Премини към съдържание

Газ или бензин


Препоръчано мнение

При газта е редно да отчетем по честата профилактика на филтър, свещи, запалителна система. Тези разноски със съвсем малко усилие също са оценими в пари. Та разход на сто от порядъка на 16 лв. си е съвсем в реда на нещата.

Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )

Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......

От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........

За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......

Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............

А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ?

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не че не ти вярвам... просто е стряскащо бе.. :icon_doh:

Кое му е стряскащото ,аз работя с тази кола, движа се с нея, уикендите ходим напред назад...........всичко си е в рамките на нормалното.......да не говорим ,че имам навика да се прибирам по най заобиколния маршрут(няма да го споделям да не ме помислите за ненормален,но си ме кефи тази кола и искам да остана по дълго време с нея....... :D :D )

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )

Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......

От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........

За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......

Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............

А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ?

Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км. Разход на километър, сравнение да две или повече коли. И тогава разбираш някои дотогава убягвали ти работи. Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км.

Бате, ти нещо май ме будалкаш........какво общо има покупната цена на колата? Мевду коя кола и коя кола???Става дума за една и съща кола, само че едната е на газ/бензин ,другата е само на газ??? Две еднакви коли имаме, и какво става?Какво общо има с покупната цена ? Виж, ако ми сравняваш дизел с бензин!!! Там работата отива далеч и бензиновата с газ е доста по евтина от подръжката на един дизелов автомобил.........но дококото разбирам ти се абстрахира още в началото от това сравнение...???Разходи по обслужване на кое? На мотора или на колата като цяло???Аз разходите ти ги посочих малко по горе по мотора........това са разходите, и те не са въобще големи , така че да се стряскаме от тях........ако става въпрос за колите като цяло,ми много ясно ,че ако сравняваш Е класа V8 Compressor с Галант дизел ,едното и покупната цена ще е огромна, и разходите за подръжка ще е огромна..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )

Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......

От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........

За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......

Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............

А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ?

Ясно, безнадеждна работа.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :D

Евро 5 влиза мнооого по късно от производството на който и да е Галант, па камо ли ЕА5а ,ако не се лъжа през 2008 година......така че това не може да се смята за довод.......ако искаш да знаеш, един ЕА5А на газ има с около 30% по малко вредни емисии ,отколкото ако той работи на бензин.....това многократно съм го установявал практически,и за мен е ясно защо е така,но на практика исках да видя дали е така,е, има разлика м/у теория и практика, и тя е около 10% отклонение......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

На мен не ми стана ясно твърдението за по-честа смяна на филтър, свещи, запалителна система...

Само по-често се смяна въздушния филтър (когато се сменя и маслото) и това е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, който е маниак, да го сменя и след всяко прибиране в гаража. Аз бих го сменял колкото и на бензин, освен ако няма промяна в запрашеността. От огромно значение е кой къде си кара колата. В Австрия например съм се удивлявал как няма пепел по шосето. Какъв филтър да сменям?

Лятото например при нас е много прашно. Стига да караш зад някой камион, който минава вдясно от пътя и вдига целия пепел във въздуха. Моя го смених миналата година, а съм купил колата с него и не знам откога е там. Отворих го, видях че е почти чист, бял, свеж, все едно е нов, без пробиви по него. Продухах го с духалката на компресора в нас, вдигна малко прахоляк (малко), почистих му кутията и си го сглобих обратно. Въобще не мисля да му се вталясвам на тоя филтър специално, а също и на свещите. Вече там филтрите по газовата система - да.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

5 лв. на 300-400км пробег,зависи как и по колко караш на ден.........а да те питам ,нали вие в провинцията карахте по много км.....???Нали беше навъртял 600 000 км. за 5-6 години....Как тогава заделяш по 5 лв. за бензин всяко палене едва ли не, като колата ти според теб не трябва въобще да изтива?? :D

От моя опит с моята кола, сипвам по 50-60 лв бензин на 2-3 месеца, а това за моето каране са около 7-10 к км. пробег.( навъртам средно по 45 к км на година)

Нещо пак преуморен си седнал да пишеш ми се струва ..:)

Галанта е на толкова километри, но не съм му ги навъртял само аз, 8 г. е бил служебна кола ..

Аз съм правил по 60- 80 к. годишно на други 2 коли преди много години, когато се занимавах с търговия, но това е друга тема, сега правя по 10 к и то с триста зора, защото от работа няма време за каране, а ти как въртиш всеки ден по 120 километра градско като някое такси :D (при софийското движение това са 3-4 ч. работа) и в същото време ремонтираш и по 2-3 коли, направо е невероятно ..Ама поне си признаваш, че и бензин сипваш от време на време и като го прибавим и него към разхода, ще се окаже, че е прав автора на темата, за заблудата за по икономично гориво, или както е "казал" хан Кубрат, не мож мина туй що не мож мина с 15 лв. освен ако не си с дизел ..:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км. Разход на километър, сравнение да две или повече коли. И тогава разбираш някои дотогава убягвали ти работи. Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :D

 

Еми на последния преглед ми даде около 120 -130 гр./км CO2 на уреда,това мисля,че се доближава доста до стойностите за Евро 4. Това мисля,на газ беше отчетено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо пак преуморен си седнал да пишеш ми се струва ..:)

Галанта е на толкова километри, но не съм му ги навъртял само аз, 8 г. е бил служебна кола ..

Аз съм правил по 60- 80 к. годишно на други 2 коли преди много години, когато се занимавах с търговия, но това е друга тема, сега правя по 10 к и то с триста зора, защото от работа няма време за каране, а ти как въртиш всеки ден по 120 километра градско като някое такси :D (при софийското движение това са 3-4 ч. работа) и в същото време ремонтираш и по 2-3 коли, направо е невероятно ..Ама поне си признаваш, че и бензин сипваш от време на време и като го прибавим и него към разхода, ще се окаже, че е прав автора на темата, за заблудата за по икономично гориво, или както е "казал" хан Кубрат, не мож мина туй що не мож мина с 15 лв. освен ако не си с дизел ..:D

Карам бързо....

Редактирано от Светльо Ангелов
Редактиран пост. Нарушение на правилата на форума.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го погледнеш от телепортацията по-йефтинко няма.И за това организирам курс по телепортация,за повече подробности на лични,за да не стават сакатлъци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го погледнеш от телепортацията по-йефтинко няма.И за това организирам курс по телепортация,за повече подробности на лични,за да не стават сакатлъци.

 

Иво, би ли погледнал въпроса ми за ГИ Романо, които монтирате и връзката им с ЕКУ-то на Галант - поддържа ли се и какво точно прави...

 

Благодаря!

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иво, би ли погледнал въпроса ми за ГИ Романо, които монтирате и връзката им с ЕКУ-то на Галант - поддържа ли се и какво точно прави...

 

Благодаря!

Кажи ми къде да гледам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кажи ми къде да гледам.

Пламен, до колкото прочетох, едно от предимствата на компютъра на Романо е че има ОБД връзка с ЕКу-то на колата (другото е че се самообучава в движение). Как стои въпроса с ЕКу-то на Галант обаче, при положение че протокола не е точно ОБД.. поддържа ли се въпросната комуникация? Също така само за грешки ли се гледа (и да се чистят) или и нещо друго се следи? Понеже ако само се чистят грешките, това не значи че те не се появяват, а само че потребителя не разбира за това... което в някой случаИ може да излезе че е дори в минус..

 

Поздрав.

Tука :icon_thumbup:

Също питаше за по - новите генерации ЕКУ на галант, след 2000 год, дали си комуникират еку-тата по - добре?

Редактирано от mmotors
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

А това сигурно ли е ? :) Я прегледай пак първият пост на автора на темата ..;)

 

Чета я много внимателно.

Моля да се спре, защото в почти всяка тема се засяга дизел-бензин.

Достатъчно четохме в годините за Хонда и дуела дизел или бензин в постовете ти.

Това трябва да спре.

Писах ти ЛС.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс.

А моите какви са бре? :rolleyes:Антонио или Бандерас, Пепеляшка...........седемте джуджета........ :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс.

 

Иво, какво ти е мнението за газовата Стефанели?

Имам такава от известно време, но ми придърпва леко.

Ходих на диагностика многократно, но проблема продължава.

Колата работи идеално на бензин.

Не дойдох при тебе, защото я намерих чисто нова на много изгодна цена.

Некадърен монтаж ли е проблема или...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ISO9141-2

KWP2000 FAST

KWP2000 SLOW

CAN STANDARD 250

CAN EXTENDED 250

CAN STANDARD 500

CAN EXTENDED 500

Това са протоколите,които се подържат от ГИ Романо по ОБД.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иво, какво ти е мнението за газовата Стефанели?

Имам такава от известно време, но ми придърпва леко.

Ходих на диагностика многократно, но проблема продължава.

Колата работи идеално на бензин.

Не дойдох при тебе, защото я намерих чисто нова на много изгодна цена.

Некадърен монтаж ли е проблема или...?

Ами не съм много в час с тази система,доколкото знам е адски проста и дава малко проблеми,дюзите са и 15 омови и са много бързи,друго незнам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ами не съм много в час с тази система,доколкото знам е адски проста и дава малко проблеми,дюзите са и 15 омови и са много бързи,друго незнам.

 

Благодаря.

Освен Романо какво друго препоръчваш, като марка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензин срещу газ... Глупости. Едно е да плащаш за 100 км. 25 лева и друго е да са 15. ...

 

Мисля, че колегата е прав.

Но, не виждам и смисъла от мнения и сравнения с дизеловите двигатели!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

Освен Романо какво друго препоръчваш, като марка.

Това е малко подвеждащо.Аз предлагам Романо и течна фаза ИКОМ и като всеки търговец си хваля мойта стока-тя е най-добрата :icon_thumbup: А на пазара в момента има за всеки вкус и цена уредба,дали ще избереш най-подходящата за твоятя кола-незнам,въпрос по-скоро на късмет отколкото на познание.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че колегата е прав.

Но, не виждам и смисъла от мнения и сравнения с дизеловите двигатели!

При мен разликата беше още по фрапираща за 100 км-50 лв. за бенз.или 26 за газ,как е по-ефтина вие ми кажете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...