Премини към съдържание

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Темата е много изчерпателна и полезна,ще правя 'ъпгрейт' тия дни на спирачките отпред с 276мм дискове,смяна на шенкели,накладки,спирачни апарати и спирачна течност.

Според повечето колеги най 'добрата' конфигурация за предни спирачки е 276мм дискове с еднобутални спирачни апарати,но така и не стана ясно.....каква е разликата в 'спирането' и 'обслужването' на двубуталните спирачни апарати за 276мм,сравнени с еднобуталните за 276мм ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Двубуталните спират малко по - добре...Обслужването е еднакво - смазване на 2бр. водачи...при положение, че буталцата са добре и се движат на ръка, нямат скъсани гумени маншони. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Според повечето колеги най 'добрата' конфигурация за предни спирачки е 276мм дискове с еднобутални спирачни апарати,но така и не стана ясно.....каква е разликата в 'спирането' и 'обслужването' на двубуталните спирачни апарати за 276мм,сравнени с еднобуталните за 276мм ?

Разлика в спирането няма, ако сложиш още по големи дискове, тогава се подобрява спирането ..:)

Обслужването на двубуталните е по скъпо (повече гумички, повече маншончета) и се прави по често, защото апаратите са по тежки и по лесно се разбиват водачите ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да се задействат първо предните и след една десета и задните. След дъжд и паркиране на автомобила дисковете ръждясват. Пробвал съм с минимално натискане, даже по-скоро докосване, на спирачката какво става и чувам сработване на 4-те апарата ... едновременно. Като бутне ръждата вече нищо не усещам или чувам. Кое кога спира нямам идея, но казвам какво съм забелязал неколкократно.

 

Да Анди, спират и 4-те едновременно. Кантар няма но има разпределител на спирачното усилие който се намира в дясно под модула на ABS... не се лъжете че спират първо предните после задните (както каза бачо Слави) :P

Това да не е Жигула :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво може да съм объркал при смяна на водачите на преден ляв апарат (двубутален) :icon_hmm: Още като ги затегнах забелязах че колелото трудно се превърта. Не съм ги претегнал. Стягах с гаечен 17 и парцал да не ми ръби ръката. Не съм ползвал тръби и тем подобни. Просто си ги затегнах. Направих пробно кръгче 3-4 км, през което усещах как колата е загубила инерция. Вкъщи пипнах джантата и беше топла. Лека плюнка :icon_blush: по диска предизвика цвърчане като пържене на картофи.

Не съм свалял целия супорт че ако се оплези някое бутало, няма с какво да го прибера и знам какво е без и със инструмент. Отвих първо горния и го извадих. Липсваше гумичката в предния му край и я сложих на новия водач. Тя си беше в комплекта. Прахозащитните не ги смених с новите, защото бяха здрави. Те щом са издържали от 2000 година досега, значи са от Материал. След това отвих долния като само го разхлабих да мога да завъртя супорта напред и да огледам прахозащитните маншончета отгоре и отдолу. След това намазах новия водач със специалната смазка от комплекта, върнах супорта назад, завих водача на ръка без и после с ключа без да го затягам окончателно. Намазах новия долен водач и го напъхах на ръка до резбата. При напъхването се чу псссст - толкова плътно влизаше. При горния не го чух, но плътно влезе. Затегнах ги равномерно ако има значение и забелязах че дискът жули в накладките. Обаче сглобих. Викам то ще върне буталата и ще се оправи. Клопането спря. Нямам клопане вече по предницата, но спирачката грее (задържа) и не знам какво се е объркало. Единствено мога да виня самите водачи - да са направено по-плътно от необходимото и супорта да не може да се плъзга безпроблемно върху тях и т.н.

Ето така се криви диск. Тия водачи трябва да не са нито много стегнати че да задържа и да доведат до прегряване, нито много хлабави за да няма тракане.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ся, ако си намазал обилно горния водач, тоя който е с гумения пръстен, става един вакум и апарата притиска накладката към диска. Не може да освободи. Затова ти задържа. Свали ги пак и поизбърши особено оня с гумичката, да може като го натиснеш с пръсти да си влиза докрай и да не става се едно натискаш буталцето на празна спринцовка, която си запушил с пръст. Понимаеш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ги смазвам само с рициново масло. :rolleyes: Днес направих пак тази процедура след смяна на накладките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година помолих приятел монтьор да намаже водачите отпред. Имаше известно задържане на дясно колело. Сега гледам смазката се е втвърдила и почти я няма. Става въпрос за левия апарат. Чудя се дали да не намажа и десните, ама ме е страх да не стане като вчера и да задържат и двете.

Всякакви варианти прехвърлях наум - по-дълги водачи с 1 мм което не съм забелязал при прякото сравняване на стари и нови; да подложа шайби 2 мм преди водачите, за да може като стиснат супорта, да приберат по-малко с дебелината на шайбата; по-плътни от необходимото, бутало или бутала да задържат, но не съм забелязал проблем преди да ги сваля. Вкарах водачите на ръка. Да кажеш че някой не разбира и ги е набил с чука... При завиването трябваше да придържам водачите към резбата, иначе не можеха да се завият. Но преди 3 години като ги свалях за смяна на накладките, помня че се сглобиха по същия начин.

Фактически в момента супортът притиска външната накладка към диска, а вътрешната е подпряна от двете бутала. Те бяха показани около 2 мм, т.е. с толкова е намаляло феродото. Като слагах новите накладки трябваше да прибера буталата докрай, иначе накладките с новичките дискове не можеха да се сглобят. Сега нямаше как да ги прибера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А преди да клопнеш новите водачи и т.н. , леглата на супорта почистили ги? Обезмаслител, след това да бръкнеш с нещо вътре защото 100% има мизерия?

И чак след това слагаш по-малко смазка за спирачни апарати на TRW... много добра работа върши.

 

А и те съветвам, да си направиш една лека профилактика на апаратите. Преди време давах на доверен майстор да ми направи.... но нещо май ги претупа, понеже на мен не ми е работа това.

Та се наложи миналата година да си правя на ново такава профилактика, само че лично аз си ги правих и съм супер доволен, след като спирам от една и съща скорост около 100км заедно със БМВ Е39, с разликата че моя спирачен път е по дълъг с 4-5м мисля че е идеално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дам, туй му викам и аз, прави вакуум, неслучайно гуменото пръстенче има прорези, такива имат и предпазните маншони на водачите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, сито влязоха и много ясно чух и усетих на пръстите псссст. На горния не чух, но може да е заради вятъра. Обрули ме това нещо, няма спиране :icon_censored:

Не съм чистил леглата. Нямаше с какво. Абсолютно никаква сгода нямах вчера. Сигурно има спрейове за тази работа, ама ... нямам в нас.

Щом от това малко пакетче смазка ми остана половината (за другите оставих нарочно), значи не съм се престарал. Пък знам ли. След работа ако това е стихнало поне малко, ще свалям пак колелото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали знае колко мм е отвора, фабрично, в който влиза водача? Говорим за двубуталните апарати?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aaa, не съм бре. Мерих моите, водачите са точно 11мм, отворите в супортите са 11,3мм. Чудя се много ли е тази хлабина, нормална ли е???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Три десети ми се вижда прекалено. Клопат ли?

В една тема питах колко трябва да е хлабината, но явно никой не знае. Според мен трябва да е най-много 1 десета, иначе ще клопа и може да те вбеси, ако не знаеш че е оттам :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не клопат, но мърдат като хванеш целия супорт с ръка и го заклатиш нагоре-надолу. Не знам като загрее метала и се разшири дали се уплътнява...

Интересно е да се знае фабрично колко мм е тоя отвор. При увеличена хлабина обаче, накладката се износва неравномерно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се местеше на ръка точно в горния водач. Сега не мърда грам.

Позанимавах се, колелото се превърта значително по-лесно, но не съм изкарвал колата. То ще си каже.

Викаш като се нагрее се разширява, ама знаем ли кое се разширява, защото и супорта може да разшири отворите си като се напече.

Като вкараш болт в отвор с 4 стотни хлабина, почти не усещаш луфт. Ти с тези 3 десети нещо не си премерил ми се струва. Новите водачи по моя шублер са 10,5. В отвора на супорта да имат 4-5 стотни, не повече.

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта. Затова натегнах първо него докрай и после долния. Преди това позабърсах от "материала". Дано е готово че с това крикче (на колата което си е) е голяма игра докато вдигнеш и пуснеш машината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта.

 

Не знам как е при двубуталните апарати /не би трябвало да има кой знае каква разлика/ но не трябва нищо да затяга при стягане на водачите. Или имаш нещо криво или "сито" и водача затяга в леглото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта.

Разглобявай апарата и започвай да човъркаш в горния отвор, докато не измъкнеш старата гумичка която е липсвала на водача ...:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така мислех и аз, но нищо не намерих там. Сега покарах малко и няма никакъв проблем - колата потегля по инерция при най-малкия наклон. А за какво е тази гумичка? Карал съм без нея три години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За обиране на луфта.

При мен се местеше на ръка точно в горния водач. Сега не мърда грам

Какво си направил, че сега не мърда?

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених водачите. Горният се беше износил в предната част (към резбата). Като свалих колелото хванах супорта с две ръце и опитах да го помръдна нагоре-надолу. Ясно се видя че мърда в горния водач. Съответно имаше металическо чукане от нищожни неравности, дори върху напукан асфалт. Едно метално "дъдрене" и почукване, което изчезваше ако карам с леко натисната спирачка колкото да стиснат накладките и супорта да се натегне. Така се реших да проверя.

В момента не мърда въобще. По-скоро ще бутна колата от крика, но супорта няма да мръдне. Обаче имало още шумове от окачването. Ще действам по-натам. Не е фрапиращо, не се чува винаги и според мен са шарнирите на кривите носачи, защото понякога изклопва леко като натискам спирачка карайки назад. Фактически отляво се съмнявам в предния шарнир на кривия, а отдясно - в задния (на купето който е).

Покарах още малко - няма никакво задържане на спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така мислех и аз, но нищо не намерих там. Сега покарах малко и няма никакъв проблем - колата потегля по инерция при най-малкия наклон. А за какво е тази гумичка? Карал съм без нея три години.

Не може да я няма там, не си ровил както трябва в дупките ..:) Тя няма как да се изпари ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги, имам едно леко постоянно претрисане, майсторите викат че на 90% е криви дискове, и се спряхме на Текстар дискове с меки АТЕ накладки, добра комбинация ли е?

 

И още - мен не ми е много ясно как би вибрирало от криви дискове при всяка скорост, особено по-ниски, мислех че е само като натиснеш спирачка - от високи скорости като намаляш наистина доста осезателно се усеща, а и беше задържало дясното цилиндърче преди месец и диска се нагорещи много, но и преди това си имаше едни вибрацийки, даже и на равно, все едно минаваш през бабунка при всяко завъртане. Гуми и джанти, окачване и амортисьори са добре уж, реглаж има, само един лек луфт в левия вътрешен накрайник (десния е сменен) и в рейката има. Като свалихме апарата отдясно, гуменото уплътнение беше почти изгнило и вътре буталцето с язви, така че сигурно си е задържало и преди, ама чак постоянно претрисане от криви дискове не съм чувал да има... ABS-а ми се струва прекалено чувствителен, почти на всяко по-сериозно заковаване се пуска, и като че ли работи само отляво... може ли това претрисане наистина да е от криви дискове и/или позадържали апарати? Галанта е '97 2.5 автомат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...