Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Ъпгрейд на спирачна система за Галант 97г


Препоръчано мнение

Колега Бънди, нали идеята да не се криви диска е той да е по-масивен, с по-големи вентилационни отвори, при запазване на диаметъра, така че да пасва в 15" джанта. И в нашия случай понеже диаметъра ни ограничава, трябва да търсим дебелина за компенсация. Съответно ползваме апарат способен да поеме 32мм диск.

Не виждам логиката да ползваш 24/26мм дискове с подобен апарат.

Модификацията на спирачната система освен че е отговорна работа, в никакъв случай не е елементарна, особено когато се търси нестандартно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 197
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Лично аз нямам нищо против апаратите от 3000GT, тези от линка просто ми се струват скъпи, а и тази обява виси от не знам колко време вече в olx-а.

От 3000GT има две разновидности, като разликата е в дължината на "ушите" за закрепване към шенкела - съответно за 297mm или 315mm, като и двата варианта са с 160mm междуболтово. Нисан, Тойота, Субару мисля ползват подобни апарати при техните спирачни решения т.е. накладките са взаимнозаменяеми.

С тези джантоци се обзаведох вече но дали ще мине номера без фланци ако купя апаратите и дисковете от 3000GT?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джантите от линка са 4х100?

В зависимост от това дали апарата е с планка или не и какъв в офсета(дълбиочината) на спирачния диск може и да стане без фланец, но по-скоро ще ти трябва такъв.

Вярно е че Галантите спират предимно с предните дискове, но обмисляйте и конверсия отзад за да се запази някакъв баланс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок звънaх нa приятел в моргa имa дискове и aпaрaти със супорти от синтрa,говорих и със стругaря в понеделник може дa се зaемем със тях.

Имaм двa уточнявaщи въпросa сигурно ли е че при преминaвaнето от 256мм нa 278мм от синтрa остaвaм със 15ките(бях нa 16ки и ги мaхнaх зaрaди возиятa и не искaм пaк дa се кaчвaм нa 16ки) и кaкво пречaт тези 7мм офсет, не могa ли без подложкa дa го сложa дискa и aпaрaтa дa центрирaм със подложки или пък с пилене aбе не знaм точно кaк зa товa моля дa ми обясните кaто нa мaлоумен зa дa не откривaм топлaтa водa?!?

 

П.П. мaркучи дaли трябвa дa сменям?

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Максимално голям диск от 288 мм има при ВАГ автомобилите с 15-ка джанта.

При моите джанти 15 цола спирачният апарат минаваше на един милиметър от джантата. Зависи от дизайна на самата джанта. Тя може да е 16-ка, но да е с по-дебел борд ще го нарека и вътре апаратът да минава на същото разстояние като при 15-цолова.

Така че вариант да разбереш дали ще са проблем тези 7 мм е да ми измериш разстоянието от най-ниската до най-високата точка на обръча, тоест на борда на джантата, считано от ръба до горната най-издадена част на джантата. Аз ще ти дам тази мярка от моя джанта и ако разликата е 7 милиметра по-малък борд при теб, значи ще стане. Ако това ще те успокои, този "борд" при мен е доста дебел, което прави джантите много здрави.

Колкото до возията, наистина има разлика между цолажите. Обаче возията много зависи от гумата - дали е с усилен борд, дали е рън флат, от каква смес, дали е за бус, т.е. от колко плата е ... някои вътре имат телове (като ги търкат с цел да ги гръмнат - излизат искри като бенгалски огън) ... и колко е стара. По-старата гума 15" вози шумно и по-твърдо от абсолютно същия модел за 16", но нова-новенинка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Максимално голям диск от 288 мм има при ВАГ автомобилите с 15-ка джанта.

При моите джанти 15 цола спирачният апарат минаваше на един милиметър от джантата. Зависи от дизайна на самата джанта. Тя може да е 16-ка, но да е с по-дебел борд ще го нарека и вътре апаратът да минава на същото разстояние като при 15-цолова.

Така че вариант да разбереш дали ще са проблем тези 7 мм е да ми измериш разстоянието от най-ниската до най-високата точка на обръча, тоест на борда на джантата, считано от ръба до горната най-издадена част на джантата. Аз ще ти дам тази мярка от моя джанта и ако разликата е 7 милиметра по-малък борд при теб, значи ще стане. Ако това ще те успокои, този "борд" при мен е доста дебел, което прави джантите много здрави.

Колкото до возията, наистина има разлика между цолажите. Обаче возията много зависи от гумата - дали е с усилен борд, дали е рън флат, от каква смес, дали е за бус, т.е. от колко плата е ... някои вътре имат телове (като ги търкат с цел да ги гръмнат - излизат искри като бенгалски огън) ... и колко е стара. По-старата гума 15" вози шумно и по-твърдо от абсолютно същия модел за 16", но нова-новенинка.

 

Чaкaй мaлко доколкото рaзбрaх офсетa е товa че дискa ще е 7мм по нaвътре от стaндaртния нa гaлaнт което пък води до товa че и aпaрaтa трябвa дa е по нaвътре от оригинaлния или пaк грешa?

A зa джaнтите дa съглaсен съм че возиятa зaвиси и от гумите но все пaк зa 5год смених достa гуми нa 16ките и пaк возихa по гaдно от 15ките сегa които сa някaкви гaдни и опечени гуми с които взех джaнтите но до зимaтa ще кaрaт. Кaкто и дa е отклонихме се от темaтa.

В понеделник ще отидa дa вземa от моргaтa дискове и aпaрaти после при стругaря дa рaспробие дисковете и ще пробвaм дa ги сложa и дaно не се прецaкaм с опелските дискове aко ли не стaнaт търся 276мм дискове и двубутaлни aпaрaти със 130мм между болтово и дa се приключвa.

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чaкaй мaлко доколкото рaзбрaх офсетa е товa че дискa ще е 7мм по нaвътре от стaндaртния нa гaлaнт което пък води до товa че и aпaрaтa трябвa дa е по нaвътре от оригинaлния или пaк грешa?

Не, не грешиш, точно на проблема си.

При спирачните апарати за да работят правилно е небходимо диска да е центриран спрямо спирачния апарат и накладките съответно.

В случая с диска от Синтра, поради това че той има по-голям офсет спрямо стандартния, то при поставянето му ще влезне по-навътре към шенкела.

За да се компенсира това е небходимо между самата главина и диска да се постави подложка, чрез която диска да бъде изнесен по-навън.

Това води до следните проблеми:

1.Необходимост от удължени шпилки - евентуално.

2.Удължаване чрез втулка на централния "отвор" на главината за да може джантата да ляга на него.

Въпросната подложка м/у главината и диска може да бъде изработена от стругар или да се направи от стар диск за Галант.

В първия случай може да се направи по-дебела, докато при направата от стар диск си ограничен от наличната дебелина която е ~ 7mm.

Тази подложка също така играе и ролята за центриране спирачния диск от Синтра към Галантовата главина, понеже новия диск има по-голям централен отвор.

Дотук идеята що-годе изглежда приемлива, но все още апарата спрямо диска - не е центриран.

Скобата на Галантовия апарат в основата си - където се захваща за шенкела е ~ 16mm, а тази от Опела ~ 20mm т.е. известно отнемане на фреза от основата на новата скоба би докарало диска в центъра й. При ползване на подложка под диска от стар галантов, трябва от скобата да се отнемат ~ 5mm. Ако пък се изработи по-дебела подложка (~12mm) няма да е необходимо стъргане на скобата.

Не на последно място искам да обърна внимание на две неща:

1. Това е само идеен проект, не е осъществяван на практика, което крие рискове - със спирачките - големи.

2. Размерите който съм посочил са ориентировъчни, правил съм измервания, но нека не се вземат за чиста монета.

 

P.S. Опела с тези дискове и апарати ползва 15" джанти.

P.S.2. Успех на тези който все пак се навият да осъществят това на практика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не грешиш, точно на проблема си.

При спирачните апарати за да работят правилно е небходимо диска да е центриран спрямо спирачния апарат и накладките съответно.

В случая с диска от Синтра, поради това че той има по-голям офсет спрямо стандартния, то при поставянето му ще влезне по-навътре към шенкела.

За да се компенсира това е небходимо между самата главина и диска да се постави подложка, чрез която диска да бъде изнесен по-навън.

Това води до следните проблеми:

1.Необходимост от удължени шпилки - евентуално.

2.Удължаване чрез втулка на централния "отвор" на главината за да може джантата да ляга на него.

Въпросната подложка м/у главината и диска може да бъде изработена от стругар или да се направи от стар диск за Галант.

В първия случай може да се направи по-дебела, докато при направата от стар диск си ограничен от наличната дебелина която е ~ 7mm.

Тази подложка също така играе и ролята за центриране спирачния диск от Синтра към Галантовата главина, понеже новия диск има по-голям централен отвор.

Дотук идеята що-годе изглежда приемлива, но все още апарата спрямо диска - не е центриран.

Скобата на Галантовия апарат в основата си - където се захваща за шенкела е ~ 16mm, а тази от Опела ~ 20mm т.е. известно отнемане на фреза от основата на новата скоба би докарало диска в центъра й. При ползване на подложка под диска от стар галантов, трябва от скобата да се отнемат ~ 5mm. Ако пък се изработи по-дебела подложка (~12mm) няма да е необходимо стъргане на скобата.

Не на последно място искам да обърна внимание на две неща:

1. Това е само идеен проект, не е осъществяван на практика, което крие рискове - със спирачките - големи.

2. Размерите който съм посочил са ориентировъчни, правил съм измервания, но нека не се вземат за чиста монета.

 

P.S. Опела с тези дискове и апарати ползва 15" джанти.

P.S.2. Успех на тези който все пак се навият да осъществят това на практика.

 

Добре знaчи вече схвaнaх идеятa но имa и още един момент изнaсянето нa дискa със 7мм води до изнaсянето и нa джaнтaтa със 7мм което ознaчaвa че и зaдните джaнти трябвa дa се изнесaт със същото рaстояние зa дa сa подрaвнени което ще рече че и тaм трябвaт по дълги шпилки.

Кaкто и отнемaнето от дебелинaтa нa скобaтa пък я утънявa и стaвa опaсно при по сериозно нaтискaне нa спирaчките не се знaе дaли ще издържи.

О сори но твърде много зaнимaвки и вероятности имa и мaй ще си търся по големите гaлaнтови дискове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aнди опитaх нa лично но не ми позволявa.

Ти кaзa че нaпрaви конверсия нa спирaчките били споделил кaкви бяхa твоите и кaкви сложи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре мaй основните игрaчи и рaзбирaчи изчезнaхa но все пaк дa питaм.

Сетих се че волво в40 е със същото рaстояние нa шпилките нa глaвинaтa кaто при нaс 4х114.3 тa от любопитсво се порових кaкви сa техните дискове и спирaчки и ето кaкво открих зa мое удивление дискa - офсет 45.5мм, дебелинa 24 и 26мм зaвиси от производителя и диaметър зaбележете 281мм, центрaлен отвор 69мм.

Тa порових се из форумите бг и руски и можеби сaмо 2-3 случaя със криви дискове.

Рaзгледaх и дискa нa снимкa и е по рaзличнa вентилaциятa му.

Рaзгледaх и aпaрaтa едно бутaлен и мaлко по рaзличен от нaшия но по мaсивен.

Не можaх дa открия сaмо две нещa между болтово рaстояние нa стойкaтa нa aпaрaтa и дaли вътрешно дискa лягa нa глaвинaтa плътно.

Дaли някой не знaе тези нещa и дaли е възможнa конверсия с волво чaркaлaци?

 

П.П. ок един въпрос отпaднa вътрешен 146мм пък нaште сa 145мм тaкa че лягa нa глaвинaтa перфект остaвa и между болтовото нa шенкелa дa е 130мм и ги слaгaм.

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е сегa вече съм в недоумение волво в40 и митсубиши кaризмa с еднaкви дискове и aпaрaти!

Е то ко излизa че по лекaтa и бюджетнa кaризмa имa по големи дискове от гaлaнтa?

В недоумение съм aми тогaвa дa зaдaм тaкъв въпрос може ли дa вземa aпaрaти и дискове от кaризмa и дa ги сложa нa гaлaнтa и кaкво му е между болтовото нa зaкрепвaнето нa aпaрaтa?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то е обществена тайна че Каризмата и Волвото са на една платформа.

И че са около 200кила по-леки от Галанта. Което оказва влияние малко или много.

Погледнах апаратите - буталата са с диаметър ~ 54mm. Площа на накладките е ~ като при накладките за Галант с 256mm дискове.

Тези 5mm по-голям диаметър на спирачния диск от Каризма няма да окажат влияние на спирането.

Отнасяй едни двубутални апарати, рециклирай ги, дискове от следфейслифтов Галант - 276/26mm, това е най-безболезненото за джоба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е то е обществена тайна че Каризмата и Волвото са на една платформа.

И че са около 200кила по-леки от Галанта. Което оказва влияние малко или много.

Погледнах апаратите - буталата са с диаметър ~ 54mm. Площа на накладките е ~ като при накладките за Галант с 256mm дискове.

Тези 5mm по-голям диаметър на спирачния диск от Каризма няма да окажат влияние на спирането.

Отнасяй едни двубутални апарати, рециклирай ги, дискове от следфейслифтов Галант - 276/26mm, това е най-безболезненото за джоба.

 

Не сa 5мм рaзликa a 25мм но зa нaклaдките съм съглaсен че сa мaлки и нямa дa окaжaт върху спирaнето ефект но пък вероятностa дa искривиш дискa е по мaлкa.

Но дa мaй изборa е сaмо дa вземa двубутaлни aпaрaти и дискове 276мм и дa не се зaнимaвaм с глупости.

Е aко някой имa дa свиркa.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах проблем от малко повече от 1 година с разбити легла на супортите. Свързах се с всички форумни доставчици на части на старо. Обещаха ми супорти за 276 диск за двубутални апарати, но така и не се намериха здрави. Няколко стругари ми отказаха изработка на болт-водачи по моите супорти. Трябвало да се центрира и разпробие точно. Съгласих се, но нямаше кой да го направи за сносна сума. Затова взех двата спирачни апарати със супортите и болт-водачите от вр4.

Сравних апаратите с моите - абсолютно същите. Идеята беше да сложа купените супорти с техните водачи и да спра дразнещото тракане на метал в метал, което много ме нервираше. Почнах да вадя ключове и крика от багажника, когато изведнъж се сетих, че тази няма да стане както го мисля - нали супортите са от вр4, а веера е с 294 мм :icon_doh: . Не можех да повярвам, че не се бях сетил за това и че 15-цоловите джанти със зимните гуми мишлен алпин ще стават само украса. От тук поръчах нови дискове АТЕ 294 мм с дупки 5х114,3 и централен точно като на галант и същата дебелина от 24 мм. Същия ден като дойдоха ги оставих за дупчене като занесох и една предна главина на майстора да види нагледно какво искам и какво трябва да се получи. Посочих му коя дупка искам да ползва и по нея да направи още 3. Същия ден взех пробитите дискове, единия нанизан на главината.

Почнах шкурене и подготовка за боядисване на апаратите и супортите. С нови дискове да сглобя и да се виждат ръжди ... не става. Подготвих и боядисах. След това извадих буталата от апаратите с компресор. Сложих едно трупче пред буталата колкото накладка дебело и малко отгоре, като съобразих буталата да излязат изцяло. Надух през отвора на спирачния маркуч. За 3-4 секунди шампанското гръмна :icon_clap: . Естествено, не трябва да се слагат пръстенца пред буталата, защото излизат с 200 и гърмят точно като шампанското на нова година. Всичко беше точно буталата, не личеше да са работили, никаква ръжда и следа от драскотина по тях. Смених гумичката в леглото на всяко бутало - общо 4 гумички. Те седят на около 1,5 см от входа на буталцата. Пъхнах всяко бутало там, откъдето го извадих с обърнат наобратно чук с дървена дръжка с натискане. Апарата на земята, отдолу парцал против ожулване на лъскавата червена боя и с чука натискам върху буталото. Накрая сложих защитните гумички пред буталата и четирите зегерки - по една на всяка от 4-те защитни гумички пред всяко от 4-те бутала.

Свалих предно дясно колело, развих с ключ 17 болт-водачите, измъкнах апарата, извадих накладките с ламаринките, развих спирачния маркуч, оставих течността да си капе в един буркан докато развивам със 17-ка супортите от шенкела. Отвих ги и измъкнах диска. На новите дискове с шкурка махнах защитния лак от монтажната повърхност за по-добра топлопроводимост. Минах с шкурка и повърхността на главината до блясък. Намазах я с малко от същата смазка като водачите.

Сложих новия диск, монтирах супорта от веера, претрих малко накладките текстар на шмиргелов камък колкото да се надерат леко и ги сложих обратно. Сложих новите гумени защитни маншончета на болт-водачите и монтирах апарата. Преди това изчистих леглата на супортите от ръжда, намазах водачите със специална за тази цел смазка - руска в шишенце 100 мл. Завих спирачния маркуч обратно и се заех с лявото колело.

Накрая трябваше да обезвъздуша сп. система сам, защото нямаше кой да ми помпи на педала :icon_hmm: . И тук хитрини като при развиването на супортите (с крик от жигула :D ), само че тук подложих пластмасов прът опрян в педала и облегалката ми с парцал за по-голяма площ и да не пробие седалката. Около 12 слизания в канала в гаража ми с напомпване с пръта и подпиране, пак в канала и спирачката се "надърви". Изчезна металическото чукане от болт-водачите и ритането от спирачките.

Сега имам двата двубутални апарата, супортите им за 276 дискове с износени легла и два оригинални диска, с които галантите излизат от завода. Мога да изправя дисковете с индикатор с крайна цел под 0,1 мм отклонение, по възможност 0,05 мм (пет стотни). Апаратите са в оригинално състояние като гумички, бутала ... всичко барабар с окапалата фабрична боя от тях. До последно не са задържали или поне аз не съм усетил.

 

За да спира колата по-добре не са достатъчни само по-големи дискове. Важни са накладките, налягането от хидравличната система, гумите и др. На мен ми харесва информативния спирачен педал на галанта. На сняг и мокър паваж спирам точно преди абс-а да почне да клеца. Поне на моя не кове при най-малкото задействане, както това ставаше на една шкода октавия дизел. Свикнах й чак след 20 км каране колко леееко да задействам педала. Сецахме се там в тая октавия докато я карах... Иначе "не видЕше пъКя" като й даваш газ, но пък спираше. След това на моята кола пък щях да пропусна знак STOP с такова нежно натискане. Но да се върна на спирането след смяната. В момента температурата се разпределя върху по-голяма площ. Ако се направи тест 100-0 пет поредни пъти, галанти с 256, 276 и 294 мм предни дискове, ще спрат горе-долу на еднакво разстояние в първия и втория опит, но след третия и натам малките ще прегреят, запушат и ще подминават 40 метра. След това същото ще стане и с другите варианти, така че за еднократно мощно спиране, според мен, няма значение с какъв диаметър дискове ще са ви галантите. Колата спира много добре. Няколко пъти се наложи да натискам докрай и съм доволен от спирането. Последният път беше по баир надолу, на десен сляп завой от 110-20 км/ч заради пресичащо пътя стадо домашни животни. Дотогава не знаех как спира галанта при 100% натоварване върху спирачката в остър завой от трицифрена скорост на движение. Този завой със 140 не може да се вземе, или може би може, но с чистокръвен спортен автомобил с гуми 305 отзад. Честно, мислех че ще усетя вкуса на възглавницата след удар в козите. Мислех че няма да спре, а дори не напуснах платното си. После се пошегувах със спътника си - хората след каране по магистрала чистят мухи от колите си, а аз щях да чистя кози, крави.... Все така продължавам да използвам колкото може по-малко спирачки. Например баирът със завоите на излизане от магистралата в посока Ябланица, го спускам на 4-та без нито веднъж да ползвам спирачка, с изключение за първия завой. Масово светят стопове и то през 40-50% от времето на спускане от други коли. Надявам се да изкарат дълго здрави и прави :) . Наложи ли се, по-добре други дискове, отколкото друг галант и то може и да няма кой да го кара ... при силен удар в нещо. В такъв случай no mercy за спирачките.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах проблем от малко повече от 1 година с разбити легла на супортите. Свързах се с всички форумни доставчици на части на старо. Обещаха ми супорти за 276 диск за двубутални апарати, но така и не се намериха здрави. Няколко стругари ми отказаха изработка на болт-водачи по моите супорти. Трябвало да се центрира и разпробие точно. Съгласих се, но нямаше кой да го направи за сносна сума. Затова взех двата спирачни апарати със супортите и болт-водачите от вр4.

Сравних апаратите с моите - абсолютно същите. Идеята беше да сложа купените супорти с техните водачи и да спра дразнещото тракане на метал в метал, което много ме нервираше. Почнах да вадя ключове и крика от багажника, когато изведнъж се сетих, че тази няма да стане както го мисля - нали супортите са от вр4, а веера е с 294 мм :icon_doh: . Не можех да повярвам, че не се бях сетил за това и че 15-цоловите джанти със зимните гуми мишлен алпин ще стават само украса. От тук поръчах нови дискове АТЕ 294 мм с дупки 5х114,3 и централен точно като на галант и същата дебелина от 24 мм. Същия ден като дойдоха ги оставих за дупчене като занесох и една предна главина на майстора да види нагледно какво искам и какво трябва да се получи. Посочих му коя дупка искам да ползва и по нея да направи още 3. Същия ден взех пробитите дискове, единия нанизан на главината.

Почнах шкурене и подготовка за боядисване на апаратите и супортите. С нови дискове да сглобя и да се виждат ръжди ... не става. Подготвих и боядисах. След това извадих буталата от апаратите с компресор. Сложих едно трупче пред буталата колкото накладка дебело и малко отгоре, като съобразих буталата да излязат изцяло. Надух през отвора на спирачния маркуч. За 3-4 секунди шампанското гръмна :icon_clap: . Естествено, не трябва да се слагат пръстенца пред буталата, защото излизат с 200 и гърмят точно като шампанското на нова година. Всичко беше точно буталата, не личеше да са работили, никаква ръжда и следа от драскотина по тях. Смених гумичката в леглото на всяко бутало - общо 4 гумички. Те седят на около 1,5 см от входа на буталцата. Пъхнах всяко бутало там, откъдето го извадих с обърнат наобратно чук с дървена дръжка с натискане. Апарата на земята, отдолу парцал против ожулване на лъскавата червена боя и с чука натискам върху буталото. Накрая сложих защитните гумички пред буталата и четирите зегерки - по една на всяка от 4-те защитни гумички пред всяко от 4-те бутала.

Свалих предно дясно колело, развих с ключ 17 болт-водачите, измъкнах апарата, извадих накладките с ламаринките, развих спирачния маркуч, оставих течността да си капе в един буркан докато развивам със 17-ка супортите от шенкела. Отвих ги и измъкнах диска. На новите дискове с шкурка махнах защитния лак от монтажната повърхност за по-добра топлопроводимост. Минах с шкурка и повърхността на главината до блясък. Намазах я с малко от същата смазка като водачите.

Сложих новия диск, монтирах супорта от веера, претрих малко накладките текстар на шмиргелов камък колкото да се надерат леко и ги сложих обратно. Сложих новите гумени защитни маншончета на болт-водачите и монтирах апарата. Преди това изчистих леглата на супортите от ръжда, намазах водачите със специална за тази цел смазка - руска в шишенце 100 мл. Завих спирачния маркуч обратно и се заех с лявото колело.

Накрая трябваше да обезвъздуша сп. система сам, защото нямаше кой да ми помпи на педала :icon_hmm: . И тук хитрини като при развиването на супортите (с крик от жигула :D ), само че тук подложих пластмасов прът опрян в педала и облегалката ми с парцал за по-голяма площ и да не пробие седалката. Около 12 слизания в канала в гаража ми с напомпване с пръта и подпиране, пак в канала и спирачката се "надърви". Изчезна металическото чукане от болт-водачите и ритането от спирачките.

Сега имам двата двубутални апарата, супортите им за 276 дискове с износени легла и два оригинални диска, с които галантите излизат от завода. Мога да изправя дисковете с индикатор с крайна цел под 0,1 мм отклонение, по възможност 0,05 мм (пет стотни). Апаратите са в оригинално състояние като гумички, бутала ... всичко барабар с окапалата фабрична боя от тях. До последно не са задържали или поне аз не съм усетил.

 

За да спира колата по-добре не са достатъчни само по-големи дискове. Важни са накладките, налягането от хидравличната система, гумите и др. На мен ми харесва информативния спирачен педал на галанта. На сняг и мокър паваж спирам точно преди абс-а да почне да клеца. Поне на моя не кове при най-малкото задействане, както това ставаше на една шкода октавия дизел. Свикнах й чак след 20 км каране колко леееко да задействам педала. Сецахме се там в тая октавия докато я карах... Иначе "не видЕше пъКя" като й даваш газ, но пък спираше. След това на моята кола пък щях да пропусна знак STOP с такова нежно натискане. Но да се върна на спирането след смяната. В момента температурата се разпределя върху по-голяма площ. Ако се направи тест 100-0 пет поредни пъти, галанти с 256, 276 и 294 мм предни дискове, ще спрат горе-долу на еднакво разстояние в първия и втория опит, но след третия и натам малките ще прегреят, запушат и ще подминават 40 метра. След това същото ще стане и с другите варианти, така че за еднократно мощно спиране, според мен, няма значение с какъв диаметър дискове ще са ви галантите. Колата спира много добре. Няколко пъти се наложи да натискам докрай и съм доволен от спирането. Последният път беше по баир надолу, на десен сляп завой от 110-20 км/ч заради пресичащо пътя стадо домашни животни. Дотогава не знаех как спира галанта при 100% натоварване върху спирачката в остър завой от трицифрена скорост на движение. Този завой със 140 не може да се вземе, или може би може, но с чистокръвен спортен автомобил с гуми 305 отзад. Честно, мислех че ще усетя вкуса на възглавницата след удар в козите. Мислех че няма да спре, а дори не напуснах платното си. После се пошегувах със спътника си - хората след каране по магистрала чистят мухи от колите си, а аз щях да чистя кози, крави.... Все така продължавам да използвам колкото може по-малко спирачки. Например баирът със завоите на излизане от магистралата в посока Ябланица, го спускам на 4-та без нито веднъж да ползвам спирачка, с изключение за първия завой. Масово светят стопове и то през 40-50% от времето на спускане от други коли. Надявам се да изкарат дълго здрави и прави :) . Наложи ли се, по-добре други дискове, отколкото друг галант и то може и да няма кой да го кара ... при силен удар в нещо. В такъв случай no mercy за спирачките.

Колега при разпробиването на диска от 5х114.3 на 4х114.3 новите отвори не идват ли много близко до съществуващите? Даже си мисля че трябва да се разпробиват 4-ри съвсем нови отвора на друг радиус малко по-навътре.

post-12857-094531500 1439788394_thumb.jpg

Редактирано от KrumBo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, понеже съм карал около година и половина с тази конверсия и този филм с раз пробиването съм го гледал. Не се плаши изобщо. Три от дупките на 4х114,3 съвпадат с 5х114,3 трябва да раз пробиеш само тази, която не пасва на координатна машина. Не си играй да пробиваш четири нови дупки. Метода, който ти казвам е проверен и от мен и от колегата Jovany1 с който говорих на времето. Проблеми не е имало никакви и нямаше докато не продадох галанта.

Поздрави.

А иначе спира чук , ще видиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента аз съм с 276/26мм дискове, но от Space Runner т.е. 5x114.3, понеже ще има конверсия на главините в един момент 4х114.3 -> 5х114.3.

Дисковете бяха само с 5 отвора, т.е. нямаше ги двата отвора с резба за отлепяне на ръждясалия диск от главината - които отвори след като се разширят съвпадат с два от отворите на 4х114.3.

Понеже в случая само един отвор съвпада, пробих 3 допълнителни, но ползвах колонна бормашина (след старателно измерване).

Новите отвори съм направил със свредло 12.5mm, дисковете влизат "като у тях си".

Дисковете на Галанта се центрират не от шпилките, а от главината т.е. са hub centric т.е. дори да избягат с малко новите отвори, докато шпилките минават свободно и диска приляга към главината - няма да има проблем.

Шпилките не пазят диска от превъртане, това става от притискането му между главината и джантата.

Нека това не се разбира като - пробивай с ръчната дрелка, бъдете максимално прецизни - спирачки са това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Без наличие на два срещуположни отвори за отлепяне на дисковете (те са и с по-малък диаметър от основните дупки) няма как да съвпадне повече от една дупка при отвори 5х114 и 4х114.

Когато обаче има такива отвори, например моите дискове имаха, тогава дефакто съвпадат три дупки. Обаче двете на 180 градуса трябва да се разширят. На практика отворите при 4х114 са през 90 градуса - като този знак + - краищата на плюсчето са 4-те нужни дупки.

Както и да се върти диска, винаги има близки дупки при дупченето на 5х114 към 4х114 мм. Само си представете 4-те дупки през 90 градуса и 5 дупки как ще се разпределят на 360 градуса. Няма как да се направи без да има близки дупки, но разстояние остава достатъчно, няма проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Без наличие на два срещуположни отвори за отлепяне на дисковете (те са и с по-малък диаметър от основните дупки) няма как да съвпадне повече от една дупка при отвори 5х114 и 4х114.

Когато обаче има такива отвори, например моите дискове имаха, тогава дефакто съвпадат три дупки. Обаче двете на 180 градуса трябва да се разширят. На практика отворите при 4х114 са през 90 градуса - като този знак + - краищата на плюсчето са 4-те нужни дупки.

Както и да се върти диска, винаги има близки дупки при дупченето на 5х114 към 4х114 мм. Само си представете 4-те дупки през 90 градуса и 5 дупки как ще се разпределят на 360 градуса. Няма как да се направи без да има близки дупки, но разстояние остава достатъчно, няма проблем.

Те тоа отговор чаках колега :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И ако правилно съм разбрал 114,3 е диаметъра на окръжността на която са разположени отворите а не разстоянието между два съседни отвора да е 114,3 :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...