Премини към съдържание

Амортисьори за Галант 2.5


Препоръчано мнение

Върти ми се някаква муха из главата да сменя хубавото сток окачване със спортни пружини eibach, които вече имам и забележете спортни аморт. Кони жълто или Билщайн б6. цената за 4 от двете марки е идентична и средно три пъти повече от нормални Каяби примерно. Та искам да помоля за някакви мнения по въпроса, някой карал ли е с такива, и впечатления. На писта няма да го карам шестачето, но ми се ще да усетя спортното окачване, предвид,че никога не съм карал с такова. Другият ми въпрос е много ли се снижава колата с айбах и кони комбото и има ли вариант да ми остане някъде шогун бронята,картера и т.н.. Айде, че пролетта иде и ще взема да направя някоя глупост и да си взема 4 конита..... :icon_naughty:

........аз съм карал Галант с жълто Кони и е като ...........кормилачка на накадам за оффроад състезания дори и да са на най " комфортното" :D ........не ти трябва да си носиш зъболекарски принадлежности с жабката :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 232
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Публикувани изображения

........аз съм карал Галант с жълто Кони и е като ...........кормилачка на накадам за оффроад състезания дори и да са на най " комфортното" :D ........не ти трябва да си носиш зъболекарски принадлежности с жабката :D

Аз знам,че си карал,защото си ми казвал, ама с конитата ако става лагерна количка с билщайна направо съм за wrc рали корсика, или поне по всички западни форуми твърдят , че Билщейна направо ти разбива камъните в бъбреците и е по-твърд от конито. И какво в крайна сметка да ми сложиш Ейбах пружините с аморт. Като на колегата Манол? :plane:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам,че си карал,защото си ми казвал, ама с конитата ако става лагерна количка с билщайна направо съм за wrc рали корсика, или поне по всички западни форуми твърдят , че Билщейна направо ти разбива камъните в бъбреците и е по-твърд от конито. И какво в крайна сметка да ми сложиш Ейбах пружините с аморт. Като на колегата Манол? :plane:

Ами Манол трябва да сподели как е....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам,че си карал,защото си ми казвал, ама с конитата ако става лагерна количка с билщайна направо съм за wrc рали корсика, или поне по всички западни форуми твърдят , че Билщейна направо ти разбива камъните в бъбреците и е по-твърд от конито. И какво в крайна сметка да ми сложиш Ейбах пружините с аморт. Като на колегата Манол? :plane:

Ако се случи да е в движение някой ден моят кошник, може да го пробваш билщайн с тейн.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се случи да е в движение някой ден моят кошник, може да го пробваш билщайн с тейн.

Мххмммм... Ако си мисля, че това което ми предлагаш е вр4-ката, ще черпя сериозно. Иначе ти вероятно си с б6 или б8.......

А в крайна сметка като няма какво да правя си мисля за тунинг и на окачването съм му дигнал мерника. Между другото пружините съм ги взимал от теб навремето, когато сменяше марката с bubaru. Taка и не ги сложих обаче......

Извинявам се за повтарянето на някой въпроси при по внимателен преглед на цялата тема установих,че има отговор на въпросите ми няколко страници по-рано.

Сега и ако колегата Манол се включи с някои допълнителни впечатления относно височина , задиране, стабилност ще е супер. :icon_bye:

Обобщено май се насочвам към неговия се тъп, но с eibach пружини, защото такива имам :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам,че си карал,защото си ми казвал, ама с конитата ако става лагерна количка с билщайна направо съм за wrc рали корсика, или поне по всички западни форуми твърдят , че Билщейна направо ти разбива камъните в бъбреците и е по-твърд от конито. И какво в крайна сметка да ми сложиш Ейбах пружините с аморт. Като на колегата Манол? :plane:

 

Най-добре би било ти сам да усетиш как е, тъй като всичко е субективно. На мен може да ми се струва твърдо, на теб - не толкова, на друг пък - супер твърдо.

 

Ами Манол трябва да сподели как е....

 

Изминах около 350-400 км след смяната. Бих казал, че вече не е толкова твърдо, колкото беше непосредствено след трансплантацията. Засега смятам да запазя тази конфигурация, тъй като не ми се струва много по-твърда, а същевременно устойчивостта се подобри многократно. Усеща се, че амортисьорите са доста по-бързи в реакцията си и не позволяват никакво люлеене. Малките улягания и неравности се усещат по-изразено, но пък по-големите и по-сериозните - меко и някак си (ако мога така да се изразя) по-приятно от преди. Маневрирането в движение се случва с лекота, включително рязко спиране, ускорение, смяна на пътна лента (че и повече от една :drag: ). Бях споменал вече, но ще повторя, че сега наистина колата си проси натискането на газта :plane: (умерено все пак :icon_hammering: ).

 

Ако се случи да е в движение някой ден моят кошник, може да го пробваш билщайн с тейн.

 

 

Тук имаме няколко комбинации:

 

  • Tein + Bilstein B6
  • Tein + KYB Ultra SR
  • Tein + Koni Yellow
  • Eibach + Billstein
  • Eibach + Ultra SR
  • Eibach + Koni Yellow

 

От тях би следвало най-меката комбинация да е Tein + KYB Ultra SR, тъй като от инфо-то в нета разбрах, че Eibach-а са по-твърди (по-спортни) от Tein-а, а за KYB Ultra SR, в няколко руски форума твърдят, че били малко по-твърди от KYB Excel G. Точно заради това аз избрах тази комбинация. Реално исках да взема KYB Excel G или Tokico за VR, но уви не открих предни KYB Excel G, а за точно тези Tokico никой не е и чувал (за справка, кат.номера ги има по-нагоре в темата). Предложиха ми OEM за VR, но за "a price of £118.26 inc vat each", т.е. за около 282 лв бройката...

 

341141 (Excel-G) Амортизатор передний мост давление газа 2093

341213 (Excel-G) Амортизатор задний мост давление газа 1915

351029 (Ultra SR) Амортизатор передний мост давление газа 2251

351030 (Ultra SR) Амортизатор задний мост давление газа 2251

 

При Росен общата тежест на колата е по-голяма спрямо обикновен шестак и усещането би трябвало да е малко по-различно. Затова и аз предлагам проба. Аз също бих искал да пробвам/да се повозя в/ друг галант шестак, който е със нови сток или KYB ам-ри и пружини, за да си направя личен извод колко се е втвърдила возията след upgrade-а.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мххмммм... Ако си мисля, че това което ми предлагаш е вр4-ката, ще черпя сериозно. Иначе ти вероятно си с б6 или б8.......

А в крайна сметка като няма какво да правя си мисля за тунинг и на окачването съм му дигнал мерника. Между другото пружините съм ги взимал от теб навремето, когато сменяше марката с bubaru. Taка и не ги сложих обаче......

Извинявам се за повтарянето на някой въпроси при по внимателен преглед на цялата тема установих,че има отговор на въпросите ми няколко страници по-рано.

Сега и ако колегата Манол се включи с някои допълнителни впечатления относно височина , задиране, стабилност ще е супер. :icon_bye:

Обобщено май се насочвам към неговия се тъп, но с eibach пружини, защото такива имам :tooth:

 

Включвам се :icon_thumbup:

 

Тук може да разгледате снимки на колата след upgrade-а. С грозните джанти и гуми (195/60/R15) е в момента, затова не ги качвам в гаража.

 

Като височина, задницата ми се повдигна леко - около 2 см, а предницата се снижи с около 2 см. Имай в предвид, че задницата беше клекнала доста.

 

Относно задирането:

  1. слизах по-бързичко по ул. Бигла (ж.к. Лозенец в София), и в края на спускането, при преминаване от наклонения към равния участък, леко задра бронята отпред (най-вероятно е имало улягане на паветата и затова).
  2. отново на гадните павета :icon_crying: , но в локалното на бул. Цар Борис III, в посока от Павлово към Бъкстон, на пръв поглед леко улягане на предна дясна гума, и троп - почукна нещо отдолу по окачването, предполагам (надявам се :icon_hmm: ) защитната греда.

 

Най-вероятно не съм свикнал още с по-ниския клиренс и не внимавам толкова. Не мисля, че е много ниска, но си е с дълго междуосие, и най-вече при улягания трябва да се внимава със скоростта. Аз затова разисквам в другата тема, варианта за по-високи гуми и 17-ки. Искам да дигна клиренса с 2-3 см. Но нека това продължим да го обсъждаме там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре би било ти сам да усетиш как е, тъй като всичко е субективно. На мен може да ми се струва твърдо, на теб - не толкова, на друг пък - супер твърдо.

 

 

 

Изминах около 350-400 км след смяната. Бих казал, че вече не е толкова твърдо, колкото беше непосредствено след трансплантацията. Засега смятам да запазя тази конфигурация, тъй като не ми се струва много по-твърда, а същевременно устойчивостта се подобри многократно. Усеща се, че амортисьорите са доста по-бързи в реакцията си и не позволяват никакво люлеене. Малките улягания и неравности се усещат по-изразено, но пък по-големите и по-сериозните - меко и някак си (ако мога така да се изразя) по-приятно от преди. Маневрирането в движение се случва с лекота, включително рязко спиране, ускорение, смяна на пътна лента (че и повече от една :drag: ). Бях споменал вече, но ще повторя, че сега наистина колата си проси натискането на газта :plane: (умерено все пак :icon_hammering: ).

 

 

 

 

Тук имаме няколко комбинации:

 

  • Tein + Bilstein B6
  • Tein + KYB Ultra SR
  • Tein + Koni Yellow
  • Eibach + Billstein
  • Eibach + Ultra SR
  • Eibach + Koni Yellow

 

От тях би следвало най-меката комбинация да е Tein + KYB Ultra SR, тъй като от инфо-то в нета разбрах, че Eibach-а са по-твърди (по-спортни) от Tein-а, а за KYB Ultra SR, в няколко руски форума твърдят, че били малко по-твърди от KYB Excel G. Точно заради това аз избрах тази комбинация. Реално исках да взема KYB Excel G или Tokico за VR, но уви не открих предни KYB Excel G, а за точно тези Tokico никой не е и чувал (за справка, кат.номера ги има по-нагоре в темата). Предложиха ми OEM за VR, но за "a price of £118.26 inc vat each", т.е. за около 282 лв бройката...

 

 

 

При Росен общата тежест на колата е по-голяма спрямо обикновен шестак и усещането би трябвало да е малко по-различно. Затова и аз предлагам проба. Аз също бих искал да пробвам/да се повозя в/ друг галант шестак, който е със нови сток или KYB ам-ри и пружини, за да си направя личен извод колко се е втвърдила возията след upgrade-а.

Накрая ще ти хареса сетъпа. Не е изключено още маааалко да омекне, но пък напролет със 17-ките ще дойде нова доза твърдост. Почти сигурен съм, че ще ти харесат:-)

Моите са б6. Имам и койлове d2, но с тях не ми харесва особено, а е бавна за писта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мххмммм... Ако си мисля, че това което ми предлагаш е вр4-ката, ще черпя сериозно. Иначе ти вероятно си с б6 или б8.......

А в крайна сметка като няма какво да правя си мисля за тунинг и на окачването съм му дигнал мерника. Между другото пружините съм ги взимал от теб навремето, когато сменяше марката с bubaru. Taка и не ги сложих обаче......

Извинявам се за повтарянето на някой въпроси при по внимателен преглед на цялата тема установих,че има отговор на въпросите ми няколко страници по-рано.

Сега и ако колегата Манол се включи с някои допълнителни впечатления относно височина , задиране, стабилност ще е супер. :icon_bye:

Обобщено май се насочвам към неговия се тъп, но с eibach пружини, защото такива имам :tooth:

Де да знам, да ъпгрейдваш здраво окачване ми се струва малко излишно. Но щом те влече. Манол да го повозим с койловете, ще му се стори после неговият галант като ролс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Де да знам, да ъпгрейдваш здраво окачване ми се струва малко излишно. Но щом те влече. Манол да го повозим с койловете, ще му се стори после неговият галант като ролс.

 

Хайде стягай я машината и да ме возиш :icon_thumbup: След това най-вероятно ще трябва да покарам известно време старото роувърче, че като се кача обратно на моя галант да си мисля, че върви :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде стягай я машината и да ме возиш :icon_thumbup: След това най-вероятно ще трябва да покарам известно време старото роувърче, че като се кача обратно на моя галант да си мисля, че върви :D

А ще ми кажеш ли откъде поръча амортисьорите? От камскил или БГ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Де да знам, да ъпгрейдваш здраво окачване ми се струва малко излишно. Но щом те влече. Манол да го повозим с койловете, ще му се стори после неговият галант като ролс.

А бе здраво, здраво колко да е здраво? Предните амове са Монро сменяни от предишния собственик с пружини не знам какви, задните са Каяби сменяхме ги преди време, ама единя леко е протекъл .... И си мисля че четири нови амове и пружини ще са подходящи за визия/ возия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ще ми кажеш ли откъде поръча амортисьорите? От камскил или БГ?

 

От Косер, доставка от Варна за половин до един ден, и 25% отстъпка ми направиха:

 

Ultra SR 351029 - 177 лв на бр.

Ultra SR 351030 - 110 лв на бр.

 

Обаче до колкото си спомням, тези бяха последните им налични в склада във Варна. Звънни им да ги преслушаш, може да са заредили, или пък да имат още в наличност.

 

От Camskill си купих Tein пружините и 2 броя KYB Excel G 341241. Последните ще трябва да продавам, тъй като "артисаха" :) (най-вероятно ще пусна обява в съответния раздел). Никаква алтернатива не ми предложиха освен OEM. В сайта им има само задни Ultra SR, но може да им пратиш един мейл със запитване. Друг вариант е viamoto.co.uk. Направих запитване за KYB 341240, навременно получих отговор (че ги няма в EU), но пък можеше да ме отсвирят най-спокойно. Твърдят, че са един от основните вносители за OEM и aftermarket части за :mitsu-smiley: в UK. Нямам повече опит с тях, просто ги споменавам като алтернатива на Camskill и Косер.

 

 

Добре е според мен да си набавиш предварително KYB SM5091 (20-25 лв 1 бр. комплект) или алтернативни (Sachs, Monroe, Volvo,...). В Косер остана само един брой след като купих другите два. Звънях тук там и не намерих, и в крайна сметка отзад на колата си останаха старите тампончета.

 

Също е добре, предварително да прегледаш капачките на задните амортисьори, да не би да са почнали сериозно да гният, тъй като може ще си загубиш време в търсене по морги и т.н., а и без кола (нали ще е разглобена). При мен бяха ръждясали, но не загнили.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за подробната информация! :drinks: А знаеш ли ако камскил или другите агенти ми кажат, че са заредили предни ексел джи, можем да спазарим задните. :mitsu-smiley:

Редактирано от wonderwalker
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маноле, ръгни си и един стрът бар отпред да се втвърдиш хептем :icon_thumbup: За изключителен изрод признавам тоя, който ръгне и стрът на задните бомбета :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

На Росен галанта добре се усеща, спрямо моето субективно мнение, хем е с преден стрът, хем е стегнат, хем пък не е лагерна количка. Гришата тъй и не ми даде да покарам белия лебед с изцяло тейн окачване :icon_box:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маноле, ръгни си и един стрът бар отпред да се втвърдиш хептем :icon_thumbup: За изключителен изрод признавам тоя, който ръгне и стрът на задните бомбета :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

На Росен галанта добре се усеща, спрямо моето субективно мнение, хем е с преден стрът, хем е стегнат, хем пък не е лагерна количка. Гришата тъй и не ми даде да покарам белия лебед с изцяло тейн окачване :icon_box:

...........не ти и требе........подскача като баскеболна топка на 10 атм. напомпана......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...........не ти и требе........подскача като баскеболна топка на 10 атм. напомпана......

 

Хохо, неговите койлове бяха преди това на моята кола:icon_thumbup: определено твърди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маноле, ръгни си и един стрът бар отпред да се втвърдиш хептем :icon_thumbup: За изключителен изрод признавам тоя, който ръгне и стрът на задните бомбета :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock:

На Росен галанта добре се усеща, спрямо моето субективно мнение, хем е с преден стрът, хем е стегнат, хем пък не е лагерна количка. Гришата тъй и не ми даде да покарам белия лебед с изцяло тейн окачване :icon_box:

А ако ти покажа Галант с разпънка отзад ,но долу ,не на бомбетата отгоре за какъв ще го признаеш? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хохо, неговите койлове бяха преди това на моята кола:icon_thumbup: определено твърди.

Да, ама той тури пружините на най горно положение, даме ги натегнахме много иии....... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ако ти покажа Галант с разпънка отзад ,но долу ,не на бомбетата отгоре за какъв ще го признаеш?

Хе, модели има всякакви :icon_doh:

Къде долу е сложена, интересно е да се знае?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тези сетъпи премахва ли се плуването на предницата по неравен асфалт? По моята улица с корса и голф може да карам бързо и цялата кола да подскача, като при това се усеща стабилна. В галанта чувството е доста странно. Сякаш амовете не държат или пружините са прекалено меки. Става въпрос бабунка на скорост 50 км/ч, предницата тръгва надолу и в същия момент следва втора бабуна, която подхвърля предницата. Точно при това движение се създава странното усещане. Не бих го нарекъл нестабилност, а склонност към забиване на носа.

Отдавам го на големият надвес на предните колела. От централната ос на предния мост до ръба на предната броня може би има едни 90-100 см. Не е така при доста от малките автомобили, при които 4-те колела са разхвърляни в четирите краища на колата.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за подробната информация! :drinks: А знаеш ли ако камскил или другите агенти ми кажат, че са заредили предни ексел джи, можем да спазарим задните. :mitsu-smiley:

 

Дано да ти е полезна и да си свършиш работа :drinks:

 

За предни, за Legnum/Galant-VR4 търси KYB 341240 или Tokico U3592. За последните правих запитване в Hitachi, но не получих отговор :icon_hmm: Не знам колко по-меки са KYB 341141 (стандартни за 2.5 V6) от KYB 341240 (VR-ските). Ако успееш да намериш инфо и разликата не е много голяма, може и такива да вземеш, със сигурност ги има в Косер. Моето решение се базираше на това, да взема 4 бр ам-ри, които са от една серия/клас/твърдост, за да не се обърка съотношението твърдост отпред и твърдост отзад, и от там да се развали устойчивостта на колата, а и от там - начина, по който започва да поднася в завой.

 

Ето няколко полезни кат.номера за тампончетата и втулките при горното захващане и за отпред, и за отзад, провери си ги все пак, преди закупуване:

 

KYB SM5091

MONROE MK175

MONROE MK215

SKF VKDA40614

VOLVO 30875136

KAMOKA 2200066

LEMFORDER 3125601

BOGE 88719R

SACHS 802402

 

 

Колеги, имайте в предвид, че в някои каталози за Galant (за EU!) дават, че отпред има макферсон тампон с лагер. Това не е така! И за отпред и за отзад се използва KYB SM5091 или алтернативите му!

 

 

П.С. Колкото до задните ам-ри, които са при мен, не ми е проблем да ги задържа някой друг ден и да се разберем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С тези сетъпи премахва ли се плуването на предницата по неравен асфалт? По моята улица с корса и голф може да карам бързо и цялата кола да подскача, като при това се усеща стабилна. В галанта чувството е доста странно. Сякаш амовете не държат или пружините са прекалено меки. Става въпрос бабунка на скорост 50 км/ч, предницата тръгва надолу и в същия момент следва втора бабуна, която подхвърля предницата. Точно при това движение се създава странното усещане. Не бих го нарекъл нестабилност, а склонност към забиване на носа.

Отдавам го на големият надвес на предните колела. От централната ос на предния мост до ръба на предната броня може би има едни 90-100 см. Не е така при доста от малките автомобили, при които 4-те колела са разхвърляни в четирите краища на колата.

 

Навеждането над нормалното си е проблем на пружините. Ам-рите само контролират колко бързо/бавно да стане това. Височината на колата се определя предимно от пружините, но и зависи от дължината на амортисьора, тъй като комплекта пружина-амортисьор при монтаж се свива дотолкова, колкото е дълъг пръта на амортисьора. След това вече зависи колко е твърда пружината и колко още ще се свие след монтажа в следствие тежестта на купето. Това го казвам, тъй като имаше доста подобни въпроси досега в темата, а и в други теми.

 

Имай в предвид разликата на междуосието при галанта и корсичката, че и при голфа също. Това също допринася за различно усещане и "забиване на носа". Колкото до плуването ("потъване на носа") - ами пружини и ам-ри, там е разковничето. Като тук играят роля не само предните, а и задните, и ако имаш кофти съотношение на твърдост отпред-отзад, не е хич приятно. Затова доста хора споделят, че смяната на пружини и ам-ри е най-добре да се направи в комплект всички наведнъж. Последното обаче си е цифра $$$ и не всеки се решава да я похарчи за това.

Редактирано от manol
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хе, модели има всякакви :icon_doh:

Къде долу е сложена, интересно е да се знае?

Ами като си дойде колегата от Германия някой ден ще снимам и ще покажа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...