Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Ъпгрейд на спирачна система за Галант 97г


Препоръчано мнение

За ежедневно каране по-силни спирачки от тези на 276 мм дискове не требват. Но за пътуващите по магистрала и други хубави пътища с по-голяма скорост - 150-180 и ги държат и често се налага да намалят до 80-90 зад камион от тази скорост, си трябва доработка.

Мераклия съм да премеря спирачния път 100-0 както съм старите гуми. Мисля че няма да прескочи 40-40,5 метра.

Налагало ми се е да набивам спирачки за да избегна удар от внезапно препятствие на пътя и хубавото е че не само става, ами и при повторно спиране спирачките не омекват и си спират по същия начин. Не носи на никъде, не опитва да сее задницата (все пак е дълга кола с хубаво междуосие и не много силни задни спирачки) и като цяло може да се разчита на нея без да блести на фона на съвременните спирачни с-ми при повечето коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 197
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Знам че е очеизваден тъп отговор, но някой да се е замислял за OEM/Brembo апарати+дискове от Evo? Доста по-евтини са от Wilwood-a дето е постнал колегата. Единствения минус е че задължително се качваш на 17ки обаче спирането няма нищо общо с преди :)

 

 

В момента в раздела "Продава" има убийствени 8 бутални спирачки, които стават на най-обикновени 17-ки, без да страдат от ограниченията, които Брембото налага към джантетата.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента в раздела "Продава" има убийствени 8 бутални спирачки, които стават на най-обикновени 17-ки, без да страдат от ограниченията, които Брембото налага към джантетата.

 

Хаха видях ги аз D2-тата ама нямам време да седна да те питам за цени всичките неща дето съм си харесал :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

mmotors, какво стана със супортите и водачите? Драсни ЛС като си готов да кажеш какъв е редът.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам с оригинални, втора ръка от Сашо, които нямат луфт. Засега са добре. Ще ти пиша лс като имам време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • преди 11 месеца ...

Знам че е очеизваден тъп отговор, но някой да се е замислял за OEM/Brembo апарати+дискове от Evo? Доста по-евтини са от Wilwood-a дето е постнал колегата. Единствения минус е че задължително се качваш на 17ки обаче спирането няма нищо общо с преди :)

Колега до къде стигна с ъпгрейда? Аз също съм се навил за Ево спирачни апарати. Пасват ли на оригиналните шенкели че намерих едни на оферта? Прочетох и за необходимостта от специален модел джанти или някакви подложки . Писна ми от това кривене!!!!!

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко става. На дисковете се правят още няколко отвора на координатна машина, за да станат на шпилките на ЕА галанта. НО ако слагаш дискове от ЕВО, апарати БРЕМБО, проблема се явява да намериш джанта, която да покрие тези апарати И да има 4 отвора. Другия вариант е да се слагат дистанционни подложки :rolleyes:

Колега какви са тези дистанционни подложки ? Между джантата и диска ли се слагат? Каква дебелина трябва да са?

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Тези апарати дали ще паснат? В нета ги дават с 13см междуболтово разстояниел От Алфа Ромео са? А за Дискове какви и с какъв диаметър да търся? Редактирано от KrumBo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като им гледам буталата и накладките според мен това са анемични спирачки. Освен това трябва да преправяш и не знам как и дали въобще ще ги нагласиш както трябва. Аз не бих си дал парите за това.

Гледай сега. Казвал съм го много пъти - двубуталните апарати на галантите са същите като на вр4. Дисковете на вр4 са 294 мм, тоест с 18 мм по-големи на диаметър. На дебелина са същите. С 5 дупки са вместо с 4. Всичко друго става 1:1.

Взех 2 нови диска АТЕ 294 мм за 222 лева с доставката на 5х114.3, 67,1 централен отвор. Направиха ми още 3 дупки и ги нахлузих на място. Имам два комплекта спирачни апарати с по две бутала - от моята кола и взех от един вр4 апаратите. На тях им смених гумички, прегледах бутала, боядисах ги барабар със супортите (и супорти трябват за 294 мм) и сега спирачките са ми огИн. Аз поне съм много доволен. За това ускорение повече спирачна мощ ми не требва.

С всички врътни ми излезе около 400 лева, вкл. боята и ремонтните комплекти за апаратите. За няколко часа ги монтирах и съм доволен от резултата. А това е 450 лева и то не става...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като им гледам буталата и накладките според мен това са анемични спирачки. Освен това трябва да преправяш и не знам как и дали въобще ще ги нагласиш както трябва. Аз не бих си дал парите за това.

Гледай сега. Казвал съм го много пъти - двубуталните апарати на галантите са същите като на вр4. Дисковете на вр4 са 294 мм, тоест с 18 мм по-големи на диаметър. На дебелина са същите. С 5 дупки са вместо с 4. Всичко друго става 1:1.

Взех 2 нови диска АТЕ 294 мм за 222 лева с доставката на 5х114.3, 67,1 централен отвор. Направиха ми още 3 дупки и ги нахлузих на място. Имам два комплекта спирачни апарати с по две бутала - от моята кола и взех от един вр4 апаратите. На тях им смених гумички, прегледах бутала, боядисах ги барабар със супортите (и супорти трябват за 294 мм) и сега спирачките са ми огИн. Аз поне съм много доволен. За това ускорение повече спирачна мощ ми не требва.

С всички врътни ми излезе около 400 лева, вкл. боята и ремонтните комплекти за апаратите. За няколко часа ги монтирах и съм доволен от резултата. А това е 450 лева и то не става...

Колега не че съм си наумил да слагам точно тези апарати прости искам да избягам от използването на адапторни планки. А тези които цитирам са точно с монтажно междуболтово разстояние 130мм. Доколкото съм запознат двубуталните апарати са с 160мм междуболтово разстояние за закрепване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скобите за двубуталните апарати ги има във варианти за 276 и 294мм, като и за двата размера ги има със закрепване към шенкела на 130 и 160мм.

От Legnum VR4 могат да се намерят на 130мм за 294мм диск, но автомобила трябва да е предфейслифтов.

Същите тези скоби могат да поемат 26мм дебел диск - в моя случай се наложи поставянето на шайби между скобата и шенкела(с цел - центриране :на диска) с дебелина 1.2 ~ 1.5мм.

Относно апарата от Алфа-та - да има с такова междуболтово, също от Фиат Купе Турбо 20V става. Пежо 406 Coupe 3.0 е със същите апарати като на Фиата, но с междуболтово 87мм. Лично за мен ако искаш Brembo-та, но да се събират в 16" джанта това са решенията. Аз бих търсил кобинацията Пежо Brembo с преходник и спирачен диск с по голям офсет, за да мога да ползвам евентуално по нормални джанти(без фланци евентуално).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скобите за двубуталните апарати ги има във варианти за 276 и 294мм, като и за двата размера ги има със закрепване към шенкела на 130 и 160мм.

От Legnum VR4 могат да се намерят на 130мм за 294мм диск, но автомобила трябва да е предфейслифтов.

Същите тези скоби могат да поемат 26мм дебел диск - в моя случай се наложи поставянето на шайби между скобата и шенкела(с цел - центриране :на диска) с дебелина 1.2 ~ 1.5мм.

Относно апарата от Алфа-та - да има с такова междуболтово, също от Фиат Купе Турбо 20V става. Пежо 406 Coupe 3.0 е със същите апарати като на Фиата, но с междуболтово 87мм. Лично за мен ако искаш Brembo-та, но да се събират в 16" джанта това са решенията. Аз бих търсил кобинацията Пежо Brembo с преходник и спирачен диск с по голям офсет, за да мога да ползвам евентуално по нормални джанти(без фланци евентуално).

Колега ако се спра на тези апарати от Алфата то какъв би следвало да е размера на диска?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако се спра на тези апарати от Алфата то какъв би следвало да е размера на диска?

276 мм. най много можеш да качиш, то си пише в обявата, че става за някои коли с 280 мм. дискове, само не знам дали изобщо ще станат на Галанта тези апарати, защото дълбочината при галантовия диск е 45 мм. а при изброените коли на които уж става тази дълбочина е различна .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези Алфови Брембота, поне от това което знам за тях е чe се ползват съвместно с дискове 305/28мм, а офсета е 44.7мм (отворите на диска са 5х98мм). Същите дискове се ползват и при Фиат Купе, само че са 4х98мм. Реално ако се разпробият на 4х114,3 и им се престърже централния отвор до 69мм, последните ще легнат "като у дома си" на Галантовата главина. Вече дали ще паснат точно с апаратите - въпрос на измерване и "едни пари".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ebay.com/itm/JDM-Z16A-Z15A-MITSUBISHI-GTO-3000GT-STEALTH-VR4-BRAKE-CALIPERS-FRONT-4-POT-/380994880593

Тези апарати предните и смяна на шенкелите с по големите 16-сантиметровите и джанти Ет40 и 7J как ви се струват?

 

Sent from my Lenovo S5000-H using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В еднa рускa темa един пич нa след фейслифтов гaлaнт сложи aпaрaти от порше кaен без плaнки без препрaвяне дупките нa шенкелa били точно мисля 130мм и директно пaсвaт. Диск от някaкъв мерцедес но го рaспробивa и зaстъргвa зa дa пaсне.

Кaзa че спирaлa меко кaзaно перфектно и 40хил минaл и дисковете не се искривили a ги бил пробвaл не еднокрaтно дa се искривят.

Също тaкa кaзa че излизaло по евтино от бремботaтa от ево.

Въпрос колко е рaстоянието нa дупките нa шенкелa преди и след фейслифтa че мойте и двете сa преди фейсливтa мaлкия диск и едно бутaлни aпaрaти и нa еднaтa сменях вече двa пъти дискове и сегa пaк криви нa другaтa още не съм но и я имaм от няколко месецa но преди няколко дни в екстремнa ситуaция спирaне от 180 до 70-80 и не ми хaресa просто не достигaше спирaчно усилие при положение че нсклaдки нови и нa четирите колелa дискове прaви и дебелинa имaт, aпaрaтите нaскоро обслужени сменени гумички и водaчи но явно зa комби шестaк сa слaби тези спирки и се зaмислих кaкво могa дa нaпрaвя с тях и без дa се кaчвaм нa 16ки джaнти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спазваш ЗДвП и няма да кривиш.

... и се зaмислих кaкво могa дa нaпрaвя с тях и без дa се кaчвaм нa 16ки джaнти.

Спирачни апарати и дискове от Opel Sintra.

Апарата е с 63mm бутало и е с междуболтово 130mm, диска е 278х32мм. По диаметър всичко приляга добре доколкото пробвах.

Проблема е че диска е 5x115mm и че офсета му е 52мм, т.е. ще е необходима подложка ~ 6-7mm(от спирачен диск на Галант) под самите дискове

и да се свалят едни ~ 4mm от скобите на самите апарати - за да се центрират. А да - и по-дълги шпилки, за предпочитане от доказани марки.

Иначе - минаваш на 276mm дискове и т.н.

P.S. Апарата от Opel Sintra е с около 300-400гр. по тежък от двубуталния Галантов (без накладките).

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спазваш ЗДвП и няма да кривиш.

 

Спирачни апарати и дискове от Opel Sintra.

Апарата е с 63mm бутало и е с междуболтово 130mm, диска е 278х32мм. По диаметър всичко приляга добре доколкото пробвах.

Проблема е че диска е 5x115mm и че офсета му е 52мм, т.е. ще е необходима подложка ~ 6-7mm(от спирачен диск на Галант) под самите дискове

и да се свалят едни ~ 4mm от скобите на самите апарати - за да се центрират. А да - и по-дълги шпилки, за предпочитане от доказани марки.

Иначе - минаваш на 276mm дискове и т.н.

P.S. Апарата от Opel Sintra е с около 300-400гр. по тежък от двубуталния Галантов (без накладките).

Колега какво не им харесваш на апаратите от 3000GT?

3000GT

Редактирано от KrumBo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре сегa се порaзрових пaк в руските форуми и рaзбрaх че дупките нa шенкелa сa 130 и 160мм съответно преди и след фейслифтa. Но също тaкa пишaт че имa дву бутaлни aпaрaти и супорти нa 130мм и диск 276мм и съм готов без плaнки без препрaвяния и т.н.

И aко съм рaзбрaл прaвилно взимaм дискове 276мм ,двубутaлни aпaрaти и супорти слaгaм директно и си кaрaм с 15ките попрaвете ме aко не е тaкa!

 

П.П. Мaлко отклонение онзи ден кaрaх служебния форд ескорт комби нaтовaрен с около 550кг метaлни изделия и двaмa сме вътре тa спускaх се по сериозен нaклон с около 85-90км и нaтиснaх спирaчкa зa дa не го отървa и ковеше по добре от гaлaнтa прaзен. Рaзгледaх дисковете нaпрaво смешни aпaрaтите и те с мънички нaклaдки обaче спирa перфектно и зa 5год от кaкто е фирмен не сa му сменяли дисковете сaмо нaклaдки и не сa криви дисковете пък се кaрa душмaнски гaз спирaчкa служебен все пaк.

Тa мисълтa ми е зaщо aджебa тоя ескорт с години по стaр и евтин aвтомобил спирa по добре от флaгмaнa нa японското aвтомобило строене ,че нaвсичкото отгоре не си криви дисковете?

 

П.П. Може дa зaдaвaм тъпи въпроси зa което ме извинете но имa поговоркa че зa дa решиш проблемa трябвa първо дa го рaзбереш и дa зaпочнеш отнaчaло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спазваш ЗДвП и няма да кривиш.

 

Спирачни апарати и дискове от Opel Sintra.

Апарата е с 63mm бутало и е с междуболтово 130mm, диска е 278х32мм. По диаметър всичко приляга добре доколкото пробвах.

Проблема е че диска е 5x115mm и че офсета му е 52мм, т.е. ще е необходима подложка ~ 6-7mm(от спирачен диск на Галант) под самите дискове

и да се свалят едни ~ 4mm от скобите на самите апарати - за да се центрират. А да - и по-дълги шпилки, за предпочитане от доказани марки.

Иначе - минаваш на 276mm дискове и т.н.

P.S. Апарата от Opel Sintra е с около 300-400гр. по тежък от двубуталния Галантов (без накладките).

 

Колегa a не могa ли дa сложa диск 276мм от гaлaнт и aпaрaтa от синтрaтa и дa не препрaвям нищо?

Пък и с кaкво е по добър aпaрaтa нa синтрaтa?

Редактирано от al_bandi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз нямам нищо против апаратите от 3000GT, тези от линка просто ми се струват скъпи, а и тази обява виси от не знам колко време вече в olx-а.

От 3000GT има две разновидности, като разликата е в дължината на "ушите" за закрепване към шенкела - съответно за 297mm или 315mm, като и двата варианта са с 160mm междуболтово. Нисан, Тойота, Субару мисля ползват подобни апарати при техните спирачни решения т.е. накладките са взаимнозаменяеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз нямам нищо против апаратите от 3000GT, тези от линка просто ми се струват скъпи, а и тази обява виси от не знам колко време вече в olx-а.

От 3000GT има две разновидности, като разликата е в дължината на "ушите" за закрепване към шенкела - съответно за 297mm или 315mm, като и двата варианта са с 160mm междуболтово. Нисан, Тойота, Субару мисля ползват подобни апарати при техните спирачни решения т.е. накладките са взаимнозаменяеми.

Явно тези са за 297мм диск но пък вървят с планки които трябва само да се разпробият. Въпроса е дали след като се монтират ще се налага слагане на фланци на джанти ET40 7J?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Бънди, нали идеята да не се криви диска е той да е по-масивен, с по-големи вентилационни отвори, при запазване на диаметъра, така че да пасва в 15" джанта. И в нашия случай понеже диаметъра ни ограничава, трябва да търсим дебелина за компенсация. Съответно ползваме апарат способен да поеме 32мм диск.

Не виждам логиката да ползваш 24/26мм дискове с подобен апарат.

Модификацията на спирачната система освен че е отговорна работа, в никакъв случай не е елементарна, особено когато се търси нестандартно решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...