобще такава?

 

Поздрави

 

Има логика, да. Състои се в това, че флуидите в скоростната кутия са с по-висока плътност при студено състояние :icon_thumbup:, респ. съпротивлението към коляновия вал е по-малко при натиснат съединител. Някои ръчни коли от по-ново поколение дори не палят, ако не е натиснат съединителят. Като цяло все тая.

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Паленето с натиснат педал на съединителя има и застраховаща функция в случай, че си забравил сложиш скоростния лост на нулева. Като си създадеш навика да го правиш винаги, неизключването от скорост те предпазва от лек удар, когато си паркирал около коли/сгради и пр.

Отделно това, което казвате, за флуида в скоростната кутия. Това беше лесно забележимо навремето при старите соц /а и не само/ возила. Комбинацията от акумулатор с много по-нисък стартов ток, отколкото сега, съчетана със скоростна кутия и двигател от старо поколение с други допуски и хлабини, както и старо поколение трансмисионно масло си казва думата.

 

На другата плоскост е - какво негативно би причинило натискането на педала на съединителя едновременно със запалването на двигателя. Аз не виждам такова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В студено време като запали двигателя и пусна съединителя, колата опитва да потегли с половин сантиметър и се връща в изходна позиция. Смятай дали стартерът е натоварен повече ;-) . ПалИ с натиснат съединител. А когато е наистина :cold: -10-15 града, тогава включи за 10-ина секунди някакъв консуматор да вдигне градусите при плочите на ак. батерия. При силен напън (отдаване на много ток) плочите може да се сбръчкат, да се допрат и батерията е аут. Затова подгрявай батерията. Аз пускам на габарит два пъти по 10 сек с 10 сек пауза. Акумулаторът пак върти бавно двигателя, но ако може да се вярва на четивата, поне няма да "събере" плочите от зор. Отделно не въртя повече 4-5 сек на стартер, а оставям него и батерията да се възстановят за ~30 сек и пак 4-5 секунден опит. И така нататък докато запали ... ако запали. Засега мицу е палил винаги в първите секунди, така че такива грижи за стартера и батерията не се е налагало да правя. Казвам какво съм чел и който не го приема за глупост, нека го практикува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и още как,особено на много студено време. Направи си експеримента когато е студено,натисни съединителя и запали двигателя,оборотите трябва да са около 2000,веднага пусни рязко съединителя и виж с колко ще паднат,би трябвало да са с около 200 надолу. Преди да направя кутията,падаха още повече,разбирай с виещ лагер и с масло на няколко години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано снощи на +1 градус пробва да запаля с натиснат съединител и не видях много разлика. Пак си повъртя 2 секунди преди да запали. Разбира се след като отпуснат съединителя, усетих наистина едно намаляне на оборотите, което не знам дали трябва да ме притеснява (предполагам не от описаното по-горе).

 

Мерси за отговорите колеги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мен са ме учили да паля с натиснат съединител(амбреаж). Аз също виждам смисъл и някои колеги вече адресираха положителните страни - улеснено завъртане на двигателя, допълнителна безопасност... Аз не виждам негативна такава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Чували ли сте за нещо такова - "колата пали по-лесно когато си натиснал съединителя докато въртиш ключа" някакви майстори го разправят.

 

Каква е логиката и има ли въобще такава?

 

Поздрави

Без да съм натиснал съединителя въобще не завърта.:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...което не е много добре :) . Ако ти изтърве (много ме кефи тази думичка; и-з-т-ъ-р-в-а-х влака примерно :icon_dance: ) помпа, няма да можеш да потеглиш, а ние с по-старите технологии можем да тръгнем на стартер и І предавка.

 

Рафа, разликата с и без е малка. Изразява се само в допълнително завъртане на първичния вал през съединителя, който пък чрез двойката зъбчатки завърта и вторичния. Имаш по два лагера на вал. Понеже няма зацепена предавка, допълнителното усилие е сведено до преодоляване триенето в лагерите на валовете, на лагерчетата под зъбчатките и на "разбиването" на маслото в кутията.

Критичният момент за стартера е един път да превърти двигателя и натам е по-лесно. Все пак на стартер колата може да запали и на първа предавка. Демек не е толкова кекав че да иска всеки път да му помагаме с "амбреажа". Има си силата не само да завърти двигателя и валовете в кутията, но и да задвижи автомобила. Което не значи че можем така да си тръгваме за по-лесно... така ще го счупим.

Моята кола при първи старт под нулата развърта до 2000 оборота със запалването. Това е в първите 1-2 секунди, след това падат до 1800 и лека-полека ги сваля до 1600. Като пусна съединителя докато е още на 1800, оборотите падат до 1600 по-бързо отколкото ако я запаля без да изключвам съединителя. Ако веднага след това го натисна пак, оборотите малко се качват за момент и пак си слизат до 1600. Така че разликата не е кой знае каква, но я има. Тук въпросът е да се осигури по-малко натоварване в стартера при първоначалното завъртане на двигателя. Трябва да се преодолее компресията и съпротивата в маслото, която е по-голямо когато е много студено (-10-20 гр). В студ се добавя и съпротивата на маслото в кутията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...което не е много добре :) . Ако ти изтърве (много ме кефи тази думичка; и-з-т-ъ-р-в-а-х влака примерно :icon_dance: ) помпа, няма да можеш да потеглиш, а ние с по-старите технологии можем да тръгнем на стартер и І предавка.

...........................

 

Може да се запали и ако има проблем,само се слага един мост(кламер) на буксата на копчето на съединителя и воала,пак палиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...което не е много добре :) . Ако ти изтърве (много ме кефи тази думичка; и-з-т-ъ-р-в-а-х влака примерно :icon_dance: ) помпа, няма да можеш да потеглиш, а ние с по-старите технологии можем да тръгнем на стартер и І предавка.

 

 

 

Ако изтърве, какъв чеп ще търся по улиците. :icon_angel:

 

А на времето (или както се изразява един по-млад колега "през '42-ра ") ме учеха точно обратно. Да се пали с отпуснат съединител. :icon_doh:

И за москвича на баща ми, незнайно защо, но имаше резон. С натиснат съединител палеше много трудно, а с отпуснат "на четвърт". А сега някой да ми го обясни!:D :D :D

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам да я караш така. Отказването става в движение, а не докато седи пред блока. Пътуваш за някъде, изчезва съединителя и насреща светещ червено светофар. К`во праЙм? Изключвам от скорост без съединител и спирам. Гася двигателя и включвам първа предавка. Светва зелено - завъртам ключа и потеглям грубо напред. До следващия път когато се наложи да се спира. По-добре да се прибера до нас или поне да я закарам на по-спокойна улица и вече да търся начин да я изтеглим с въже до сервиз, вместо да застана в час пик на оживен път и да правя тапи щото не мога да тръгна без съединител. Това имах из по на в предвид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И за москвича на баща ми, незнайно защо, но имаше резон. С натиснат съединител палеше много трудно, а с отпуснат "на четвърт". А сега някой да ми го обясни!:D :D :D

Обяснението за москвича на баща ти, което мога да дам, е че помпата на съединителя е била вързана на обратно - при натиснат съединител зацепва, а при отпуснат - отлепва ! :D

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За "Алеко" не зная, но по-старите 2138 и 2140 модели не са с хидравличен съединител. На нашия го натягах периодично под колата като свалям едно капаче на скоростната кутия и с ключе 10 мисля че беше натягам едни гайки горе-долу с еднакво усилие, че иначе претрисаше доста при тръгването.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

И за москвича на баща ми, незнайно защо, но имаше резон. С натиснат съединител палеше много трудно, а с отпуснат "на четвърт". А сега някой да ми го обясни!:D :D :D

Нямах намерение, но ще се наложи да ти го обясня, защото гледам колегите са взели при сърце темата с москвича :D и като нищо може да стане 5- 6 страници за няколко дни .

При москвето аксиалните черупки на основните лагери на коляновия вал бяха нещо като консуматив .:lol: Ако не ги смениш заедно със съединителя, толкова се износваха, че при натиснат съединител вала се изместваше с милиметър- два напред и шайбата на коляновия вал ахаааа да опре във водния радиатор ..:tooth:

При това положение се получава заклинване на биелните лагери от страничното напрежение и за това москвето работи обратно на всички логики, ;) като натиснеш педала оборотите падат, като го пуснеш и се форсира ..:giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за "дванайсетака" ли :rolleyes:

 

 

Да, онзи с 1360 кубиковия мотор имаше други проблеми...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif Какви мили спомени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз пък имах и двата модела ЗАЗ, после купих ,,кола с водно охлаждане"---http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif 8-ца.,Москвич,де,не EVOhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аз пък имах и двата модела ЗАЗ, после купих ,,кола с водно охлаждане"---http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif 8-ца.,Москвич,де,не EVOhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Кои два модела? "Иван Грозни" и "Василиса Прекрасна" ли?

С първия, когато минеш през ято селски гъски и отвориш вратата,... половината влизат вътре, а втория свиреше като пикиращ МИГ-15.:plane:

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ня`аа се подигравате със Заз-ките. Това са единствените коли, които вдигат пепел и чак тогава тръгват. Това дори и евото не го може.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един колега искаше да купува Тойота Корола Версо. Та той отвори капака да гледа , а аз ще я паля . Въртя ключа - никой нема. Човека от автоморгата( автосалона) вика натисни съединителя, ще светне една лампичка и след това пали :? . До тогава не бях чувал за такова нещо. Явно има резон ама ..... Колегата така и не я взе , че и много парички май искаха :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...