DJ Tymbi Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 (редакция) При газта е редно да отчетем по честата профилактика на филтър, свещи, запалителна система. Тези разноски със съвсем малко усилие също са оценими в пари. Та разход на сто от порядъка на 16 лв. си е съвсем в реда на нещата.Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ? Редактирано 20 януари 2013 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 (редакция) Не че не ти вярвам... просто е стряскащо бе.. :icon_doh:Кое му е стряскащото ,аз работя с тази кола, движа се с нея, уикендите ходим напред назад...........всичко си е в рамките на нормалното.......да не говорим ,че имам навика да се прибирам по най заобиколния маршрут(няма да го споделям да не ме помислите за ненормален,но си ме кефи тази кола и искам да остана по дълго време с нея....... :D :D ) Редактирано 20 януари 2013 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ?Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км. Разход на километър, сравнение да две или повече коли. И тогава разбираш някои дотогава убягвали ти работи. Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км. Бате, ти нещо май ме будалкаш........какво общо има покупната цена на колата? Мевду коя кола и коя кола???Става дума за една и съща кола, само че едната е на газ/бензин ,другата е само на газ??? Две еднакви коли имаме, и какво става?Какво общо има с покупната цена ? Виж, ако ми сравняваш дизел с бензин!!! Там работата отива далеч и бензиновата с газ е доста по евтина от подръжката на един дизелов автомобил.........но дококото разбирам ти се абстрахира още в началото от това сравнение...???Разходи по обслужване на кое? На мотора или на колата като цяло???Аз разходите ти ги посочих малко по горе по мотора........това са разходите, и те не са въобще големи , така че да се стряскаме от тях........ако става въпрос за колите като цяло,ми много ясно ,че ако сравняваш Е класа V8 Compressor с Галант дизел ,едното и покупната цена ще е огромна, и разходите за подръжка ще е огромна.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 (редакция) Отчитаме следните неща: за АГУ тип ГИ( т.е. газов инжекцион, копиращ работата на съвременен бензинов мотор )не е необходимо по честата смяна на в. филтър, тъй като ЕКУ-то му обработва сигналите от МАФ, ВАФ или МАП сензора,и коригира сместа ( даме в. филтър се сменя толкова периодично колкото на газ ,толкова и на бензин.........говорим за ГИ ,а не за обикновенна вакуумна АГУ )Свещите -ако са обикновенни от типа на BKR ,BCPR,BPR и т.н......съгласен съм че се сменят на половината от експоатационния срок когато мотора има АГУ,но за мотори, които по дефолт са с платинени и/или иридиеви свещи, там не е така, дори и не се намаля GAP-a както при обикновенните ,тъй като няма нужда от това.......От казаното по горе следва, че проблем може да има със запалителната система ( вкл. кабели, лули,капачка,палец, бубина и т.н. ) само и единствено ако мотора е снабден с обикновенните свещи,а не с иридиеви или платинени.........За вашите коли с мотори V6 които са с платинени свещи, твърдението ти за запалителната система не важи........ако не вярваш, ела да ти закача колата ти на осциолоскопа и да ти премеря запалването на колко волта пали.......Да не забравяме че има и друг тип АГУ-та, те са т.нар. ГИ с течна фаза на впръскване...........при тях дори и обикновенните свещи не е необходимо да се пипат ,нито пък високоволтовата система..........да не говорим че разхода при тях пада ,а мощността се увеличава............А искаш ли да споделя и за някои предимства ,когато мотора работи на газ?Ясно, безнадеждна работа. Редактирано 20 януари 2013 от SLX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 януари 2013 Сподели Публикувано 20 януари 2013 Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :DЕвро 5 влиза мнооого по късно от производството на който и да е Галант, па камо ли ЕА5а ,ако не се лъжа през 2008 година......така че това не може да се смята за довод.......ако искаш да знаеш, един ЕА5А на газ има с около 30% по малко вредни емисии ,отколкото ако той работи на бензин.....това многократно съм го установявал практически,и за мен е ясно защо е така,но на практика исках да видя дали е така,е, има разлика м/у теория и практика, и тя е около 10% отклонение...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 януари 2013 Admin Сподели Публикувано 20 януари 2013 На мен не ми стана ясно твърдението за по-честа смяна на филтър, свещи, запалителна система...Само по-често се смяна въздушния филтър (когато се сменя и маслото) и това е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Е, който е маниак, да го сменя и след всяко прибиране в гаража. Аз бих го сменял колкото и на бензин, освен ако няма промяна в запрашеността. От огромно значение е кой къде си кара колата. В Австрия например съм се удивлявал как няма пепел по шосето. Какъв филтър да сменям? Лятото например при нас е много прашно. Стига да караш зад някой камион, който минава вдясно от пътя и вдига целия пепел във въздуха. Моя го смених миналата година, а съм купил колата с него и не знам откога е там. Отворих го, видях че е почти чист, бял, свеж, все едно е нов, без пробиви по него. Продухах го с духалката на компресора в нас, вдигна малко прахоляк (малко), почистих му кутията и си го сглобих обратно. Въобще не мисля да му се вталясвам на тоя филтър специално, а също и на свещите. Вече там филтрите по газовата система - да. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 5 лв. на 300-400км пробег,зависи как и по колко караш на ден.........а да те питам ,нали вие в провинцията карахте по много км.....???Нали беше навъртял 600 000 км. за 5-6 години....Как тогава заделяш по 5 лв. за бензин всяко палене едва ли не, като колата ти според теб не трябва въобще да изтива?? :D От моя опит с моята кола, сипвам по 50-60 лв бензин на 2-3 месеца, а това за моето каране са около 7-10 к км. пробег.( навъртам средно по 45 к км на година)Нещо пак преуморен си седнал да пишеш ми се струва ..Галанта е на толкова километри, но не съм му ги навъртял само аз, 8 г. е бил служебна кола ..Аз съм правил по 60- 80 к. годишно на други 2 коли преди много години, когато се занимавах с търговия, но това е друга тема, сега правя по 10 к и то с триста зора, защото от работа няма време за каране, а ти как въртиш всеки ден по 120 километра градско като някое такси :D (при софийското движение това са 3-4 ч. работа) и в същото време ремонтираш и по 2-3 коли, направо е невероятно ..Ама поне си признаваш, че и бензин сипваш от време на време и като го прибавим и него към разхода, ще се окаже, че е прав автора на темата, за заблудата за по икономично гориво, или както е "казал" хан Кубрат, не мож мина туй що не мож мина с 15 лв. освен ако не си с дизел ..:D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Ъъъ добре, но ми се струва, че не обръщаш внимание на основното ми послание. Сметка проста. Покупна цена на колата, разходи за обслужване, и ремонт за 3 години и 50 к км. Разход на километър, сравнение да две или повече коли. И тогава разбираш някои дотогава убягвали ти работи. Работата на газ на еа5а еквивалентна ли е на норма Евро 5? :D Еми на последния преглед ми даде около 120 -130 гр./км CO2 на уреда,това мисля,че се доближава доста до стойностите за Евро 4. Това мисля,на газ беше отчетено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 (редакция) Нещо пак преуморен си седнал да пишеш ми се струва ..Галанта е на толкова километри, но не съм му ги навъртял само аз, 8 г. е бил служебна кола ..Аз съм правил по 60- 80 к. годишно на други 2 коли преди много години, когато се занимавах с търговия, но това е друга тема, сега правя по 10 к и то с триста зора, защото от работа няма време за каране, а ти как въртиш всеки ден по 120 километра градско като някое такси :D (при софийското движение това са 3-4 ч. работа) и в същото време ремонтираш и по 2-3 коли, направо е невероятно ..Ама поне си признаваш, че и бензин сипваш от време на време и като го прибавим и него към разхода, ще се окаже, че е прав автора на темата, за заблудата за по икономично гориво, или както е "казал" хан Кубрат, не мож мина туй що не мож мина с 15 лв. освен ако не си с дизел ..:DКарам бързо.... Редактирано 21 януари 2013 от Светльо Ангелов Редактиран пост. Нарушение на правилата на форума. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Както и да го погледнеш от телепортацията по-йефтинко няма.И за това организирам курс по телепортация,за повече подробности на лични,за да не стават сакатлъци. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 (редакция) Както и да го погледнеш от телепортацията по-йефтинко няма.И за това организирам курс по телепортация,за повече подробности на лични,за да не стават сакатлъци. Иво, би ли погледнал въпроса ми за ГИ Романо, които монтирате и връзката им с ЕКУ-то на Галант - поддържа ли се и какво точно прави... Благодаря! Редактирано 21 януари 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Иво, би ли погледнал въпроса ми за ГИ Романо, които монтирате и връзката им с ЕКУ-то на Галант - поддържа ли се и какво точно прави... Благодаря!Кажи ми къде да гледам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 (редакция) Кажи ми къде да гледам.Пламен, до колкото прочетох, едно от предимствата на компютъра на Романо е че има ОБД връзка с ЕКу-то на колата (другото е че се самообучава в движение). Как стои въпроса с ЕКу-то на Галант обаче, при положение че протокола не е точно ОБД.. поддържа ли се въпросната комуникация? Също така само за грешки ли се гледа (и да се чистят) или и нещо друго се следи? Понеже ако само се чистят грешките, това не значи че те не се появяват, а само че потребителя не разбира за това... което в някой случаИ може да излезе че е дори в минус.. Поздрав.Tука :icon_thumbup:Също питаше за по - новите генерации ЕКУ на галант, след 2000 год, дали си комуникират еку-тата по - добре? Редактирано 21 януари 2013 от mmotors Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 21 януари 2013 Admin Сподели Публикувано 21 януари 2013 А това сигурно ли е ? Я прегледай пак първият пост на автора на темата ..;) Чета я много внимателно.Моля да се спре, защото в почти всяка тема се засяга дизел-бензин.Достатъчно четохме в годините за Хонда и дуела дизел или бензин в постовете ти.Това трябва да спре.Писах ти ЛС. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 (редакция) Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс.А моите какви са бре? :rolleyes:Антонио или Бандерас, Пепеляшка...........седемте джуджета........ :D Редактирано 21 януари 2013 от DJ Tymbi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 21 януари 2013 Admin Сподели Публикувано 21 януари 2013 Последния модел на Романо е модел "Антонио",та той наистина се дообучава в реално време,а грешки дали да чисти или не е най-малкият му проблем.Покрива Евро 5 и Евро 6.Предишното поколение също се дообучаваше,но процесора му е по- бавен и свързването ставаше по-бавно,въпреки това той е дуракоустойчив и с много голям ресурс. Иво, какво ти е мнението за газовата Стефанели?Имам такава от известно време, но ми придърпва леко.Ходих на диагностика многократно, но проблема продължава.Колата работи идеално на бензин.Не дойдох при тебе, защото я намерих чисто нова на много изгодна цена.Некадърен монтаж ли е проблема или...? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 ISO9141-2KWP2000 FASTKWP2000 SLOWCAN STANDARD 250CAN EXTENDED 250CAN STANDARD 500CAN EXTENDED 500Това са протоколите,които се подържат от ГИ Романо по ОБД. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Иво, какво ти е мнението за газовата Стефанели?Имам такава от известно време, но ми придърпва леко.Ходих на диагностика многократно, но проблема продължава.Колата работи идеално на бензин.Не дойдох при тебе, защото я намерих чисто нова на много изгодна цена.Некадърен монтаж ли е проблема или...?Ами не съм много в час с тази система,доколкото знам е адски проста и дава малко проблеми,дюзите са и 15 омови и са много бързи,друго незнам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 21 януари 2013 Admin Сподели Публикувано 21 януари 2013 Ами не съм много в час с тази система,доколкото знам е адски проста и дава малко проблеми,дюзите са и 15 омови и са много бързи,друго незнам. Благодаря.Освен Романо какво друго препоръчваш, като марка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
icomitsu Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Бензин срещу газ... Глупости. Едно е да плащаш за 100 км. 25 лева и друго е да са 15. ... Мисля, че колегата е прав. Но, не виждам и смисъла от мнения и сравнения с дизеловите двигатели! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Благодаря.Освен Романо какво друго препоръчваш, като марка.Това е малко подвеждащо.Аз предлагам Романо и течна фаза ИКОМ и като всеки търговец си хваля мойта стока-тя е най-добрата :icon_thumbup: А на пазара в момента има за всеки вкус и цена уредба,дали ще избереш най-подходящата за твоятя кола-незнам,въпрос по-скоро на късмет отколкото на познание. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 21 януари 2013 Сподели Публикувано 21 януари 2013 Мисля, че колегата е прав. Но, не виждам и смисъла от мнения и сравнения с дизеловите двигатели!При мен разликата беше още по фрапираща за 100 км-50 лв. за бенз.или 26 за газ,как е по-ефтина вие ми кажете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.