Премини към съдържание

Реле за автоматично включване на фаровете.


Препоръчано мнение

Здравейте!

Мисля да сложа това реле за фаровете

http://auto-drl.us/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=40

Въпросът ми е, може ли да се получи някакъв проблем с бордовият компютър на Space Star.

И още едно въпросче крушките са Н4 или Н7.

Благодаря предварително! :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих от колегата mitаkа_1 за 30 лв. , монтира се лесно, работи перфектно !

:icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да монтирам смело. :tok:

Благодаря Ви за информацията! :drinks:

Редактирано от Denislavsd
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И само още едно въпросче, защото ми се счупи мултицета.

Какъв е поляритета на крушките? Два положителни и един общ отрицателен или два отрицателни и един общ положителен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И само още едно въпросче, защото ми се счупи мултицета.

Какъв е поляритета на крушките? Два положителни и един общ отрицателен или два отрицателни и един общ положителен.

Оперативния е минус.-

С общ положителен и два отрицателни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Тука съм описал как да се монтира такова устройтво с малко преработка http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22927&st=0&p=227639&fromsearch=1entry227639

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Тука съм описал как да се монтира такова устройтво с малко преработка http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=22927&st=0&p=227639&fromsearch=1entry227639

Призивът ми е към колегите , които явно имат достатъчно познание при монтиране на DRL \реле за дневни светлини \ да поясняват предимствата и недостатъците на съответното устройство \схема \.Нали целта е знаещите да помагат и да обменяме опит.

И така какви са най-важните особености на DRL:

1 Светлените се пускат автоматично със стартиране на двигателя и забравяме за тях и срещите с КАТ.

2.Не са много скъпи от 20 до към 60 лв. за обикновените плюс 20 -30 за монтаж

3.Ако има някои познания по електротехника и му се занимава може да си ги монтира сам

4.Има китовете които можеш да сглобиш сам \те са още по-евтини \

5.Към някои можем да прилагаме различни полезни настройки

- забавяне на включването с няколко секунди след старта на двигателя

- може да го приложим към къси или дълги светлини

- плавно стартиране и гаснене на фаровете.Така ги предпазваме от големия стартов ток и им удължаваме живота

- има функции паркинг и изпрати ме до дома

- могат се командват и габаритите

- управление чрез алармата

- работа с различна мощност на фаровете .60 % са напълно достатъчни и така щадим акумулатора и др.

- да се внимава ,че повечето японски коли се управляват по минус

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така какви са най-важните особености на DRL:

 

Да светва нещо си отпред (я фар, я някой LED), когато автомобила се движи през деня.

По точка 1 до 4... става с едно превключващо реле за 2,50 лв. само + 5 кабелчета, като функциите са следните:

След запалване на двигателя се палят само фаровете, но с понижено напрежение; При включване на светлините от ключа на колата системата се изключва и минава на оригинално осветление. Страничен ефект... като светнем със светкавицата, на единия фар светва ярко дългата, а на другия угасва съвсем (изглежда като намигане)

По точка 5... спорни глезотии за повече пари, които лично аз вкарвам в графата на:

"Какво е значението на духовата музика за духовното развитие на духовенството?" или по-просто казано: "За к'ъв х*й му е на дядо ти поп свирка?" :icon_thumbup:

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моите фарове ги преработиха с две реленца и сега просто си държа фаровете винаги включени но светват чак когато дам на контакт. Това решение е задоволително за мен като се има напредвид че ми струваше десетина лева с работата на майстора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

- работа с различна мощност на фаровете .60 % са напълно достатъчни и така щадим акумулатора и др.

- да се внимава ,че повечето японски коли се управляват по минус

-да допълня само ,че тока в "стенд бай" режим да не е повече от 2-3 мА,иначе да няма :icon_n_bash: заради слаб акумулатор

- да проверим стават ли за ксенонови фарове

- малък обем и тегло \колкото кибритена кутийка\

- не се прекъсват оригиналните кабели

- с завъртане на ключа за светлините се елиминира модула и се минава в нормален режим на работа

- модула се включва при достигане на 13,2 в.от алтернатора.Така при неизправен алтернатор и слаб акумулатор не се включва и ги предпазва

Може и да са глезотии за някои подобни екстри, но със сигурност впоследствие спестяват много главоболия.

Така че освен цена , коментирайте предимствата и недостатъците на подобни устройства

Идеята е като отидат в магазина или сервиза хората да са предварително ориентирани и да знаят какво да искат.

Поста е насочен към тези които тепърва ще монтират подобни устройства ,а не към тези които вече са монтирали такива.

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е като отидат в магазина или сервиза хората да са предварително ориентирани и да знаят какво да искат.

 

По-скоро е важно кой ги монтира, за да няма после изгоряли автомобили, стопени жици или на някой да му откажат фаровете посред нощ. Забелязал съм, че голяма част от жицаджиите режат и свързват инсталациите както им падне, пускат допълнителни. После почват проблемите. Мисля, че е най-добре да се прави такава интервенция при някой проверен алармаджия или да се монтира при дилър на :mitsu-smiley: ако още се предлагат нужните компоненти като резервни части. В повечето случаи мисля, че трябва да има инсталирани конектори.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Мисля да сложа това реле за фаровете

http://auto-drl.us/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=40

Въпросът ми е, може ли да се получи някакъв проблем с бордовият компютър на Space Star.

И още едно въпросче крушките са Н4 или Н7.

Благодаря предварително! :drinks:

 

Сложих си такъв модул , първият опит беше неуспешен , защтото работи няколко дена и един ден след изключване на двигателя и контакния ключ фаровете останаха да си светият. Отворих капака и резнах жицата която захранва модулчето , а то самото се беше се разтопило.

От фирмата ми го смениха попаднал съм на дефектно , защото новото работи втори месец без проблем.

Модула включва късите светлини на 50%, 7,2 V някъде , когато се включи двигателя и напрежението стане по-голямо от 13,6 В , тоест почне да зарежда динамото. Забелязах , че когато е загряла колата и е на място ( по- ниски от 1000 оборота динамото не зарежда ) и има някакъв по голям консуматор фаровете ослабват и дори гаснат , защото напрежението падне под 13,4.

Включил съм жълтото кабелче към плюса на крушката за късите на единия фар , а зеленот към плюса на габаритете. Така фаровете се палят и гасат с включване и гасене на двигателя , а като завъртиш ръчката да си включиш габарити , къси , дълги модула се изключва , защото по зеления му се връща 12 или повече волта.

Тва е за Mitsubishi Space Star 1,8 GDI , при другите модели може да има разлика в схемата на свързване.

А забравих да кажа , че си сложих и един предпазител на червената жица от акумулатора към модула(10А) , защото оригинално няма , има само на жълтия който е от модула към фара. Мисля , че това е задължително , защото ако модула окъси и целия ток през този кабел не ми се мисли какво може да стане.

Редактирано от Dido_P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложих си такъв модул , първият опит беше неуспешен , защтото работи няколко дена и един ден след изключване на двигателя и контакния ключ фаровете останаха да си светият. Отворих капака и резнах жицата която захранва модулчето , а то самото се беше се разтопило.

От фирмата ми го смениха попаднал съм на дефектно , защото новото работи втори месец без проблем.

Модула включва късите светлини на 50%, 7,2 V някъде , когато се включи двигателя и напрежението стане по-голямо от 13,6 В , тоест почне да зарежда динамото. Забелязах , че когато е загряла колата и е на място ( по- ниски от 1000 оборота динамото не зарежда ) и има някакъв по голям консуматор фаровете ослабват и дори гаснат , защото напрежението падне под 13,4.

Включил съм жълтото кабелче към плюса на крушката за късите на единия фар , а зеленот към плюса на габаритете. Така фаровете се палят и гасат с включване и гасене на двигателя , а като завъртиш ръчката да си включиш габарити , къси , дълги модула се изключва , защото по зеления му се връща 12 или повече волта.

Тва е за Mitsubishi Space Star 1,8 GDI , при другите модели може да има разлика в схемата на свързване.

А забравих да кажа , че си сложих и един предпазител на червената жица от акумулатора към модула(10А) , защото оригинално няма , има само на жълтия който е от модула към фара. Мисля , че това е задължително , защото ако модула окъси и целия ток през този кабел не ми се мисли какво може да стане.

 

При мен е същата работа. При ниските обороти фаровете гаснат, но за няколко секунди и после пак светват.

Но онзи ден мисля, че изгоря устройството и сега ще трябва да взимам ново. Сигурно и това е било дефектно. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложете едно реле от 2лв. заедно с жицата и не се занимавайте с глупости. Ако този модул дефектира и фаровете изгаснат -> АКТ. А ако прегрее и се запали? :tok:

 

Аз бих мислил за такова, само ако има функция следяща за изгоряла/неработеща крушка.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Аз също си взех устройство от колегата "mitaka_1", като потвърдя че се монтира лесно и работи безпроблемно. То включва дългите светлини (може и късите) на 13.2 V и го няма проблема да гаснат на ниски обороти. А и си има звуков сигнал по който лесно може да разбереш кога се включват и кога се изключват фаровете. Не знам колко ток спестява ( е грубо около 100W ), но със сигурност е много щадящо спрямо крушките. За две смени на крушките и се избива, е зависи от крушките де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, относно горенето на модулите един наистина добър жичкаджия ми каза че се случва заради използването на реле за аларми което е по-слабо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрите решение са най-простите.

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение, но има и по- просто решение. Давам решението:

Щом сте на "ти" с такива устройства, които се включват с развъртане на двигателя и се изключват с включването на габаритите, значи сте готови и ще разберете принципа:

Взема се 1 бр. реле с превключващ контакт.

Бобината се включва така: клема 85 към D+ на алтернатора, а клема 86 към "+" на габаритна лампа. При започване на заряд на алтернатора, релето включва от D+ през бобинката и през крушките на габаритите към маса.

При вкл. на габаритите от ключа на фаровете, на бобината на релето се подават от двете страни "+" и релето изключва.

След това се срязва общия край само на единия фар. Средния извод на контакта на релето (клема 30) се свързва с кабелчето отиващо към самия фар, включващия контакт (известен още като нормално отворен, или клема 87) се включва към обратния поляритет спрямо това, с което оригинално се захранва общия край на фара. Т.е. ако имаме обща маса на дълги и къси, подаваме +12 волта на клема 87 на релето. А ако сме с общ плюс, подаваме маса на 87.

На клема "87а" на релето закачаме другия край на отрязаното оригинално кабелче, захранващо фара.

Резултат...

1. Имаме фарове запалващи се автоматично; работещи стабилно и на празен ход при работещ заряд на алтернатора и светещи с половината напрежение на крушка, или с 25% от мощността.

2. Изключване на DRL при запалваване на фаровете от ключа на колата.

На разбралите успех с реализацията, а на останалите... ние сме насреща.:D

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сложете едно реле от 2лв. заедно с жицата и не се занимавайте с глупости. Ако този модул дефектира и фаровете изгаснат -> АКТ. А ако прегрее и се запали? :tok:

 

Аз бих мислил за такова, само ако има функция следяща за изгоряла/неработеща крушка.

И къде е включено това реле? И колко милиампера е консумацията? И как се включа , и изключва.Обяснявайте като за хора които за първи път чуват за DRL.Стига стига с тия 2 лева :icon_rock: . Ако всичко е монтирано както трябва ,какъв е проблема? А лош монтаж се е малко късмет .Схеми за изгорели крушки има много.

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрите решение са най-простите.

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение

 

Това е решението за който разбира :icon_thumbup: .Другото е евтина ширпотреба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Около 10-12 мА.Може да го премеря пак и да кажа с точност. Нужния сигнал може да се вземе от релето за зареждане и не се реже нищо. Трябват и няколко диода в схемата, за де не изгасва при случайно спиране на двигателя, докато още е на контакт. Някъде съм обяснявал. При желание може и да се реализира някаква допълнителна схема за екстри като регулиране на силата, при обикновени крушки и светване с алармата докато е тъмно, но там вече се доближаваме към купешките варианти. Проблема с тези модули е че са пълни с полупроводници и почти със сигурност нещо не е доизчислено, щом само във този форум вече има няколко случая на изгорели (не знам дали са били еднакви). И в 90% от случаите са "опаковани" във термосвиваем шлаух, който при по-сериозна повреда може да се разпадне частично с последствията от това. :tok: Другия проблем, е че са проектирани за фарове управлявани по плюс, а не по минус и последващите преработки за да тръгне. За некачествен монтаж няма да говоря.

 

Най-накрая, ще взема да извадя номерата на всички :mitsu-smiley: ОЕМ модули и ще проверя дали още има наличности. Само да не излезе, че цената да не се различава прекалено много, спрямо по-скъпите модули + монтажа.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Около 10-12 мА. Нужния сигнал може да се вземе от релето за зареждане и не се реже нищо. Трябват и няколко диода в схемата, за де не изгасва при случайно спиране на двигателя, докато още е на контакт. Някъде съм обяснявал. При желание може и да се реализира някаква допълнителна схема за екстри като регулиране на силата, при обикновени крушки и светване с алармата докато е тъмно, но там вече се доближаваме към купешките варианти. Проблема с тези модули е че са пълни с полупроводници и почти със сигурност нещо не е доизчислено, щом само във този форум вече има няколко случая на изгорели (не знам дали са били еднакви). И в 90% от случаите са "опаковани" във термосвиваем шлаух, който при по-сериозна повреда може да се разпадне частично с последствията от това. :tok: Другия проблем, е че са проектирани за фарове управлявани по плюс, а не по минус и последващите преработки за да тръгне. За некачествен монтаж няма да говоря.

 

Най-накрая, ще взема да извадя номерата на всички :mitsu-smiley: ОЕМ и ще проверя дали още има наличности. Само да не излезне, че цената няма да се различава прекалено много, спрямо по-скъп модул + монтажа.

Дано не стана досаден , но 12 Ма не са малко ! Пък ако и диодите ако са по 10 А +реле =?

Редактирано от komm
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти колко искаш? Едно силово "автомобилно" реле сигурно консумира 5-10 пъти повече ток при работа, освен модула. Диодите са по 1А, по простата причина че от по-слаби и по-евтини няма смисъл, след като са по 2ст. Сметни колко ток хабят фаровете, габаритите и таблото спрямо релето. От друга страна е много по-надеждно, но може да се замени и с транзистор например.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е ти колко искаш? Едно силово "автомобилно" реле сигурно консумира 5-10 пъти повече ток при работа, освен модула. Диодите са по 1А, по простата причина че от по-слаби и по-евтини няма смисъл, след като са по 2ст.

 

Отговора е даден по горе от колегата Krasipet

Аз съм със ШИМ и мосфет на дългите светлини (може да се свърже и към късите) с регулируемо напрежение, и 1,2 Ма консумация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като искаш ШИМ си слагаш ШИМ. Аз нужда от регулиране нямам. Споделил съм за най-евтиния и лесен възможен вариант. Всеки сам си решава, ако иска дава и 90лв. за някакъв модул с монтажа. А като имаш консумация 5-10А например от фаровете, 1,2мА или 12мА отгоре е все тая.

 

 

Ето го фабричното:

 

http://imageshack.us/a/img580/1484/110176536vy1.th.jpg

Стои някъде в дясно от помпата за съединителя.

Ако има оставени конектори те са включени един в друг.

 

MR268306 - Реле 2бр

MB953408 - контролен модул DRL

MU802643 - Щипка за релетата

MR301309 - Скоба DRL

(Space Star бензин )

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...