Премини към съдържание

Катализатор


Препоръчано мнение

Здравейте, предлагам да има една ВАЖНА ТЕМА, на тема катализатор, нека редактират темата ми както е необходимо.

 

Така в общи линии от всички други теми за това разбирам, че няма никакъв проблем да се махна катализатора, като се замени с права тръба или гърне заместител.

 

Нека да напишем точно и ясно:

- къде се прави това най-качествено (сервизи);

- необходимо ли е поставянето някакъв емулатор за компютъра, събира ли грешки;

- къде може да предадете катализатора за рециклиране/вторични;

- каква е обичайната цена на един изкупен катализатор;

- каква е (ако има такава) цената на емулатора който да лъже компютъра, че има катализатор.

 

Допълнете ако нещо съм пропуснал.

 

П.С.

Моят катализатор ми казаха, че е запушен и ми искаха 60лв. за смяна с ново гърне, като можел да ми преспадне за катализатора 20/30лв. което за мен е смешно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм и трябва да се обясни всичко просто и ясно. Така няма постоянно новите потребители да задават въпрос за катализатора,както се случи с мене. Емулатора до колкото знам от един колега не е нужен,но нека да кажат по-знаещите. :icon_thumbup: :drinks: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм и трябва да се обясни всичко просто и ясно. Така няма постоянно новите потребители да задават въпрос за катализатора,както се случи с мене. Емулатора до колкото знам от един колега не е нужен,но нека да кажат по-знаещите. :icon_thumbup: :drinks: :first:

 

Не съм Чък Норис....но имам опит и познат,който ги изкупува.Желателно е да се сложи резонатор,макар че моита едната все още е с права тръба...Резонатора имитира катализатора.Добре е да го има.Грешки нямам.Наскоро дадох два катализатора,единия беше от дизел-20 да не е капо.Другия бензинов-80.Зависи кой го плаща и как ще те излъже...Доверие...Аааа колата се отпуши реаллноВреди няма-Туинго и Каризма...И на двете съм ги свалил,проблеми нямам... :mitsu-smiley: :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, няма вреда... следователно сме за свалянето на катализатора? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

И кой ти каза, че е запушен?

Най вероятно този дето иска да му го приспадне 20- 30 лв...:icon_naughty:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно този дето иска да му го приспадне 20- 30 лв...:icon_naughty:

 

Аз не вярвам да е чак толкова запушен.Тя няма да върви.Като туингито-чуди се дали да тръгне..като го свалихме и човека ми го показа вътре,разтопен почти целия.И все пак 50лв ми го плати,чисто с монтажа на резонатор-35.

Ако казва цена без да го е свалил,всичко е лъжа. :icon_box: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Като купих колата някой беше направил много глупаво нещо. Отрезали катализатора и заварили една отвратително права и ръждива тръба,вместо резонансно гърне. Сега имам отвратително гърдене отзад на последното гърне ( а то е много запзено). Ако сваляш катализатора задължително сложи такова гърне при нас тук е 20лв. и още 15 за работа и колата заспива.Хубаво е колата да си има катализатор за да подпищва изгорелите газове.Проблем се явява когато се запуши и почне да мирише на запартъци и колата да губи мощност. :drive:

Редактирано от doktora_mz
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за ,махането........катализатор на 200 000 :) дали не е запушен и колко е катализатор???Махнах го ,колата определено се държи по-свежо ,по леко набира ,по-добре върви...разход не съм засичал , обичам да си я настъпвам и ми харесва как върви !!!!За това ,кой ,колко и как :drinks: всичко си е въпрос на пазарлък !!Аз сложих резонаторно гърне и работа и доплатих само 20 :good: доволен съм ,безплатен обяд няма ,никой не ме е карал на сила ,да си махам катализатора!!!

Редактирано от nako
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Здравейте колеги,

 

Имам следния проблем: днес колата ми (Carisma 1.8 GDI Exe 1999г) започна леко да "ръмжи" и се оказа, че имам лека пробойна в тръбата след катализатора. Проблема е, че това е точно в зоната на връзката на средната тръба със планката, която се захваща за планката на катализатора. Ходих днес на майстор ауспухджия и той ми вика следното: "режа ти катализатора от едната страна, режа ти го от другата страна, на негово място ти слагам ново гърне, даваш ми 10лв и ми оставаш твоето гърне".От казаното малко се притесних и реших да не предприемам действия за момента.

Ще се радвам да ми дадете съвет какво да правя, като ми отогорите на следните въпроси:

- възможно ли е да се ремонтира тази пукнатина, която е точно на ръба на снадката с планката и знаете ли къде може да стане това (в София)? Притеснява ме, че и двете планки (и тази на катализатора) са леко ръждясали и съответно болтовете сигурно са клеясали и може да се скъса цялата връзка.

- разбрах, че не е добре да се премахва катализатора, но ако се наложи проблем ли ще е за колата (най-вече за показанията на компютъра и работата на двигателя)?

- кое е по-доброто решение за заместител на катализатора - права тръба неръждавейка или резонаторно гърне.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от Крафт

Но не се хващай на предложения за премахване на катализатора, ако не е запушен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Имам следния проблем: днес колата ми (Carisma 1.8 GDI Exe 1999г) започна леко да "ръмжи" и се оказа, че имам лека пробойна в тръбата след катализатора. Проблема е, че това е точно в зоната на връзката на средната тръба със планката, която се захваща за планката на катализатора. Ходих днес на майстор ауспухджия и той ми вика следното: "режа ти катализатора от едната страна, режа ти го от другата страна, на негово място ти слагам ново гърне, даваш ми 10лв и ми оставаш твоето гърне".От казаното малко се притесних и реших да не предприемам действия за момента.

........

Пазарлъка е добър, само ако твоя катализатор е запушен. Как и дали, това не знам как да го установиш. Ако колата е над 200к км, със сигурност е за махане. Дали ще ти светят някакви лампи по колата след махането му, не мога да кажа. Ако имаш сонди след катализатора, има вероятност и да светят, макар че аз имам и нищо не свети. Тук обаче трябва да се обърне внимание и на спецификите на двигателя ГДИ, с които аз не съм наясно. Това което обаче мога да кажа е, че ако ти махне катализатора, каквото и да сложи после, трябва да свали цялата генерация (поне цялата от меката връзка назад), за да може да завари като хората планките и отгоре. Ако работи по тръбите както са си монтирани на колата, т.е. ако работи само отдолу, значи нищо не прави... При мен така работиха, едно че ми нарязоха ненужно генерацията (точно с тази цел да не я свалят цялата), после и имаше пропуски по заварките и сега си ръмжи леко...

ПП: И ако проблема е само тази малка дупчица, и ако колата върви доволно, може и да отложиш интервенцията...

Планките са ръждясали, да, и няма как да се развият болтовете, може само да се срежат...

Аз съм с права тръба. Не знам дали има връзка, но отзад при студено каране, хвърка доволно количество конденз... не бях забелязал преди да махна катализатора, но на всеки, който ми види колата, му прави впечатление, че много вода тече. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията - ще се допитам до цитираните сервизи.

 

Отделно, колата ми е на 111 500 км и нямам признаци, които да показват, че католизатора ми е пробит - все още си правя редовно разход ~5,5/100 при скорост 100-110км/час. За това и не се съгласих на такава интервенция (и да, майстора смяташе да работи под колата без да маха нищо) а реших да попитам.

 

Според мен най-доброто решение е някой да направи качествена заварка около цялата снадка (по цялата обиколка) на тръбата с планката, което ми се струва сложно, защото там си е леко ръждиво.

 

Относно това да си карам така дълго време - притеснявам се да не се отвори по-голяма дупка или да се скъса цялата тръба.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Влияе ли премахването на катализатора на разхода на гориво? Моля по възможност по-подробно, защото имам спор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...