Aardwolf Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Здравейте колеги, имам странен проблем, или поне за мен е странен, който стои така. Два пъти вече ми се случва да не мога да запаля, защото уж няма ток. Първи път: чакам си на един светофар, светва зелено, аз да тръгна и колата гасне. Тръгвам да запаля ама няма никой... електромотора не върти. Свиркат и псуват озад, викам си чакай да пусна аварийките... да ама няма и аварийки. Като ги натисна само едно жужене. Изтеглихме колата до една близка бензиностанция и почнах да мисля какво да я правя, тъй като беше с отворен прозорец, а нямаше ток да го затворя и не можех да оставя колата там. Но иначе плафоните(централния и на вратите долу) светят ама по-слабо от обичайното (вътрешния от време на време изчезваше и той. Та реших да откача акумулатора да рестартира компютъра и откачих минусовата клема за 2-3 минути. След което, когато я закачих алармата свирна, изключих я и гледам вътре светнаха лампите, влизам слагам на контакт всичко свети по таблото, цъкама аварийките - работят, въртя да запаля и в момента, в който врътнах да запаля пак всичко угасна. Излязох и носех в ръката си е дни клещи и пак се зачудих от какво може да е и чукнах с клещите минусовата клема (не силно) и алармата пак свирна... пак всичко работи, пробвам и този път запали. Изгасих я, пак пробвам и пак запали... Всичко беше наред след това докато вчера не се случи отново, само че този път на един паркинг. Качвам се въртя на контакт, всичко е ок, завъртам и пак всичко изчезна. Пробвах номера с клемата ама не стана, свалих целия акимулатор, позашкурих клемите малко върнах го, свирна алармата влизам контакт има въртя и пак гасне всичко, свалям го втори път, закачам и този път запали... Стига толкова разкази сега давайте предложения какво може да и питайте ако нещо не съм обяснил както трябва. П.П. Да кажа, че в акумулатора имаше ток, премерихме го с мултицед и беше 12.16 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Не знам, дали има вероятност нещо да ти дава на късо. И докато ровичкаш по кабелите да се размърдват и затова да ти се появява тока. Но при голяма консумация(стартер) да окъсява пак. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 9 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 9 Май 2014 Не знам, дали има вероятност нещо да ти дава на късо. И докато ровичкаш по кабелите да се размърдват и затова да ти се появява тока. Но при голяма консумация(стартер) да окъсява пак.Всичко е възможно, само че странното ми е защо си пали и всичко си е наред и както си седи на паркинга и решаваш да запалиш и.... НЕ! П.П. Да добавя и друго. След първия случай и разкачането на акумулатора двигателя започна да работи по-различно от преди това. Под по-различно разбирайте, че когато е на свободна и си работи колата оборотите понякога падат може би до 300 почва да тресе разбира се, защото са ниски и си ги вдига обратно пак на 600-650, но преди това не са падали така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
steam Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 ...и пак се зачудих от какво може да е и чукнах с клещите минусовата клема (не силно) и алармата пак свирна... пак всичко работи, пробвам и този път запали. Изгасих я, пак пробвам и пак запали... П.П. Да кажа, че в акумулатора имаше ток, премерихме го с мултицед и беше 12.16 Ами ти си го намерил проблема колега, явно нещо с масата не е в ред. Прегледай клемата и кабела и вероятно ще откриеш проблема. И освен това като мериш акумулатора на изгасен двигател напрежението трябва да е 14.4 V, виж го и него. Прекъсването и нестабилните обороти също са от тока, като оправиш захранването ще се оправи и работата на двигателя. Поздрави :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Ами ти си го намерил проблема колега, явно нещо с масата не е в ред. Прегледай клемата и кабела и вероятно ще откриеш проблема. И освен това като мериш акумулатора на изгасен двигател напрежението трябва да е 14.4 V, виж го и него. Прекъсването и нестабилните обороти също са от тока, като оправиш захранването ще се оправи и работата на двигателя. Поздрави :mitsu-smiley: На работещ двигател трябва да е 13.8-14.3 волта.На угасен 12.8 V Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Това ми е супер познато и ми се е случвало точно веднъж. Стегни клемите на акомулатора много добре! Има голяма вероятност да не правят добър контакт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Лоша маса имаш колега,разбирай - не ти е наред. Трябва да премериш съпротивлението на кабела от клемата до следващата връзка и до стартера. Но преди това пробвай с друг акумулатор,дали го прави същия проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Виж на клемите (абе не знам дали на твоята е така), ама обикновено има едни силови проводници, през които тече големият ток за стартера, а също пак към клемите и едни по-тънки жици. Ако има такива, огледай ги и тях - дали са притегнати към клемата, ако трябва почисти ги и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 9 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 9 Май 2014 Благодаря ви колеги, сега през почивните дни ще огледам в областа около акумулатора ще почистя старателно клемите, има и 1-2 кабела увити в изулирбан, ще го развия и ще видя там какво става... и ще докладвам. :D :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 Май 2014 Сподели Публикувано 9 Май 2014 Всичко е възможно, само че странното ми е защо си пали и всичко си е наред и както си седи на паркинга и решаваш да запалиш и.... НЕ! П.П. Да добавя и друго. След първия случай и разкачането на акумулатора двигателя започна да работи по-различно от преди това. Под по-различно разбирайте, че когато е на свободна и си работи колата оборотите понякога падат може би до 300 почва да тресе разбира се, защото са ниски и си ги вдига обратно пак на 600-650, но преди това не са падали така........имате пробем с клемите на акумулатора и затова така става....а като стане това, после се разтройва стъпковото моторче и има нестабилен празен ход мотора....за да се оправи това, трябва адаптация да се направи с тестера или пък мотора да работи 10-15 мин, на празен ход,загрял и без никакви консуматори..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 Май 2014 Сподели Публикувано 10 Май 2014 За нов килиматор си според мен. На твоя нещо му се е прецакала клемата, но вътре в него. Не тази, на която стягаш с ключе 10, а вътре в самата кутия на батерията е прецакано. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 10 Май 2014 Сподели Публикувано 10 Май 2014 Да, теоретично може и някъде в акумулатора да прекъсва нещо, но ми изглежда малко вероятно.А и ако няма (+) захранване по онези тънките кабели ще се държи точно така, както е описано - включително няма да има и как да изпрати команда на стартера. В крайна сметка трябва да се проверят няколко различни неща. Да не се хвърля веднага да купува нов акумулатор.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 10 Май 2014 Сподели Публикувано 10 Май 2014 При мен беше същото. Видимо никъде проблем. Почнах от най - лесното. Закачих акумулатора да се зареди, но греда. Разбира се, всички кабели и връзки бяха проверени, изчистени, напръскани с контактен спрей. Решението беше две нови клеми от 2лв, малко мед (да няма окис) и :plane: Така, че колега отхвърлете по-дребните и лесни за проверка варианти и след това вижте колегите както те съветват по - горе. Поздрави :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 10 Май 2014 Сподели Публикувано 10 Май 2014 Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално. (китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.) А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:- може да ги почисти отвън,- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави. Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо. За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално. (китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.) А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:- може да ги почисти отвън,- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави. Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо. За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено.........цт, понякога само с почистване не става,трябват нови клеми,но не от 2 лв китайски ,а .....руски, там ,къде ги продават в магазините за Лада ,Москвич и Волга....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mav4o Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално. (китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.) А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:- може да ги почисти отвън,- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави. Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо. За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено. Аз не съм му казал - "отивай да сменяш клемите". Просто споделих за същия проблем и как реших нещата. При мен клемите бяха хлабави и не можеше да се стягат повече. Вече колегата дали ще чисти неговите или ще си вземе други, си преценява сам. А може и да ги пропусне и да почне от стартер, акумулатор, генератор.... Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mirama Публикувано 12 Май 2014 Сподели Публикувано 12 Май 2014 Същият проблем на няколко пъти. Оказа се разхлабена клема. Затегнаха я и всичко е ок от тогава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galantoid Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 Колеги, и аз утре ще сменям клеми и ще търся проблеми със замасяването и т.н., че пада акумулатора за две седмици от едно известно време, а след дъжда вчера направо го свали на 9 волта за един ден, и е крайно време да се разчовъркат нещата Та, въпроса ми е колко "маси" трябва да проверят майсторите и на какво друго може да се дължи? Мерих за прекомерна консумация, няма - като пусна алармата с натиснато копче за предния капак, се уталожва на 30-ина милиампера, което е нормално. Музиката е Алпин с Bluetooth и тегли 300 милиампера когато е сложен панела, което е много, но тоз модел са така , а в последните две седмици съм го махнал панела изцяло да видя дали пак ще падне, този път и с друг акумулатор, и него събори за същото време горе-долу. Алтернатора е пушка, поне на волтаж - и всичко да пусна, барабар с климатик, фарове, подгряване джам и седалки, не пада под 13V и нещо, даже и на празен ход, да не говорим за 2000 оборота, където си зарежда с 14 и нещо при всичкото комсуматор накачено. Значи, където минусовата клема е замасена за шасито с един болт и планка няма изолация, но не е зелено, окислено, или закъсано (много Доколкото разбирам тоя кабел после продължава към маса двигател, стартер и т.н., за какво трябва да се гледа - нарушена изолация, закъсани или зеленясали жици и клеми? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 Колеги, и аз утре ще сменям клеми и ще търся проблеми със замасяването и т.н., че пада акумулатора за две седмици от едно известно време, а след дъжда вчера направо го свали на 9 волта за един ден, и е крайно време да се разчовъркат нещата Та, въпроса ми е колко "маси" трябва да проверят майсторите и на какво друго може да се дължи? ...Колега за твоя проблем май решението ще е нов акумулатор ;)Щом си решил прегледай си нещата де... ама това е моята скромна диагноза Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galantoid Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 Нов сложиха вече, предния туй сваляне, зареждане, и мощно разреждане му утепа едната клетка, и го смениха с чистак нов в рамките на гаранцията преди месец, като мериха зареждане както си му е реда, и стигнаха то моя извод че зарежда добре Айде, стария и новия са Енекси, кофти марка, ама последните две седмици псложих един резервен Бош Силвър на баща ми на година и нещо, и него го събори за две седмици. Клемите верно са си хлабваи, минуса го вадя на ръка като размърдам малко клемата наляво-надясно, ама чак да не зарежда или да утича от това... няма окисление по клемите, стандартните ламаринени на Галант са си, малко афиф, ама всички Галанти са с такива... Колега за твоя проблем май решението ще е нов акумулатор ;)Щом си решил прегледай си нещата де... ама това е моята скромна диагноза Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 (редакция) Мерихте ли дали има утечка? Сваляте едната клема тока да мине през мултицета (мултицета на мерене на ампери - 10А+) и трябва да е под 0.06А (мериш на затворени врати, изгасени лампи и фарове и т.н. ..вичко спряно както си я заключваш)... подозирам че ще е повече предвид че топиш нов акумулато пък колата зарежда нормално. Другия вариянт е дефектен акумулатор Редактирано 13 Май 2014 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galantoid Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 Мерих, да, при затворено всичко и натиснато копче на алармата за капака е 0.03 А с включена аларма, екстра си е. Като взема да отварям врати и багажници скача на 200-400 милиампера, ама нормално - включват се плафони разни и осветления. Освен да има някакъв непостоянен консуматор, дето от време на време избухва, ама не ми се вярва - само стереото е направено да свири без контакт, но като му махна панела консумация от него няма. С панел консумацията е 300 милиампера, което е много, но с Алпините доста народ мери същата консумация. Остават маси разни, окъсявания и т.н., и то май повече когато вали и е мокро някъде, съдейки по вчерашния дъжд, и днешния съборен акумулатор - снощи го сложих след една нощ зареждане, два пъти да е стартирал двигателя, и тая сутрин не можа и стартера да превърти, с другия акумулатор ще е същото, иска ровичкане по кабеляците май, не ми се вярва само с по-стегнати клеми да се оправи (т.е. те са си стегнати на макс, просто не е достатъчно, за да не халтаят като ги размърдаш по-здраво, особено на минуса) Мерихте ли дали има утечка? Сваляте едната клема тока да мине през мултицета (мултицета на мерене на ампери - 10А+) и трябва да е под 0.06А ... подозирам че ще е повече предвид че топиш нов акумулато пък колата зарежда нормално. Другия вариянт е дефектен акумулатор Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2014 Сподели Публикувано 13 Май 2014 Няма да се оправи само с клеми, но според мен хлабавата връзка на въпросната клема е предизвикала прегряване някъде по окабеляването (стопено) и от време на време ти се "краде" тока. За да го хванеш кога го прави, трябва да мериш по няколко пъти на ден. Ако си седан, откачи лампата в багажника за всеки случай, зареди батерията на татко ти и кажи има ли промяна.Също така токови проблеми са имали няколко галанта, на които радиата са свързани да работят на Off и без ключ (вместо на аксесоари - АСС). Mitsubishi няколко пъти го е казвал. Не знам как, къде и защо се получават проблемите в този случай. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.