Премини към съдържание

Амортисьори за Галант 2.5


Препоръчано мнение

Дано да ти е полезна и да си свършиш работа :drinks:

 

За предни, за Legnum/Galant-VR4 търси KYB 341240 или Tokico U3592. За последните правих запитване в Hitachi, но не получих отговор :icon_hmm: Не знам колко по-меки са KYB 341141 (стандартни за 2.5 V6) от KYB 341240 (VR-ските). Ако успееш да намериш инфо и разликата не е много голяма, може и такива да вземеш, със сигурност ги има в Косер. Моето решение се базираше на това, да взема 4 бр ам-ри, които са от една серия/клас/твърдост, за да не се обърка съотношението твърдост отпред и твърдост отзад, и от там да се развали устойчивостта на колата, а и от там - начина, по който започва да поднася в завой.

 

Ето няколко полезни кат.номера за тампончетата и втулките при горното захващане и за отпред, и за отзад, провери си ги все пак, преди закупуване:

 

KYB SM5091

MONROE MK175

MONROE MK215

SKF VKDA40614

VOLVO 30875136

KAMOKA 2200066

LEMFORDER 3125601

BOGE 88719R

SACHS 802402

 

 

Колеги, имайте в предвид, че в някои каталози за Galant (за EU!) дават, че отпред има макферсон тампон с лагер. Това не е така! И за отпред и за отзад се използва KYB SM5091 или алтернативите му!

 

 

П.С. Колкото до задните ам-ри, които са при мен, не ми е проблем да ги задържа някой друг ден и да се разберем.

Имам развитие по темата. Вчера писах на Камскил и Виамото. Камскил ми отговориха, че има предни Ексел Джи в Каяба УК и не е проблем да доставят. На мен обаче по ми харесват тези, които ти си взел ultra sr. Направих запитване във viamoto за всички части, амове , прахоуловители и тампони и ми съставиха цена от 350 паунда, която ми се струва повече от тази която ти си дал в БГ.

Общо взето се чудя между Exell G и Ultra SR. Та мисълта ми е ако не е много нахално предвид,че бубуто ти е същото като моето даже една и съща година, АТ, газ и т.н дали ще е удобно да направя едно кръкче и да усетя сет-ъпа, защото си прав, че твърдостта е субективно понятие. Аз ще ти дам моя да си припомниш сток сет-ъпа. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 232
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

Имам развитие по темата. Вчера писах на Камскил и Виамото. Камскил ми отговориха, че има предни Ексел Джи в Каяба УК и не е проблем да доставят. На мен обаче по ми харесват тези, които ти си взел ultra sr. Направих запитване във viamoto за всички части, амове , прахоуловители и тампони и ми съставиха цена от 350 паунда, която ми се струва повече от тази която ти си дал в БГ.

Общо взето се чудя между Exell G и Ultra SR. Та мисълта ми е ако не е много нахално предвид,че бубуто ти е същото като моето даже една и съща година, АТ, газ и т.н дали ще е удобно да направя едно кръкче и да усетя сет-ъпа, защото си прав, че твърдостта е субективно понятие. Аз ще ти дам моя да си припомниш сток сет-ъпа. :icon_bye:

 

Точно за KYB Excel G 341240 ли става въпрос, че вече имат в наличност? :icon_hmm:

 

Аз преди месец писах на Camskill, Viamoto, KYB UK, KYB Romania, Косер и всички ми отговориха, че нямали в наличност и по-точно няма никъде в EU. KYB UK отговорили на Camskill, че около май месец :mad: може да се очаква да доставят от Япония. Косер, първо ме разпитваха от какъв каталог съм извадил тоя номер :D и в последствие ми казаха, че трябвало минимум 20 бройки да поръчат, иначе щели да им се заседят и нямало кога да ги продадат. Но може и положението да се е променило, все пак доста шум вдигнах и може да са решили да "запълнят дупката".

 

Между другото Tein-а са поевтиняли с едни 30-тина евро спрямо цената, на която аз ги закупих. Нова партида може би. Даже са update-нали, че стават и за старата генерация галант.

 

Както и аз предложих по-горе, най-добре би било сам да добиеш представа. Аз съм ОК да се видим. Ще ти пратя тел на лично да се разберем кога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif


...Както и аз предложих по-горе, най-добре би било сам да добиеш представа. Аз съм ОК да се видим. Ще ти пратя тел на лично да се разберем кога.

На лично, ама след като си разчистиш малко кутията ;)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за KYB Excel G 341240 ли става въпрос, че вече имат в наличност? :icon_hmm:

 

Аз преди месец писах на Camskill, Viamoto, KYB UK, KYB Romania, Косер и всички ми отговориха, че нямали в наличност и по-точно няма никъде в EU. KYB UK отговорили на Camskill, че около май месец :mad: може да се очаква да доставят от Япония. Косер, първо ме разпитваха от какъв каталог съм извадил тоя номер :D и в последствие ми казаха, че трябвало минимум 20 бройки да поръчат, иначе щели да им се заседят и нямало кога да ги продадат. Но може и положението да се е променило, все пак доста шум вдигнах и може да са решили да "запълнят дупката".

 

Между другото Tein-а са поевтиняли с едни 30-тина евро спрямо цената, на която аз ги закупих. Нова партида може би. Даже са update-нали, че стават и за старата генерация галант.

 

Както и аз предложих по-горе, най-добре би било сам да добиеш представа. Аз съм ОК да се видим. Ще ти пратя тел на лично да се разберем кога.

Мхммм.... Изглежда от шума, който си вдигнал е имало резултат, защото за същия номер 341240 този ми отговори, че има наличност в КYB uk и не е никакъв проблем да се достави. За уговорката,ще ти пиша на лични, че не съм в БГ :icon_bye: към момента. Само когато съм на острова ме обзема тунинг манията. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мхммм.... Изглежда от шума, който си вдигнал е имало резултат, защото за същия номер 341240 този ми отговори, че има наличност в КYB uk и не е никакъв проблем да се достави. За уговорката,ще ти пиша на лични, че не съм в БГ :icon_bye: към момента. Само когато съм на острова ме обзема тунинг манията. :icon_clap:

 

А, а дали ще се прибираш с кола насам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, а дали ще се прибираш с кола насам?

Не със самолет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не със самолет.

..........е сега стана голямата далавера.........а искаш ли да се върнеш с нещо по така "наземно"??? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..........е сега стана голямата далавера.........а искаш ли да се върнеш с нещо по така "наземно"??? :D

А, не 15-ина кила желязо, но няма смисъл.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, не 15-ина кила желязо, но няма смисъл.

Е прати ги на uktobg така се казва фирмата сигурно знаеш, имат си адрес в Лондон и камьончето пътува четвъртък и неделя. Взимаш си ги в Софето плащаш и това е.

Аз така докарах мойте апарати от вр4, колко ръждясали бяха Пламен да каже :icon_clap:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е прати ги на uktobg така се казва фирмата сигурно знаеш, имат си адрес в Лондон и камьончето пътува четвъртък и неделя. Взимаш си ги в Софето плащаш и това е.

Аз така докарах мойте апарати от вр4, колко ръждясали бяха Пламен да каже :icon_clap:

Габко ползвам. Мерси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Я да поразбутам малко темата. Вчера се видяхме с колегата Манол, полафихме за любимата марка , споделихме някои болки храктени за модела и покарахме първо неговата кола, която е идентична с моята Галант 2001, 2.5 типтроник на газ. Разликата е в окачването, както следящите темата знаят.

На Манол е КYB ULTRA SR амове, и TEIN s tech пружини, а моето окачване е сток.

Впечатления: Мойте впечатления са, че возията е малко по-твърда от стандартната, но в никакъе случай не е лагерна количка. Малките неравности се усещат повече, което считам за нормално. Разликата най-много я усетихме когато се качихме на моя кошник със стандартно окачване. Малките неравности като бабуни или вдлъбнатини се обират много по-добре от стандартното окачване. Май не казах нещо ново :icon_bye: , но просто до сега не бях правил сравнение м/у спортно и обикновенно окачване едно след друго и затова се ентусиазирах да пиша за впечатления.

Очарован съм от стойката (то е ясно) и пътното поведение на колата със спортно окачване. Найстина стои много добре на пътя и е много по стабилна, при спиране не забива толкова моцуната, колкото моята и смяната на лентите със скорост става много по-лесно. Като цяло очаквах сет-ъпа да е по-твърд.

На мен ми харесва возията и смятам и аз да заложа на тази конфигурация, но с пружини Айбах.

Благодаря на колегата Манол за отделеното време! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я да поразбутам малко темата. Вчера се видяхме с колегата Манол, полафихме за любимата марка , споделихме някои болки храктени за модела и покарахме първо неговата кола, която е идентична с моята Галант 2001, 2.5 типтроник на газ. Разликата е в окачването, както следящите темата знаят.

На Манол е КYB ULTRA SR амове, и TEIN s tech пружини, а моето окачване е сток.

Впечатления: Мойте впечатления са, че возията е малко по-твърда от стандартната, но в никакъе случай не е лагерна количка. Малките неравности се усещат повече, което считам за нормално. Разликата най-много я усетихме когато се качихме на моя кошник със стандартно окачване. Малките неравности като бабуни или вдлъбнатини се обират много по-добре от стандартното окачване. Май не казах нещо ново :icon_bye: , но просто до сега не бях правил сравнение м/у спортно и обикновенно окачване едно след друго и затова се ентусиазирах да пиша за впечатления.

Очарован съм от стойката (то е ясно) и пътното поведение на колата със спортно окачване. Найстина стои много добре на пътя и е много по стабилна, при спиране не забива толкова моцуната, колкото моята и смяната на лентите със скорост става много по-лесно. Като цяло очаквах сет-ъпа да е по-твърд.

На мен ми харесва возията и смятам и аз да заложа на тази конфигурация, но с пружини Айбах.

Благодаря на колегата Манол за отделеното време! :drinks:

 

 

Моля! И аз благодаря, че имах възможност да покарам твоя със запазено сток окачване, VR-ски спирачки и обезшумен :) Все повече се надъхвам и аз за по-добри спирачки.

 

Предлагам да се видим отново като сложиш спортните пружини и амове, да сравним отново и да пием по :drinks:

 

Иначе, както и ти спомена, в момента моя setup е доста по-мек от момента на монтиране (преди 4 000 км). Доста съм доволен от резултата. Даже на моменти ми се ще да е малко по-стегната като карам бързо в завои и тежестта се прехвърля от едната страна на другата, но пък тогава ще друса прекалено много. Въпреки че се накланя леко, няма никакво люлеене и наистина е удоволствие да :plane: с :mitsu-smiley: .

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

2-та KYB 341241, които бях закупил заедно с пружините и ми останаха, ги пускам за продажба в съответното подразделение на форума.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само, дето в Косер нямат ultra sr и ще трябва да ги поръчвам от добрата стара Англия. Ако някой има идея от къде в БГ да се купят да даде едно рамо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • Admin

Стоковото окачване на Галант отпред може удачно да се замени с маслени амортисьори с Това

 

KYB 441086

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще уточниш ли тези от снимката точно какви са?

Линкът, който си дал за маслените Каяба в инфото долу ги дават за по-старото поколение на Галант MK V [1992-1996] Сигурен ли си, че стават и за Галант 97/04г?

Има ли разлика при седан и комби?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Първите от ляво на дясно са KYB Ultra SR, след това KYB New SR Special и последните са KYB Excel-G 341141.

 

Да, сигурен съм, че маслените KYB 441086 стават за Галант 97/04.

Тези, които съм дал на линка излизат двата около 100 лева и са Made in Japan.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще уточниш ли тези от снимката точно какви са?

Линкът, който си дал за маслените Каяба в инфото долу ги дават за по-старото поколение на Галант MK V [1992-1996] Сигурен ли си, че стават и за Галант 97/04г?

Има ли разлика при седан и комби?

 

Трябва да стават, пише го в стария каталог(KYB-JAPAN-2011.pdf). В последния наистина липсва за галант 97-03: http://www.kyb-europe.com/pdf/2014-Catalogues/KYB-2014-Shock-Absorbers-catalogue-Version-A.pdf

 

Аз търсих 441116/441117, маслени, за отпред и отзад, които ги дават за VR, но не ги открих налични в EU.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първите от ляво на дясно са KYB Ultra SR, след това KYB New SR Special и последните са KYB Excel-G 341141.

 

Да, сигурен съм, че маслените KYB 441086 стават за Галант 97/04.

Тези, които съм дал на линка излизат двата около 100 лева и са Made in Japan.

 

Тези са Premium: http://www.camskill.co.uk/m32b0s3276p23873/KAYABA_44_SERIES_KYB_PREMIUM_SHOCK_ABSORBER_-_KAYABA_-_441086_

 

New SR (светло сините) са performance street серия и в EU май ги няма (все още, а и не знам по какво се различават от Ultra SR).

 

Edit:

Тук има повече инфо: http://www.kybmiddleeast.com/shocks-new-SR.html

 

Монотръбни са и забележете - спорт и удобство на едно место (може би нещо като компромис между двете, не знам):

 

SPORTS SHOCK ABSORBERS:

NEW-SR SPECIAL

Stability control and more comfortable than the standard model.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Как стоят нещата с возията при нивомата? По-твърдо, по-меко ... никаква разлика. Нещо за стабилността на задницата?

 

За съжаление, единия нивомат изтърва на 3-тия ден и ги смених. Когато ги свалихме се оказа, че е попаднала ръжда в амортиьора която е разбила оплатненията и сътвено амортисьора. След 1 година и предните амортисьори се омаслиха, но се държат. Абе втори път няма да купувам 2-ра ръка амове. Някак си не си струва или понеда занм. Иначе когато ги купих нямаха външни забележки. Бих казал късмет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, по-добре е усилени пружини за комби и да ги сложиш на седана. Оказа се че съм сложил такива без да знам. Технически изглежда съм подготвен за газова бутилка. Една празна бутилка за пропан-бутан тежи, доколкото аз знам, около 20 кг.

Отпред съм с оригиналните каяба маслени амортисьори, а отзад монро рефлекс. Накланянето в завой не е голямо, добре завива, само това странно поведение да го нямаше. Вози си като голяма и тежка кола - не подскача цялата през неравности, а ги поема с плавни движения с по-голяма амплитуда нагоре-надолу. Това като има скорост. По-бавно като карам копира релефа досущ като малък хечбек.

И Аз съм така ,но моята не подксача. Е сега съм 17-те е малко по-твърдо преминаването през легналите полицай, но със 15-ките имаше легнали полицай на които не се налагаше да намалям и преминаваше много плавно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стоковото окачване на Галант отпред може удачно да се замени с маслени амортисьори с Това

 

KYB 441086

На тези трябва ли да се сменя и пружината, понеже изглеждат доста по-различни от тези след 1997 г.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

Изминати 16 000км с чешките каяби отзад, доволно товарене на комбито, добре се справят :good:

Банда, за протокола да кажа, че след гаранционната смяна на едната чешка каяба, която изкара към 20 000км, отново изтече :D Другия засега е бетон повече от 30 000. :)

Предстои отново смяна на изтеклия заден амортисьор, отново гаранционно и така до навършването на 2 години от покупката, когато изтича гаранцията. После ще го мисля какви ще слагам, но определено няма да е чешка каяба, пуууу :) Късмета да попаднеш на читава бройка, според моята статистика до този момент е 33,33%, останалите проценти са в киреча :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Банда, за протокола да кажа, че след гаранционната смяна на едната чешка каяба, която изкара към 20 000км, отново изтече :D Другия засега е бетон повече от 30 000. :)

Предстои отново смяна на изтеклия заден амортисьор, отново гаранционно и така до навършването на 2 години от покупката, когато изтича гаранцията. После ще го мисля какви ще слагам, но определено няма да е чешка каяба, пуууу :) Късмета да попаднеш на читава бройка, според моята статистика до този момент е 33,33%, останалите проценти са в киреча :yes3:

........когато си сложиш ЯПОНСКИ Каяби, тогава ще забравиш за случая.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........когато си сложиш ЯПОНСКИ Каяби, тогава ще забравиш за случая.......

Да, като им изтече гаранцията на тея ще тътнем в Ауто плюс за японски с маскимална отстъпка :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...