Премини към съдържание

не иска да пали в този студ ...


Препоръчано мнение

Здравейте,

Моето колтче пали все по трудно в този студ ... дали е от студа или иска нов акумулатор?

До тази зима никога не съм имала проблеми да запали, но сега в студените дни пали много трудно ... може ли да има друг проблем, като например свещи, лош бензин, или направо да си купуван нов акумулатор?

Чувала съм че при Мицубишитата акумулатора пада от веднъж - вярно ли е? Предишният ми акумулатор точно така си отиде - един ден просто колата изобщо не запали ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от акумулатора как ще му дойде сетния час... Ако върти прекалено мудно може и да е от него. Ако може да се отвори акумулатора, сигурно ще му е паднало нивото на електролита и да трябва да се долее дестилирана вода и да се зареди хубаво. Тогава може да се гледа и дали всички клетки са още живи. Ако не знаеш дали е възможно да се отвори по-добре отиди в магазин/сервиз за акумулатори. Обикновено е означено до къде трябва да е нивото на електролита вътре. Ако има нужда от доливане акумулатора не трябва да се държи на минусови температури, докато се зарежда, защото електролита и водата се смесват бавно и може да замръзне и да го доубие...

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с помощ от друг акумулатор с кабели,ако пак не пали как трябва търси причината другаде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За акумолатора е вярно че пада изведнъж.Преди два дена си я паля сутринта без проблеми,бръмча около 20мин.в града,оставих я за около половин час и после цък,цък...ходих да го замервам и ми казаха че е тотално свършил.. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колешке,няма автомобил на който акумулатора пада рязко,просто зависи от състоянието на акумулатора.Не забравяй,че най-доброто на един акумулатор е той да е добре зареден,т.е той трябва да се дозарежда по-често със зарядно устройство,тъй като допълнителното харчене на ток /по-време на каране на фарове/ го държи не на 100 % зареден,а много по-малко,но колко е това по-малко се разбира когато темп.станат много минусови.Така,че колегите са ти дали съвет,а аз да повторя: провери и долей дестилирана вода,ако има нужда и дозареди:напр.акумулатора ти е 60 амп.часа не зареждай с ток по-вече от 10%,т.е максимално не по-вече от 6 амп.Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То и на мен тази сутрин ми запали след доста въртяне (-21 C). Акумолатора ми е ОК, просто предполагам от горивото, можеби защото гася на газ, или просто от студа не и се става ;-), ако ти върти бавно тогава явно тока намаля

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз споделя за паленето сутрин :)

Акумулаторът ми е стар, не съм го сменял откакто взех Мицка, някаква неизвестна за БГ немска марка е (alphaline). За първи път отказа след ... третия сняг мисля. Въртя - къл къл, после цък цък, после никой... дръпнаха ме от преспите, запалих... После се случи да не запаля в началото на сегашните студове. Този път взех ток от друга кола, запалих без проблем, разходих Мицка - всичко точно. На другата сутрин въртя - пак никой няма, т.е. за една вечер е паднал колкото заряд е имал. Вечерта пак взех ток от комшията, обиколих града два пъти и този път си взех акумулатора у нас. Днес си го закачих и без проблем запалих... така че мисля това е моят начин за студените дни... Иначе акумулатора мисля, че е необслужваем, т.е. не се отваря за да се налива течност; има око, в момента май показва черно (дори леко зеленикаво като му светя с телефона), а лятото си беше зелено, т.е. черно значи, че му трябва заряд... надявам се скоро да не стане бяло :D

Но така е, да - ако върти мудно, значи акумулатор.

И все пак да се пробва с друг акумулатор, ако и тогава не пали - значи нещо друго е :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Измъкни това което мери гъстотата ("окото") и виж колко електролит има вътре. На моя акумулатор му беше паднало нивото на около 5мм. над плочите и така се разреждаше, само че за 3-4 дена. Ако остане така и му се дава повече зор някоя клетка дава на късо и от там рязкото падане на акумулатора, не че е от колата. Напрежението му става 10-11V и на стартер пада до толкова че едвам да превърти първия път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги "аман" вече от тая дестилирана вода!С такава вода 3 акумулатора ми приключиха!Вода та вода!Идете до някои сервиз и си купете ЕЛЕКТРОЛИТ!Има си специален електролит!Идете и търсете електролит с гъстота или заряд(което повече Ви харесва) 1,32! По принцип по висок от това няма!Има на 1,28 и 1,32.Струва около 4 лв за литър.Когато си вземете електролит,взимате една голяма спринцовка със някакъв маркуч и източете колкото се може повече от стария електролит в акумулатора.НО БЕЗ ДА ГО ОБРЪЩАТЕ С ОТВОРИТЕ НАДОЛУ ЗАЩОТО АКУМУЛАТОРА ЩЕ СЕ ПРЕЦАКА!След като източите колкото можете налейте новия и го оставете да се дозареди и сте готови!Гарантирам Ви че акумулатора ще стане като нов ако клетките са наред!Един приятел така вече кара 11-та година с един акумулатор на там системите бяха други-много по силен електролит!Ако не вярвате купете си електролит и вода и идете да ги замерите в някои сервиз за акумулатори с уреда които се проверяват акумулаторите-кой ще покаже повече електролита или водата?!Между другото ако лятото един електролит в акумулатор показва стойности над 1,25 гарантирам че бензинов автомобил ще запали без проблем!Зимата естествено трябва да показва по високи стойности а когато му налеете вода -ВИЕ ГО РАЗРЕЖДАТЕ!!!!!Сега помислете дали му е от полза тая водица :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се разрежда, защото при разреждането и зареждането електролита си остава там, като сулфат по плочите. Просто плътността се променя от химическите процеси, които протичат. "Изпарява" се само водата, най-вече от електролиза. Ако се прави такова нещо със смяна на електролита трябва да е при напълно зареден акумулатор, като преди това е бил долят с вода, за да може да се разтвори колкото се може повече оловен сулфат от плочите. Даже и за това е добре да се разреди и зареди няколко пъти. При смяната в такъв случай може да има положителен ефект, защото остава оловен сулфат по плочите, който не се разтваря при зареждането. При незареден акумулатор сулфата по плочите ще покачи съпротивлението им, след това като се зареди плътността ще стане по-висока от необходимото и ще се намали проводимостта на електролита в този случай ще стане по-зле.

 

Ето какви процеси протичат в акумулатора на кратко: http://www.anteni.net/ionova/Oloven_Akumul.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Моето колтче пали все по трудно в този студ ... дали е от студа или иска нов акумулатор?

До тази зима никога не съм имала проблеми да запали, но сега в студените дни пали много трудно ... може ли да има друг проблем, като например свещи, лош бензин, или направо да си купуван нов акумулатор?

Чувала съм че при Мицубишитата акумулатора пада от веднъж - вярно ли е? Предишният ми акумулатор точно така си отиде - един ден просто колата изобщо не запали ...

 

 

 

 

Здрасти аз искам да ти кажа да погледнеш ремъка на алтернатора дали е опънат достатъчно добре защото на моята приятелка на колата имаше подобен проблем купих и нов акумулатор и го стопи за 3 дни оказа се, че ремъка не е опънат и не зарежда а само приплъзва.Понеже "майстора" които и правил колата е учил за водопроводчик нали у наща страна секи разбира от коли та заради е такъв глупак дадох 150 лева за нов акумулатор а още си карам със стария вече 2 -ра година без никъф проблем. Успех с колтчето дано попаднеш на свестен майстор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и аз в неделя си запалих от раз но днес ... мъка голяма и не искаше та се наложи с кабели от друга кола да паля, така че най-вероятно няма ток.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пускате ли за малко фаровете, за да възбудят акумулатора преди да запалите колата в студа!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз пускам за малко фаровете, преди да запаля. Това го правя, след като прочетох една адски изчерпателна тема за експлоатация на автомобил, включително акумулатори, мисля че беше в нашия форум, но сега не мога да я намеря.

А за моя акумулатор, мисля да послушам съвета на vladimirov, и да го долея с течност; само че не разбрах последно с какво да се долива - електролит или вода? В линка на vladimorov, където е обяснено много подробно и малко неясно за мен, се говори за електролит. Това, което разбрах е, че всъщност той представлява воден разтвор на сярна киселина? Т.е. ако си долея акумулатора с вода, електролитът ми (колкото е останало от него) ще се разреди и после какво става... трябва веднага да го заредя, или мога да го оставя да си стои (акумулатора)? А ако го долея с електролит какво става - пак ли веднага трябва да го заредя?

Хихихи, а може би е време да лягам да спя... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно после си купуваш нов. А за глупостите, да се долива електролит - всеки има право на избор как да се раздели с акумулатора си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакво значение дали се налива дестилирана или дейонизирана вода? Аз лично наливам дестилирана защото от едно време така си знам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз доливам преварена вода. :spam: :icon_n_oops:

Мисля си че тези, които се отопляват на газ, си добиват от конденза дестилирана вода с тонове. Могат да бутилират и да раздават на останалите от форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дестилираната вода е чиста H2O - получена чрез дестилация, изпарение на обикновена вода.

Дейонизираната вода е получена чрез обратна осмоза, пак от обикновената вода и може да съдържа разни примеси, но пък обработката е много по евтина от изпарението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важното е във водата да няма примеси от вещества, които могат да реагират с електролита и да отслабят действието му.

Долива се вода, защото сярната киселина от електролита си остава вътре под формата на сулфат по плочите. При зареждане, акумулатора ако е хубав този сулфат ще успее да се разтвори в по-голямата си част във долятата вода и пак ще се получи нужната плътност на електролита. Хората, които изобщо не са на ясно мислят че ще се разреди. И ако на такъв акумулатор се долее киселина или се смени електролита, както е разреден ще му се повиши концентрацията до толкова, че да се намали проводимостта на акумулатора (и стартерния ток), също така ще има и негативно действие върху плочите. Вече акумулатора ако е много стар и не може да достигне нужната плътност дори и напълно зареден няколко пъти, това може да има някакъв положителен ефект и да си струва да се експериментира. И в този случай пак няма да стане като нов, защото киселината си е още вътре под формата на сулфат, но който не може да се разтвори. Този сулфат намалява ефективната площ на плочите и увеличава съпротивлението им (от площта и съпротивлението на плочите зависи най-много стартовия ток). В чуждестранните източници се споменава за добавки, които се вграждат при производството улесняващи разтварянето на сулфата и на такива, които могат да го почистят от плочите.

 

П.С. Ако се долива в акумулатор, трябва да е във всяка клетка, която има нужда защото са разделени една от друга.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...