glimm Публикувано 7 март 2014 Сподели Публикувано 7 март 2014 (редакция) Колеги моля за съвет идва времето за летните гуми спрял съм се на Ханкоок К107 ; Кумхо ku31 ;Унироял рейн 2 ; Тойо cf1.Ако някой го интересуват размерите (225/50/17).Моля за мнения ако имате впечатления да улесните избора ми.Засега клоня към Ханкоок-а въпреки че са най скъпи(от гореизброените),но приемам съвети.Благодаря предварително. Редактирано 7 март 2014 от glimm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 8 март 2014 Сподели Публикувано 8 март 2014 (редакция) С гумите голям проблем, особено яко четеш ревюта. Аз също търся гуми за дамската кола и след всяко прочетено ревю си сменям решението , за kumho съм убеден че са супер гуми, карал съм и с hankook и toyo които са добри също, за uniroyal нямам наблюдения, зависи за какава кола и какъв размер са гумите както и предпочитанията на шофьора. Добри гуми също са nexen ако въобще се предлагат в БГ. Всяка марка има и положителни и отрицателни ревюта , но ми прави впечатление, че за kumho лошите отзиви са най-малко или почти липсват. Аз лично се спирам на kumho kh17 или Michelin energy saver + Успех. Редактирано 8 март 2014 от tonino_g3 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
glimm Публикувано 8 март 2014 Автор Сподели Публикувано 8 март 2014 (редакция) Благодаря за инфото и аз много четох по форумите,Нексен има и са доста евтини карал съм с такива на Астра ама сега с Грандис-а не знам.Иначе съм със зимни Ханкук и съм доволен още повече че не съм силов шофьор.От четирите които съм изброил по горе Кумхото ще са ми най-евтини само гледам,че са малко по-нестабилни на дъжд.Унирояла разбрах че нямали защитен борд (не съм ги виждал обаче)само това ме спира.Ханкука са с 200 лв. за 4 бр. по скъпи от Кумхото и ги дават според АДАК май за 2012 или 2013 225/45/171. Pirelli Cinturato P7 2. Dunlop SP Sport MAXX TT3. Continental ContiSportContact 34. Michelin Pilot Sport PS35. Bridgestone Potenza RE050 A6. Goodyear Eagle F1 Asymetric7. Vredestein Ultrac Cento8. Hankook Ventus S1-evo9. Kumho ECSTA LE Sport (KU39)10. Uniroyal RainSport 2Та сега се чудя дали да не спестя 200 лв. и да взема Кумхо,за Ханкук чух че малко по-бързо се износвали иначе като параметри са добри.Няма как да искаш да държи на сухо и на мокро,да има супер сцепление и да не се износва.Не може всички дини под една мишница. Редактирано 8 март 2014 от glimm Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
glimm Публикувано 8 март 2014 Автор Сподели Публикувано 8 март 2014 Колеги някой не е ли ползвал някои от тези гуми да сподели впечатления. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonino_g3 Публикувано 8 март 2014 Сподели Публикувано 8 март 2014 Вземай Kumho няма да сбъркаш, аз реших да поръчам от тях. Карал съм на Лансер и съм бил изключително доволен, по отношение на сцепление на мокро и шум мисля нямат равни, но същото както и при Hankook малко по-бързо се износват, но пък какво от това то и без друго гумата старее и е добре да се подменя през опрделено време, по-важното е да върши работа добре. Класациите на журналисти и авто издания са пълна глупост, аз не ги чета въобще, а само вземам под внимание ревюта от истински потребители които споделят впечатления точно както ние го правим тук. Добрите мнения понякога са малко по надути и неверни, но лошите са 100% доказани! Успех За Kumho от 10 ревюта има само едно негативно, в случая става на въпрос за дефектни гуми или негоден гумаджия който не е успял да балансира правилно, и едното и другото може да се получи и при мишлен така че това е божа работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
glimm Публикувано 9 март 2014 Автор Сподели Публикувано 9 март 2014 Блягодаря колега поръчвам Кумхо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 Блягодаря колега поръчвам Кумхо.Ако си ги поръчал - със здраве да си ги караш. Ако не си - огледай се и за Goodyear Efficient GRIP. На стария Лансер съм с такива и лично аз не съм карал с по-стабилни и тихи летни гуми. Не казвам че няма такива, просто аз не съм карал с по-добри. Съжалявам че не успях да си намеря ULTRA GRIP за зимата, просто нямаше моя размер 195/50/16. Закачих Mishelin Alpin 205/50/16 и .... не съм кой знае колко очарован. Честно казано карам малко със страх при по-сополиво време. За лятото имам някакви китайки с добър скоростен индекс, добър грайфер и ДОТ от 2012. Ще ги изтъркалям и после пак ще търся GoodYear ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 Аз пък се колебая между тези и тези Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 (редакция) Аз пък се колебая между тези и тези Аз бих взел тези с по-новия ДОТ Цената им е еднаква, показателите почти идентични. Това с индексите не знам колко може да му се вярва, особено че това са показатели измерени при лабораторни условия. Отделен е въпросът доколко асфалтът в България отговаря на някакви качества за сцепление. ;) Доколкото съм гледал други гуми, Тойо винаги са ги давали над 72дб и именно това е била причината да не ги предпочета. ...и все пак мисля, че тези са по добрият избор. Редактирано 10 март 2014 от spp Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dachbissnes Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 (редакция) Отделен е въпросът доколко асфалтът в България отговаря на някакви качества за сцепление. ;) Колега гумите не се тестват спрямо асфалт а спрямо температура на повърхността на която се движат ,никоя голяма фирма не тества върху асфалт сцепление а спрямо повърхност топлина сцепление .Затова няма гуми за България ,Афганистан и Армения а са летни и зимни с зависимост от тези качества на определения модел гума. Редактирано 10 март 2014 от dachbissnes Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 Има по-износоустойчиви гуми,ако мога да се изразя така,за местата където ще се кара на пясък или силен прах,но пък при тях сцеплението не е на желаното ниво. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 Затова няма гуми за България ,Афганистан и Армения ..... Мисълта ми беше, че като за тези така и за всички други марки гуми, в България почти не може да се намери асфалт. Той е някъде между дупките ;) Ще ми кажеш ли на магистралата между Пловдив и Пазарджик с какви гуми е най-удачно да се кара? Или пък по северната дъга на околовръстното на София? А по общинските и пътища...? Тойо, Мойо, това е положението. В България само луноходи, биха се котирали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavB Публикувано 10 март 2014 Сподели Публикувано 10 март 2014 За посочените пътища - с гуми за офроуд. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dachbissnes Публикувано 11 март 2014 Сподели Публикувано 11 март 2014 Мисълта ми беше, че като за тези така и за всички други марки гуми, в България почти не може да се намери асфалт. Той е някъде между дупките ;) Ще ми кажеш ли на магистралата между Пловдив и Пазарджик с какви гуми е най-удачно да се кара? Или пък по северната дъга на околовръстното на София? А по общинските и пътища...? Тойо, Мойо, това е положението. В България само луноходи, биха се котирали.Виж тук си напълно прав! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 11 март 2014 Admin Сподели Публикувано 11 март 2014 Според мнозина специалисти в Япония, "Toyo NanoEnergy 3" е една впечатляваща лятна гума от ново поколение.Другата седмица ще бъде доставена и в България на атрактивна цена, доколкото знам от официалните вносители. http://item.rakuten.co.jp/tirestage/toyo-24-004/ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 11 март 2014 Сподели Публикувано 11 март 2014 Доколкото съм гледал други гуми, Тойо винаги са ги давали над 72дб и именно това е била причината да не ги предпочета. Че Тойо са шумни ли имаш предвид, понеже ако да, много си се объркал и май много ревюта четеш. Аз по-тиха гума до сега не съм имал, поведение и комфорт също отлично. Факт е, че в момента в който ги сложих вместо Континентал-а, дори жена ми забеляза разликата и пита как така е станало по-тихо на магистралата, да не са сменяли асфалта :icon_angel: . Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 11 март 2014 Сподели Публикувано 11 март 2014 Ще ми кажеш ли на магистралата между Пловдив и Пазарджик с какви гуми е най-удачно да се кара? %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifЕ, недей така, от моста за Цалапица и Съединение до Пазарджик може и по джанти да се кара, виж от разклона Раковски до Цалапица си иска вече 8 платови бусови гуми.:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 12 март 2014 Сподели Публикувано 12 март 2014 Дот-а ще е яко нов и стоката директен внос от Япония :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 Че Тойо са шумни ли имаш предвид, понеже ако да, много си се объркал и май много ревюта четеш. Аз по-тиха гума до сега не съм имал, поведение и комфорт също отлично. Факт е, че в момента в който ги сложих вместо Континентал-а, дори жена ми забеляза разликата и пита как така е станало по-тихо на магистралата, да не са сменяли асфалта :icon_angel: . Поздрави.Не съм карал с Тойо, а по-горе посочих и причините. Нямам преки наблюдения и затова не мога да защитя мнението си на 100% Че съм чел ревюта, определено имаш право. Факт е че Нано3 наистина се доближава като показатели по това което аз бих предпочел за разлика от Proxes, които гонят най-долните показатели . За лятото ще обуя това ЦЪК, защото Nano 3 не предлагат моя размер. Иначе бих ги опитал, че и цената им е добра. За Goodyear мога само да кажа че е доста стабилна гума и изключително тиха. Дано не звучи като реклама, но за мен това е по-добра гума дори от Michelin.A това, дето жените ще ни казват коя гума става и коя не.... може, но само ако караме Вартбург или Лада 1500 и ако си ги купуваме от Куфланд и Метро. Аз предпочитам моята да не я слушам за такива работи ;) :drinks: П.П. Светльо, това как се превежда от Японски, че нещо не мога да схвана какво точно пишат :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 за разлика от Proxes, които гонят най-долните показатели Бре, колко да са ниски показателите за цена от 127лв на гума???!!! Toyo Proxes Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 (редакция) Бре, колко да са ниски показателите за цена от 127лв на гума???!!! Toyo ProxesДобре де, имаш право, само че аз гледам какво се предлага за моя размер 205/50/16, което се оказа малък тормоз да се намери ЙофтЯна и добра гуменка ;) щото за ниски показатели имах предвид това Редактирано 18 март 2014 от spp Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 (редакция) Добре де, имаш право, само че аз гледам какво се предлага за моя размер 205/50/16, което се оказа малък тормоз да се намери ЙофтЯна и добра гуменка ;) щото за ниски показатели имах предвид товаСтрува ми се разумно да поразсъждаваме по графичното означение за икономичност. Според вас за да е по-икономична една гума, то тя повече сцепление (триене с пътя :icon_thumbup:) ли трябва да има или по-малко? Или има гуми, които имат страхотно сцепление и най-нисък разход, който достига икономия от 3 литра на 1000 км? Съответно енерджи и фуел сейвър гумите по-добро или по-лошо сцепление имат? Тая тема ми напомни, че имах едно тойо с 4 мм. грайфер, които несправедливо исках да изхвърля, но вместо това ще ги монтирам да проба и сравнение. Редактирано 18 март 2014 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 Теоритично би рябвало да е възможно гумата да е тиха, икономична и с добро сцепление при спиране, обаче дали на практика това е постижимо не съм съвсем сигурен - по-скоро не вярвам, че е постижимо.Икономията на гориво идва от чистото съпротивление при търкаляне, а сцеплението и силата на триене, която трябва да може да осъществи гумата са малко по-различни.Като погледнем, че по-голямата част от гумите със спортно предназначение не са тихи и икономични, явно ниското съпротивление при търкаляне ("икономичните" гуми) се отразява лошо на сцеплението. Това са си мои рзсъждения и е много възможно да не са съвсем точни.Моите разсъждения са напълно идентични с твоите и нямат емпирична основа, също като твоите. :icon_thumbup: Моята теория е, че няма начин да имаме добро сцепление без съпротивление при търкаляне, респ. няма как икономичната гума да няма по-малко съпротивление при търкаляне :icon_thumbup: С други думи от трите знака, означаващи гумите по директивата, игнорираме този за икономичност (защото между най-икономичната и най-неикономичната би имало разлика от 0,2 литра на 100 км. пробег). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 Е тука малко данни по въпроса /на английски/http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=177 и тук малко общи приказкиhttp://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=175 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 март 2014 Сподели Публикувано 18 март 2014 Е тука малко данни по въпроса /на английски/http://www.tirerack.....jsp?techid=177 и тук малко общи приказкиhttp://www.tirerack.....jsp?techid=175 Интересно четиво. Извън очевидната истина, че пътят, изминат от износената гума е с 1,5% повече в сравнение с нова, стигаме до груб ориентир, че умората на материала в гумата и втвърдяването на сместта с течение на употребата намаляват съпротивлението при търкаляне, което по наши интуитивни усещания с Мирослав неминуемо се отразява на контакта на колата с пътя и на сцеплението... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.