Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Ъпгрейд на спирачна система за Галант 97г


Препоръчано мнение

Колеги искам да си ъпгрейдна спирачките дойде ми до гуша с тези криви дискове( предните). Помагайте. Търся варианти за по-големи дискове(сега съм с 256ммм)и търся комплекти дискове апарати и монтажни планки за към старите шенкели. Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 197
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Ето за това става въпрос само че по бюджетен вариант :)

П.С. На снимката се виждат едни планки или нещо подобно за преминаване от оригиналния размер монтажни отвори към новия.

Редактирано от KrumBo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих слагал никакви планки. Ако сложиш дебели, ще стане грозно и тежко. Ако са по-слаби, при спиране това ако се откъсне няма да ти казвам какво може да се случи. Затова най-разумно е да смениш шенкелите. Има достатъчно възможности да ги закупиш, та дори и заедно с дискове, накладките, апаратите ... от обявите в раздела за части. Пробери някакви в добро състояние и ги монтирай на твоята кола.

Само че това няма да реши проблемите ти с кривенето, но ще подобри спирането. За да ги караш дълго прави, трябва да ги "жалиш" в ежедневието. Аз спирам все едно между крака и педала има кокоше яйце. Стрелката на скоростомера видимо и не бавно тръгва надолу. Не ги задържам повече от 4-5 секунди, а отпускам за 2-3 и отново. Другият начин да ги "жалиш" е да натискаш силно на импулси с почивка 2-3 сек като първо стъпваш леко и после чак натискаш да увеличиш налягането в системата. Това обаче не е комфортно за пътниците и затова го правя само когато съм сам.

Недостатък на 2-буталните апарати (ако ще слагаш такива) е, че през опр. период от време ще се налага да отстраняваш луфт в болт-водачите в супорта. С прави дискове този период ще е години, но с криви пулсациите ускоряват процеса по увеличаване на хлабините.

 

Ще си позволя да попитам за материал, от който да изработя болт-водачи. Мисля да взема две парчета хиксова стомана 15/150 мм., да калибровам отворите в супортите и така да си реша въпроса за години напред. Идеи откъде да ги купя тези заготовки или някакъв подобен подходящ материал със здравина поне колкото фабричните?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето за това става въпрос само че по бюджетен вариант :)

П.С. На снимката се виждат едни планки или нещо подобно за преминаване от оригиналния размер монтажни отвори към новия.

....тези планки служат да "преходират" м/уболтовото разтояние на шенкелите......изработени са от дуралалуминии или от "темперован" алуминий и са със спецпрофил ,така че новия спир. апарат със супорта му да си дойдат както трябва......цената е добра,кво му даваш? :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да попитам за материал, от който да изработя болт-водачи. Мисля да взема две парчета хиксова стомана 15/150 мм., да калибровам отворите в супортите и така да си реша въпроса за години напред. Идеи откъде да ги купя тези заготовки или някакъв подобен подходящ материал със здравина поне колкото фабричните?

Oригиналните водачи не са много твърди, като материал, тръкни леко с една пиличка да видиш. Но все пак трябва специалист по металите да каже. Иначе болката в кривите дискове е баш от увеличената хлабина на водачите, от там посукване на целия апарат. Веднъж оправени би трябвало да забравиш за винаги с кривенето. Имай в предвид, че нашите водачи са навъртяли къде 300 и кусур хил. км за да се износят :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих някакъв материал, който се закалява във вода. Първо е мек и го пробиваш лесно. Обаче като го нагрееш до червено и го цопнеш в буркан с вода, после нема пробиване. Бургията свири, пуши, заглажда се, а онова само леко се е издраскало :icon_dance: От това ще искам да ми направят и имам чувството, че ще е за последно. Те ще излязат и по-дебели от заводските ... колко бяха ... 10,5 милиметра. Греста каква да е, медна ли? Или в магазина ще ми дадат каквато трябва за там?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не пропуснеш момента с размера на джантите! Ако си 14 цолови трябва да ги качиш на 15 иначе забрави да сложиш джанти на колата-предни.

 

 

 

Анди кажи като направиш тая модификация да разберем върши ли работа. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих някакъв материал, който се закалява във вода. Първо е мек и го пробиваш лесно. Обаче като го нагрееш до червено и го цопнеш в буркан с вода, после нема пробиване. Бургията свири, пуши, заглажда се, а онова само леко се е издраскало :icon_dance: От това ще искам да ми направят и имам чувството, че ще е за последно. Те ще излязат и по-дебели от заводските ... колко бяха ... 10,5 милиметра. Греста каква да е, медна ли? Или в магазина ще ми дадат каквато трябва за там?

 

Само да не те прочете металургът във форума, че ще ти се подиграе...:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дай ми го този металург, че имам въпроЗ към него. `Найш откога го търся. Болт-водачи тряа правя, ей! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, помисли малко, кое е по - евтино, водача или супорта? Респективно кое трябва да се подменя, водача или супорта?

При триене между двата детайла, кой би трябвало да се износва по - бързо?

 

п.п. за смазване напоследък използвам това. Уникални смазващи свойства има, които ОСТАВАТ :icon_thumbup: Но при мен е разбираемо що, под ръка ми е :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да не те прочете металургът във форума, че ще ти се подиграе...:icon_thumbup:

Той вече не е металург, колега е на Джан Франко не Пере, :D моден дизайнер на дамски тоалети, порасна му работата ..:)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да подменям супортите. Ти се притесняваш, че по някое време отворите ще станат големи колкото лагер-главина ли? Няма страшно. Ще му направя ФИтулка и пак ще кара.

Ха, бе аз няма да я карам още 10 години та да го мисля ча толко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма място за втулка. Искам да кажа, че водача не би трябвало да е закален и твърд като материал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да няма. Не съм го оглеждал обстойно. Към момента друг вариант освен калиброване и изработка на други нямам. Ти знаеш, че наскоро смених водачите с нови, намазах с греста от комплекта и имах проблем с връщането на супорта, в резултат на което върху лявото колело се оказваше постоянно спирачно усилие и за 3 км се нагорещяваше джантата. След това избърсах смазката докато влезе без ефекта на спринцовката и колелото не задържаше повече. След няма и 10 дни отново се разклопа. Отначало леко, а днес вече ме е срам да карам.

На старите водачи си личи как горния точно след резбата на площ от 3-4 мм се е износил с около десета. Като прокарам пръст от там и закачва, т.е. усеща се ръб, освен че и видимо там е излъскано. Супортът мърдаше на ръка и се виждаше как играе в горния водач.

Мислел съм за евентуален проблем с отворите в супорта, който не е от релса на влак и също се "яде". Чувал съм, че на някои модели автомобили има пластмасови втулки или нещо такова. Може да има луфт, но не клопа. Каква е като вид, за да издържа на топлината, нямам представа. Един комшия докато работеше в завода за пластмаси в града ми даде парче пластмаса и каза - счупи го с който искаш чук (и ми даде да си избера от 5 чука и аз взех най-големия) и ти давам 20 лева. Млатих, бих, удрях и само го посплесках. Ама щом няма място за втулки, значи няма да стане с такава от пластмаса, да оставя 7-8 стотни хлабина, да намаам смазка и да карам.

 

Аз ще взема пак да сваля горния, ще изчистя леглото, ще го продухам и ще смажа с останалата смазка и дано се закрепи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

п.п. за смазване напоследък използвам това. Уникални смазващи свойства има, които ОСТАВАТ :icon_thumbup: Но при мен е разбираемо що, под ръка ми е :D

 

А малииии ко праиш ти бре. Че са фини галантчетата ясно. И са бързи на снаряд ,ама чак такава смазка! Аз ползвам спрей за високи температури с високо съдържание на медни частици в него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А малииии ко праиш ти бре. Че са фини галантчетата ясно. И са бързи на снаряд ,ама чак такава смазка! Аз ползвам спрей за високи температури с високо съдържание на медни частици в него.

 

Туй много хубаво!!! И аз имам същия спрей...загубва се след 1 сезон каране. Дават го за 1200 градуса да държи, но факта си е факт - гипсира се! :)

 

Анди, днес си дадох супортите и водачите в цех за металообработване, казаха, че са от хиксова стомана и имат повърхностна цементация. Също така новите отвори на супортите се правят на координатна машина, за да са идеално успоредни. Ще видим дали ще ми ги направят, колко пари ще струва. Ще ти кажа после. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Туй много хубаво!!! И аз имам същия спрей...загубва се след 1 сезон каране. Дават го за 1200 градуса да държи, но факта си е факт - гипсира се! :)

 

 

Е то аз всяка година по 2 пъти ги свалям и не съм го забелязал! Ма щото 1ния е за да сменя накладки ,че ги ям като бонбони :icon_rock: а другия за профилактика към края на лятото е това!

Поздрави :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Илийка, какво направи със супортите и водачите?

Дал съм ги, ще стане бавно, (няколко майстори ми отказаха) най - вече заради отворите на леглата на водачите, които трябва да са абсолютно успоредни, а предвид нестандартната форма на супорта е трудно да се базират. Ще пиша по нататък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че е очеизваден тъп отговор, но някой да се е замислял за OEM/Brembo апарати+дискове от Evo? Доста по-евтини са от Wilwood-a дето е постнал колегата. Единствения минус е че задължително се качваш на 17ки обаче спирането няма нищо общо с преди :)

Редактирано от C0ldblooded
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че е очеизваден тъп отговор, но някой да се е замислял за OEM/Brembo апарати+дискове от Evo? Доста по-евтини са от Wilwood-a дето е постнал колегата. Единствения минус е че задължително се качваш на 17ки обаче спирането няма нищо общо с преди :)

Не си заслужава инвестицията. Трябват особени 17-ки, не стават оригиналните, не стават и доста други 17-ки, зиме лете, все си на тях :icon_crying: Тежат повече, и най - важното, галанта не върви чак толкоз, че да му е нужна такава спирачна система, еле пък и с утежнените дискове, джанти и гуми... :rulez:

Оптималния вариант е, както много пъти съм споделял, оригиналната (здрава и изправна) спирачна система на VR-4.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под оригиналните предполагам имаш предвид Borbett-a? Enkei-те от Evo вършат чудесна работа ама там филма става друг - главини али бали.. :) Оригинална спирачна система или поне апарати от VR-4 не е мега проблем да се намери - само не знам дали дисковете и другите нещица покрай тях са същия размер, но подозирам че не...

 

Всъщност се замислих че съм написал голяма глупост по-горе...дискове от Evo на EA не стават директно просто щото главините са с по 5 болта...

Редактирано от C0ldblooded
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Под оригиналните предполагам имаш предвид Borbett-a? Enkei-те от Evo вършат чудесна работа ама там филма става друг - главини али бали.. :) Оригинална спирачна система или поне апарати от VR-4 не е мега проблем да се намери - само не знам дали дисковете и другите нещица покрай тях са същия размер, но подозирам че не...

 

Всъщност се замислих че съм написал голяма глупост по-горе...дискове от Evo на EA не стават директно просто щото главините са с по 5 болта...

Всичко става. На дисковете се правят още няколко отвора на координатна машина, за да станат на шпилките на ЕА галанта. НО ако слагаш дискове от ЕВО, апарати БРЕМБО, проблема се явява да намериш джанта, която да покрие тези апарати И да има 4 отвора. Другия вариант е да се слагат дистанционни подложки :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...