Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

За предните дискове


mmotors

Изкривявали ли са ви са предни спирачни дискове?  

88 гласа

  1. 1. ??????? ?? ??? ???????? ???????

    • ??, 256?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 2 ??????? ???????? ??????
    • ??, 276?? ??????? ? 1 ??????? ???????? ??????
    • ??, ?????
    • ??, ?????? ? ?????
    • ?? ?? ?? ? ????????


Препоръчано мнение

Темата е много изчерпателна и полезна,ще правя 'ъпгрейт' тия дни на спирачките отпред с 276мм дискове,смяна на шенкели,накладки,спирачни апарати и спирачна течност.

Според повечето колеги най 'добрата' конфигурация за предни спирачки е 276мм дискове с еднобутални спирачни апарати,но така и не стана ясно.....каква е разликата в 'спирането' и 'обслужването' на двубуталните спирачни апарати за 276мм,сравнени с еднобуталните за 276мм ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 204
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Двубуталните спират малко по - добре...Обслужването е еднакво - смазване на 2бр. водачи...при положение, че буталцата са добре и се движат на ръка, нямат скъсани гумени маншони. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Според повечето колеги най 'добрата' конфигурация за предни спирачки е 276мм дискове с еднобутални спирачни апарати,но така и не стана ясно.....каква е разликата в 'спирането' и 'обслужването' на двубуталните спирачни апарати за 276мм,сравнени с еднобуталните за 276мм ?

Разлика в спирането няма, ако сложиш още по големи дискове, тогава се подобрява спирането ..:)

Обслужването на двубуталните е по скъпо (повече гумички, повече маншончета) и се прави по често, защото апаратите са по тежки и по лесно се разбиват водачите ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да се задействат първо предните и след една десета и задните. След дъжд и паркиране на автомобила дисковете ръждясват. Пробвал съм с минимално натискане, даже по-скоро докосване, на спирачката какво става и чувам сработване на 4-те апарата ... едновременно. Като бутне ръждата вече нищо не усещам или чувам. Кое кога спира нямам идея, но казвам какво съм забелязал неколкократно.

 

Да Анди, спират и 4-те едновременно. Кантар няма но има разпределител на спирачното усилие който се намира в дясно под модула на ABS... не се лъжете че спират първо предните после задните (както каза бачо Слави) :P

Това да не е Жигула :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво може да съм объркал при смяна на водачите на преден ляв апарат (двубутален) :icon_hmm: Още като ги затегнах забелязах че колелото трудно се превърта. Не съм ги претегнал. Стягах с гаечен 17 и парцал да не ми ръби ръката. Не съм ползвал тръби и тем подобни. Просто си ги затегнах. Направих пробно кръгче 3-4 км, през което усещах как колата е загубила инерция. Вкъщи пипнах джантата и беше топла. Лека плюнка :icon_blush: по диска предизвика цвърчане като пържене на картофи.

Не съм свалял целия супорт че ако се оплези някое бутало, няма с какво да го прибера и знам какво е без и със инструмент. Отвих първо горния и го извадих. Липсваше гумичката в предния му край и я сложих на новия водач. Тя си беше в комплекта. Прахозащитните не ги смених с новите, защото бяха здрави. Те щом са издържали от 2000 година досега, значи са от Материал. След това отвих долния като само го разхлабих да мога да завъртя супорта напред и да огледам прахозащитните маншончета отгоре и отдолу. След това намазах новия водач със специалната смазка от комплекта, върнах супорта назад, завих водача на ръка без и после с ключа без да го затягам окончателно. Намазах новия долен водач и го напъхах на ръка до резбата. При напъхването се чу псссст - толкова плътно влизаше. При горния не го чух, но плътно влезе. Затегнах ги равномерно ако има значение и забелязах че дискът жули в накладките. Обаче сглобих. Викам то ще върне буталата и ще се оправи. Клопането спря. Нямам клопане вече по предницата, но спирачката грее (задържа) и не знам какво се е объркало. Единствено мога да виня самите водачи - да са направено по-плътно от необходимото и супорта да не може да се плъзга безпроблемно върху тях и т.н.

Ето така се криви диск. Тия водачи трябва да не са нито много стегнати че да задържа и да доведат до прегряване, нито много хлабави за да няма тракане.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ся, ако си намазал обилно горния водач, тоя който е с гумения пръстен, става един вакум и апарата притиска накладката към диска. Не може да освободи. Затова ти задържа. Свали ги пак и поизбърши особено оня с гумичката, да може като го натиснеш с пръсти да си влиза докрай и да не става се едно натискаш буталцето на празна спринцовка, която си запушил с пръст. Понимаеш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ги смазвам само с рициново масло. :rolleyes: Днес направих пак тази процедура след смяна на накладките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година помолих приятел монтьор да намаже водачите отпред. Имаше известно задържане на дясно колело. Сега гледам смазката се е втвърдила и почти я няма. Става въпрос за левия апарат. Чудя се дали да не намажа и десните, ама ме е страх да не стане като вчера и да задържат и двете.

Всякакви варианти прехвърлях наум - по-дълги водачи с 1 мм което не съм забелязал при прякото сравняване на стари и нови; да подложа шайби 2 мм преди водачите, за да може като стиснат супорта, да приберат по-малко с дебелината на шайбата; по-плътни от необходимото, бутало или бутала да задържат, но не съм забелязал проблем преди да ги сваля. Вкарах водачите на ръка. Да кажеш че някой не разбира и ги е набил с чука... При завиването трябваше да придържам водачите към резбата, иначе не можеха да се завият. Но преди 3 години като ги свалях за смяна на накладките, помня че се сглобиха по същия начин.

Фактически в момента супортът притиска външната накладка към диска, а вътрешната е подпряна от двете бутала. Те бяха показани около 2 мм, т.е. с толкова е намаляло феродото. Като слагах новите накладки трябваше да прибера буталата докрай, иначе накладките с новичките дискове не можеха да се сглобят. Сега нямаше как да ги прибера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А преди да клопнеш новите водачи и т.н. , леглата на супорта почистили ги? Обезмаслител, след това да бръкнеш с нещо вътре защото 100% има мизерия?

И чак след това слагаш по-малко смазка за спирачни апарати на TRW... много добра работа върши.

 

А и те съветвам, да си направиш една лека профилактика на апаратите. Преди време давах на доверен майстор да ми направи.... но нещо май ги претупа, понеже на мен не ми е работа това.

Та се наложи миналата година да си правя на ново такава профилактика, само че лично аз си ги правих и съм супер доволен, след като спирам от една и съща скорост около 100км заедно със БМВ Е39, с разликата че моя спирачен път е по дълъг с 4-5м мисля че е идеално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дам, туй му викам и аз, прави вакуум, неслучайно гуменото пръстенче има прорези, такива имат и предпазните маншони на водачите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, сито влязоха и много ясно чух и усетих на пръстите псссст. На горния не чух, но може да е заради вятъра. Обрули ме това нещо, няма спиране :icon_censored:

Не съм чистил леглата. Нямаше с какво. Абсолютно никаква сгода нямах вчера. Сигурно има спрейове за тази работа, ама ... нямам в нас.

Щом от това малко пакетче смазка ми остана половината (за другите оставих нарочно), значи не съм се престарал. Пък знам ли. След работа ако това е стихнало поне малко, ще свалям пак колелото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали знае колко мм е отвора, фабрично, в който влиза водача? Говорим за двубуталните апарати?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aaa, не съм бре. Мерих моите, водачите са точно 11мм, отворите в супортите са 11,3мм. Чудя се много ли е тази хлабина, нормална ли е???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Три десети ми се вижда прекалено. Клопат ли?

В една тема питах колко трябва да е хлабината, но явно никой не знае. Според мен трябва да е най-много 1 десета, иначе ще клопа и може да те вбеси, ако не знаеш че е оттам :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не клопат, но мърдат като хванеш целия супорт с ръка и го заклатиш нагоре-надолу. Не знам като загрее метала и се разшири дали се уплътнява...

Интересно е да се знае фабрично колко мм е тоя отвор. При увеличена хлабина обаче, накладката се износва неравномерно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се местеше на ръка точно в горния водач. Сега не мърда грам.

Позанимавах се, колелото се превърта значително по-лесно, но не съм изкарвал колата. То ще си каже.

Викаш като се нагрее се разширява, ама знаем ли кое се разширява, защото и супорта може да разшири отворите си като се напече.

Като вкараш болт в отвор с 4 стотни хлабина, почти не усещаш луфт. Ти с тези 3 десети нещо не си премерил ми се струва. Новите водачи по моя шублер са 10,5. В отвора на супорта да имат 4-5 стотни, не повече.

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта. Затова натегнах първо него докрай и после долния. Преди това позабърсах от "материала". Дано е готово че с това крикче (на колата което си е) е голяма игра докато вдигнеш и пуснеш машината.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта.

 

Не знам как е при двубуталните апарати /не би трябвало да има кой знае каква разлика/ но не трябва нищо да затяга при стягане на водачите. Или имаш нещо криво или "сито" и водача затяга в леглото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Забелязах че като стягам горния водач той дърпа супорта навътре (към двигателя) и така стиска външната накладка към диска. Като отпусна на резбата, колелото се превърта.

Разглобявай апарата и започвай да човъркаш в горния отвор, докато не измъкнеш старата гумичка която е липсвала на водача ...:D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така мислех и аз, но нищо не намерих там. Сега покарах малко и няма никакъв проблем - колата потегля по инерция при най-малкия наклон. А за какво е тази гумичка? Карал съм без нея три години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За обиране на луфта.

При мен се местеше на ръка точно в горния водач. Сега не мърда грам

Какво си направил, че сега не мърда?

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених водачите. Горният се беше износил в предната част (към резбата). Като свалих колелото хванах супорта с две ръце и опитах да го помръдна нагоре-надолу. Ясно се видя че мърда в горния водач. Съответно имаше металическо чукане от нищожни неравности, дори върху напукан асфалт. Едно метално "дъдрене" и почукване, което изчезваше ако карам с леко натисната спирачка колкото да стиснат накладките и супорта да се натегне. Така се реших да проверя.

В момента не мърда въобще. По-скоро ще бутна колата от крика, но супорта няма да мръдне. Обаче имало още шумове от окачването. Ще действам по-натам. Не е фрапиращо, не се чува винаги и според мен са шарнирите на кривите носачи, защото понякога изклопва леко като натискам спирачка карайки назад. Фактически отляво се съмнявам в предния шарнир на кривия, а отдясно - в задния (на купето който е).

Покарах още малко - няма никакво задържане на спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така мислех и аз, но нищо не намерих там. Сега покарах малко и няма никакъв проблем - колата потегля по инерция при най-малкия наклон. А за какво е тази гумичка? Карал съм без нея три години.

Не може да я няма там, не си ровил както трябва в дупките ..:) Тя няма как да се изпари ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги, имам едно леко постоянно претрисане, майсторите викат че на 90% е криви дискове, и се спряхме на Текстар дискове с меки АТЕ накладки, добра комбинация ли е?

 

И още - мен не ми е много ясно как би вибрирало от криви дискове при всяка скорост, особено по-ниски, мислех че е само като натиснеш спирачка - от високи скорости като намаляш наистина доста осезателно се усеща, а и беше задържало дясното цилиндърче преди месец и диска се нагорещи много, но и преди това си имаше едни вибрацийки, даже и на равно, все едно минаваш през бабунка при всяко завъртане. Гуми и джанти, окачване и амортисьори са добре уж, реглаж има, само един лек луфт в левия вътрешен накрайник (десния е сменен) и в рейката има. Като свалихме апарата отдясно, гуменото уплътнение беше почти изгнило и вътре буталцето с язви, така че сигурно си е задържало и преди, ама чак постоянно претрисане от криви дискове не съм чувал да има... ABS-а ми се струва прекалено чувствителен, почти на всяко по-сериозно заковаване се пуска, и като че ли работи само отляво... може ли това претрисане наистина да е от криви дискове и/или позадържали апарати? Галанта е '97 2.5 автомат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...