Премини към съдържание

Губя "ток"


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

имам странен проблем, или поне за мен е странен, който стои така. Два пъти вече ми се случва да не мога да запаля, защото уж няма ток. Първи път: чакам си на един светофар, светва зелено, аз да тръгна и колата гасне. Тръгвам да запаля ама няма никой... електромотора не върти. Свиркат и псуват озад, викам си чакай да пусна аварийките... да ама няма и аварийки. Като ги натисна само едно жужене. Изтеглихме колата до една близка бензиностанция и почнах да мисля какво да я правя, тъй като беше с отворен прозорец, а нямаше ток да го затворя и не можех да оставя колата там. Но иначе плафоните(централния и на вратите долу) светят ама по-слабо от обичайното (вътрешния от време на време изчезваше и той. Та реших да откача акумулатора да рестартира компютъра и откачих минусовата клема за 2-3 минути. След което, когато я закачих алармата свирна, изключих я и гледам вътре светнаха лампите, влизам слагам на контакт всичко свети по таблото, цъкама аварийките - работят, въртя да запаля и в момента, в който врътнах да запаля пак всичко угасна. Излязох и носех в ръката си е дни клещи и пак се зачудих от какво може да е и чукнах с клещите минусовата клема (не силно) и алармата пак свирна... пак всичко работи, пробвам и този път запали. Изгасих я, пак пробвам и пак запали... Всичко беше наред след това докато вчера не се случи отново, само че този път на един паркинг. Качвам се въртя на контакт, всичко е ок, завъртам и пак всичко изчезна. Пробвах номера с клемата ама не стана, свалих целия акимулатор, позашкурих клемите малко върнах го, свирна алармата влизам контакт има въртя и пак гасне всичко, свалям го втори път, закачам и този път запали...

 

Стига толкова разкази сега давайте предложения какво може да и питайте ако нещо не съм обяснил както трябва.

 

П.П. Да кажа, че в акумулатора имаше ток, премерихме го с мултицед и беше 12.16

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, дали има вероятност нещо да ти дава на късо. И докато ровичкаш по кабелите да се размърдват и затова да ти се появява тока. Но при голяма консумация(стартер) да окъсява пак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, дали има вероятност нещо да ти дава на късо. И докато ровичкаш по кабелите да се размърдват и затова да ти се появява тока. Но при голяма консумация(стартер) да окъсява пак.

Всичко е възможно, само че странното ми е защо си пали и всичко си е наред и както си седи на паркинга и решаваш да запалиш и.... НЕ!

 

П.П. Да добавя и друго. След първия случай и разкачането на акумулатора двигателя започна да работи по-различно от преди това. Под по-различно разбирайте, че когато е на свободна и си работи колата оборотите понякога падат може би до 300 почва да тресе разбира се, защото са ниски и си ги вдига обратно пак на 600-650, но преди това не са падали така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...и пак се зачудих от какво може да е и чукнах с клещите минусовата клема (не силно) и алармата пак свирна... пак всичко работи, пробвам и този път запали. Изгасих я, пак пробвам и пак запали...

 

П.П. Да кажа, че в акумулатора имаше ток, премерихме го с мултицед и беше 12.16

 

Ами ти си го намерил проблема колега, явно нещо с масата не е в ред. Прегледай клемата и кабела и вероятно ще откриеш проблема. И освен това като мериш акумулатора на изгасен двигател напрежението трябва да е 14.4 V, виж го и него. Прекъсването и нестабилните обороти също са от тока, като оправиш захранването ще се оправи и работата на двигателя.

 

Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ти си го намерил проблема колега, явно нещо с масата не е в ред. Прегледай клемата и кабела и вероятно ще откриеш проблема. И освен това като мериш акумулатора на изгасен двигател напрежението трябва да е 14.4 V, виж го и него. Прекъсването и нестабилните обороти също са от тока, като оправиш захранването ще се оправи и работата на двигателя.

 

Поздрави :mitsu-smiley:

 

На работещ двигател трябва да е 13.8-14.3 волта.

На угасен 12.8 V

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е супер познато и ми се е случвало точно веднъж. Стегни клемите на акомулатора много добре! Има голяма вероятност да не правят добър контакт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лоша маса имаш колега,разбирай - не ти е наред. Трябва да премериш съпротивлението на кабела от клемата до следващата връзка и до стартера. Но преди това пробвай с друг акумулатор,дали го прави същия проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж на клемите (абе не знам дали на твоята е така), ама обикновено има едни силови проводници, през които тече големият ток за стартера, а също пак към клемите и едни по-тънки жици. Ако има такива, огледай ги и тях - дали са притегнати към клемата, ако трябва почисти ги и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги,

 

сега през почивните дни ще огледам в областа около акумулатора ще почистя старателно клемите, има и 1-2 кабела увити в изулирбан, ще го развия и ще видя там какво става... и ще докладвам. :D :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно, само че странното ми е защо си пали и всичко си е наред и както си седи на паркинга и решаваш да запалиш и.... НЕ!

 

П.П. Да добавя и друго. След първия случай и разкачането на акумулатора двигателя започна да работи по-различно от преди това. Под по-различно разбирайте, че когато е на свободна и си работи колата оборотите понякога падат може би до 300 почва да тресе разбира се, защото са ниски и си ги вдига обратно пак на 600-650, но преди това не са падали така...

.....имате пробем с клемите на акумулатора и затова така става....а като стане това, после се разтройва стъпковото моторче и има нестабилен празен ход мотора....за да се оправи това, трябва адаптация да се направи с тестера или пък мотора да работи 10-15 мин, на празен ход,загрял и без никакви консуматори.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За нов килиматор си според мен. На твоя нещо му се е прецакала клемата, но вътре в него. Не тази, на която стягаш с ключе 10, а вътре в самата кутия на батерията е прецакано.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, теоретично може и някъде в акумулатора да прекъсва нещо, но ми изглежда малко вероятно.

А и ако няма (+) захранване по онези тънките кабели ще се държи точно така, както е описано - включително няма да има и как да изпрати команда на стартера. В крайна сметка трябва да се проверят няколко различни неща. Да не се хвърля веднага да купува нов акумулатор..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше същото. Видимо никъде проблем. Почнах от най - лесното. Закачих акумулатора да се зареди, но греда. Разбира се, всички кабели и връзки бяха проверени, изчистени, напръскани с контактен спрей. Решението беше две нови клеми от 2лв, малко мед (да няма окис) и :plane: Така, че колега отхвърлете по-дребните и лесни за проверка варианти и след това вижте колегите както те съветват по - горе. Поздрави :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално.

 

(китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.)

 

А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:

- може да ги почисти отвън,

- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..

- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.

- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави.

 

Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо.

 

За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално.

 

(китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.)

 

А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:

- може да ги почисти отвън,

- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..

- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.

- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави.

 

Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо.

 

За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено.

........цт, понякога само с почистване не става,трябват нови клеми,но не от 2 лв китайски ,а .....руски, там ,къде ги продават в магазините за Лада ,Москвич и Волга.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как да му кажем да смени клемите, като клемата е парче желязо (месинг, олово) - може да е спукана, може да е окислена - това се установява визуално.

 

(китайските клеми от 2 лв. може да са боядисани отвън в черно/червено - но боята обикновено е в повече и покрива голяма част от вътрешната контактна повърхност.) След изчегъртване на излипната боя си вършат идеална работа.)

 

А замисляли ли сте се - като кажем на някой да почисти клемите, има варианти:

- може да ги почисти отвън,

- може да ги почисти и отвътре,, но например с парцал и бензин, с меглио, с ВД40 и др..

- може да ги изчегърта с нож до блясък, което е правилно, но да не изчегърта и съответното място на електродите на акумулатора.

- също кабелните обувки трябва да са здраво стегнати към клемите, както и самите клеми към акумулатора - не трябва да са хлабави.

 

Изобщо да се има предвид, че метал покрит с някакви окиси най-вероятно не прави добър контакт. И е важно да се свали окисния слой в мястото, където се допират двата метала -- с шкурка, с нож, с каквото е подходящо.

 

За един човек тези неща може да са очевидни и даже да не му дойде на акъла да ги обяснява. Друг може да се опита да свърши работа по обяснения и да пропусне нещо елементарно, но съществено.

 

Аз не съм му казал - "отивай да сменяш клемите". Просто споделих за същия проблем и как реших нещата. При мен клемите бяха хлабави и не можеше да се стягат повече. Вече колегата дали ще чисти неговите или ще си вземе други, си преценява сам. А може и да ги пропусне и да почне от стартер, акумулатор, генератор.... Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същият проблем на няколко пъти.

Оказа се разхлабена клема. Затегнаха я и всичко е ок от тогава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и аз утре ще сменям клеми и ще търся проблеми със замасяването и т.н., че пада акумулатора за две седмици от едно известно време, а след дъжда вчера направо го свали на 9 волта за един ден, и е крайно време да се разчовъркат нещата :-) Та, въпроса ми е колко "маси" трябва да проверят майсторите и на какво друго може да се дължи?

 

Мерих за прекомерна консумация, няма - като пусна алармата с натиснато копче за предния капак, се уталожва на 30-ина милиампера, което е нормално. Музиката е Алпин с Bluetooth и тегли 300 милиампера когато е сложен панела, което е много, но тоз модел са така :-), а в последните две седмици съм го махнал панела изцяло да видя дали пак ще падне, този път и с друг акумулатор, и него събори за същото време горе-долу. Алтернатора е пушка, поне на волтаж - и всичко да пусна, барабар с климатик, фарове, подгряване джам и седалки, не пада под 13V и нещо, даже и на празен ход, да не говорим за 2000 оборота, където си зарежда с 14 и нещо при всичкото комсуматор накачено.

 

Значи, където минусовата клема е замасена за шасито с един болт и планка няма изолация, но не е зелено, окислено, или закъсано (много :-) Доколкото разбирам тоя кабел после продължава към маса двигател, стартер и т.н., за какво трябва да се гледа - нарушена изолация, закъсани или зеленясали жици и клеми?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и аз утре ще сменям клеми и ще търся проблеми със замасяването и т.н., че пада акумулатора за две седмици от едно известно време, а след дъжда вчера направо го свали на 9 волта за един ден, и е крайно време да се разчовъркат нещата :-) Та, въпроса ми е колко "маси" трябва да проверят майсторите и на какво друго може да се дължи? ...

Колега за твоя проблем май решението ще е нов акумулатор ;)

Щом си решил прегледай си нещата де... ама това е моята скромна диагноза :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нов сложиха вече, предния туй сваляне, зареждане, и мощно разреждане му утепа едната клетка, и го смениха с чистак нов в рамките на гаранцията преди месец, като мериха зареждане както си му е реда, и стигнаха то моя извод че зарежда добре :-) Айде, стария и новия са Енекси, кофти марка, ама последните две седмици псложих един резервен Бош Силвър на баща ми на година и нещо, и него го събори за две седмици. Клемите верно са си хлабваи, минуса го вадя на ръка като размърдам малко клемата наляво-надясно, ама чак да не зарежда или да утича от това... няма окисление по клемите, стандартните ламаринени на Галант са си, малко афиф, ама всички Галанти са с такива...

 

Колега за твоя проблем май решението ще е нов акумулатор ;)

Щом си решил прегледай си нещата де... ама това е моята скромна диагноза :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерихте ли дали има утечка? Сваляте едната клема тока да мине през мултицета (мултицета на мерене на ампери - 10А+) и трябва да е под 0.06А (мериш на затворени врати, изгасени лампи и фарове и т.н. ..вичко спряно както си я заключваш)... подозирам че ще е повече предвид че топиш нов акумулато пък колата зарежда нормално. Другия вариянт е дефектен акумулатор :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерих, да, при затворено всичко и натиснато копче на алармата за капака е 0.03 А с включена аларма, екстра си е. Като взема да отварям врати и багажници скача на 200-400 милиампера, ама нормално - включват се плафони разни и осветления. Освен да има някакъв непостоянен консуматор, дето от време на време избухва, ама не ми се вярва - само стереото е направено да свири без контакт, но като му махна панела консумация от него няма. С панел консумацията е 300 милиампера, което е много, но с Алпините доста народ мери същата консумация. Остават маси разни, окъсявания и т.н., и то май повече когато вали и е мокро някъде, съдейки по вчерашния дъжд, и днешния съборен акумулатор - снощи го сложих след една нощ зареждане, два пъти да е стартирал двигателя, и тая сутрин не можа и стартера да превърти, с другия акумулатор ще е същото, иска ровичкане по кабеляците май, не ми се вярва само с по-стегнати клеми да се оправи (т.е. те са си стегнати на макс, просто не е достатъчно, за да не халтаят като ги размърдаш по-здраво, особено на минуса)

 

Мерихте ли дали има утечка? Сваляте едната клема тока да мине през мултицета (мултицета на мерене на ампери - 10А+) и трябва да е под 0.06А ... подозирам че ще е повече предвид че топиш нов акумулато пък колата зарежда нормално. Другия вариянт е дефектен акумулатор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се оправи само с клеми, но според мен хлабавата връзка на въпросната клема е предизвикала прегряване някъде по окабеляването (стопено) и от време на време ти се "краде" тока. За да го хванеш кога го прави, трябва да мериш по няколко пъти на ден.

Ако си седан, откачи лампата в багажника за всеки случай, зареди батерията на татко ти и кажи има ли промяна.

Също така токови проблеми са имали няколко галанта, на които радиата са свързани да работят на Off и без ключ (вместо на аксесоари - АСС). Mitsubishi няколко пъти го е казвал. Не знам как, къде и защо се получават проблемите в този случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...