BikerBoyy Публикувано 12 март 2018 Сподели Публикувано 12 март 2018 Здравейте колеги, Бравос за отличната конверсия.За да не отварям нова тема реших да пиша тук, нищо че е от 2015г.Аз също реших да направя лека конверсия тип bolt-on с моя еклипс. В нашия раздел има тема по случая, но с много оскъдна информация, какво, защо, колко и т.н.Та идеята е да се мине от 256мм, еднобутални към 276, двубутални. От темата разбрах, че този вариант не е много подходящ заради износващите се болтове(предимно при криви дискове). Може би еклипса като значително по-лек, не съм чувал да криви дискове и няма да имам тези проблеми ако намеря сносни апарати.Въпросът: От кои точно модели Галант мога да ползвам апарати, на кои модели слагат 130мм междуболтово на супорта? Дисковете не са проблем, понеже доколкото успях да прочета, те са идентични за повечето митсута с 5х114,3(говоря за офсета и дебелината). Взех си апарати със супорти от Спейс Рънер, обаче ударих греда с монтажа, указа се, че са на 160мм супортите :icon_censored: и сега търся Галантови или от друг модел, идентични. Ще съм благодарен за всякаква информация по въпроса. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 12 март 2018 Сподели Публикувано 12 март 2018 Въпросът: От кои точно модели Галант мога да ползвам апарати, на кои модели слагат 130мм междуболтово на супорта? Ще съм благодарен за всякаква информация по въпроса. :mitsu-smiley: Търси от Галант преди фейслифт-а. Или по сигурно преди 2000г.Ако искаш да минеш на малко по-големи спирачки предни на 294мм, можеш да вземеш от Аутлендър 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 12 март 2018 Сподели Публикувано 12 март 2018 Мерси много, колега, за бързия отговор. :icon_thumbup: За сега се придържам към оставането на 276мм, заради 15ките джанти, които ползвам в момента и невъзможността да си изработвам преходни планки в момента.Но ще видя как ще се държи колата с този сетъп и после ще го мисля. Я по-големи дискове, я друга сп. помпа. Между другото никъде не видях в темата някой да е коментирал въпроса с помпите, а в ДСМ тунерс това е първото, което сменят. Сервото твърдят, че не е чак от такова значение, колкото самата помпа при ъпгрейд. :rolleyes: :mitsu-smiley: НО там също има яко филми. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 12 март 2018 Сподели Публикувано 12 март 2018 Мерси много, колега, за бързия отговор. :icon_thumbup: За сега се придържам към оставането на 276мм, заради 15ките джанти, които ползвам в момента и невъзможността да си изработвам преходни планки в момента.Но ще видя как ще се държи колата с този сетъп и после ще го мисля. Я по-големи дискове, я друга сп. помпа. Между другото никъде не видях в темата някой да е коментирал въпроса с помпите, а в ДСМ тунерс това е първото, което сменят. Сервото твърдят, че не е чак от такова значение, колкото самата помпа при ъпгрейд. :rolleyes: :mitsu-smiley: НО там също има яко филми. :D От 276мм на 294мм минах само със смяна на апарати и дискове. Спира много добре, за момента не съм имал някакви ядове или нещо което да ме доведе до мисълта за друга помпа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 март 2018 Сподели Публикувано 14 март 2018 От 276мм на 294мм минах само със смяна на апарати и дискове. Спира много добре, за момента не съм имал някакви ядове или нещо което да ме доведе до мисълта за друга помпа.И аз така, като Тасо! Помпа не ти трябва друга.Обаче малко са по редки двубуталните на 130 мм. Трябва да е преди 2000 г, но и трябва да се гледа, щото има такива апарати но за дискове 256мм!(те са с междуосово на 130мм, но няма да станат на по - големия диск) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 15 март 2018 Сподели Публикувано 15 март 2018 (редакция) Как да преценя на място без да пробвам на колата, коя скоба е за 256 и коя за 276мм?Понеже вече два пъти връщам комплект апарати, единия път от Спейс Стар, втория път от Галант VIII 1999г., и двата се оказаха на 160мм.Ако някой има някакви мерки с разликите, ще съм много благодарен. Днес ми пристига и третия комплект (от Галант комби 1998 ?), та дано той поне е точния...То ако не успея да намеря подходящи апарати май ще почна да се оглеждам за Аутлендърски спирачки, но и те са много над бюджета ми и по-трудно се намират. А при аутлендърските има ли пак 130мм и 160мм?Между другото някой колега ако има сп. маркучи в излишък, бих му ги купил, понеже и това ще трябва да се смени (преход от М10х1 към "банджо")Поздрави! :mitsu-smiley: Редактирано 15 март 2018 от BikerBoyy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 16 март 2018 Сподели Публикувано 16 март 2018 Аутлендърските са само на 160mm. Иначе, по другия въпрос, аз не бих ги разпознал, ако естествено не са сложени един до друг кой за кой размер диск е... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 16 март 2018 Сподели Публикувано 16 март 2018 Значи от третия път винаги става :icon_thumbup: Дойдоха Галантовите от комби 98г. и пасват, и най-важното, за 276мм са.Снощи направих проба, всичко пасва перфектно.Утре ми пристигат и дискове, накладки и маркучи, и може би ще успея да монтирам тази седмица.Сега съм малко озадачен с маркучите, по каталог за Галант са от две части, дълги около 500мм, а моите сегашни не вярвам да са повече от 200мм.Дали ще паснат директно, резбите уж са същите? На еклипса има преход от маркуч->тръбичка->маркуч, на Галанта е изцяло маркуч ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 16 март 2018 Сподели Публикувано 16 март 2018 Аутлендърските са само на 160mm. Иначе, по другия въпрос, аз не бих ги разпознал, ако естествено не са сложени един до друг кой за кой размер диск е... При Аутлендър 1 са на 130мм. Като разбих супортите и вече със смяна на водачи не се оправи проблема взех супорти от Аутлендър 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 17 март 2018 Сподели Публикувано 17 март 2018 При Аутлендър 1 са на 130мм. Като разбих супортите и вече със смяна на водачи не се оправи проблема взех супорти от Аутлендър 1Не знаех... :icon_doh: Иначе на галанта, доколкото си спомням са тръбички и после са маркучите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 6 юни 2018 Сподели Публикувано 6 юни 2018 Не знаех... :icon_doh: Здр.колеги,благодарение на тази препоръка от Вики,и автора на темата Крум....мога и аз да се похваля с 'големи' предни дискове и спирачки. Като улегнат накладките към дисковете....ще пиша за отзиви,засега спират отлично. http://mmaanekena.snimka.bg/automobiles/galant-ea.716035.38632736 http://mmaanekena.snimka.bg/automobiles/galant-ea.716035.38632737 Имам 2 въпроса около спирачките,моите спирачни апарати са 2бутални,има ли от Аутлендър 1бутални апарати? Никъде не видях 26мм дебели дискове за Аутлендър,има ли въобще такива? Още 1 въпрос....има ли модел на Мицубиши с подсветка на ключа за ел.огледала? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 6 юни 2018 Сподели Публикувано 6 юни 2018 Браво, супер са станали спирачките. :icon_thumbup: Относно въпроса за дисковете, за 276мм диаметър питаш, нали? Има, аз съм с 26мм на FERODO DDF1599.Ти какви дискове си сложил, гледам са с външно вентилиране, изглеждат хубавички. Ти ли си ги боядисва отвътре? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 6 юни 2018 Сподели Публикувано 6 юни 2018 Има малка драма с дебелината. Диск 276мм с дебелина 26мм е за еднобуталните апарати. По - тънкия диск (24мм) е за двубуталните. Ако искаш да сложиш 26мм диск на двубутални ще се наложи да слагаш шайби на супортите. Иначе дисковете ще опират в супортите.Имай го в предвид! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
frantic_ Публикувано 6 юни 2018 Сподели Публикувано 6 юни 2018 Мда, аз ползвах шайби по 1мм, че без тях скобата на апарата стягаше диска здраво. Иначе за 294/26мм има доста возила ... за подбор - каталога на bremboparts.com. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 7 юни 2018 Сподели Публикувано 7 юни 2018 Ами аз съм с гореспоменатите дискове и не съм подлагал шайби, паснаха перфектно. Не знам само дали има разлика в шенкелите(съмнявам се) на галанта и еклипса, в ЕТ-то, в случая тези са на 47,5мм Това е от диск на АТЕ за стокови апарати на еклипс:диаметър [mm]:256дебелина на спирачния диск [mm]:24минимална дебелина [mm]:22,4 височина [mm]:45,3Друга марка предлагат за турбо модела пак на 45мм височина, 276мм и 24мм дебелина Това доколкото си спомням е стоковата височина ~45,5мм и при мен има една идея по-малко разстояние между супорта от вътрешна страна на диска, явно заради тези 1,8мм по голямо ЕТ. Конкретно за Галант с 4х114,3мм на 276ммх26мм се предлагат и дискове с офсет 46,3ммРазгледах и други марки дискове, има дори прекалено големи разлики в офсета, от 45мм до 47,5мм при 26мм дискове. Така, че може да се спести подлагането на шайби, стига да се уцели височината на диска. :mitsu-smiley: В моя случай съм уцелил без да искам офсета. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kryndon Публикувано 7 юни 2018 Сподели Публикувано 7 юни 2018 Впрочем само да вмъкна, след подобен ъпгрейд на моята спирачна система ми останаха 276мм предни дискове с двубуталните апарати от Еклипс 2ра ген (130мм захват). Ако някой се интересува да пише . А, и по-горе прочетох че стана въпрос за самата помпа; при подобна смяна на апарати (с повече бутала), и по голяма площ диск и накладки, е почти задължително (или високо препоръчително) да се премине и на по-голяма помпа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 8 юни 2018 Сподели Публикувано 8 юни 2018 А какви са алтернативите за смяна на помпа, от кои модели/години стават, към кой размер се минава, коя помпа може да се сложи без замяна на тръбички и т.н? А също и каква е реалната разлика след ъпгрейда?Ако обясниш малко повече, няма да е лошо. :rolleyes: :mitsu-smiley: Между другото аз сега съм доволен и с този сетъп, но допълнителна чувствителност в педала няма да е излишна. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 8 юни 2018 Сподели Публикувано 8 юни 2018 (редакция) Това за помпата не е точно така. На обикновена помпа от галант бях сложил предни 4 бутални брембо апарати от Ево, отзад бяха 2 бутални. Спираш адски добре. Дори и спирачните маркучи бяха обикновените. Така че не се вкарвайте в излишни драми. Редактирано 8 юни 2018 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kryndon Публикувано 8 юни 2018 Сподели Публикувано 8 юни 2018 Това за помпата не е точно така. На обикновена помпа от галант бях сложил предни 4 бутални брембо апарати от Ево, отзад бяха 2 бутални. Спираш адски добре. Дори и спирачните маркучи бяха обикновените. Така че не се вкарвайте в излишни драми. "Спираш адски добре" е относително. Колко по-добре? То е ясно, че с по-голяма площ диск ще спираш по ефективно. Въпросът е колко по-ефективно, и какво трябва да се направи за да се оползотвори всичката спирачна сила от новата система. В повечето случаи, слагайки фиксирани апарати с повече брой бутала увеличава общата работна площ на притискателната сила. Тоест, силата която притиска накладките става по-равномерна, което допринася до намаляне на вибрации, кривене и е еднаква от двете страни на диска (еднакво износване на диск и накладки). Освен това, в нашия случай, накладките са също толкова важен елемент. Размерът им е по-голям (за 4буталните апарати, например), което води отново до по-голяма работна площ на спирачната сила. Това допринася до по-ефективно разпространяване на топлинната енергия, която се генерира при триене(спиране). Така диска и накладките се охлаждат по-лесно и бързо, което е важно при чести резки и силни спирания (като например на писта). Това също се отразява директно и на усета на спирачния педал, започва едно усещане че все едно потъва по-лесно и меко и е като гъба, и за да се спре максимално бързо ще изисква много по-силен натиск от шофьора. Старата помпа не е проектирана за тази увеличена площ на повечето бутала, и няма да смогва точно в такива екстремни ситуации да запази максимална ефективност и надеждност. За това е препоръчително да се замени и тя, с такава която има по-голям диаметър бутало в себе си, за да избутва нужното количество спирачна течност до спирачните апарати. Иначе за Еклипсите, специално за 2рата генерация, най-честата комбинация е 4 бутални Брембо апрати отпред, 2бутални отзад, и помпа от Еклипс 3та генерация. Там се изисква 1та спирачна тръбичка, която излиза от помпата да се огъне леко, иначе пасва без други намеси. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 юни 2018 Сподели Публикувано 9 юни 2018 Трябва да се има на предвид, че освен площта на спиране.. на по-големите дискове спирачната площ е и на по-голямо разстояние от центъра на въртене, което също влияе не спирането.Живот и здраве скоро и аз ще изкажа мнение за 4ри буталното брембо + 320мм диск. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 10 юни 2018 Сподели Публикувано 10 юни 2018 Ще си доволен. Но, много по важно от помпата, която ще ти върши необходимата работа, е да смениш спирачната течност със специална щото нормалната много бързо завира с тези тави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmaanekena Публикувано 11 юни 2018 Сподели Публикувано 11 юни 2018 Браво, супер са станали спирачките. :icon_thumbup: Относно въпроса за дисковете, за 276мм диаметър питаш, нали? Има, аз съм с 26мм на FERODO DDF1599.Ти какви дискове си сложил, гледам са с външно вентилиране, изглеждат хубавички. Ти ли си ги боядисва отвътре? :mitsu-smiley:Дисковете и накладките са АТЕ,но не намерих 26мм дебели дискове 294 мм. Аз си ги боядисвах,смених и спирачната течност,старата беше 'тъмна бира',мисля си че 'нередовната' смяна на течност може да причинява проблема с 'кантара' за задните спирачки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 11 юни 2018 Сподели Публикувано 11 юни 2018 Има си ги и 294мм х 26мм доста, ето това е "ATE 24.0126-0170.1 спирачен диск"Има ги и на Феродо, Блу принт и т.н. Като изкривиш тези (дай Боже поне след 100к км) може да минеш на 26мм :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.