Премини към съдържание

Гаранция ?


Yavor Genchev

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Имам Lancer 1.8 CVT 2010.Гаранцията ми изтича на 15 феб 2013.Искам да попитам за последната смяна на консумативи.Трябва ли да я правя в Балкан Стар или мога да спестя някой лев и да сменя всичко в друг сервиз.Можете ли да ми кажете дали се сменят дискове и накладки 3тата година или 60000км.Искам да я продам догодина и се чудя дали не е по-добре все пак да пише в сервизната книжка че колата е обслужвана само в Балкан Стар ? А причината за продажбата е големият разход на гориво.На бордовият компютър в града ми показва 13-14л /100км.Карам я и лято и зима на климатик.Извън градско е 10л/100км.

Също искам да си проверя колата дали всичко е ОК по нея преди да ми изтече гаранцията.Как да процедирам?Да отида в Балкан Стар и да им кажа да ми проверят всичко или да отида в друг сервиз ?

 

Благодаря ви предварително :)

Редактирано от Yavor Genchev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За накладките и дисковете - сменят се, когато си заминат :), тоест ако не стърже, не тресе и тн.

Можеш да отидеш при някой познат в сервиз, да ти каже ако нещо има и тогава да отидеш в БС или Ратола и направо да им кажеш, това и това е за правене, иначе те едва ли ще видят, нещо гаранционно за ремонт броени дни преди да ти замине гаранцията :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Имам Lancer 1.8 CVT 2010.Гаранцията ми изтича на 15 феб 2013.Искам да попитам за последната смяна на консумативи.Трябва ли да я правя в Балкан Стар или мога да спестя някой лев и да сменя всичко в друг сервиз.Можете ли да ми кажете дали се сменят дискове и накладки 3тата година или 60000км.Искам да я продам догодина и се чудя дали не е по-добре все пак да пише в сервизната книжка че колата е обслужвана само в Балкан Стар ? А причината за продажбата е големият разход на гориво.На бордовият компютър в града ми показва 13-14л /100км.Карам я и лято и зима на климатик.Извън градско е 10л/100км.

Също искам да си проверя колата дали всичко е ОК по нея преди да ми изтече гаранцията.Как да процедирам?Да отида в Балкан Стар и да им кажа да ми проверят всичко или да отида в друг сервиз ?

 

Благодаря ви предварително :)

Нещо не ти е в ред колата, я мотора, я скоростната кутия.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ти е в ред колата, я мотора, я скоростната кутия.........

Аха да бе, освен да е повредена хахахахахахахахахахахаха! :icon_doh:

Пламене всичко си му е наред, ни двигател ни скорости са повредени. Стига глупости.

Няма как CVT на клима и на фарове да гори 7-8л/100км, при положение че във Варна са през 200м светофари, а трафика е ужасен особено лятото. И на мене сега ми харчи с всички екстри на MAX 10,5л/100км, ама кво ми пука на 1,30 за литър.

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аха да бе, освен да е повредена хахахахахахахахахахахаха! :icon_doh:

Пламене всичко си му е наред, ни двигател ни скорости са повредени. Стига глупости.

Няма как CVT на клима и на фарове да гори 7-8л/100км, при положение че във Варна са през 200м светофари, а трафика е ужасен особено лятото. И на мене сега ми харчи с всички екстри на MAX 10,5л/100км, ама кво ми пука на 1,30 за литър.

Бе той нека първо си провери въздушния филтър и тогава да каже...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна трафика е ужас.Наистина светофарите са през 200м.От както я имам колата ми е с такъв разхода.CVT...Вие мислите ли че компютъра показва точно ?Извин градско не я жаля и разхода е 10-11.Баща ми го прави 9л/100км.

Кажете ми за последната смяна на комсумативи?Дали си струва да сменя всичко в Балкан Стар само за да пише в сервизната книжка че колата е била обслужвана от оторизиран сервиз когато я продавам?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моята единичка си харчи 4.5 литра и върви два пъти повече...

Покарай я и в БГ и тогава пак ще говорим дали върви и харчи толкова :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали си струва да сменя всичко в Балкан Стар само за да пише в сервизната книжка че колата е била обслужвана от оторизиран сервиз когато я продавам?

 

Ако идеята е тази кола да се продаде след месец , два или три е по добре да се направи обслужването в оторизиран сервиз . Друг е въпросът как купувачът ще оцени пълната сервизна история .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Имам Lancer 1.8 CVT 2010.Гаранцията ми изтича на 15 феб 2013.Искам да попитам за последната смяна на консумативи.Трябва ли да я правя в Балкан Стар или мога да спестя някой лев и да сменя всичко в друг сервиз.Можете ли да ми кажете дали се сменят дискове и накладки 3тата година или 60000км.Искам да я продам догодина и се чудя дали не е по-добре все пак да пише в сервизната книжка че колата е обслужвана само в Балкан Стар ? А причината за продажбата е големият разход на гориво.На бордовият компютър в града ми показва 13-14л /100км.Карам я и лято и зима на климатик.Извън градско е 10л/100км.

Също искам да си проверя колата дали всичко е ОК по нея преди да ми изтече гаранцията.Как да процедирам?Да отида в Балкан Стар и да им кажа да ми проверят всичко или да отида в друг сервиз ?

 

Благодаря ви предварително :)

 

Здрасти колега,

според мен не си струва да се обслужва колата в оторизиран сервиз на висока цена при положение че ще се продава и това кой знае колко няма да окаже влияние на цената или продажбата, всичко зависи в какво състояние е колата, как е запазена и колко е обслужвана , а не къде. Най-добре си е обслужи в някой друг гараж ако цената е по-ниска и изискай да ти попълнят сервизната книжка с печат на сервиза заедно с фактурата за части и труд, това е най-голямото доказателство за обслужване + новите части които се виждат на колата, като няма значение че не е правено обслужването в оторизиран сервиз на марката, понякога независими гаражи на ентусиасти и професионалисти могат да бъдат по-добри места за обслужване от колкото оторизирани сервизи, в крайна сметка говорим за просто обслужване.

Отностно разхода за градско каране си е висок, но как да бъде по-нисък, самият двигател е такъв а и режима на каране явно. Никога неможе да сравняваме твоят Лансер с Бмв-то на колегата АГА ,. напълно различни коли като технолигия и задвижване и затова едната кола харчи 5/100 а другата два пъти повече +,...

Помисли си за варянт да конвертираш Лансера на ГАЗ и така да го задържиш още 2-3 години ако не ти е омръзнал вече. Ако го продадеш сега ще изгубиш много пари а колата си е още нова и хубава предполагам. Ако ли не скачай на БМВ дизел ако искаш нисък разход, и в БГ и в Европа бмв дизел си е бмв дизел ; бърза и икономична. Аз харесвам лансера повече като визия и интериор, но нямат хубав дизел и са тежки и си погорват = факт. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шефа има ново БМВ Х5. Много харчело градско и заради това си взе 1-чка кабрио, пак нова. Задача за трети клас: колко километра трябва да измине градско движение с 1-чката за да избие 60,000+ лева и да започне да се вози по-евтино?

 

При теб ми се струва подобна ситуацията, макар и не чак в такива размери. :)

 

Колко километра минаваш на година и след колко време ще си "на далавера", при положение, че ще загубиш пари от продажбата на тази и трябва да инвестираш в друга кола?

 

А можеби просто колата не ти харесва или ти е омръзнала и само си търсиш причина да я разкараш? Това вече е отделна тема. :)

 

 

 

п.п. Моята е с ръчка, не съм карал CVT-то, но ми се струва, че просто и даваш много газзз. :mitsu-smiley:

Редактирано от nekro
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа, че вчера реших да видя, колко съм спестил, като съм си взел дизелов Лансър, сравнение с миналата ми кола, тя беше бензинов Фокус 1.8 115hp... между 10 000 и 12 000лв за 4г. Повече от доволно, истината е в дизела момчета. Хем върви, хем не харчи. Имах възможността да пътувам тази година до морето с Tiguan 2.0 TSI 200hp DSG 4MATIC /на братовчедка ми/, еми много върви, само че по магистралата съм го карал само на автопилот на 140, малко съм го настъпил на СПОРТ и какво да ви кажа 1500км около 500лв за гориво :))), може би малко да завишавам парите, но там някъде. Е толкова много си исках Лансър, но нямаше как в БС лекуваха раните му след удар с Land Cruiser :)))... не мисля, че бих си взел отново бензинова кола, но само бих внимавал за DPF-ите, иначе бензин-дизел, няма какво да ги сравняваме :)...

 

Малко ми е СПАМ мнението, за което се извинявам.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Комбиниран разход бензин 6.6, дизел 4.4 от тук (взел съм разхода на CVT). Цена бензин А95 2.77, цена дизел 2.71 от тук.

 

Сега малко сметки:

 

6.6*2.77=18.282 лв за 100 км или 0,18282 лв за 1 км пробег

 

4.4*2.71=11.924 лв за 100 км или 0,06358 лв за 1 км пробег

 

Разлика (спестени пари) 18.282-11.924=6.358 за 100 км или 0.06358 за 1 км пробег

 

10000/0.0635=157480.314960629~157480 км

 

12000/0.0635=188976.3779527559~188976 км

 

157480+188976=346456/2=173228 км средно за 4 години или 173228/4=43307 км средно за година.

 

Това са доста километри за година. Повечето хора не ги минават. На мен ми се учудиха в БС като отидох на първия преглед за 1000 км, защото съм ги направил много бързо (за две седмици). Хората ходели след няколко месеца.

 

Мисълта ми беше, че ако ти минаваш по 40-50 хиляди на година и за теб дизела е изгоден, за човек който не кара толкова е малко спорно. Освен това в тези "икономисани" 10-12000 включил ли си по-високата начална цена? "Истината" не е в дизела, истината за всеки е различна. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз минавам... за 4г 82к :)... нищо особено.

Би ли обяснил тогава как изчисли, че си спестил 10 хиляди лева като си карал дизел. Нещо не ми се връзва сметката на мен.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не чак толкова сложно като теб :), предишната ми кола, така както я карах аз харчеше между 13-14 л/100, тази харчи около 9/100 говоря за градски цикъл. Това са 5 л/100 разлика, в 82 000 има 820х100 :), 820х5=4100 4100х2.5лв/л дизел са 10250лв. Само че сметката при мен не е много вярна, защото много дълго време сипвах по-скъпия дизел, поне 2г докато разбера, че няма смисъл /търсех начин да излекувам DPF/.

Редактирано от Rangel Simov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А моята единичка си харчи 4.5 литра и върви два пъти повече...

 

Не дразни колегите :icon_dance: Аз пък снощи по магистралата дадох възможност на една единичка като твоята. Доста напъва човека, но... не успя нищо да направи. Знам какво ще кажеш сега :rolleyes: Ще кажеш, че двигателят ми е на VW. И знаеш ли какво... :icon_rock: Прав би бил. Ако бях с 1.8 MIVEC със CVT... или без, със сигурност щях да бъда глътнат и изплют в рамките на 1 километър от колегата с най-слабата възможна единичка с дизелов мотор...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз не разбирам колегата АГА, с цялото ми уважение към теб, какво ни я набутваш тая ЕДИНИЧКА, като велик модел, това е най-голямото недоразумение с марка БМВ, което те са създали. Да ми хвалиш, който и да е от другите модели, добре, ама баш това ли намери... това е признато от феновете на въпросната марка, не от мен :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как ги карате тия коли, че ви харчат?

При мен до 6.5 извън градско си е нормално. В София ми прави 9-9.5 максимум и то при задръсвания с ремонти.

Ако я настъпя на магистралат минава 10, но кефа цена няма. Ако ме ядоса жената или някой, рисувал си книжката в кръжока по рисуване, после не мога да отворя резервоара от вакуума. :mad:

А най-много се кефя като изпреварвам по баирите на магистралата, изпреварилите ме по равното с насмешка 20 годишни брангии . :D Какво да направя като колата е послушна. Като и кажеш 140 и тя прави всичко по силите си, за да ги държи, без значение надолу ли е или нагоре. :plane:

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как ги карате тия коли, че ви харчат?

При мен до 6.5 извън градско си е нормално. В София ми прави 9-9.5 максимум и то при задръсвания с ремонти.

Ако я настъпя на магистралат минава 10, но кефа цена няма. Ако ме ядоса жената или някой, рисувал си книжката в кръжока по рисуване, после не мога да отворя резервоара от вакуума. :mad:

А най-много се кефя като изпреварвам по баирите на магистралата, изпреварилите ме по равното с насмешка 20 годишни брангии . :D Какво да направя като колата е послушна. Като и кажеш 140 и тя прави всичко по силите си, за да ги държи, без значение надолу ли е или нагоре. :plane:

+1 :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз не разбирам колегата АГА, с цялото ми уважение към теб, какво ни я набутваш тая ЕДИНИЧКА, като велик модел, това е най-голямото недоразумение с марка БМВ, което те са създали. Да ми хвалиш, който и да е от другите модели, добре, ама баш това ли намери... това е признато от феновете на въпросната марка, не от мен :)

 

Така ти си мислиш, защото никога не си виждал, сядал или карал новата единица, която е все едно тройка, но хечбек, на обща платформа... Същата предница и среда, идентична моторизация и електроника, отзад едната е седан, другата хеч. Ей това е новата единица, и да ти кажа си в заблуда, мислейки за старата единица... иди, виж, карай... и ще си съставиш обективно мнение, и ако искаш признавай... твое право е да не харесваш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не дразни колегите :icon_dance: Аз пък снощи по магистралата дадох възможност на една единичка като твоята. Доста напъва човека, но... не успя нищо да направи. Знам какво ще кажеш сега :rolleyes: Ще кажеш, че двигателят ми е на VW. И знаеш ли какво... :icon_rock: Прав би бил. Ако бях с 1.8 MIVEC със CVT... или без, със сигурност щях да бъда глътнат и изплют в рамките на 1 километър от колегата с най-слабата възможна единичка с дизелов мотор...

 

Това сравнение го направи със 118д, не 116д. 118-ката върти задницата на втора на сухо в завоите, пробвах с една преди години. Аз не съм взел моята за гоненици (за тази цел има 128, 135...), а за надежден, качествен и модерен транспорт който да ми носи усмивка. Тука се кара доста спокойно и умерено, без стрес... Пускам си сутрин радиото на новините, карам си за работа, и така... закъде да бързам... зареждам един път в месеца 70 евро, и това е... Спокойствието е най-важното. И да ти кажа, наистина предпочитам да подържам депозит с пари за една нова петица, пред това да съм собственик на петица. Първото освобождава от много стрес, а второто предизвиква стрес. И така стигнах до единицата. Ако се окаже че съм сбъркал, на момента я връщам обратно. А между другото са пуснали 114 :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не чак толкова сложно като теб :), предишната ми кола, така както я карах аз харчеше между 13-14 л/100, тази харчи около 9/100 говоря за градски цикъл. Това са 5 л/100 разлика, в 82 000 има 820х100 :), 820х5=4100 4100х2.5лв/л дизел са 10250лв. Само че сметката при мен не е много вярна, защото много дълго време сипвах по-скъпия дизел, поне 2г докато разбера, че няма смисъл /търсех начин да излекувам DPF/.

 

И относно дизела... ... какво да кажа, 2-3 пъти по-нисък разход, осезаемо по-добър вървеж... цяла Европа кара дизел, много прости тези европейци бе, горките...

аз години се инатих, дизел - никога, печка, нафтата е за отопление.... каква заблуда... 16 000 евро дадох за гориво последните 6 години с бензиновата... 9-12 на 100.... тя не е особено трудна сметката - сега ми харчи 2-3 пъти по-малко, т.е. говорим за спестени 8000 евро за същите години... хайде нека се счупи нещо за 2000, ще ги платя... но надали преди 200 000хил... специално на тази марка не и се чупи ей така, а като се счупи съпортът е първа класа... а преди това отдавна ще съм сменил колата с друга, според новата ми стратегия за петилетки, всяка нова петилетка връщам лизинговата кола и взимам следващата, и хич не искам да съм притежател на автомобили... бих се отървал от тях ако можех... Така че аргументите за ДПФ, помпи, дюзи... са неактуална тема... за около 50 милиона западно европейци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това сравнение го направи със 118д, не 116д. 118-ката върти задницата на втора на сухо в завоите, пробвах с една преди години. Аз не съм взел моята за гоненици (за тази цел има 128, 135...), а за надежден, качествен и модерен транспорт който да ми носи усмивка. Тука се кара доста спокойно и умерено, без стрес... Пускам си сутрин радиото на новините, карам си за работа, и така... закъде да бързам... зареждам един път в месеца 70 евро, и това е... Спокойствието е най-важното. И да ти кажа, наистина предпочитам да подържам депозит с пари за една нова петица, пред това да съм собственик на петица. Първото освобождава от много стрес, а второто предизвиква стрес. И така стигнах до единицата. Ако се окаже че съм сбъркал, на момента я връщам обратно. А между другото са пуснали 114 :)

 

Наясно съм, бъзикам те :D 118d би била по-скоро равностойна в реални условия (9 сек. срещу 9,4; 212 км.ч. срещу 208 км.ч.) Евентуално би могла бавничко да ме изпревари ако се достигнат максималните скорости. Разбира се, говорим само за прав път. Щото по планински завои сигурно и 116-ката ще ме мине с подходящото задкормилно устройство, нали, докато се литкам наляво и надясно...

Що се отнася до дизела и бензина... Съвременните дизелови мотори постигнаха динамика и бързина, съчетани с по-нисък от на нормално аспирирания бензинов мотор, разход. Но... те определено няма да изместят бензина, особено като се има предвид, че напредъка в областта на downsizing-а при бензиновите мотори е в пълен прогрес. Днес 1,4 литров бензин с турбокомпресор генерира мощности в порядъка от 120 до 170 к.с., при среден разход в последния случай от 6,5 литра. Имаш ускорение, въртящ момент в излишък, максимална скорост и... надеждност, не по-лоши от тези на един обикновен бензинов агрегат. Разликата в цената на бензина и нафтата пък ще направи разликата в разхода още по-незначителна. В същото време усещането при управлението на бензиновия турбо мотор е съвсем различна. Кой каквото иска да си говори за тихите дизели, но аз абсолютно винаги мога да разпозная кое е дизел и кое бензин, но най-важното е, че истинският спортно ориентиран автомобил, не казвам спортен, а спортно ориентиран, не трябва да бъде тих, а да звучи както трябва, т.е. правилно... Което изключва всякаква разновидност на дизела. Последното си е мое лично мнение. И не става дума само за бензинови турбо мотори. Сравни динамичните характеристики на БМВ 120d с тези на БМВ 320i и имай предвид, че последното е по-голямо и доста по-тежко. Ще ми изтъкнеш въртящ момент и разход - недей. 320 и върви повече, и такова усещане оставя, независимо от по-малкия въртящ момент, и звучи както трябва, и... мирише на истинска кола. Но най-важното е, че действително върви повече и да, харчи повече, но не неприемливо много... Та така. Има обаче един мотор, означен 1,75 Turbobenzina, 235 к.с., който гори бензин колкото един двулитров дизел common rail и върви два пъти повече... Те така, но... да не спамим повече!

Редактирано от dino355
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата пак се измести!

Дизел, та дизел и какво за дизела? Какво сравнявате Турбо дизел с бензин без турбо?

Хайде да го сравним с един бензинов двигател с турбо! То дори не може да се каже, че е някакъв страшен мотор, а по скоро базик на инженерите. Става дума за еднолитровия трицилиндров турбо двигател на Форд със скромните 200+ коня.

http://www.topgear.c...gine-2012-09-04

 

http://www.ford.bg/v...ext.php?id=3521

 

П.П. Колега aga, догодина ако идваш до България с бавареца и минеш по новия мост на Дунав при Видин-Калафат, се обади да те опътя от къде да минеш, за да не се наложи да се връщаш с друг превоз. Освен това ще ти дам няколко безплатни съвета, от къде да не зареждаш, защото после може да хвърлиш едни 5000 Евро в сервиз за нови дюзи и ремонт. Едно L200 вече е 20 000 лв. по-скъпо след ДВА ремонта, заради "качествена" нафта.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...