Премини към съдържание

Почистване запалителни свещи


Препоръчано мнение

Колеги, здравейте. Имам един въпрос. Възможно ли е след сваляне на всички запалителни свещи за диагностика и почистване на две зацапани ,защото колата работеше на 3 цилиндъра,та възможно ли е при монтажа им обратно да са замърсени цилиндрите с боклуците и прашоляка покрай гнездата на свещите? Защото след монтажа колата изгуби малко от ряза си и бързината на ускорение, трябва да натискам малко повече педала. А преди да зацапа запалителната свещ колата беше много пъргава. Сега е с една идея по-малко. И преди съм ходил в сервиз да ми изчитят зацапани свещи - една или две, но след това колата пак си вървеше пъргаво. Мисълта ми е, възможно ли е при падане в цилиндрите/или някой цилиндър/ на прашоляците и евентуално някакви ситни боклуци,които са около гнездата на свещите колата да е загубила компресия или част от компресията си? Защото майсторът беше много самоуверен и вместо да свали само запалителната свещ,която е зацапана, той свали всичките, за да увеличи цената съответно. При монтажа ми направи впечталение,че загреба прашоляка с едната свещ/поне само за едната видях/ и я върна ,за да го почисти и после пак я монтира криво-ляво. Как мислите вие? Възможно ли е зацапване на цилиндрите с мръсотията около запалителните свещи и това ще повлияе ли на двигателя? Двигателят е 1.3

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Запалителните свещи от време на време се сменят, ;) това с почистването не може да трае до безкрайност ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чистенето на свещи е фасулска работа с една финна шкурка , (най-добре обаче се чистят като покараш 10 км.с 130) трябва да си прогониш луфта между електродите според предписанието на колата.Изчисти си и боклуците около гнездата леко да не ги вкараш вътре и ГАЗ !! Най добре смени свещите с нови и джиткай!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е от боклуците, по-скоро са разбутали нещо по запалителната система, може и по самите свещи при почистването.

Или може би е свързано с причината, поради която се зацапва свещта..?

 

edit: Дали не е в някакъв авариен режим след множество неуспешни опити да работи на 4 цилиндъра?

Има ли смисъл да се откача акумулатора и т.н.?

 

А как чистят свещите по авто-сервизите? - с шкурка, със спрей, с ултразвук? Преди два дена пробвах с ортофосфорна киселина върху работила свещ - свали всички отлагания от нагар по керамичния изолатор, а електродите блестят като на нова. Все още не съм я монтирал за да я пробвам.

http://s12.postimg.org/r94yd78i1/IMG_5323.jpg

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, първо. :good: А относно начина на изчистване на свещите. Изчистват ги с газова лампа-обгарят ги или с телена четка и парцал. Това с киселината го чувам за първи път,мисля,че много добре се е изчистила,колега.

 

Само не разбрах как мислите - може ли да е загубила компресия нещо от тия прашоляци и боклуци около гнездата на свещите,ако са вкарани в цилиндрите?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах как мислите - може ли да е загубила компресия нещо от тия прашоляци и боклуци около гнездата на свещите,ако са вкарани в цилиндрите?
Мисля, че не. (Това разбира се не означава, че не трябва да се внимава да не се вкарват боклуци в цилиндрите.) Един тук цяла пружинка си бил изпуснал в дупката за свещта, и после не я извадил, ами сложил друга на лулата. Пружинка би могла да направи проблем, но той явно имал късмет - нищо не се повредило. По-скоро виж дали добре контактуват лулите - може да се разхлабят ел-контактите им и да не допират. Дали някъде не е искряло - включително и по външната част на свещта. Може и в свещта да има дефект. Може някой кабел да не е наред също. При разглобяване използвай случая да разменяш местата на свещите и кабелите, за да видиш после дали се зацапва точно пак тази свещ. Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Боклукът е излязал почти веднага. Освен ако някоя стружка е залепнала за клапан и да не прави компресия /което може да се замери/. Най добре си купи нови и ги сложи, като преди слагането измерете компресията, най малкото да си я знаеш. Ако запалителната система ти е наред, колко да ти се зацапа свещта ? Цапат се, ако имаш проблем, а оттам е естествено да ти играе и динамиката. Този майстор други настройки правил ли е ? Да не е разбутал нещо ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо се сетих, колеги. Майсторът зачука електродите на свещите леко,защото според него трябвало да бъдат по-близо до основата,защото така искрата щяла да бъде по-стабилна... Знам ли, може и това да има значение. Взех 4 нови свещи Шампион и ще гледам да ги дам да ги сменят. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш на газ, някои казват, че е добре да се намали разстоянието между електродите на свещта (това, което твоя майстор е направил), други обаче казват да не се пипат свещите :).

Моят майстор ми каза, че свещ не бива да се чисти със шкурка, защото абразива остава по електродите. Най-добре се чисти свещта, като махнеш кабела, наставиш го с друг, за да може върха на кабела да е оголен и да стърчи, а не да е с лула, хванеш го с клещи и го доближиш до свещта, той хвърля искра към нея и нагара пада. Но не да го допреш, а на 1-2 см разстояние, колкото по-далече, толкова по-силна искра. Но не много далече :). Пробвах го този метод, разлика не усетих. Преди това почистих свещите с телена четка. Така или иначе скоро ще ги сменям :)

ПП: Попълни си в профила инфото за колата, да знаем всички какво караш :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и аз се бях сблъскал с подобен феномен. Реших профилактично да сменя свещите. Сложих абсолютно същите като старите, също закупени от Ратола (Denso)...и колата стана по-мудна. Старите свещи ги дадох на един познат, който пък имаше познат зъботехник и ми ги почистиха на някаква зъботехническа песъкоструйка. След това ги минахме през луфтомера, върнах ги обратно и колата пак "полетя". И до ден днешен не мога да си го обясня, от партидата ли е, от какво ли... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и аз се бях сблъскал с подобен феномен. Реших профилактично да сменя свещите. Сложих абсолютно същите като старите, също закупени от Ратола (Denso)...и колата стана по-мудна. Старите свещи ги дадох на един познат, който пък имаше познат зъботехник и ми ги почистиха на някаква зъботехническа песъкоструйка. След това ги минахме през луфтомера, върнах ги обратно и колата пак "полетя". И до ден днешен не мога да си го обясня, от партидата ли е, от какво ли... :icon_hmm:

Зъболекарската "песъкоструйка" работи с сода-бикарбонат (Профи джет полирането (AirFlow) се извършва от специални апарати, които разпръскват под високо налягане вода смесена със сода за хляб върху повърхността на вашите зъби. Водата под налягане измива остатъците от плаката, а содата премахва налепите и неутрализира киселата среда в устата ви.", но същия ефект се получава и с обикновен песъкоструй. При пробването на свещите без налягане, искрата може да е "добра", но при работно налягане повредените свещи започват за прехвърлят искри между изолатора и корпуса на свеща. Има специални машинки за пробване с помпа за налягане, но предполагам са скъпи. Аз съм решил да си направя такава, но се чудя как да направя електрическата част (симулация от 600 до 6000 прекъсвания в минута). Някой ако може, да помага.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с Шампион свещите , защо не вземеш едно Денсо , Миро ти каза към 30 кинта струват, не са златни , според мен ше ти помогнат и първо ги пробвай на фабрично електролидно разстояние без да ги пипаш

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре се чисти свещта, като махнеш кабела, наставиш го с друг, за да може върха на кабела да е оголен и да стърчи, а не да е с лула, хванеш го с клещи и го доближиш до свещта, той хвърля искра към нея и нагара пада. Но не да го допреш, а на 1-2 см разстояние, колкото по-далече, толкова по-силна искра. Но не много далече :).
Това един ми го показа - на една ЛАДА, която кара инцидентно по 1.5 км. дневно. След няколко такива карания пали и двигателят започва да тресе като на 3 цилиндъра. Той издърпва леко кабела на няколко милиметра, точно да продължава да прехвърча искра по въздуха, и след това го пъха обратно. Съответната свещ, която толкова се е замърсила, че не прехвърля искра успява да пробие през замърсяването и после двигателят си работи добре -- до по-по-по следващия път, когато пак стартира на 3 цилиндъра. И много умувахме от какво може да е - да не капе отнякъде бензин, масло и т.н., че да замърсява свещите. Накрая се сетих, че някъде в Haynes-a бях чел: - Когато е студено и се кара на много кратки разстояния свещите не успяват да се нагряват до работна температура и да се самопочистват.

 

Майсторът зачука електродите на свещите леко,защото според него трябвало да бъдат по-близо до основата,защото така искрата щяла да бъде по-стабилна... Знам ли, може и това да има значение. Взех 4 нови свещи Шампион и ще гледам да ги дам да ги сменят. :)
Има значение - от една страна при по-малко разстояние искра ще прескача по-лесно. Но на теб не ти трябва каквато и да е искра, ами такава, която носи достатъчно енергия за да възпламени гориво-въздушната смес. Също както при горния пример - отдалечаването на кабела води до генериране на по-високо напрежение и затова успява да пробие през замърсяването на свещта. Ако разстоянието е прекалено малко, бобината ще генерира стабилна искра, но с много малко киловолти и ще имаш искра, но не и добро запалване. По-добре върнете разстоянието според предписанията на производителя.

 

Също много производители препоръчват свещи за газ. За топлинното им число не споря - така трябва да е. Но при експериментите ми с такива, останах с впечатление, че слагат твърде малко разстояние между електродите. Например: оригинално за бензин 1.1 мм., за газ 0.7 мм. Може би от съображения, като на твоя майстор. Но пропуските в запалването при използване на обикновена газова уредба винаги се дължат на моментно обедняване на сместа - основен недостатък на същата. Например ако от празен ход се натисне рязко газта - докато започне да смуче газ от смесителя(плочката) има моменти в които сместа може да се окаже бедна. Обикновено се компенсира с настройки - винта за постоянно количество газ на празен ход. Може дори да се настрои така, че да не се усеща такъв проблем, но не значи че го няма. В ситуации на бедна смес по-малкото междуелектродно разстояние не помага - бедната смес има много по-високо съпротивление и искрата не иска да мине от там. Но и при нормални режими на работа свещите с по-малко разстояние забелязах, че палят по-лошо - точно влошената динамика, за която говориш.

 

Champion отдавна не са сериозен производител. Ако нещо не е наред, когато сложиш новите свещи, по-добре си оправи старите. Да не тръгнеш да търсиш проблем другаде. Даже най-добре си оправи междуелектродното разстояние на старите свещи и първо покарай да видиш как ще е с тях. След това сложи новите - за да видиш как ще е с новите.

 

p.s. Днес опитах с разни киселини да почистя още една свещ, но не стана така добре, както първата. Явно различните по естество замърсявания трябва да се третират по различен начин. Тази беше омазана с някакво прегоряло масло. Преобразувателят (ортофосфорната киселина) не успя да го свали докато не нагрях свещта, за да изгори маслото. (Не се опитвам да съживявам някакви умрели свещи, но се хванах да експериментирам с какво се почистват различните замърсявания, за да пробвам после и върху ламбда-сондата.)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите и, разбира се, на dreadx за особено изчерпателното мнение,което отговори на много мои въпроси. :good: Интересното, колега, е, че бях взел Шампион и останах много доволен от тях като динамика и пъргавина на двигателя. Докато интересно, преди бях с японски Denso, но колата като че ли беше малко по-мудна с тях. Именно затова отново взех Шампион. Иначе за този луфт между електрода и основата на свещта - това,което написа, разясни тези подробности. Колата ми не е на газ, та затова мисля да сложа отново стандартни запалителни свещи, както казах взех Шампион, защото досега съм доволен от тях. :drinks:

Редактирано от Mitsubishi Debonair
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

но се хванах да експериментирам с какво се почистват различните замърсявания, за да пробвам после и върху ламбда-сондата.)

-Ултразвъкът сваля всичко :icon_rock: дори сваля никела от металната част на свеща и отдолу лъсва помедняването. Ако не ме домързи ще ви кача снимки :rolleyes: Говоря за професионална ултразвукова вана със регулиране на силата на магнитроните, а не за някой китайски леген за почистване на бижутерия! Но всичко е в областа на пробите и експериментите, правилото е просто!-износени свещи се сменят с нови(не са "златни" та да се циганим че са скъпи)

А зацапани??....просто мотора не трябва да ги цапа, ако са удавени или с нагар или със саждени-въглеродни отлагания по електродите И са здрави самите свещи или нови, то тогава трябва да се отстранят проблемите по двигателя, идващи най напред от неправилно дозиране на сместа, после от механични износвания по ДВГ-то, пропуски на масло и т.н. а също и не на последно място запалителната система!

-Да го кажа с две думи , Опитният Диагностик като извади работилите свещи веднага може да каже има ли проблем и от какво естество е той!

...Относно Ламбда сондите без значение дали са циркониеви, титаниеви или AFR (Широколентови) Ако е "умряла" значи си е мъртвец и никакво чистене не и помага!

Ако е задръстена от маслени отлагания или други такива в изходните газове, то тогава чистенето помага временно, докато не се задъни пак от лощо работещият двигател! Има си хитрини за чистене на сондата за да не се повреди.И се търси и отстранява причината за задънването и!

- Със Ултразвука не става , Пробвано многократно, тре'пе' ги завчас :)

Не пробвай и с киселина, няма да стане ще се повреди окончателно ако все още е малко поне жива!

И при Сондите правилото е следното, Неправилно некоректно работеща Ламбда сонда се сменя с нова ,..това е валидно и за тотално умрелите или тези които забиват в различните режими на работа на мотора...тоест "заспиват" стават бавни или "мудни"!

-Та така......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, смених 4-те свещи с новите Шампион и се оказа,че досега е била с 4,които не са точно по спецификация, разстоянието на електрода е малко по-малко, докато оригиналните, с които съм вече е малко по-голямо разстоянието. И най-интересно,че с предишните преди изчистването на свещите колата вървеше като самолет, сега с оригиналните е мааалко по-тромава както беше преди с оригиналните Денсо. Много интересно. Но без значение. Мисля,че приключихме темата. :drive:

Редактирано от Mitsubishi Debonair
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Заради разликата в качествата на отделни партиди съм против профилактичното сменяне на свещите с нови. Точно това, за което пише колегата cyclodrome. А какви точно са били предишните ти свещи, с които колата е работела най-добре - марка, номер - разстояние между електродите?

Ако си пазиш старите ще е интересно да върнеш разстоянието между електродите и да видиш дали ще върви по-добре с тях.

 

Ако за двигателя дават 1.1 може и новите да ги намалиш до 1.0мм, или 0.9, но по-надолу най-вероятно няма да палят по-добре, ами напротив.

Но е досадна работа да смениш няколко пъти свещите, докато се уцелят. Особено без подходящите инструменти - например с такива накрайници за свещи от гедоре, комбинирани с тресчотка - трудно е да се върти с тях и същевременно да се внимава да не се счупи някоя свещ. Ако нямаш подходящ инструмент не го прави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми тогава да караме с едни свещи и кабели докато колата спре да пали или изпуши бобината(ните). Винаги ги сменям на време, и не съм имал ядове нито един път до момента и на двата колта и на тойотката на майка ми. Като не ви се сменят свещи често, давате повечко пари и си взимате платинени или иридиеви свещи. Аз съм с такива на единия колт от няколко години и съм много доволен, но това не значи, че кабелите и те ще изкарат 90-100к колкото е живота на свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...