Премини към съдържание

Нов Галант в клуба :)


GalantDream

Препоръчано мнение

На 4 градуса тръгва, на 3 и под три - не. Демек когато предупреди с "ти-тит" за заледявания не тръгва. Лятото охлажда. Тази година пропуснах прегледа за фреон, а дехидрататора май никога не е сменяван.

Добре де, какво ще прави този копресор при -20 градуса че не се сещам?

 

Ще изсушава въздуха. Тръгва независимо от външната температура в режим Auto и режим изсушаване на предния прозорец. Работи много кратко и рядко при студ, но си се пуска.

 

Относно пускането на климатика зимно време, аз реших да го включа, защото четох в книжката за подръжка и там препоръчват да се пуска дори зимата поне един път в седмицата.

 

Това го препоръчват с цел да не се вдървяват уплътненията по системата - като се върти фреона и маслото, се предполага че те се поддържат свежи.

Иначе ако се кара в режим 'Ауто', други грижи не са необходими в това отношение, т.е. не е необходимо специално да се пуска компресора или нещо такова.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Днес успешно замених уплътнението на капачката за маслото на двигателя. Старото се беше запекло толкова много, че при ваденето се скърши на две :icon_doh:

 

Ето и малко снимки на колата. Времето не беше слънчево и качеството е слабичко, но все пак обещах да снимам :)

 

http://imageshack.us/a/img191/4857/18112012750.jpg

http://imageshack.us/a/img822/39/18112012760.jpg

http://imageshack.us/a/img824/5060/18112012757.jpg

http://imageshack.us/a/img856/2516/18112012754.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

Готина е .. ако не е със спортно окачване, малко клекнала отзад ми се види.. ще смениш пружинки и амортисьорки и ти в скоро време ..

 

Иначе за претрисането, ако не е брутално (да те засърби чак д**ето :rolleyes:) не му обръщай за сега внимание. Характерно е това претрисане на празен ход за шестака. Аз на моя съм сменил и свещи и кабели и капачка+палец, но пак си го има като е загряла хубаво от време на време .. прави ми впечатление, че е сякаш по-осезаемо с "по-силен" бензин (e.g. 100 октана) .. отдавам го на възрастта + доста ниските обороти които държи шестака.. (това на снимката на предната страница си е перфектно показание - точно толкова ги държи - около 600 и малко - второто деление е 500, а не 250 ако не си забелязъл). На още два шестака съм се возил и имам наблюдения, и при тях го има също.. Пламен беше казал, че било от нагар по буталата и детонации, ама не ми се вярва да е така, поне при мен... а и колата си е супер иначе, и като вървеж и като разход, така че аз лично не му обръщам внимание.

 

За проверка на климата, виж в раздел сервизи къде се ходи в София и доста хора сме доволни, но сега вече е студено - на пролет при трайно над 20 градуса.

 

 

Успех и честито и безавариино.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Галанта е със спортно окачване Eibach, немеца си го е сменял. Затова стои ниско и не само отзад, но незнам кога е сменяно и е възможно да са тръгнали пружините вече (четейки документацията предоставена от eibach май пише, че са го преработили далечната 2001 година :)).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за какво претрисане говорите. Дано и да не разбирам от собствен опит.

Галантния е голям хубавец. С едни истински джанти ще стане съвсем друга кола, ще видиш. Така за зимата си екстра с тасовете. Как ти се струва камиончето - удобна ли ти е, кефи ли те, някакви проблеми има ли?

 

Любо, днес цял ден бръмчах на auto и верно се включва комресора от време на време. Работи няколко секунди и почива. Разбрах чак като слязох да видя какво се случва. Изчаках я на място да поработи и включва, изключва... Ама само на еко-то може. " * " я прескача, т.е. както е изключен натискам снежинката, пуска на еко, пак еко и изключено. Това отдавна е така. В града освен да ми напълнят с фреон друго не може да ми направят, ама то май точно това трябва да се направи...

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Джанти имам оригинални алуминиеви 17" на Мицубиши и с тях изглежда просто :icon_rock: :mitsu-smiley: , но още преди да докарат колата от Германия бяха сложили вече зимните гуми, че при тях по-рано застудява. Иначе колата ми пасва перфектно и е много удобна. Сравнено с предишната ми кола Рено Лагуна смея да твърдя е няколко класи над нея, дори не виждам база за сравнение :rulez:

 

За кола със спортно окачване вози много приятно, но вероятно и зимните гуми помагат за усещането. Като сложа летните нископрофилни гуми ще го видим как е :)

 

Проблеми си има, но за тях се надявам да помогне Пламен, когато се върне в София. Искам да усети претрисането на празен ход и странният звук оприличен на нещо като виене, което го чувам като източник някъде зад таблото. Освен тези неща, особено когато колата още е студена имам леки затруднения при вклучване на трета предавка. Все едно някой ми бута лоста от другата страна и отказва да ме пусне :) Често се случва и да прихърква на трета, когато включва. Подавайки междинна газ обикновено помага, но не всеки път. Вероятно синхронизатори, но и за това ще искам помощ от Пламен да диагностицира при един тест драйв. Вероятно синхорнизатори, но специалиста по Галанти ще каже. Естествено задните вежди са тръгнали, което доколкото знам за Галант от Германия на тези години е повече от нормално. С тях ще се занимая на по-късен етап, като благополучно отстраня посочените по-горе неща. Има дребни проблеми с изгорели лампички на подсвета в жабката, както и тази за аварийните светлини. И въпреки тези забележки, които със сигурност няма да пестя средства и смятам да отстраня в най-близко бъдеще, Галанта :mitsu-smiley: :plane:

 

Всички стъкла са тонирани, по думите на немеца от професионална фирма, гледам има щампа на която пише ASAHI и знака за UV защита. Това помага значително, когато зад мен се лепне някой с нерегулирани фарове или саморъчно пригоден ксенон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За скоростите започни със смяна на масло + MOS2 добавка в маслото и преглед/профилактика на помпи, после мисли за синхронизатори. За виенето, щом се чува в купето зад таблото, започни с филтър купе и почистване на перката ако има листа .. няма какво да вие в купето, освен от климата да се чува .. ако е от купето изобщо де ..

 

Анди, фреонец налей и масълце и би тр. да почне да ти захапва и на Ауто и на снежинка винаги, ама това на пролет че вече студено .. макар че и на приятел снежинката тръгва само лятоска, а не губи фреон и е пълен .. може да има различни версии на фирмуера на климатроника, знам ли .. като пуснеш обдухването на предното стъкло пак ли само на ЕКо иска ?

 

За претрисането има теми пускани тук .. не е изолиран случай, но то е много леко поне в мойта кола и само на напълно загряла (и то не винаги) - само аз си го забелязвам, щото го и дебна .. возещите се в колата ако не им обърна внимание не забелязват нищо ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При обдухване на предното стъкло само на Eco*, да. Преди 14 месеца съм пълнил с фреон и масло и докато бяха последните дни с по-топло време си изстудяваше. Ако е изпускало тези ~600 грама фреон трябваше да са изчезнали.

Не се вглеждай толкова в тази лека вибрация. Хората си купуват чисто нови коли от т. нар. премиум клас и те имат вибрации на място, ние гледаме 12-15 годишни машини. Става въпрос за дизелови де, ама те има защо да се дразнят от това. Само че те глобват втора и настава една тишинааа :icon_blush:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,каква марка да е това много хубаво масло за ръчна скоростна кутия? Аз сложих Mobil 1,но зимата си е досадно докато загрее и втората влиза по-трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с някакво немско, което слагали (уж, така ми казаха) фабрично на новите мерцедеси. Ама не знам какъв вискозитет беше. Върти ми се нещо 80/90... За нашите май беше 75 на нещо си. Действително докато се развърти има известно съпротивление на втора и трета и то не че ги включва трудно, а има едно като хъркане на зъбчатки. На практика си ръчкаш леко лоста, но при самото включване има едно кратичко "хръц". Сложил съм и добавка на Кастрол 200 мл. 26 лева/л съм го плащал мазалото - 2 шишенца по 1 литър (52 лв).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Леко съм изненадан от липсата на осветителни тела в купето на Галанта. За автомобил от този клас ми се струва неуместно да няма подсвет на бутоните на ел.стъклата изключвам този на шофъорската врата (само едно от копчетата ми свети там). Незнам дали само на моя е така, но това страшно ме учудва. Виждал съм Либра от тези години на производство там има фонов подсвет дори на дръжките за отваряне на вратите от вътре, което е страхотно поне за мен. Забелязах, че нямам и крушка за осветление в жабката, а всместо нея пластмасова тапа :icon_hmm: Това направо ме хвърли в тотален шах и мат, дори не видях да има окабеляване за такава крушка. Някой ако има идея как да си монтирам крушцица там да казва. Вземайки тези неща в предвид направо бях потресен, че има осветление в жабката на подлакътника и пред него е осветено и мястото за чашки :icon_doh: Незнам при вас така ли е, но това направо ме изуми там да имам осветление, а в голямата жабка да има тапа. Не, че е нещо сериозно, но си е направо странно....

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах, че нямам и крушка за осветление в жабката, а всместо нея пластмасова тапа

 

Това не е тапа, от там се откача жабката. Ако искаш светлина, най-лесно ще стане с едно парченце (5см - 3 диода) от самозалепваща диодна лента, което да залепиш някъде в жабкаа и да го закачиш за някоя от другите подсветки (например на пепелника), така че силата на светене да се регулира с бутона. Може да се наложи да се добави едно съпротивление последователно на плюса (около 200-300 ома) ако е прекалено ярко без.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз и на елеганса, и сега на аванса си имам крушка в жабката, която светва с включването на габаритите

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз и на елеганса, и сега на аванса си имам крушка в жабката, която светва с включването на габаритите

 

Аз май нямам или поне не свети, трябва да огледам, къде се намира за да проверя?

 

Като нищо е била опция иначе ... макар че :mitsu-smiley: не са VAG .. и все пак..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Крушката в жабката при мен се намира на 10 см вляво от механизма за затваряне на жабката и също отгоре. Със синьо чорапче е.

Нито един от бутоните за стъклата не свети при мен. На опела светят едни белички точици в посока затваряне. Отварянето се напипва, тъй като е на сантиметър напред. Светят ми само бутоните за осветление при мъгла - за лупите и задните светлини за мъгла. Джоистика за ел. огледалата не свети и май няма и да светне, ако не го направя да свети.

И при нас свети при поставката за чаши и под подлакътника :)

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Докато сме на темата за светлините в купето, забелязах липса на осветеност и на копчето за аварийните светлини. Тук вече предполагам имам изгоряла крушка за смяна. Ако е така как се маха бутона за да подменя крушката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз май нямам или поне не свети, трябва да огледам, къде се намира за да проверя?

 

 

Едно е да нямаш, друго е да не свети ..:)

Всички галанти имат осветление на жабката, ама при някои крушките изгарят с течение на времето и трябва да се сменят, Анди ви е подсказал къде се намира .;) ..

 

п.п. Ето и снимка за улеснение при търсенето ..

http://media.snimka.bg/s1/1417/029077273-big.jpg?r=0

Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

По принцип най-лесния метод да се изкара този бутон е да се издърпа навън към теб. Той не е захванат към нищо по принцип

и би трябвало да излезе лесно ако се напъне, но не знам как ще е при теб тъй като не си свалял бутона никога до сега. Та...

стандартния метод си е най-сигурен. Една отверка взимаш с една марля на върха, и буташ в цепнатината между кожата и

решетките (въздуховодите) първо малко от ляво издърпваш към теб, после по същия начин от дясно, и решетките направо

трябва да излезат. Не бързай да ги вадиш защото не се знае колко е дълъг кабела на аварийките. От там нататък ако успееш

да извадиш решетките на въздуховодите работата е лесна, избутваш кабела на аварийките навън към теб и бутона излиза.

 

Успех!

Редактирано от rafaelo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потребител (и спамер) във форума съм от 4 г. и половина. Ще си позволя едно обобщение по въпросите за осветлението (къде има и къде няма) при галантите 97-03 г. включително. От всичко прочетено съм открил само една разлика - галантите от 2001-ва насам имат осветление и на джоистика за регулиране на огледалата. Тоест при всички коли осветеността в купето е реализирана по идентичен начин и само това е различното.

 

Добре е да създадем "Важна тема" за типа крушки. Просто си изгарят и за да не се чуди някой (като мен) къде каква крушка е сложена и дали ще я намери в малкия град или да си я вземе от "интернет", е добре да има такава информация. Купуваш си крушката например за осветление на копчето за стъклата на шофьорската седалка, сменя се и се решава проблема. А данните ги има и то по няколко пъти в различни теми, но ще е хубаво да се съберат на едно място, да се залепи като важна и по възможност със снимки по особеностите при вадене на копчета, бутончета, щипки и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потребител (и спамер) във форума съм от 4 г. и половина. Ще си позволя едно обобщение по въпросите за осветлението (къде има и къде няма) при галантите 97-03 г. включително. От всичко прочетено съм открил само една разлика - галантите от 2001-ва насам имат осветление и на джоистика за регулиране на огледалата. Тоест при всички коли осветеността в купето е реализирана по идентичен начин и само това е различното.

 

Добре е да създадем "Важна тема" за типа крушки. Просто си изгарят и за да не се чуди някой (като мен) къде каква крушка е сложена и дали ще я намери в малкия град или да си я вземе от "интернет", е добре да има такава информация. Купуваш си крушката например за осветление на копчето за стъклата на шофьорската седалка, сменя се и се решава проблема. А данните ги има и то по няколко пъти в различни теми, но ще е хубаво да се съберат на едно място, да се залепи като важна и по възможност със снимки по особеностите при вадене на копчета, бутончета, щипки и т.н.

Подкрепям!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Купуваш си крушката например за осветление на копчето за стъклата на шофьорската седалка ...

Tочно тази крушка, много трудно се намира. :)

Почти толкова трудно е да изгори "крушката от снимката". (Led)

 

http://media.snimka.bg/s1/1418/029079826.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потребител (и спамер) във форума съм от 4 г. и половина. Ще си позволя едно обобщение по въпросите за осветлението (къде има и къде няма) при галантите 97-03 г. включително. От всичко прочетено съм открил само една разлика - галантите от 2001-ва насам имат осветление и на джоистика за регулиране на огледалата. Тоест при всички коли осветеността в купето е реализирана по идентичен начин и само това е различното.

 

Добре е да създадем "Важна тема" за типа крушки. Просто си изгарят и за да не се чуди някой (като мен) къде каква крушка е сложена и дали ще я намери в малкия град или да си я вземе от "интернет", е добре да има такава информация. Купуваш си крушката например за осветление на копчето за стъклата на шофьорската седалка, сменя се и се решава проблема. А данните ги има и то по няколко пъти в различни теми, но ще е хубаво да се съберат на едно място, да се залепи като важна и по възможност със снимки по особеностите при вадене на копчета, бутончета, щипки и т.н.

Абсолютно ЗА :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвайки врътката в купето за регулиране височината на фаровете забелязах, че не работи. Нито левият нито десният фар помръдваха с промяна на степените за височина. Знам, че по принцип фаровете имат водачи за тази настройка, но и двата да са ми счупени малко се съмнявам. Идеи от къде да започна поправката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почни от куплунга на копчето, често там е проблема.

 

Да, има 2 дупки където е възможно да се включи куплунга, а само едната е верният отговор (другата е по спомен за ремаркето отзад на теглича и принципно е или празна или има закачено капаче в нея), порови по темите с търсачката, имаше такива случаи .. помня че и аз един път се бях шашнал, май трябваше да е в жълтата дупка, а не в черната или обратното .. върти ми се нещо такова из главата.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...