Премини към съдържание

Кажете ми какъв размер зимни гуми да сложа на Galant


Opticalssue

Препоръчано мнение

Думата би трябвало да произлиза от руло-рулетка,

Всъщност произлиза от roll - търкалям се.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Всъщност произлиза от roll - търкалям се.

Много по -логично би било думата за играта в казиното да произлиза от roll ,там поне се търкаля топче.

Измервателният уред си е точно метална лента навита на руло.

Има нещо сбъркано в корените на двете думи - би трябвало да е точно обратното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много по -логично би било думата за играта в казиното да произлиза от roll ,там поне се търкаля топче.

Измервателният уред си е точно метална лента навита на руло.

Има нещо сбъркано в корените на двете думи - би трябвало да е точно обратното.

Ами не е така, рулетка пък произлиза от френската дума Roulette което означавало "малко колело". Освен това тя се върти, а не се търкаля. А първата версия на ролетката до колкото съм виждал е едно дето се развива на полето, именно се търкаля т.е.

Както и да е, и двете са с чужди корени, така че това е.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е така, рулетка пък произлиза от френската дума Roulette което означавало "малко колело". Освен това тя се върти, а не се търкаля. А първата версия на ролетката до колкото съм виждал е едно дето се развива на полето, именно се търкаля т.е.

Както и да е, и двете са с чужди корени, така че това е.

Само да уточня-не съм казвал,че рулетката се търкаля-търкаля се топчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Макар че много се измести темата РУЛЕТКА и РОЛЕТКА са две различни неща :D

 

Рулетка- хазартна игра - първите такива се появяват на френско-говоряща територия и естествено думата произлиза от френски, както е описано по-горе.

 

Ролетка - измервателен уред - произхожда от "Roll", което най-вече е РОЛКА, а всичко това е свързано с математическия термин "rolling" - "търкаляне". За първи път е въведен при описание движението на точка от права , която се "търкаля" по окръжност - За специалисти по зъбни предавки е известно, че получената крива се нарича еволвента и образува профила на зъбно колело.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Макар че много се измести темата РУЛЕТКА и РОЛЕТКА са две различни неща :D

 

Рулетка- хазартна игра - първите такива се появяват на френско-говоряща територия и естествено думата произлиза от френски, както е описано по-горе.

 

Ролетка - измервателен уред - произхожда от "Roll", което най-вече е РОЛКА, а всичко това е свързано с математическия термин "rolling" - "търкаляне". За първи път е въведен при описание движението на точка от права , която се "търкаля" по окръжност - За специалисти по зъбни предавки е известно, че получената крива се нарича еволвента и образува профила на зъбно колело.

 

Колегa обaче шaпкa ти свaлям, вече в няколко теми попaдaм нa твои постове и си много "техничен" aко могa тaкa дa се изрaзя. Кефя се нa тaкивa хорa които нaистинa знaят и рaзбирaт естеството нa нещaтa, кaкто се кaзвa "ходещa енциклопедия".

Нaдявaм се дa не го приемеш кaто подигрaвкa или зaкaчкa кaзвaм го искренно.

 

Съжелявaм зa спaмa но не можaх дa се сдържa!

 

A сегa по темaтa aбе пичове кaкви седемнaйстки кaкви пет левa?

Aз бях нa 16ки и ги мaхнaх дори лятото и минaх нa 15ки пък вие зимaтa нa 17ки при товa нa 225.

Хубaво гъзaрлък и т.н. обaче кaмъните в бъбреците сa ми по скъпи.

То лятото по нaште пътищa се чувствaм кaто в миксер зa зимaтa дa не говорим.

Пък и от кaкто минaх нa 15ките рaзходa пaднa, върви по леко, по пъргaвa, вози по добре и сякaш в коловозите по не дърпa.

Товa е мое мнение и не нaтрaпвaм нa никой нищо просто мнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не искате да разбирате, че "БАН" не във всеки случай означава Българска Академия на Науките, а има и друго значение (От Англ. - Ban - забрана), моля, придържайте се към темата. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с голям интерес, понеже и аз мисля да пробвам тази зима на 17-ки. Цените на премиум зимните гуми за този размер обаче са бая високи и все още се замислям дали да се мяткам в дълбокото. Освен това трябва да си взема и втори комплект джанти 17 цола. Гледам някакви зимни гуми NEXEN доста ниски цени държат...някой има ли опит с тази марка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой друг колега да сподели мнение за зимна гума 17-ка на джанта 7J размери и марка? 205/55/17 мисля е добър вариант ?

 

 

За зимни гуми съм признал марката Vredestein. Справят се страхотно в лед, в киша и в дълбок сняг.

Преди години карах с Vredestein Snowtrac 2, бях много доволен после минах на Goodyear Ultra Grip 7, които не ме впечатлиха особено.

А в момента зимните са ми Vredestei Wnintrac Xtreme S - страхотни са.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Страхотни първия сезон, максимум 2.. посредствени е моето впечатление от Сноутрак 3. Нямат общо с Тойото, с което (с радост) ги смених.

 

17-ка зимна на Галант за мен е неразумно поне по 3 причини...

- Последствия за окачването ако се случи сезон с коловози и заледявание

- Последствия за алуминиевите джанти от солта и лугата

- Зимната гума е добре да е възможно най-тясна, тъй като тогава има по-голяма тежест в контактното петно, съответно по-голямо сцепление/съпротивление. Ако е гледал някой рали на сняг да му е направило впечатленията гумите какви са - като патерици .. така че по тази причина, 195х65R15 е по-добър размер за Галант от 205х55R17... но както и да е не вярвам да променя на някой мнението така или иначе..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четат се мненията ти, Любо. За да го докажа ще пусна линк към състезателни гуми за сняг и лед. Лошата новина е, че не предлагат точно 17 цола, но имат, 14, 15, 16 :)

http://dmack.bg/tires/race-tires/

Скролвате до долу и връщате 15 санта. Ето ги гумите 145/80 с шипове. Знам че шиповете са забранени. Тези гуми искат много тясна джанта. Предполагам 4J. Дали се предлагат такива за нашите не знам. На сняг ще копаят и ще засрамвате жипките, особено ако зад волана седи млада мацка, която си мисли че колкото повече газ дава, толкова по-лесно ще издрапа. Минавате вие с галанта с такива гуми, спирате до нея, намигате й и тръгвате рЕзко махайки и за довиждане и вдигайки пепел. Минувачите ще се усмихват, евентуално присмиват. Ясно за какво и съответно - на кого.

С такива гуми на сухо не очаквам никак добро представяне, нито странична устойчивост или пък висока скорост при сух асфалт. Също мисля, че цената няма да ни хареса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

205/50/17

Дънлоп 4д или бриджстоун близак. Няма ги по табелките, за вече решили, че ще карат зимата на 17 цола е оптимално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи къде и как ще се кара колата зимата. В големите градове колкото и сняг да падне улиците се чистят и по основните артерии не се очаква занемаряване до степен образуване на коловози. Друг е въпроса обаче по малките улички където не се чисти редовно положението сигурно няма да е розово, но това ще е само за няколко дни или седмици когато се случи да падне обилно количество сняг. Все пак през по-голямата част от зимния сезон в градовете се кара основно върху студен асфалт и влажен на места, където широката гума би трябвало да се държи сравнително по-добре. Ако сте решили обаче да газите по планинските курорти вероятно тясната гума е по-добрия избор. Самите джанти също ще се съсипват неминуемо и сигурно през 2 сезона ще имат нужда от освежаващо пребоядисване за да не изглеждат ужасно. В този ред на мисли всичко идва строго индивидуално и аз понеже на ски не ходя зимата ще заложа на 17-ки, а за лятото ще търкалям с други 17-ки и така ще имам два чифта джанти.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ясно ми е че с 15-ки най-добре зимата ама като минавам на 315мм спирачен диск и апарати от 3000gt как да мине номера ? Спирам се на 205/50/17 по съвета на колеги. Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Колеги ясно ми е че с 15-ки най-добре зимата ама като минавам на 315мм спирачен диск и апарати от 3000gt как да мине номера ? Спирам се на 205/50/17 по съвета на колеги. Благодаря

 

Това е правилното решение в този случай.

На книга нещата стоят така:

 

Стар размер: 195/65/15 (стар диаметър: 635 mm.)

Нов размер: 205/50/17 (нов диаметър 637 mm.)

 

Разлика в диаметрите на двете гуми: +2 - съвместими.

 

 

Показание на скоростомера при движение на автомобила със скорост 100 км/ч: 100 км/ч.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е правилното решение в този случай.

На книга нещата стоят така:

 

Стар размер: 195/65/15 (стар диаметър: 635 mm.)

Нов размер: 205/50/17 (нов диаметър 637 mm.)

 

Разлика в диаметрите на двете гуми: +2 - съвместими.

 

 

Показание на скоростомера при движение на автомобила със скорост 100 км/ч: 100 км/ч.

 

 

 

Това не е смятано от японските инженери. Трябва да се чете табелката и да се вярва, че на най-смятаната кола от 96-та година досега стандартният 15 цолов размер гуми са 195/60/15, което е различна изходна база.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Тогава колегата може да сложи, ако желае 205/45/17.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава колегата може да сложи, ако желае 205/45/17.

Не, не. Иронизирам леко табелките, макар разликата със 195/65 да е по-голяма. 205/50/17 е огън.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

A защо не 215/45/17 както си пише по вратите на авансовия шестак :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

A защо не 215/45/17 както си пише по вратите на авансовия шестак :)

 

Ами една от причините е, че на авансовия шестак на вратите пише това, както вече пуснах снимка малко по-горе:

 

http://media.snimka.bg/s1/4912/036068386.jpg?r=0

 

Може ли да ми покажеш къде пише 215/45/17?

Ех тези немци, явно не знаете историята. Ще ви я разкажа на някоя среща. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във шийта на немски език няма такова нещо. А на англиски преводите им винаги са сбъркани, а този път и цифрите :)

 

Аз съм с 205/60R15 летни; Така я наследих преди време иначе щях да си взема оптимизирана за четирите сезона на шосе!

За зимни си взех 195/65 R15 и макар, че са извън препоръчваните МАЛКО - колата е с мн. добра стабилност и "драпа" повече на заснежено.

Карам до 160 км/ч. максимум - за повече не съм тествал.

 

ПП: 1. Ако искате да нямате проблеми, гледайте табелките, които Светльо ви побликува!

2. Обърнете внимание на налягането - също е много важно!

Редактирано от Bogdan Hlebarov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

За зимни си взех 195/65 R15

Ми това е зимна немска измишльотина бе колега .:D

Гледам, гледам табелките, няма го никъде този размер . Значи ти да си караш зимата с по подходящи гуми, пък ние да гледаме табелките .:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във шийта на немски език няма такова нещо. А на англиски преводите им винаги са сбъркани, а този път и цифрите :)

 

Аз съм с 205/60R15 летни; Така я наследих преди време иначе щях да си взема оптимизирана за четирите сезона на шосе!

За зимни си взех 195/65 R15 и макар, че са извън препоръчваните МАЛКО - колата е с мн. добра стабилност и "драпа" повече на заснежено.

Карам до 160 км/ч. максимум - за повече не съм тествал.

 

ПП: 1. Ако искате да нямате проблеми, гледайте табелките, които Светльо ви побликува!

2. Обърнете внимание на налягането - също е много важно!

Сега, последно, табелките ли да гледаме или малки отклонения да приемаме за нормални, че малко се обърках... Това не мисля, че японските инженери, пишейки табелките са го изчислявали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...