BlackWolf Публикувано 7 януари 2014 Сподели Публикувано 7 януари 2014 (редакция) Здравейте. След като ми се скапа двигателя, ми казаха да използвам само от възможно най-добрите масла и дизел. Проблемът е дошъл от некачественно масло и гориво. Въпросът ми е някой може ли да ми каже откъде зарежда качествено гориво(досега съм зареждал почти винаги на Лукойл и рядко на OMW), както и какво масло ще е най добре. Колата е 2.0 DI-D. Благодаря предварително. Редактирано 7 януари 2014 от BlackWolf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 7 януари 2014 Сподели Публикувано 7 януари 2014 Ми аз позлвам ЕКО , но бензин... иначе имам приятелче с дизел и той зарежда от там и е най - доволен.Но имай предвид , че качеството на гориво е доста субективно нещо... В тая тема ще ти изредят всички големи бензиностанции. Качеството на маслото е много по - важно според мен. И може би е най - добре да се ползва оригинално масло (в твоя случай мисля че трябва да е на VW, ако ти е такъв дизела), както и да отговаря на нужните числа (мойто примерно е 5W30 Mitsubishi). Останалото е на късмет да дефектира нещо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 7 януари 2014 Сподели Публикувано 7 януари 2014 Пробвай дизела на Круиз едната бензиностанция е на Първа Българска Армия горивото е добро според мен.На моята кола въпреки че непретенциозна не и харесваше ЕКО сега зареждам в Круиз.Успех. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 януари 2014 Сподели Публикувано 7 януари 2014 Здравейте. След като ми се скапа двигателя, ми казаха да използвам само от възможно най-добрите масла и дизел. Проблемът е дошъл от некачественно масло и гориво. Въпросът ми е някой може ли да ми каже откъде зарежда качествено гориво(досега съм зареждал почти винаги на Лукойл и рядко на OMW), както и какво масло ще е най добре. Колата е 2.0 DI-D. Благодаря предварително.За горивото не мога да помогна, ако имате Ромпетрол, пробвайте там,за маслото то трябва да е 5W30 със спецификации отговарящи на VW 507.00 аз ползвам Motul X-Clean 8100 или друго......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 януари 2014 Сподели Публикувано 7 януари 2014 И като допълнение - смяна на маслото на двигателя на 10 000км, защото комбинацията на масла с тази спецификация с дизел с високо сярно съдържание (като тези по нашите бензиностанции) води до бързо изчерпване на ресурса на маслото.Омв макс моушън. Поне сярата е най-малко от всички горива. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 януари 2014 Сподели Публикувано 8 януари 2014 Не съм сигурен че е така.Всички бензиностанции купуват бензин и дизел от Лукоил (може и да има малки изключения) - всичките горива от типа Алпин, Максмоушън, V-Power и т.н са същия този дизел с добавени добавки от съответната верига бензиностанции. За момента аз не съм чул за добавка намаляваща сярно съдържание, но е възможно и да има.Последните 5-6 месеца ми се струва, че на ОМВ дизела не е добър, но може и така да ми се струва. При зареждане на ОМВ усещам по-малка динамика и по-висок разход. За съжаление няма място където да заредиш нормални горива и това ще продължава докато има монопол - доставчика на всички е един и същ, от там нататък единствено от значение кой с какво ще го смеси и ще го пусне в продажба. Може и да си прав. Лично аз съм искал и съм сверявал data sheet :icon_thumbup: на това гориво и поне документално е с най-ниско сярно съдържание. Което за ДПФ има значение. И си напълно прав, не може този показател да се подобрява с добавки, въпрос на технология при производството. Едно време с маркетингова цел твърдяха, че го внасят от Австрия, вече не твърдят. Между другото в последните 20 000 км. отчитам до милилитър консумацията на гориво и е съвсем постижимо да се направи сравнение, ако сменя веригата бензиностанции. Предполагам всеки може да го направи, но това предполага да направи пробег от поне 5000, 6000 км. на една бензиностанция. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 8 януари 2014 Сподели Публикувано 8 януари 2014 Ромпетрол, не купуват от Лукойл, а до колкото знам и ЕКО. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 8 януари 2014 Сподели Публикувано 8 януари 2014 Горивата на Лукойл не са от най-добрите :( Знам го от специалист по ремонт на турбини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 8 януари 2014 Сподели Публикувано 8 януари 2014 Баш от Лукойл нафта не! Не знам другите какви добавки слагат, но баща ми взе проба от тази бензиностанция до Бизнес парка и я изпрати в лаборатория в Плевен. Това защото се занимава с внос на добавки за горива и масла.Та въпросната нафта беше с 3 пъти по-високо съдържание на вода от допустимото. При допустими 200 единици беше 600. След слагане от добавката падна на 38. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 януари 2014 Сподели Публикувано 10 януари 2014 Баш от Лукойл нафта не! Не знам другите какви добавки слагат, но баща ми взе проба от тази бензиностанция до Бизнес парка и я изпрати в лаборатория в Плевен. Това защото се занимава с внос на добавки за горива и масла.Та въпросната нафта беше с 3 пъти по-високо съдържание на вода от допустимото. При допустими 200 единици беше 600. След слагане от добавката падна на 38.Добавката изпари водата, накара я да изчезне или просто хомогенизира сместа? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 10 януари 2014 Сподели Публикувано 10 януари 2014 Предполагам че добавката абсорбира водата ,хомогенизира я с нафтата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 10 януари 2014 Сподели Публикувано 10 януари 2014 (редакция) Не съм толкова запознат как е изчезнала водата, но резултата от лабораторията го потвърждава. Химиците също са били изненадани по думите на баща ми.Също да добавя, нафтата е била мътна преди експеримента, след добавката се е избистрила. Имах снимка някъде... Редактирано 10 януари 2014 от LiX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vasil Sivkov-Noby Публикувано 15 януари 2014 Сподели Публикувано 15 януари 2014 На OMV горивата са ЛЕШ !!! Около 08.12 температурите на Пампорово паднаха до към -10С' и на 09.12 сутринта около 10ч само на паркинга на хотела 9 скъпи автомобила заредили от OMV не запалиха, като се оказа че нафтата е станала на грес! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlackWolf Публикувано 15 януари 2014 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2014 Доколкото знам горивата в България като цяло са "леш", въпросът е при кои вериги горивото е малко по-добро от другите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 16 януари 2014 Сподели Публикувано 16 януари 2014 Мога да ти препоръчам Топливо-Sinergon ако има в Зарата :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 16 януари 2014 Сподели Публикувано 16 януари 2014 (редакция) Мога да ти препоръчам Топливо-Sinergon ако има в Зарата :mitsu-smiley:Нямаме такова тука.За Ромпетрол не съм чувал лоши неща,може да пробваш на Газпром да зареждаш,предполага като нова верига в България горивата ще са им на ниво,а и все пак няма да взимат гориво от Лукойл Оправи ли колата вече ? Редактирано 16 януари 2014 от nikovas Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
me4o Публикувано 16 януари 2014 Сподели Публикувано 16 януари 2014 Мога да ти препоръчам Топливо-Sinergon ако има в Зарата :mitsu-smiley: Това така наречените SNG ли са ? Близо до нас на мястото на Топливо се появи SNG и гледам ,че продават бензина 7-8 ст. по -евтино ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlackWolf Публикувано 16 януари 2014 Автор Сподели Публикувано 16 януари 2014 (редакция) Оправи ли колата вече ?Още не съм. Днес ходих до Казанлък да взема главата, утре ще взимам блока от Сливен и другата седмица би трябвало да започват да я сглобяват. Надявам се до края на другата седмица всичко да е наред. Редактирано 16 януари 2014 от BlackWolf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 29 януари 2014 Сподели Публикувано 29 януари 2014 Ако мога да споделя личните си впечатления от нафтите с които съм карал бих ги подредил така1. Shell Vpower Nitro и OMV Max Motion - сравнително нисък разход, добра динамика на мотора. С ОМV е добре да се внимава, тъй като са на франчайз и съм сипвал обикновена нафта, която ми е замръзвала докато автомобила се движи, а не на паркинг, както описа колегата по-горе.2. Ромпетрол - добър разход3. Еко - Добра динамика на мотора, но не и добър разход.4. Топливо - ефтина нафта, но с по-висок разход5. Лукойл - пълна боза - идвало ми е да спра и да източа нафтата на пътя. Опитах с Ecto - разликата май се сътоеше в това, че беше по-скъпа...Тук е ред да направя уточнение че автомобилът с който съм карал беше Лансер 4Д68 т.е. атмосферен дизел 68 к.с. което трябва да ви наведе на мисълта че двигателя е слаб и именно това е причината да се усети кога горивото става и кога не. Ако беше мотор от 150 коня едва ли бих усетил кога 15 коня ги няма заради калпава нафта, но от 68 коня, ако умрат 15..... :icon_hmm: На второ място - няма електроники, ДПФ-и и тем подобни джунджурии, които да ме карат да мисля колко трябва да вървя, ако ми светне някаква лампа. Така че с тези нови дизелови мотори и при тази калпава нафта, наистина ви разбирам защо сте загрижени за качеството на горивото. По тази причина и липсата на добър и непретенциозен съвременен дизелов агрегат реших да мина на газово/бензинова алтернатива ;) :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 27 февруари 2014 Сподели Публикувано 27 февруари 2014 Във връзка с темата, да предложа на всички колеги с дизелови автомобили... далеч не само Лансер, но и на тези с Лансер, целогодишно обработване на нафтата с добавка Bardahl BDC ( http://www.prospeed.bg/bg/product/5192/0 ). За Лансер X 2.0 DI-D конкретно, на един резервоар от 60 литра, се слагат 4 капачки от добавката през зимата и по 2 капачки през лятото. От месец и половина ползвам добавката - резултатът е уникален! След около 2 резервоара, двигателят утихна и започна да работи някак по-равномерно и меко (разбира се, това се усеща при работа на място, при ускорение не се долавя), консумацията леко спадна и т.н. Но, най-важното е, че въпросната добавка представлява цялостна грижа за горивната система - погледнете си описанието в линка - а наред с това, през зимата, осигурява превъзходни качества на нафтата до -20 градуса - уникален продукт, конкретно показания Bardahl BDC. Доколкото разбрах, Prospееd са официален представител. В каталога им има всякакви продукти, вкл. и за бензинови автомобили. Не намерих в нета нито един негативен коментар за марката и продуктите й, вкл. в чуждестранни форуми. Много яка марка - made in USA. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rangel Simov Публикувано 27 февруари 2014 Сподели Публикувано 27 февруари 2014 Хм, трябва при самото зареждане ли да се сипва или може след това, тоест не трябва да си я влача в колата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 27 февруари 2014 Сподели Публикувано 27 февруари 2014 Какво се случва с горивния филтър? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 27 февруари 2014 Сподели Публикувано 27 февруари 2014 (редакция) Хм, трябва при самото зареждане ли да се сипва или може след това, тоест не трябва да си я влача в колата?За съжаление, трябва... :icon_blush: А освен това, трябва да зареждаш, когато останеш на резерва и пълен резервоар, защото иначе пресмятането на концентрацията става много трудно. Тя е дадена по следния начин: през зимата 2 литра добавка на 1000 литра гориво, което по тройното просто правило, прави на 60 литра (колкото са нашите резервоари - 59 точно), точно 120 мл. добавка, т.е. 4 капачки по 30 мл. всяка. През лятото е наполовина - 1 литър на 1000 литра дизел. Ако дозареждаш или не пълниш резервоара догоре, изчислението става почти невъзможно, освен че трябва да смяташ при всяко зареждане съобразно колко зареждаш и колко нафта с добавка имаш в резервоара. Иначе е много просто - взимаш си една пластмасова бутилка от минерална вода, отброяваш в нея 4 капачки от добавката (през зимата), респ. 2 капачки (през лятото), затваряш я хубаво, поставяш си я в багажника и като ти светне резервата, отиваш на бензиностанцията, сипваш първо добавката, после пълниш резервоара догоре с нафта. Това се налага, защото иначе не можеш да я разбъркаш равномерно. Затова се сипва на почти празен резервоар и докато го допълваш с гориво, струята разбърква всичко равномерно. Това е, резервоарите ни са удобни, не ти трябва нито фуния, нито нищо... Много е просто. После си приготвяш пак шишенцето, оставяш си го в багажника и така... до следващия път. Редактирано 27 февруари 2014 от dino355 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dino355 Публикувано 27 февруари 2014 Сподели Публикувано 27 февруари 2014 Какво се случва с горивния филтър? Освен хубаво да му стане... Друго не виждам какво може да му стане - добавката повишава леко цетановото число, редуцира серното съдържание и отработените газове... Би трябвало да оптимизира и работата на филтъра. Но... ако влезеш в сайта на Prospeed и погледнеш подробния каталог на Bardahl, мисля че имаше разни неща и свързани с DPF-а. Провери това, мисля че съм виждал... Но BDC със сигурност е показан и за третиране на автомобили с филтри. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlackWolf Публикувано 28 февруари 2014 Автор Сподели Публикувано 28 февруари 2014 Аз наскоро си взех една добавка, не помня каква беше, но интересното беше, че струваше 26 лева и се изсипва цялата тубичка в резервоара, когато е пълен. Това изглежда доста по-евтин вариант. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.