Lyubo Dimitrov Публикувано 18 септември 2015 Сподели Публикувано 18 септември 2015 Думата би трябвало да произлиза от руло-рулетка,Всъщност произлиза от roll - търкалям се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sid6624 Публикувано 18 септември 2015 Сподели Публикувано 18 септември 2015 Всъщност произлиза от roll - търкалям се.Много по -логично би било думата за играта в казиното да произлиза от roll ,там поне се търкаля топче.Измервателният уред си е точно метална лента навита на руло.Има нещо сбъркано в корените на двете думи - би трябвало да е точно обратното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 18 септември 2015 Сподели Публикувано 18 септември 2015 (редакция) Много по -логично би било думата за играта в казиното да произлиза от roll ,там поне се търкаля топче.Измервателният уред си е точно метална лента навита на руло.Има нещо сбъркано в корените на двете думи - би трябвало да е точно обратното.Ами не е така, рулетка пък произлиза от френската дума Roulette което означавало "малко колело". Освен това тя се върти, а не се търкаля. А първата версия на ролетката до колкото съм виждал е едно дето се развива на полето, именно се търкаля т.е. Както и да е, и двете са с чужди корени, така че това е. Редактирано 18 септември 2015 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sid6624 Публикувано 18 септември 2015 Сподели Публикувано 18 септември 2015 Ами не е така, рулетка пък произлиза от френската дума Roulette което означавало "малко колело". Освен това тя се върти, а не се търкаля. А първата версия на ролетката до колкото съм виждал е едно дето се развива на полето, именно се търкаля т.е. Както и да е, и двете са с чужди корени, така че това е.Само да уточня-не съм казвал,че рулетката се търкаля-търкаля се топчето. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Макар че много се измести темата РУЛЕТКА и РОЛЕТКА са две различни неща :D Рулетка- хазартна игра - първите такива се появяват на френско-говоряща територия и естествено думата произлиза от френски, както е описано по-горе. Ролетка - измервателен уред - произхожда от "Roll", което най-вече е РОЛКА, а всичко това е свързано с математическия термин "rolling" - "търкаляне". За първи път е въведен при описание движението на точка от права , която се "търкаля" по окръжност - За специалисти по зъбни предавки е известно, че получената крива се нарича еволвента и образува профила на зъбно колело. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
al_bandi Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Макар че много се измести темата РУЛЕТКА и РОЛЕТКА са две различни неща :D Рулетка- хазартна игра - първите такива се появяват на френско-говоряща територия и естествено думата произлиза от френски, както е описано по-горе. Ролетка - измервателен уред - произхожда от "Roll", което най-вече е РОЛКА, а всичко това е свързано с математическия термин "rolling" - "търкаляне". За първи път е въведен при описание движението на точка от права , която се "търкаля" по окръжност - За специалисти по зъбни предавки е известно, че получената крива се нарича еволвента и образува профила на зъбно колело. Колегa обaче шaпкa ти свaлям, вече в няколко теми попaдaм нa твои постове и си много "техничен" aко могa тaкa дa се изрaзя. Кефя се нa тaкивa хорa които нaистинa знaят и рaзбирaт естеството нa нещaтa, кaкто се кaзвa "ходещa енциклопедия".Нaдявaм се дa не го приемеш кaто подигрaвкa или зaкaчкa кaзвaм го искренно. Съжелявaм зa спaмa но не можaх дa се сдържa! A сегa по темaтa aбе пичове кaкви седемнaйстки кaкви пет левa?Aз бях нa 16ки и ги мaхнaх дори лятото и минaх нa 15ки пък вие зимaтa нa 17ки при товa нa 225.Хубaво гъзaрлък и т.н. обaче кaмъните в бъбреците сa ми по скъпи.То лятото по нaште пътищa се чувствaм кaто в миксер зa зимaтa дa не говорим.Пък и от кaкто минaх нa 15ките рaзходa пaднa, върви по леко, по пъргaвa, вози по добре и сякaш в коловозите по не дърпa.Товa е мое мнение и не нaтрaпвaм нa никой нищо просто мнение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Ако не искате да разбирате, че "БАН" не във всеки случай означава Българска Академия на Науките, а има и друго значение (От Англ. - Ban - забрана), моля, придържайте се към темата. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Следя темата с голям интерес, понеже и аз мисля да пробвам тази зима на 17-ки. Цените на премиум зимните гуми за този размер обаче са бая високи и все още се замислям дали да се мяткам в дълбокото. Освен това трябва да си взема и втори комплект джанти 17 цола. Гледам някакви зимни гуми NEXEN доста ниски цени държат...някой има ли опит с тази марка? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iskrenkrustev Публикувано 19 септември 2015 Сподели Публикувано 19 септември 2015 Някой друг колега да сподели мнение за зимна гума 17-ка на джанта 7J размери и марка? 205/55/17 мисля е добър вариант ? За зимни гуми съм признал марката Vredestein. Справят се страхотно в лед, в киша и в дълбок сняг. Преди години карах с Vredestein Snowtrac 2, бях много доволен после минах на Goodyear Ultra Grip 7, които не ме впечатлиха особено. А в момента зимните са ми Vredestei Wnintrac Xtreme S - страхотни са. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 20 септември 2015 Сподели Публикувано 20 септември 2015 (редакция) Страхотни първия сезон, максимум 2.. посредствени е моето впечатление от Сноутрак 3. Нямат общо с Тойото, с което (с радост) ги смених. 17-ка зимна на Галант за мен е неразумно поне по 3 причини... - Последствия за окачването ако се случи сезон с коловози и заледявание - Последствия за алуминиевите джанти от солта и лугата - Зимната гума е добре да е възможно най-тясна, тъй като тогава има по-голяма тежест в контактното петно, съответно по-голямо сцепление/съпротивление. Ако е гледал някой рали на сняг да му е направило впечатленията гумите какви са - като патерици .. така че по тази причина, 195х65R15 е по-добър размер за Галант от 205х55R17... но както и да е не вярвам да променя на някой мнението така или иначе.. Редактирано 20 септември 2015 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 септември 2015 Сподели Публикувано 20 септември 2015 Четат се мненията ти, Любо. За да го докажа ще пусна линк към състезателни гуми за сняг и лед. Лошата новина е, че не предлагат точно 17 цола, но имат, 14, 15, 16 http://dmack.bg/tires/race-tires/Скролвате до долу и връщате 15 санта. Ето ги гумите 145/80 с шипове. Знам че шиповете са забранени. Тези гуми искат много тясна джанта. Предполагам 4J. Дали се предлагат такива за нашите не знам. На сняг ще копаят и ще засрамвате жипките, особено ако зад волана седи млада мацка, която си мисли че колкото повече газ дава, толкова по-лесно ще издрапа. Минавате вие с галанта с такива гуми, спирате до нея, намигате й и тръгвате рЕзко махайки и за довиждане и вдигайки пепел. Минувачите ще се усмихват, евентуално присмиват. Ясно за какво и съответно - на кого.С такива гуми на сухо не очаквам никак добро представяне, нито странична устойчивост или пък висока скорост при сух асфалт. Също мисля, че цената няма да ни хареса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrumBo Публикувано 21 септември 2015 Сподели Публикувано 21 септември 2015 205/55/17? Малко по висока ще е дали ще влезе? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 21 септември 2015 Сподели Публикувано 21 септември 2015 205/50/17Дънлоп 4д или бриджстоун близак. Няма ги по табелките, за вече решили, че ще карат зимата на 17 цола е оптимално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 21 септември 2015 Сподели Публикувано 21 септември 2015 (редакция) Много зависи къде и как ще се кара колата зимата. В големите градове колкото и сняг да падне улиците се чистят и по основните артерии не се очаква занемаряване до степен образуване на коловози. Друг е въпроса обаче по малките улички където не се чисти редовно положението сигурно няма да е розово, но това ще е само за няколко дни или седмици когато се случи да падне обилно количество сняг. Все пак през по-голямата част от зимния сезон в градовете се кара основно върху студен асфалт и влажен на места, където широката гума би трябвало да се държи сравнително по-добре. Ако сте решили обаче да газите по планинските курорти вероятно тясната гума е по-добрия избор. Самите джанти също ще се съсипват неминуемо и сигурно през 2 сезона ще имат нужда от освежаващо пребоядисване за да не изглеждат ужасно. В този ред на мисли всичко идва строго индивидуално и аз понеже на ски не ходя зимата ще заложа на 17-ки, а за лятото ще търкалям с други 17-ки и така ще имам два чифта джанти. Редактирано 21 септември 2015 от GalantDream Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KrumBo Публикувано 22 септември 2015 Сподели Публикувано 22 септември 2015 Колеги ясно ми е че с 15-ки най-добре зимата ама като минавам на 315мм спирачен диск и апарати от 3000gt как да мине номера ? Спирам се на 205/50/17 по съвета на колеги. Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 септември 2015 Admin Сподели Публикувано 22 септември 2015 Колеги ясно ми е че с 15-ки най-добре зимата ама като минавам на 315мм спирачен диск и апарати от 3000gt как да мине номера ? Спирам се на 205/50/17 по съвета на колеги. Благодаря Това е правилното решение в този случай.На книга нещата стоят така: Стар размер: 195/65/15 (стар диаметър: 635 mm.)Нов размер: 205/50/17 (нов диаметър 637 mm.) Разлика в диаметрите на двете гуми: +2 - съвместими. Показание на скоростомера при движение на автомобила със скорост 100 км/ч: 100 км/ч. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
uck Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 (редакция) 205/55/17 също ставапо-височки Редактирано 23 септември 2015 от uck Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 Това е правилното решение в този случай.На книга нещата стоят така: Стар размер: 195/65/15 (стар диаметър: 635 mm.)Нов размер: 205/50/17 (нов диаметър 637 mm.) Разлика в диаметрите на двете гуми: +2 - съвместими. Показание на скоростомера при движение на автомобила със скорост 100 км/ч: 100 км/ч. Това не е смятано от японските инженери. Трябва да се чете табелката и да се вярва, че на най-смятаната кола от 96-та година досега стандартният 15 цолов размер гуми са 195/60/15, което е различна изходна база. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 септември 2015 Admin Сподели Публикувано 23 септември 2015 Тогава колегата може да сложи, ако желае 205/45/17. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 Тогава колегата може да сложи, ако желае 205/45/17.Не, не. Иронизирам леко табелките, макар разликата със 195/65 да е по-голяма. 205/50/17 е огън. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GalantDream Публикувано 23 септември 2015 Сподели Публикувано 23 септември 2015 A защо не 215/45/17 както си пише по вратите на авансовия шестак Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 23 септември 2015 Admin Сподели Публикувано 23 септември 2015 A защо не 215/45/17 както си пише по вратите на авансовия шестак Ами една от причините е, че на авансовия шестак на вратите пише това, както вече пуснах снимка малко по-горе: http://media.snimka.bg/s1/4912/036068386.jpg?r=0 Може ли да ми покажеш къде пише 215/45/17?Ех тези немци, явно не знаете историята. Ще ви я разкажа на някоя среща. :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 (редакция) Във шийта на немски език няма такова нещо. А на англиски преводите им винаги са сбъркани, а този път и цифрите Аз съм с 205/60R15 летни; Така я наследих преди време иначе щях да си взема оптимизирана за четирите сезона на шосе!За зимни си взех 195/65 R15 и макар, че са извън препоръчваните МАЛКО - колата е с мн. добра стабилност и "драпа" повече на заснежено.Карам до 160 км/ч. максимум - за повече не съм тествал. ПП: 1. Ако искате да нямате проблеми, гледайте табелките, които Светльо ви побликува! 2. Обърнете внимание на налягането - също е много важно! Редактирано 24 септември 2015 от Bogdan Hlebarov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 За зимни си взех 195/65 R15 Ми това е зимна немска измишльотина бе колега .:DГледам, гледам табелките, няма го никъде този размер . Значи ти да си караш зимата с по подходящи гуми, пък ние да гледаме табелките . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 24 септември 2015 Сподели Публикувано 24 септември 2015 Във шийта на немски език няма такова нещо. А на англиски преводите им винаги са сбъркани, а този път и цифрите Аз съм с 205/60R15 летни; Така я наследих преди време иначе щях да си взема оптимизирана за четирите сезона на шосе!За зимни си взех 195/65 R15 и макар, че са извън препоръчваните МАЛКО - колата е с мн. добра стабилност и "драпа" повече на заснежено.Карам до 160 км/ч. максимум - за повече не съм тествал. ПП: 1. Ако искате да нямате проблеми, гледайте табелките, които Светльо ви побликува! 2. Обърнете внимание на налягането - също е много важно!Сега, последно, табелките ли да гледаме или малки отклонения да приемаме за нормални, че малко се обърках... Това не мисля, че японските инженери, пишейки табелките са го изчислявали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.