Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Масло и гориво за Lancer 2008


BlackWolf

Препоръчано мнение

Аз наскоро си взех една добавка, не помня каква беше, но интересното беше, че струваше 26 лева и се изсипва цялата тубичка в резервоара, когато е пълен. Това изглежда доста по-евтин вариант.

Идеята на тази очевидно е да се използва непрекъснато, а не еднократно, както в случая с повечето добавки, които се продават по бензиностанции, хипермаркети и т.н. Разбира се, ако и тази я пуснат в разфасовка за един резервоар от 50 - 70 литра, със сигурност цената няма да е тази, която излиза, като си вземеш литър. Обяснението е просто - фирмата е американска. Там дизел в туристически автомобили почти няма. Но... за това пък има огромни камиони, които са именно дизелови. За тях главно е предназначено и производството на Bardahl. Сещаш се колко е вместимостта на резервоара на един влекач Mack, който тегли автокомпозиция из цяла Америка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Да ъпдейтна темата.

 

След като моят лансър дизел 2.0 DI-D на VW пострада неотдавна с дюзите, от днес прилагам две промени:

1. Заредих от газпром, защото различни хора ми ги похвалиха. А и не е от Лукойл със сигурност.

2. Започвам редовното използване на добавка. Добавката, която взех е в такава концентрация, че на 20 л. гориво се слага 1 мл. добавка. Т.е. днес заредих от празен резервоар догоре, като в пистолета на маркуча сипах 3 мл. добавка (в комплекта е включен оразмерен капкомер пипетка), зареденото гориво беше 52 л., изглежда общо в резервоара в момента има към 60 л., така че съм спазил пропорцията.

 

Обмислях да пробвам добавката от по-горе в темата, дори си купих специална спринцовка и медицински маркучи за преливане на система, тъй като съветите за спазване на дозировката по-горе ми се струват излишно сложни. А е съвсем просто - лятото сипвате толкова мл. добавка колкото литри гориво зареждате. Напр. при 30 л. гориво ще сипете 30 мл. добавка. И не е необходимо да се чака резервоарът да се изпразни изцяло, да се оразмеряват капачки и т.н. Проста пластмасова спринцовка с обем 60 мл., на нея всичко й е оразмерено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
Нали съм самохвалко, да споделя. След разправиите, които имах с моите дюзи, вече зареждам от Газпром и слагам добавка, една белоруска. През миналата седмица направих курс София - Бургас - Обзор - Бургас - София и по комп. средният разход за този курс е 5.8 л/100 км. Мисля, че е добре :icon_n_king:

 

Отделно, чудя се дали и моят VW двигател от есента на 2008 г. е сред манипулираните, за които се говори тези дни в т.нар. VW-gate... :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Извинявам се, че отново ще питам, защото вече някъде беше писано по въпроса, но не мога да открия къде.

 

Какви за изискванията към маслото за двигателя на Лансер 2.0 DI-D от октомври 2008 г.? Под капака има етикет и метална табела, на която пише Engine model BWC. Предварително благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че отново ще питам, защото вече някъде беше писано по въпроса, но не мога да открия къде.

 

Какви за изискванията към маслото за двигателя на Лансер 2.0 DI-D от октомври 2008 г.? Под капака има етикет и метална табела, на която пише Engine model BWC. Предварително благодаря.

 

Здравей колега. Твоя двигател идва оборудван с DPF ли без DPF.

Ако е, то препоръката е масло по най-върховният дизелов стандарт на VW (който се дава само и единствено в SAE 5W-30 масло)

OEM recommendation

year-round VW 507.00 SAE 5W-30

 

Ако няма, препоръките са по-долу:

year-round VW 507.00 SAE 5W-30

year-round VW 506.01 SAE 0W-30

year-round VW 505.01 SAE 5W-30

year-round VW 505.01 SAE 5W-40

 

Без първият ред (който е ако двигателя е с DPF) 3-та и 4-та опция са масло с нормален пробег от 15000км/1г (толкова е пробега на този стандарт VW 505.01). Втория ред не ти го препоръчвам, защото е нисковискозно масло по принцип за удължен пробег, но пак попадащ тук инцидентно в 15000км/1г. Съветвам те да го избегнеш.

 

Най-добре е да сложиш директно масло year-round VW 507.00 SAE 5W-30 и да не се занимаваш имаш ли DPF или не, защото и в 2-та случая ще си сложиш най-най- върховото масло. Независимо че и това масло е за удължен пробег, спирачката е дадена от VW и тя е 15000км/1г.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, коментарите и препоръките.

 

Ето два масла на Лики моли: TOP TEC 4200 SAE 5W-30 и HT SAE 5W40. Те подходящи ли са и кое е по-подходящо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, коментарите и препоръките.

 

Ето два масла на Лики моли: TOP TEC 4200 SAE 5W-30 и HT SAE 5W40. Те подходящи ли са и кое е по-подходящо?

 

Първият продукт е най-добрият от гамата на тази марка масло защото е по VW 507.00.

 

Вторият продукт пише че е за PD в описанието, и има правилният (т.е. базов стандарт VW 505.01).

С риск да се повтория, масло по стандарти на първото масло играе в съвсем друга висша лига. Докато 2-рия стандарт го слагам в B група образно казано.

При теб колега е въпроса дали имаш DPF или не. Това се разбира по номер на рама като звъннеш в дилър да се провери. Ако имаш, то нямаш избор, ако нямаш, повече са опциите. Но заслужава ли си при такава нова кола?

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро ходих в Балкан Стар по други въпроси. Там изяснихме три неща - нямам никакви повреди повече по двигателя, имам отличен вакуум. И нямам (от сложните) ДПФ филтър, каквото и да означава това.

 

Друго, което ми прави впечатление. След 5 години на поддръжка в Балкан Стар, щото е била гаранционна и лизингова, през декември 2014 г. аз я закарах на друг сервиз за обслужване. Имам документи от тогава и в тях цената на маслото, което е сложено е 81 лв., без да е отбелязана марката. Иначе е отбелязано 5W-40.

 

А показаните по-горе масла на Лики Моли са на почти двойни цени на това, което са ми сложили миналата година. Възможни ли са такива разлики в качеството и цените? Каква е окончателната ти препоръка какво масло да сложа. Дори ако трябва някоя реклама да направиш. Впрочем, Балкан Стар имат сервизна промоция, но цените там са повече от дабъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако предишния собственик не е махнал DPF филтъра (съмнявам се защото е била на лизинг и в гаранция), то със сигурност имаш DPF филтър. Това "от сложните" единствено мога да го тълкувам, като да е имал предвид, че няма течност за DPF-a. Това е просто разлика в начина на регенерация, а не че липсва DPF филтър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Друго, което ми прави впечатление. След 5 години на поддръжка в Балкан Стар, щото е била гаранционна и лизингова, през декември 2014 г. аз я закарах на друг сервиз за обслужване. Имам документи от тогава и в тях цената на маслото, което е сложено е 81 лв., без да е отбелязана марката. Иначе е отбелязано 5W-40.

 

А показаните по-горе масла на Лики Моли са на почти двойни цени на това, което са ми сложили миналата година. Възможни ли са такива разлики в качеството и цените? Каква е окончателната ти препоръка какво масло да сложа. Дори ако трябва някоя реклама да направиш. Впрочем, Балкан Стар имат сервизна промоция, но цените там са повече от дабъл.

 

Колега,

Следгаранционният сервиз да ти сложи SAE 5W-40 масло (дано поне да е по VW 505.01), трябва да е бил абсолютно сигурен, че двигателя ти няма DPF филтър. Тогава да, това се води правилна опция. Според мен е по правилно и най-правилно да сложиш VW 507.00 и да знаеш, че по-добро масло от това няма. Сега защо цената на горното е бомбастична, ще ти кажа защо. Маслото е официално одобрено и съдържа нужните добавки, които изисква VW. Тогава производителя не може да мърда и прави маслото да отговаря както се изисква! Когато маслото не е получило официално одобрение (не е преминало тестовете във VW лаборатория), тогава производителя на масло може да си вземе по-евтино базово масло, и други добавки които да покрият същите изисквания. Но ако стане нещо в двигателя (когато е в гаранция) не можеш да се оплачеш на никой. Нито VW ще ти признае иска защото си сложил някакво масло, нито дилъра защото пак не е официално одобрено.

Това е разликата в качеството и цената на масло което е получило официално одобрение и масло което поддържа стандарта. При официалното одобрение има платен лиценз (съответно по-скъпи суровини), т.е. в случая VW е издава документ и пише от коя дата до коя дата важи и производитя няма право да променя формулата.

За съжаление, аз тук във форума в темите на масло не препоръчвам никоя марка (защото професионално съм обвързан с такава). Помагам само с техническа информация.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Лансър 2008г., какъвто е моя е 100% с ДПФ, ако не е махнат. Знам че го има - защото го махнах :).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Днес смених маслото, сложих Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40, boosted with TITANIUM FST.

 

Смених масления филтър с Mann Filter HU 719/7 x.

 

Смених и антифриза.

 

:mitsu-smiley:

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...