Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Реле за автоматично включване на фаровете.


Препоръчано мнение

Здравейте!

Мисля да сложа това реле за фаровете

http://auto-drl.us/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=40

Въпросът ми е, може ли да се получи някакъв проблем с бордовият компютър на Space Star.

И още едно въпросче крушките са Н4 или Н7.

Благодаря предварително! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих от колегата mitаkа_1 за 30 лв. , монтира се лесно, работи перфектно !

:icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да монтирам смело. :tok:

Благодаря Ви за информацията! :drinks:

Редактирано от Denislavsd
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И само още едно въпросче, защото ми се счупи мултицета.

Какъв е поляритета на крушките? Два положителни и един общ отрицателен или два отрицателни и един общ положителен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И само още едно въпросче, защото ми се счупи мултицета.

Какъв е поляритета на крушките? Два положителни и един общ отрицателен или два отрицателни и един общ положителен.

Оперативния е минус.-

С общ положителен и два отрицателни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Тука съм описал как да се монтира такова устройтво с малко преработка http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22927&st=0&p=227639&fromsearch=1entry227639

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Тука съм описал как да се монтира такова устройтво с малко преработка http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22927&st=0&p=227639&fromsearch=1entry227639

Призивът ми е към колегите , които явно имат достатъчно познание при монтиране на DRL \реле за дневни светлини \ да поясняват предимствата и недостатъците на съответното устройство \схема \.Нали целта е знаещите да помагат и да обменяме опит.

И така какви са най-важните особености на DRL:

1 Светлените се пускат автоматично със стартиране на двигателя и забравяме за тях и срещите с КАТ.

2.Не са много скъпи от 20 до към 60 лв. за обикновените плюс 20 -30 за монтаж

3.Ако има някои познания по електротехника и му се занимава може да си ги монтира сам

4.Има китовете които можеш да сглобиш сам \те са още по-евтини \

5.Към някои можем да прилагаме различни полезни настройки

- забавяне на включването с няколко секунди след старта на двигателя

- може да го приложим към къси или дълги светлини

- плавно стартиране и гаснене на фаровете.Така ги предпазваме от големия стартов ток и им удължаваме живота

- има функции паркинг и изпрати ме до дома

- могат се командват и габаритите

- управление чрез алармата

- работа с различна мощност на фаровете .60 % са напълно достатъчни и така щадим акумулатора и др.

- да се внимава ,че повечето японски коли се управляват по минус

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така какви са най-важните особености на DRL:

 

Да светва нещо си отпред (я фар, я някой LED), когато автомобила се движи през деня.

По точка 1 до 4... става с едно превключващо реле за 2,50 лв. само + 5 кабелчета, като функциите са следните:

След запалване на двигателя се палят само фаровете, но с понижено напрежение; При включване на светлините от ключа на колата системата се изключва и минава на оригинално осветление. Страничен ефект... като светнем със светкавицата, на единия фар светва ярко дългата, а на другия угасва съвсем (изглежда като намигане)

По точка 5... спорни глезотии за повече пари, които лично аз вкарвам в графата на:

"Какво е значението на духовата музика за духовното развитие на духовенството?" или по-просто казано: "За к'ъв х*й му е на дядо ти поп свирка?" :icon_thumbup:

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите фарове ги преработиха с две реленца и сега просто си държа фаровете винаги включени но светват чак когато дам на контакт. Това решение е задоволително за мен като се има напредвид че ми струваше десетина лева с работата на майстора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

- работа с различна мощност на фаровете .60 % са напълно достатъчни и така щадим акумулатора и др.

- да се внимава ,че повечето японски коли се управляват по минус

-да допълня само ,че тока в "стенд бай" режим да не е повече от 2-3 мА,иначе да няма :icon_n_bash: заради слаб акумулатор

- да проверим стават ли за ксенонови фарове

- малък обем и тегло \колкото кибритена кутийка\

- не се прекъсват оригиналните кабели

- с завъртане на ключа за светлините се елиминира модула и се минава в нормален режим на работа

- модула се включва при достигане на 13,2 в.от алтернатора.Така при неизправен алтернатор и слаб акумулатор не се включва и ги предпазва

Може и да са глезотии за някои подобни екстри, но със сигурност впоследствие спестяват много главоболия.

Така че освен цена , коментирайте предимствата и недостатъците на подобни устройства

Идеята е като отидат в магазина или сервиза хората да са предварително ориентирани и да знаят какво да искат.

Поста е насочен към тези които тепърва ще монтират подобни устройства ,а не към тези които вече са монтирали такива.

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е като отидат в магазина или сервиза хората да са предварително ориентирани и да знаят какво да искат.

 

По-скоро е важно кой ги монтира, за да няма после изгоряли автомобили, стопени жици или на някой да му откажат фаровете посред нощ. Забелязал съм, че голяма част от жицаджиите режат и свързват инсталациите както им падне, пускат допълнителни. После почват проблемите. Мисля, че е най-добре да се прави такава интервенция при някой проверен алармаджия или да се монтира при дилър на :mitsu-smiley: ако още се предлагат нужните компоненти като резервни части. В повечето случаи мисля, че трябва да има инсталирани конектори.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Мисля да сложа това реле за фаровете

http://auto-drl.us/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=40

Въпросът ми е, може ли да се получи някакъв проблем с бордовият компютър на Space Star.

И още едно въпросче крушките са Н4 или Н7.

Благодаря предварително! :drinks:

 

Сложих си такъв модул , първият опит беше неуспешен , защтото работи няколко дена и един ден след изключване на двигателя и контакния ключ фаровете останаха да си светият. Отворих капака и резнах жицата която захранва модулчето , а то самото се беше се разтопило.

От фирмата ми го смениха попаднал съм на дефектно , защото новото работи втори месец без проблем.

Модула включва късите светлини на 50%, 7,2 V някъде , когато се включи двигателя и напрежението стане по-голямо от 13,6 В , тоест почне да зарежда динамото. Забелязах , че когато е загряла колата и е на място ( по- ниски от 1000 оборота динамото не зарежда ) и има някакъв по голям консуматор фаровете ослабват и дори гаснат , защото напрежението падне под 13,4.

Включил съм жълтото кабелче към плюса на крушката за късите на единия фар , а зеленот към плюса на габаритете. Така фаровете се палят и гасат с включване и гасене на двигателя , а като завъртиш ръчката да си включиш габарити , къси , дълги модула се изключва , защото по зеления му се връща 12 или повече волта.

Тва е за Mitsubishi Space Star 1,8 GDI , при другите модели може да има разлика в схемата на свързване.

А забравих да кажа , че си сложих и един предпазител на червената жица от акумулатора към модула(10А) , защото оригинално няма , има само на жълтия който е от модула към фара. Мисля , че това е задължително , защото ако модула окъси и целия ток през този кабел не ми се мисли какво може да стане.

Редактирано от Dido_P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си такъв модул , първият опит беше неуспешен , защтото работи няколко дена и един ден след изключване на двигателя и контакния ключ фаровете останаха да си светият. Отворих капака и резнах жицата която захранва модулчето , а то самото се беше се разтопило.

От фирмата ми го смениха попаднал съм на дефектно , защото новото работи втори месец без проблем.

Модула включва късите светлини на 50%, 7,2 V някъде , когато се включи двигателя и напрежението стане по-голямо от 13,6 В , тоест почне да зарежда динамото. Забелязах , че когато е загряла колата и е на място ( по- ниски от 1000 оборота динамото не зарежда ) и има някакъв по голям консуматор фаровете ослабват и дори гаснат , защото напрежението падне под 13,4.

Включил съм жълтото кабелче към плюса на крушката за късите на единия фар , а зеленот към плюса на габаритете. Така фаровете се палят и гасат с включване и гасене на двигателя , а като завъртиш ръчката да си включиш габарити , къси , дълги модула се изключва , защото по зеления му се връща 12 или повече волта.

Тва е за Mitsubishi Space Star 1,8 GDI , при другите модели може да има разлика в схемата на свързване.

А забравих да кажа , че си сложих и един предпазител на червената жица от акумулатора към модула(10А) , защото оригинално няма , има само на жълтия който е от модула към фара. Мисля , че това е задължително , защото ако модула окъси и целия ток през този кабел не ми се мисли какво може да стане.

 

При мен е същата работа. При ниските обороти фаровете гаснат, но за няколко секунди и после пак светват.

Но онзи ден мисля, че изгоря устройството и сега ще трябва да взимам ново. Сигурно и това е било дефектно. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложете едно реле от 2лв. заедно с жицата и не се занимавайте с глупости. Ако този модул дефектира и фаровете изгаснат -> АКТ. А ако прегрее и се запали? :tok:

 

Аз бих мислил за такова, само ако има функция следяща за изгоряла/неработеща крушка.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Аз също си взех устройство от колегата "mitaka_1", като потвърдя че се монтира лесно и работи безпроблемно. То включва дългите светлини (може и късите) на 13.2 V и го няма проблема да гаснат на ниски обороти. А и си има звуков сигнал по който лесно може да разбереш кога се включват и кога се изключват фаровете. Не знам колко ток спестява ( е грубо около 100W ), но със сигурност е много щадящо спрямо крушките. За две смени на крушките и се избива, е зависи от крушките де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, относно горенето на модулите един наистина добър жичкаджия ми каза че се случва заради използването на реле за аларми което е по-слабо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрите решение са най-простите.

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение, но има и по- просто решение. Давам решението:

Щом сте на "ти" с такива устройства, които се включват с развъртане на двигателя и се изключват с включването на габаритите, значи сте готови и ще разберете принципа:

Взема се 1 бр. реле с превключващ контакт.

Бобината се включва така: клема 85 към D+ на алтернатора, а клема 86 към "+" на габаритна лампа. При започване на заряд на алтернатора, релето включва от D+ през бобинката и през крушките на габаритите към маса.

При вкл. на габаритите от ключа на фаровете, на бобината на релето се подават от двете страни "+" и релето изключва.

След това се срязва общия край само на единия фар. Средния извод на контакта на релето (клема 30) се свързва с кабелчето отиващо към самия фар, включващия контакт (известен още като нормално отворен, или клема 87) се включва към обратния поляритет спрямо това, с което оригинално се захранва общия край на фара. Т.е. ако имаме обща маса на дълги и къси, подаваме +12 волта на клема 87 на релето. А ако сме с общ плюс, подаваме маса на 87.

На клема "87а" на релето закачаме другия край на отрязаното оригинално кабелче, захранващо фара.

Резултат...

1. Имаме фарове запалващи се автоматично; работещи стабилно и на празен ход при работещ заряд на алтернатора и светещи с половината напрежение на крушка, или с 25% от мощността.

2. Изключване на DRL при запалваване на фаровете от ключа на колата.

На разбралите успех с реализацията, а на останалите... ние сме насреща.:D

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложете едно реле от 2лв. заедно с жицата и не се занимавайте с глупости. Ако този модул дефектира и фаровете изгаснат -> АКТ. А ако прегрее и се запали? :tok:

 

Аз бих мислил за такова, само ако има функция следяща за изгоряла/неработеща крушка.

И къде е включено това реле? И колко милиампера е консумацията? И как се включа , и изключва.Обяснявайте като за хора които за първи път чуват за DRL.Стига стига с тия 2 лева :icon_rock: . Ако всичко е монтирано както трябва ,какъв е проблема? А лош монтаж се е малко късмет .Схеми за изгорели крушки има много.

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрите решение са най-простите.

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение

 

Това е решението за който разбира :icon_thumbup: .Другото е евтина ширпотреба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Около 10-12 мА.Може да го премеря пак и да кажа с точност. Нужния сигнал може да се вземе от релето за зареждане и не се реже нищо. Трябват и няколко диода в схемата, за де не изгасва при случайно спиране на двигателя, докато още е на контакт. Някъде съм обяснявал. При желание може и да се реализира някаква допълнителна схема за екстри като регулиране на силата, при обикновени крушки и светване с алармата докато е тъмно, но там вече се доближаваме към купешките варианти. Проблема с тези модули е че са пълни с полупроводници и почти със сигурност нещо не е доизчислено, щом само във този форум вече има няколко случая на изгорели (не знам дали са били еднакви). И в 90% от случаите са "опаковани" във термосвиваем шлаух, който при по-сериозна повреда може да се разпадне частично с последствията от това. :tok: Другия проблем, е че са проектирани за фарове управлявани по плюс, а не по минус и последващите преработки за да тръгне. За некачествен монтаж няма да говоря.

 

Най-накрая, ще взема да извадя номерата на всички :mitsu-smiley: ОЕМ модули и ще проверя дали още има наличности. Само да не излезе, че цената да не се различава прекалено много, спрямо по-скъпите модули + монтажа.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Около 10-12 мА. Нужния сигнал може да се вземе от релето за зареждане и не се реже нищо. Трябват и няколко диода в схемата, за де не изгасва при случайно спиране на двигателя, докато още е на контакт. Някъде съм обяснявал. При желание може и да се реализира някаква допълнителна схема за екстри като регулиране на силата, при обикновени крушки и светване с алармата докато е тъмно, но там вече се доближаваме към купешките варианти. Проблема с тези модули е че са пълни с полупроводници и почти със сигурност нещо не е доизчислено, щом само във този форум вече има няколко случая на изгорели (не знам дали са били еднакви). И в 90% от случаите са "опаковани" във термосвиваем шлаух, който при по-сериозна повреда може да се разпадне частично с последствията от това. :tok: Другия проблем, е че са проектирани за фарове управлявани по плюс, а не по минус и последващите преработки за да тръгне. За некачествен монтаж няма да говоря.

 

Най-накрая, ще взема да извадя номерата на всички :mitsu-smiley: ОЕМ и ще проверя дали още има наличности. Само да не излезне, че цената няма да се различава прекалено много, спрямо по-скъп модул + монтажа.

Дано не стана досаден , но 12 Ма не са малко ! Пък ако и диодите ако са по 10 А +реле =?

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти колко искаш? Едно силово "автомобилно" реле сигурно консумира 5-10 пъти повече ток при работа, освен модула. Диодите са по 1А, по простата причина че от по-слаби и по-евтини няма смисъл, след като са по 2ст. Сметни колко ток хабят фаровете, габаритите и таблото спрямо релето. От друга страна е много по-надеждно, но може да се замени и с транзистор например.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти колко искаш? Едно силово "автомобилно" реле сигурно консумира 5-10 пъти повече ток при работа, освен модула. Диодите са по 1А, по простата причина че от по-слаби и по-евтини няма смисъл, след като са по 2ст.

 

Отговора е даден по горе от колегата Krasipet

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение, и 1,2 Ма консумация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като искаш ШИМ си слагаш ШИМ. Аз нужда от регулиране нямам. Споделил съм за най-евтиния и лесен възможен вариант. Всеки сам си решава, ако иска дава и 90лв. за някакъв модул с монтажа. А като имаш консумация 5-10А например от фаровете, 1,2мА или 12мА отгоре е все тая.

 

 

Ето го фабричното:

 

http://imageshack.us/a/img580/1484/110176536vy1.th.jpg

Стои някъде в дясно от помпата за съединителя.

Ако има оставени конектори те са включени един в друг.

 

MR268306 - Реле 2бр

MB953408 - контролен модул DRL

MU802643 - Щипка за релетата

MR301309 - Скоба DRL

(Space Star бензин )

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...