Премини към съдържание

Покупка Галант


Subsa

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Казвам се Тихомир. Идвам от фиат браво. От сигурно 9 години искам галант, ама все наследявам разни автомобили.

Ще се присъединявам към клуба, решено е! Въпроса е с коя кола.

Гледах днес 2 галанта 2,5 24V пълно оборудване, автомати. Притесняват ме следните неща:

 

Първия - 2002 година

1. При подаване на газ рязко на празен ход - двигателя за 0,2-0,6 секунди се зачудва и ускорява оборотите - тълкувам го като свещи, може и кабели, такива са и мненията на колегите по темите от форума, другото е бобината

2. Форсиране на празен ход и рязко отпускане на газта, чува се метален стържещо- дрънкащ звук от към изпускателите или водната помпа - предполагам е ламарината на изпускателните колектори, модела от 2002 забелязах, че има и ламбда сензор там, но има ли какво да дрънчи там по принцип

3. забравих да отворя антифриза, но маслото миришеше на бензин

4. при палене на студено има тракане, едвам доловимо и спира при загряване - маслото е старо предполагам е това

5. След загравянето започна едно ритмично тракане от всмукателната част на мотора - това нямам идея какво е

6. двигателя потреперва при подаване на газ - рязко - дали е от зачудването - свещите?

7. цялото окачване ръждясало, ама нали е метално :)

8. колата потегля добре при пускане на спирачката в последните 3-4мм от педала

 

Втория - 1999 година

1. Антифриза беше кафяв, миришеше на метал - ръжда ще е - това ме притеснява, вашите така ли са ?

2. Опитах да отворя капачката за водата, но бликна и я затворих - дали надува или е такъв тип водна риза? Маркучите бяха меки при загрял автомобил.

3. Ламарината на изпускателите беше потънала в масло и беше скоро бърсана, като цяло под капака на главата си беше омаслено - четох по темите, че може гумичката на капачката да е заминала, както и гарнитурата на капака

4. копчето на лоста за скоростите заяжда ли не знам и сменя след много клатене - това трябва да не е проблем предполагам

5. окачването в запазен черен цвят, но все пак продавача каза, че нещо отдясно тропа...

 

Не ги карах. Екстрите много, панорамния покрив кърти. Колите са около 5000лв, тази от 2002 май има повече екстри, както е писано и по темите тук.

Планирам газов инж.

Чета вече 4 или 5 часа темите във форума, събирам материал какви проблеми да търся.

- Това с изгниването на задния мост не го разбрах много (или беше греда някъде)

- хидравличните повдигачи си тракат, те са лесни

- автоматичните скоростни, стана ясно че няма признаци кога превъртат, освен претрисане при смяна на предавката, но дали :)

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

При първия ? с първата кола - това си е нормално, всяка кола го прави това, освен ако не е тип "спортен" .....

при 2 ? - не трябва да има такова стържене, може би е някой от екраните на гърнетата или тръбите , но тршбва д а се види........

3 ? -нормално е маслото да мирише на бензин.......

4? - дали е повдигач или маслен обтегач, това трябва да се оправи........

5? е същия като 4?, само че не е ясно дали няма добавки в мотора..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5? е същия като 4?, само че не е ясно дали няма добавки в мотора..........

 

Как влияят добавките на тези мотори и какви проблеми оправят, временно?

 

SLX: не намирам с това оборудване, иначе не ми се занимава с вързана торба с изненада :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бъдещ евентуален колега, какво точно търсиш, седан или комби ?

При търговеца от който купих моя красавец преди години в момента има 2 бройки - един седан "Аванс" и едно комби "Едишън", Швейцарки, доста читави ми се видяха, макар и не перфектни естествено, а и само ги мернах.

Може да те водя да ги видиш, хем ще ти покажа на живо как работи шестака когато всичко е наред и как трябва да изглежда антифриза ако се сменя на 2 години :first: .. Майтапа на страна, така или иначе колкото повече коли огледаш, толкова по-добре ще почнеш да преценяваш коя е читава и коя не. Ако решиш, драсни ми ЛС :callgsm:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как влияят добавките на тези мотори и какви проблеми оправят, временно?

 

SLX: не намирам с това оборудване, иначе не ми се занимава с вързана торба с изненада :)

Зле влияят естествено.........най малкото е, че като смениш маслото на мотора ,и ще почне тропане на повдигачи може би, а защо и нещо друго.....казвам може би, тъй като практиката ми показва ,че на всеки втора кола нов внос ,след смяна на маслото се разтропват повдигачите, това е така, за да може търговеца да си продаде колата по бързо......добавките са колкото кофти ,толкова и не чак толкова, но пак моята практика показва, че поне на всеки 5-ти автомобил ,слагана добавка , слет това й се прави основен ремонт на мотора........това е пак да се прикрият дефекти от страна на търговеца.......имах дори и един случай съвсем на скоро и ремонта никак не беше евтин.........така че, ти решаваш......

И още нещо, по принцип след всяка покупка на кола, независимо дали е нов внос или купена от тук, се сменя всичко, т.е. масла, филтри,ремъци, ролки, накладки и евентуално отстраняване на някой проблем , т.е. ремонт.........това го казвам ,защото все още има хора, които не знаят че ремъка се сменя веднага след покупката на автомобила.........и да не се вярва на предишния собственик че всичко е ок, освен ако го познавате добре......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бъдещ евентуален колега, какво точно търсиш, седан или комби ?

При търговеца от който купих моя красавец преди години в момента има 2 бройки - един седан "Аванс" и едно комби "Едишън", Швейцарки, доста читави ми се видяха, макар и не перфектни естествено, а и само ги мернах.

Може да те водя да ги видиш, хем ще ти покажа на живо как работи шестака когато всичко е наред и как трябва да изглежда антифриза ако се сменя на 2 години :first: .. Майтапа на страна, така или иначе колкото повече коли огледаш, толкова по-добре ще почнеш да преценяваш коя е читава и коя не. Ако решиш, драсни ми ЛС :callgsm:

 

 

Любо, за търговец от Плевен ли говориш?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих при него, има даже 3 - 2 комбита и един седан, а може и за друг да говорим...

Днес продадоха кола номер 1, да му е честита на новия собственик.

 

Търся комби 161к.с. и вече знам, че искам да е след 2001 година, моделите преди тази година възможно ли е да са по-шумни, т.е. купето е по-зле изолирано?

Като ще троша пари, нека да е за максимум екстри, но не ми се занимава точно с ремонти по двигателя и скоростите. Каквото и да е по окачването ще го взема така...

 

Още не знам автоматик ли искам или ръчен редуктор.

Колегите с автоматите - имате ли забележки?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, като купуваш кола гледаш, да е здрав двигателя, скоростите да се сменят гладко и така. Ако ти хареса някой екземпляр и се спазарите за покупка, най-добрия вариант е да я закараш на Пламен DJ Tymbi, да я погледне. Ще я качат на подемника и ще я разгледат. Мисля, че той ще ти даде най-точна представа колко ще набъбне сметката. А не да вземеш нещо, което да се окаже гробница и после да се поставиш пред свършен факт и да се питаш "Къде збърках?".

Предполагам, че си чел из форума и знаеш какво се случва като вземеш уморена кола, а именно хващаш се за палците и си сърбаш попарката дето си я надробил. Така, че моя горещ съвет е провери я при Пламен преди да кyпуваш. Иначе както е писал един от колегите тук Andy: "Колата на старо е много добра възможност да си опиташ късмета!" и си мисля, че е много прав.

По въпроса за скоростите. Автомата е по-скъп за подръжка, логично, като всеки автомат. Чупи се, тези преди фейс-лифта, "по-старите" кутий повече. Сравнително малко са хората, които са се оплакали от проблем с типтроника. Или поне аз не съм срещал такава тема скоро във форума. Ако се счупи олекваш с 1000 кентавъра за рециклиране на торка, монтаж демонтаж масло и т.н. Ама айде нема да се плашим сега от самото начало :D . Има ли вариант за типтроник с круиз контрол въобще не се замисляй, ако караш повече градско и то София, кефа е несравним.

Айде успех и като купиш дзверо, да се похвалиш, и да постнеш снимки да изплакнем окото. :rulez:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих при него, има даже 3 - 2 комбита и един седан, а може и за друг да говорим...

Днес продадоха кола номер 1, да му е честита на новия собственик.

 

Търся комби 161к.с. и вече знам, че искам да е след 2001 година, моделите преди тази година възможно ли е да са по-шумни, т.е. купето е по-зле изолирано?

Като ще троша пари, нека да е за максимум екстри, но не ми се занимава точно с ремонти по двигателя и скоростите. Каквото и да е по окачването ще го взема така...

 

Още не знам автоматик ли искам или ръчен редуктор.

Колегите с автоматите - имате ли забележки?

Нямат разлики особени в шумоизолацията или поне аз така съм виждал.......по скоро си попаднал на някои по изтормозени екземпляри и затова има разлика......

Ако не си сигурен автомат или ръчка да вземе, лично аз предпочитам ръчката поради няколко неща........

1. по лесен за обслужване- едно масло е към 60-80 лв смяната, а на автомата е към 200 лв.........

2.по малко гори мотора,разликата може да скочи и до 4-5 литра на 100 км.........

3. По бързо набира и по принцип по висока е скороста му........

4. По адекватно се държи на пътя,в смисъл такъв, при изпреварване трябва да му свикваш.......

Има си и минусите,като например че е със съединител ,който рано или късно ще трябва да сменяш........и още нещо, лагер на първичен вал също ще издаде фира рано или късно и пак ще трябва ремонт..........но пък и автомата -при него пък превърта торка и ремонта е скъп.......около 1000 лв. всичко.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, но шанса да излязат лагери + съединител и помпи за смяна (пак подобна сума) е доста по-голям от колкото да превърти торка, особено на средностатистическа кола от Швейцария..

 

Шума адски много зависи от гумите, иначе разлика в шумоизолацията няма.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, но шанса да излязат лагери + съединител и помпи за смяна (пак подобна сума) е доста по-голям от колкото да превърти торка, особено на средностатистическа кола от Швейцария..

 

Шума адски много зависи от гумите, иначе разлика в шумоизолацията няма.

Рано или късно, пак идват тези моменти.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двата допълнителни катализатора обезшумяват доста.

Точно така. И допълнителните ламбда-сонди не харесват ГИ-то, което колегата ще слага... :D

Както каза колегата, който цитирам, по-добре е да се вземе регистрирана кола - във форума има достатъчно честни колеги, покупката ще е в пъти по-надеждна отколкото от автоджамбазите. Поне аз така бих направил. Освен това бюджет от 5000лв е достатъчен, за да се намери хубав екземпляр от тук. За екстрите... въпрос на вкус... :)

За ръчка или автомат - най-вече зависи къде ще се кара колата. По Софията ще е блаженство с автомата :). Но аз предпочитам механиката пред електрониката, затова избирам ръчка :)

За да помогна на новия колега, ще разкажа моя случай съвсем накратко (банално е, затова не го четете :D); понеже съм сигурен, че той не е преглеждал подфорума на Колт.

Горубляне, лилав Колт 1.3 '98 на 270к км реални; от Германия със сервизна книжка. Аз не разбирах много от коли, не отидох сам, но все едно бях сам. Взех я. После правих следните неща: ръжда (адски много, още я правя :)); скоростна кутия - лагери; АГУ - вечно проблеми; спукани картер и колектори; спирачки - профилактика... и в момента има някои неща за дооправяне. Едно си признавам - от двигател не съм видял проблеми :). Моят Колт е проста като устройство кола със стара и изпитана технология. За Галант-а не бих казал същото. Така че, при евентуално покупка от автокъщите, очите на четири и една молитва преди ръкостискането ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм стигнал до другите модели, тук са доста продуктивни. Трудно минах 21ва страница от темите и то чета само отбрани заглавия.

Аз ходя на огледи с жената, разчитам си на преценката (обаче прие, че ще е комби), но преди да я купя, ще мина да запозная колата с DJ-я на форума :)

От днес фаворита ми е едно комби с обик. скорости и разбит ляв главинен лагер + изтървали предни амортисьори, с обикновена газова уредба. Странно - 2004г - септември мисля беше, запазено, новата броня, без кожя, но с подгряване, лед километражите, няма кабрио функцията :)

Как стои въпроса с кражбите на тези коли, вдигат ли ги цели или само за сд-та и джанти ги отварят?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отварят ги, но хубавото е че не ги крадат. Просто тези коли вече са доста евтини или както някои ги наричат - стари навеси. Така че не се притеснявай толкова, но зависи и къде живееш и дали някой иска да ти навреди. Ако искат да я откраднат, ще я откраднат. Но няма да искат.

 

Сега, един или два катализатора и шума... ми моята е с един КАТ и се заклевам, че в движение шум от кюнеца не чувам. Всичко друго се чува, само не това. Трябва да съм на първа и да си покажа главата през прозореца, и чак тогава да намачкам газта и евентуално ако го правя покрай сгради или темелна ограда, ще чуя ауспуха ... за малко и глухо.

 

Обезшумяването :rolleyes: по-добре да сменим темата...

Вече почти всеки иска автомат. Аз съм представител на олд скул генерацията пишман рацери, които обичат да имат три педала, па нищо че са само два крака. Автоматът е просто още едно нещо с вероятност да се повреди и въпросът е не дали, а кога. Точен отговор няма. Ама лагерите в ръчните... автоматиците да не е да са с шайби от монето 5 стотинки... с лагери са и те.

При равни други условия комбито винаги е по-шумно от седана (еднаква марка, модел и модификация + тунинг и детунинг - напр. багажник на покрива - вие та се цепи). Шумът не е малко на лош път, така че дали е комби или седан, е последна грижа ако говорим да се обезшумяваме. Това няма да стане.

Лагерчето отпред е 145 кинта на Koyo. Има и по-евтини. Оптимал ли бяха... абе има и по-евтини.

Бай дъ уей, моя кош го карах две години и чак тогава смених ремъка. Двигателното масло и скоростите - веднага като си дойдох. Буквално 5 часа след 2000 км шофиране. Ударих по 2,5 ч на око и смених маслата, регистрирах и повярвах на човека, от който купих колата, защото всичко казано по телефона беше точно така и видях точно каквото очаквах. Свалените ролки и ремък бяха в перфектно състояние. Естествено че не карах 4 години както ми каза или 76000 км, но едни 18 000 си врътнах и казах баста. Нови и край.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

о, и енджин лампата свети на последния, който си харесах.

Предполагам е от обикновената газова... DJ, ти емулираш ли ги тези с обикновената газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

о, и енджин лампата свети на последния, който си харесах.

Предполагам е от обикновената газова... DJ, ти емулираш ли ги тези с обикновената газ?

Всичко правиме и емулираме........ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

о, и енджин лампата свети на последния, който си харесах.

Предполагам е от обикновената газова... DJ, ти емулираш ли ги тези с обикновената газ?

 

Oбикновена газ, светещ чек, окачане леш... WTF??? Язък ти за проучването ако вземеш такъв дарак.. :icon_doh:

 

Никакъв шанс да се угаси чека с емулатор на тая кола, тва е за VW 1.8 mono , че и там не винаги става и ги кичат с релета за ресет на ЕКу..

Да те подсетя и че цената на ламбда сондите (които са 3-4 след фейса) е, меко казано солена, а вероятността да са "отровени" от обикновената газ надвишава 1/2 ..

Отделно щом е тръгнал да пести от ГИ, сметни с другите профилактики какво е положението .. ти си знаеш де, но .. дори няма да ти пожелая успех ако си се засилил към такова...

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разгледа ли раздел продава в нашия форум? Може да ти хареса нещо. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Oбикновена газ, светещ чек, окачане леш... WTF??? Язък ти за проучването ако вземеш такъв дарак.. :icon_doh:

 

Никакъв шанс да се угаси чека с емулатор на тая кола, тва е за VW 1.8 mono , че и там не винаги става и ги кичат с релета за ресет на ЕКу..

Да те подсетя и че цената на ламбда сондите (които са 3-4 след фейса) е, меко казано солена, а вероятността да са "отровени" от обикновената газ надвишава 1/2 ..

Отделно щом е тръгнал да пести от ГИ, сметни с другите профилактики какво е положението .. ти си знаеш де, но .. дори няма да ти пожелая успех ако си се засилил към такова...

 

Напълно споделям мнението на Любо. То мерак, мерак, но това неистово жалание да похарчиш парите си нахалос не го разбирам.

Казвам ти следните важни неща.

1. За 5000 лв. бюджет е силно препоръчително да си купиш регистрирана и карана от съвестен собственик кола. В този форум има достатъчно много за продан.

2. Щом държиш на нов внос, си приготви 2000 лв. допълнителен бюджет, за да събереш колата в приличен вид, което съвсем не значи, че нищо друго няма да изникне в перспектива 6 месеца.

3. Няма защо толкова да примираш по външния аванс пакет, винаги можеш да си купиш само броните и праговете, галант вече е безнадежно морално остарял и често излизат такива коли за части. Съсредоточи се върху техническото състояние на колата.

 

Коментари на обикновена газова и свършило окачване.... Хм, жалко. Двигателите след 2001 г. не са с нищо по-добри в техническо отношение, просто имат два допълнителни катализатора и съответния брой допълнителни ламбди сонди по екологични подбуди, което е повече недостатък, отколкото предимство.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Никакъв шанс да се угаси чека с емулатор на тая кола, тва е за VW 1.8 mono , че и там не винаги става и ги кичат с релета за ресет на ЕКу..

Ха, ти сигурен ли си ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много изморени автомобили си си избрал.

Когато аз гледах напред назад, за 5000лв имаше супер запазазени екземпляри.

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колaтa която си е хaресaл колегaтa е моя.Никъде нямa обявa,че се продaвa.Aко колегaтa реши дa се сдобие с нея ще трябвa дa смени 2 лaгерa и 2 aмортесиъорa.Всичко по окaчвaнето е здрaво с изключение нa 2 нещa.Предпочитaм лично aз обикновенaтa гaз зa този двигaтел,зaщото имaм три гaлaнтa и трите сa a този двигaтел 161коня който е достa по-хубaв от 163 и НИКОГA не ми прекъснaлa или дa съм имaл проблеми с кaквото и дa било свързaно с нея.Нa един от гaлaнтите сa минaти 69к с нея-никaкви проблеми.Цялото семейство кaрaме гaлaнти и му предлaгaм хубaвa колa нa реaлни километри зa годините си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...