SLX Публикувано 17 април 2014 Сподели Публикувано 17 април 2014 Според мен си е до размери.Миналата година 195/65R15 имаше произведен в Германия, същата ситуация беше и при GoodYear.Дали наистина са произведени там, не мога да кажа.Според мен къде са произведени няма значение, макар че не ми е приятно като видя върху Кумхо - произведено в Китай.Не допускам, че може да е маркирана една гума като произведена в Германия, а тя да е румънска :icon_thumbup: Иначе също споделям виждането, че няма разлика измежду фабриките на големите брандове на Запад или по периферията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 17 април 2014 Сподели Публикувано 17 април 2014 Няма да забравя навремето един немски инженер-специалист беше дошъл в България да ни обучава, бая възрастен беше, рече да му донесем едно реле сименс, като го взе, огледа го, на него пишеше Echo en Mexico(Made in Mexico), хвърли го настрани и извади същото само че с надпис Made in Germany, ухили се и каза, това е РЕЛЕТО!!! п.п. ама той ще да се е правил на интересен за пред нас - диваците Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 17 април 2014 Сподели Публикувано 17 април 2014 Няма да забравя навремето един немски инженер-специалист беше дошъл в България да ни обучава, бая възрастен беше, рече да му донесем едно реле сименс, като го взе, огледа го, на него пишеше Echo en Mexico(Made in Mexico), хвърли го настрани и извади същото само че с надпис Made in Germany, ухили се и каза, това е РЕЛЕТО!!! п.п. ама той ще да се е правил на интересен за пред нас - диваците И аз последния път като ходих за гуми, питах дали имат български, ма нямаха... :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 17 април 2014 Сподели Публикувано 17 април 2014 И аз последния път като ходих за гуми, питах дали имат български, ма нямаха... :good:Туй е съвсем друга тема Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 17 април 2014 Автор Сподели Публикувано 17 април 2014 (редакция) Точно това ми беше мисълта, при положение че даваш една торба пари предпочитам на гумите да пише Made in Germany. Аз ако исках пак корейска/китайска гума щях да си взема отново Kumho, да не говорим, че Dunlop имат даже завод в Зимбабве (Африка). Е как ли пък ще купя гума на която е изписано Made in Zimbabwe :icon_doh: Редактирано 17 април 2014 от GalantDream Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 17 април 2014 Сподели Публикувано 17 април 2014 (редакция) Точно това ми беше мисълта, при положение че даваш една торба пари предпочитам на гумите да пише Made in Germany. Аз ако исках пак корейска/китайска гума щях да си взема отново Kumho, да не говорим, че Dunlop имат даже завод в Зимбабве (Африка). Е как ли пък ще купя гума на която е изписано Made in Zimbabwe :icon_doh: На галанта съм с Fulda Carat Exelero (Made in China, Engineered in EU) DOT 07 отпред и Dunlop Sport MAXX TT (Made in Germany) DOT 11 отзад. И двата чифта с index ZR. Въпреки, че гумите са стари, особено Фулдите, мога да изкажа само добрите си впечатления от тях. И на сухо и на мокро. Дори през последните няколко дена. А през есента се прибирах към Смолян при -3/4 градуса с тях и се държаха великолепно (пътя беше сух). А аз си карам бързичко по завоите... Редактирано 17 април 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 И така колеги, днес взех 4бр. чисто нови гуми DUNLOP Sport Maxx RT (215/45/17, DOT 0314, Made in Germany). Следва да ги инсталирам на Галанта и ще споделя първи отзиви. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 24 април 2014 Автор Сподели Публикувано 24 април 2014 (редакция) Да раздвижа малко темата с първи впечатления. Както се очакваше комфорта, тишината в купето и возията с новите гуми се подобри драстично, да не кажа направо все едно съм подменил цялата ходова част :mitsu-smiley: Предполагам това е така, защото каучука и борда на гумите е значително по-мек. За сметка на това вече реакцията на колата при завиване с волана не е толкова директна, даже много значително намаля и воденето на колата по релефа на пътя. Гумите обират много добре дребните неравности, а спирането на сухо и най-вече на мокро няма какво да го коментираме: с една дума жестоко :icon_rock: Вече разбирам, защо Мерцедес са избрали да поставят гуми DUNLOP от завода. Сега остава да видя, колко ще съм доволен след няколко хиляди километра през лятото, но на първо време мога да кажа изумителна гума! :first: Това, което ми остана е да мина през един реглаж, че леко почна да ми дърпа в дясно след смяната. Четох от предишна тема, че препоръчвате сервиз в Дружба 1 и мисля да ги посетя. Ако има и други предложения съм готов да ги чуя. Относно ротацията с цел запазване живота и равномерно износване на гумите прочетох, че ако няма други предписания на 10 000км. е добре да се разменя позицията им. Това е добре, защото горе долу толкова минавам лятото ако нямам разни дълги пътувания. Според мен това ми се струва съвсем резонна практика. Редактирано 24 април 2014 от GalantDream Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 25 април 2014 Сподели Публикувано 25 април 2014 (редакция) Да раздвижа малко темата с първи впечатления. Както се очакваше комфорта, тишината в купето и возията с новите гуми се подобри драстично, да не кажа направо все едно съм подменил цялата ходова част :mitsu-smiley: Предполагам това е така, защото каучука и борда на гумите е значително по-мек. За сметка на това вече реакцията на колата при завиване с волана не е толкова директна, даже много значително намаля и воденето на колата по релефа на пътя. Гумите обират много добре дребните неравности, а спирането на сухо и най-вече на мокро няма какво да го коментираме: с една дума жестоко :icon_rock: Вече разбирам, защо Мерцедес са избрали да поставят гуми DUNLOP от завода. Сега остава да видя, колко ще съм доволен след няколко хиляди километра през лятото, но на първо време мога да кажа изумителна гума! :first: Това, което ми остана е да мина през един реглаж, че леко почна да ми дърпа в дясно след смяната. Четох от предишна тема, че препоръчвате сервиз в Дружба 1 и мисля да ги посетя. Ако има и други предложения съм готов да ги чуя. Относно ротацията с цел запазване живота и равномерно износване на гумите прочетох, че ако няма други предписания на 10 000км. е добре да се разменя позицията им. Това е добре, защото горе долу толкова минавам лятото ако нямам разни дълги пътувания. Според мен това ми се струва съвсем резонна практика. Аз мога да препоръчам и Диана на околовръстното за реглаж. Преди реглажа правят проверка на окачването за 15лв, ако всичко ти е в норми това е. Ако имаш нещо за правене ходиш правиш(мисля, че в рамките на 2-3 седмици) и след това доплащаш още 20лв за самия реглаж. В началотона месеца взех 4 Fulda EcoControl HP 195/65/R15. Като цяло съм доста доволен гумата е доста тиха, спира хубаво и на мокро и на сухо. Не ми харесва е че махнах от 205/60/R15, и сега колата ми се се струва, че се накланя повече в завой, заради по-високата гума. Редактирано 25 април 2014 от meltin Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aardwolf Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 (редакция) И така колеги, днес взех 4бр. чисто нови гуми DUNLOP Sport Maxx RT (215/45/17, DOT 0314, Made in Germany). Следва да ги инсталирам на Галанта и ще споделя първи отзиви. Много добри гуми, но да знаеш, че доста бързо се износват! Аз също мислех да взимам от тях, но това лято ще карам със старите. Иначе щях да се спра може би на Uniroyal Rainsport 3. По шумни са, но иначе имам доста добри отзиви за тях. Редактирано 28 април 2014 от Aardwolf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 28 април 2014 Автор Сподели Публикувано 28 април 2014 Ще следя изкъсо износването им и ще дам отзиви след първото им лято. Нямам идея какво означава според теб бързо износване, но за мен ще е достатъчно да изкарат около 35 000км., което за моя пробег с летни гуми си е към четири сезона. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
meltin Публикувано 28 април 2014 Сподели Публикувано 28 април 2014 Незнам защо обаче, DUNLOP, навсякъде само го хвалят, по списания тестове и т.н. Обаче като хванах повечето мнения на реални ползватели от tyrereview.co.uk, са като за гума среден клас. В момента най-обичаната гума е vredstеin sportrac 5, пак според същия сайт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 (редакция) Кажете за Galant-а, 225/45/R17 трябва ли да са XL или не? В момента съм и отпред и отзад с 215/45/R17 91Y. В момента се колебая между Goodyear Eagle F1 Assym 2 225/45 R17 91Y (не са XL, едната гума тежи 9 кг) и Vredestein Ultrac Vorti 225/45 ZR17 94XL (11.2 кг). Разликата в тежестта си е над 2 кг... По принцип се бях навил на Fulda SportControl, но са изчерпани (в магазина, в който търся де). Edit: Всъщоност, моите в момента са с Load index: 91 --> 615 kg (1,356 lb), но си пише Extra Load на тях. Със същия Load index са и Goodyear-ките (не обърнах внимание дали има надпис Extra Load, продавача каза, че не са XL), a Vredestein-ките са 94 XL --“> 670 kg (1,480 lb) :icon_hmm: Ta, ako 91 Load е добре, и гумата не трябва да е XL, взимам Goodyear-а... Редактирано 11 Май 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Незнам защо обаче, DUNLOP, навсякъде само го хвалят, по списания тестове и т.н. Обаче като хванах повечето мнения на реални ползватели от tyrereview.co.uk, са като за гума среден клас... Аз от Dunlop съм доволен. Не мога да изкажа отрицателно мнение. Но са си скъпи. ...В момента най-обичаната гума е vredstеin sportrac 5, пак според същия сайт. Тук не мога да се съглася. За всеки модел има разл. брой гласове, някои без писмена аргументация, а при тези с - понякога много хвалят, а пък дават 80-90 процента, или пък критикуват, а пък слагат 70-80 и т.н. Конкретно за Sportrac 5 има само 21 мнения... А има други с по над 200 ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 XL е за гума с повишена товароносимост. Ние не караме пикапи, сеш`се Едни гуменетки с индекс до 210 си е перфе за нашите бидони. Буква "Н". "V" е до 240 и пак е окей. Най-най-... най-много ZR да сложиш. След 200 не им стига въздуха, а след 140 тласък няма...А тия с Y са за най-сериозните бегачки, дет дигат над 300. Излишно скъпа, шумна и некомфортна гума, която трудно загрява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 (редакция) XL е за гума с повишена товароносимост. Ние не караме пикапи, сеш`се Едни гуменетки с индекс до 210 си е перфе за нашите бидони. Буква "Н". "V" е до 240 и пак е окей. Най-най-... най-много ZR да сложиш. След 200 не им стига въздуха, а след 140 тласък няма...А тия с Y са за най-сериозните бегачки, дет дигат над 300. Излишно скъпа, шумна и некомфортна гума, която трудно загрява. Знам, че е за повишена товароносимост, Анди. Въпросът ми е по-скоро към изискванията за Galant с тежест около 1350 кг (нали по толкова тежат: Kerb weight: 1310, Max. gross vehicle weight: 1,800, Max. axle weight rating-front: 955, Max. axle weight rating-rear: 850) и при размер 225/45/R17, дали е опасно да се кара с LI 91 без XL. На Galant в workshop manuals му дават 205/60R15 91V. Както казах, моите са с LI 91 и надпис Extra Load. Въпреки това, имат по една "пъпка" и са за смяна, не заради износване! Иначе и аз искам с по-нисък ск. индекс, ама няма. По принцип Goodyear EfficientGrip Performance FP ги има и с по-малък ск. индекс, обаче в Diana ги нямат, а Eagle F1 Assym 2 го предлагат само със ск. индекс Y. Освен да търся другаде с по-малък ск. индекс... Редактирано 11 Май 2014 от manol Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Кажете за Galant-а, 225/45/R17 трябва ли да са XL или не? В момента съм и отпред и отзад с 215/45/R17 91Y. В момента се колебая между Goodyear Eagle F1 Assym 2 225/45 R17 91Y (не са XL, едната гума тежи 9 кг) и Vredestein Ultrac Vorti 225/45 ZR17 94XL (11.2 кг). Разликата в тежестта си е над 2 кг... По принцип се бях навил на Fulda SportControl, но са изчерпани (в магазина, в който търся де). Edit: Всъщоност, моите в момента са с Load index: 91 --> 615 kg (1,356 lb), но си пише Extra Load на тях. Със същия Load index са и Goodyear-ките (не обърнах внимание дали има надпис Extra Load, продавача каза, че не са XL), a Vredestein-ките са 94 XL --“> 670 kg (1,480 lb) :icon_hmm: Ta, ako 91 Load е добре, и гумата не трябва да е XL, взимам Goodyear-а...Не. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 ............а кои гуми могат да искарат 50-60 хил.км пробег.....че с моето каране ....... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Маноле, товарен 91 е точно за галантите. Гледа се товара на осите поотделно. Тези 1300 кг се разпределят между предния и задния мост. Нали Рангел си взе едни и е доволен, при все че дава много газ. Взимай и ти, ползвай отстъпки като може и това е. Не знам цените на харесаните от теб гуми, но аз за моя бидон не бих дал повече от 500 лева за 4 гуми.9 килограма на гума? При мен гумата барабар с каплата тегне по-малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 11 Май 2014 Автор Сподели Публикувано 11 Май 2014 (редакция) 9кг. си е нормално тегло на гумата даже може да се каже, че спада в леката категория. В посоченият за Галант размер 215/45/17 много от производителите предлагат гуми дори по-тежки от 10кг. Що се касае за износването смятам, че Пламен трябва да се довери на UTG рейтинга за конкретната гума и да вземе нещо с показател над 300 за да си гарантира желания от него пробег. Засега продължавам да съм много доволен от DUNLOP, никакви ядове и въпреки скоростния индекс Y не мога да кажа, че бавно загряват. Може би на състезателна писта може да се хване някаква разлика, но в градска среда аз лично не намирам гумата за бавно загряваща. Даже няколко пъти сутрин рано след има няма 1км пробег към работа ми се е налагало рязко спиране и гумата просто залепва за асфалта все едно пускаш котва. Спестяване на пари от порядъка на 200-300лв. за 4бр. гуми не искам да коментирам изобщо при положение, че аз лично давам всеки месец 200лв. за гориво на шестака. Все пак да не забравяме, че гумата е единственото нещо чрез което колата стъпва на пътя. Ще дам и един прост пример: Разликата между гуми за 800лв. и гуми за 500лв. е 300лв., което разпределено в рамките на 4г. (очакваният живот на чисто нови гумите) означава инвестиция от 6,25лв. в повече на месец, което може да се приравни на 2,5 литра гориво :icon_rock: Всеки може да си направи сам сметките, аз за мен съм си калкулирал инвестицията :icon_rock: Редактирано 11 Май 2014 от GalantDream Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Маноле, товарен 91 е точно за галантите. Гледа се товара на осите поотделно. Тези 1300 кг се разпределят между предния и задния мост. Нали Рангел си взе едни и е доволен, при все че дава много газ. Взимай и ти, ползвай отстъпки като може и това е. Не знам цените на харесаните от теб гуми, но аз за моя бидон не бих дал повече от 500 лева за 4 гуми.9 килограма на гума? При мен гумата барабар с каплата тегне по-малко.Ко каза?Няма шанс за такова общо тегло Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 11 Май 2014 Сподели Публикувано 11 Май 2014 Що се касае за износването смятам, че Пламен трябва да се довери на UTG рейтинга за конкретната гума и да вземе нещо с показател над 300 за да си гарантира желания от него пробег. .........а къде се гледа този рейтинг? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 12 Май 2014 Сподели Публикувано 12 Май 2014 За масата се майтапя. Действително 15-цоловите ги монтирам с лекота, докато 17-ките си натоварват ръчинките. По-рано съм писал че жена много трудно би се справила с повдигане на 17-цола колело при поставяне в шпилките на главината.Спирачният път с дънлопите ми се ограничава от силата на спирачките, нищо че гумите са 2006-та. Над 100 спирачката в пода и абс-ът не хълца изобщо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 Май 2014 Сподели Публикувано 12 Май 2014 .........а къде се гледа този рейтинг?На самата гума, ;) прегледай ето тази статия, има схеми къде какво да гледаш ..Моят сайтhttp://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fkoleso-sovetsk.ru%2F152-tradewear-koefficient-iznosostoykosti-shin.html&ei=ck1wU-24FcaWyAOS6YHoBA&usg=AFQjCNFZK9WsWyn5_-c8VE2S1PGs53xylQ&bvm=bv.66330100,d.bGQ&cad=rja Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manol Публикувано 12 Май 2014 Сподели Публикувано 12 Май 2014 Не. Мерси, Роска! Goodyear-ките ще са. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.