ttodorov77 Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 Здравейте, Имам следния въпросИмам проблем с колата си Спейс Рънър 1,8MPI, 122 кс 1993гОт около година антифриза ми периодично намалява с около 0,5-1 л на месец а течове не се виждат,това го прави независимо дали се кара на газ или бензин.Понеже на капачката на радиатора липсваше едното гумено уплътнение и предишния собственик беше сложил парче гума,реших да и сложа нова капачка,но след поставянето и загубата на антифриз се увеличи рязко и сега вече като че ли надува в системата защото когато отворя капачката на радиатора водата избликва нагоре.В същато време водата от разширителния съд не се връща в радиатора обратно когато системата изстива а си остава там.Въпроса ми е следния да не би капачката която съм взел да не е точната за този двигател,къде може да се губи антифриза,дали не го гори?снимки на капачката http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2673/184304932519642590541327229576ImJ5B4Uo23gltHhsU5rV.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2868/900651186102519340513272295879ifSirmmgD6pUVT5QcUm.JPG Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 22 януари 2012 Сподели Публикувано 22 януари 2012 Здравей, Може би не е капачката проблемна, макар че ще е най-добрия вариант, проблема да е в нея. Прегрявал ли си сте колата? Моя съвет е да я проверите в някои сервиз за изгорели газове в охладителната система. Не е скъпа манипулацията 10-15лв. Взема се малко от охлад. течност и се добавя един разтвор със син цвят мисля беше след това се запалва двигателя и пак се взема от антифриза и ако промени цвета си лошо. Дано да не го смени. Иначе е нормално да връща течност през капачката когато двигателя е загрял и му отворите капачката на радиатора. (дори въобще не се препоръчва) - трябва много внимателно и бавно да се отвива капачката. Та ако не си промени цвета тази течност, те майсторите ще видят от къде тече и ще Ви предложат някакво решение. Е ако смени цвета те пак имат решение но е доста по-скъпо. Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DimitarD Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Наистина е нормално като се отвие капачката на топъл двигател да изтече част от охладителната течност. В първите 10 минути след гасенето на двигателя това е препоръчително да не се прави точно по тази причина. Що се отнася до връщането та течноста от разширителния съд към радиатора аз имах следния проблем - тръбичката в разширителния съд беше паднала вътре в него. При Спейс Стар мъркучето което отвежда излишния антифриз до разширителния съд влиза през капачката на този съд и се съединява с една тръбичка, която продължава почти до дъното му. Не знам колега при твоя автомобил как е но ако е по същия начин не е зле да провериш дали е на мястото си. Ако я няма, след като системата реши да си добави течност мъркучето няма как да засмуче от разширителния съд. За газовете мога да подкрепя niksun който преди мен е споделил мнението си. Успех с ремонта и не забравяй да споделиш как си разрешил проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 23 януари 2012 Сподели Публикувано 23 януари 2012 Колега, при студен двигател отвори капачката на радиатора и запали. Ако в радиатора водата започне да ври, както си е студена... е много лошо. Ако на горещ двигател дебелия маркуч от радиатора до двигателя е трърд на стискане... пак лошо, но не толкова. Ако пък постепенно нивото в разширителя се увеличава, а в радиатора пада, капачката на радиатора не е в час. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 23 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 23 януари 2012 Колега, при студен двигател отвори капачката на радиатора и запали. Ако в радиатора водата започне да ври, както си е студена... е много лошо. Ако на горещ двигател дебелия маркуч от радиатора до двигателя е трърд на стискане... пак лошо, но не толкова. Ако пък постепенно нивото в разширителя се увеличава, а в радиатора пада, капачката на радиатора не е в час.Антифриза наистина не се връща а остава в разширителния съд,но аз си го обяснявам с това че нивото му в радиатора намалява и не може да го върне обратно там.Когато стои цяла нощ на сутринта като отвориш капачката пак се усеща че има налягане,не знам дали е нормално,но факта е че водат намалява някои дни и до 2 литра не мога да разбера но ми се струва че през ауспуха се отделя доста повече от нормалния конденз,повече ми прилича на водна пара,но въпреки това колата не загрява повече от нормалното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 То да не е Опел, че да загрява.... а и е зима, ако я караш на къси дистанции - няма и да загрее. Намери си нова капачка на радиатора - не толкова заради гумата за уплътнение, там има и пружина, като термостата..... Ако капачката не работи добре - ще береш ядове. Намери капачка от някоя ударена кола. Докъде пълниш разширителият съд? Ако е до мярката (на студен двигател) а после е над мярката, където си го оставил - и в радиатора няма течност - почти 100% става дума за капачка. 2 литра няма откъде другаде да ги изгуби. Особено за градско каране в Шумен, колко да я караш на ден....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 Един приятел така отвори капачката на прегряла кола (неможахме да го убедим да не отваря),бавно бавно а после :icon_n_oops: ... неможахме да намерим капачката цялата кола стана в антифриз.Една позната има същия проблем колата не прегрява върви си но постоянно губи антифриз на колко сервизи ходи така и не разбраха какво става но все пак си в правилна посоко винаги се тръгва от най-дребното.Успех Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 (редакция) Антифриза наистина не се връща а остава в разширителния съд,но аз си го обяснявам с това че нивото му в радиатора намалява и не може да го върне обратно там.Когато стои цяла нощ на сутринта като отвориш капачката пак се усеща че има налягане,не знам дали е нормално,но факта е че водат намалява някои дни и до 2 литра не мога да разбера но ми се струва че през ауспуха се отделя доста повече от нормалния конденз,повече ми прилича на водна пара,но въпреки това колата не загрява повече от нормалното.Така както описваш симптомите (Едновременно да губи антифриз; да не губи налягане в системата радиатор-ДВГ; и нивото в разширителния съд да се покачва, докато в радиатора намалява) насочват към лоша капачка на радиатора и (или) спукана тръбичка вътре в преливника.Ако е спукана тръбичката вътре в преливника, то при загряване на мотора и разширяване на антифриза, последния се влива в разширителния съд. А при изстиване и свиване на антифриза в радиатора, няма да засмуква течност, а въздух от спуканото място. Редактирано 24 януари 2012 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 24 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 24 януари 2012 (редакция) Така както описваш симптомите (Едновременно да губи антифриз; да не губи налягане в системата радиатор-ДВГ; и нивото в разширителния съд да се покачва, докато в радиатора намалява) насочват към лоша капачка на радиатора и (или) спукана тръбичка вътре в преливника.Ако е спукана тръбичката вътре в преливника, то при загряване на мотора и разширяване на антифриза, последния се влива в разширителния съд. А при изстиване и свиване на антифриза в радиатора, няма да засмуква течност, а въздух от спуканото място. Всички тръбички и маркучи са добре изглежда проблема не е в тях .Но как да си обясня загубата на течност,дори да я налея в радиатора пак не стига като количество,а водната пара през ауспуха....тя няма откъде другаде да дойде...Вече колата е в сервиза и ще видим какво ще излезе като се свали главата... Редактирано 24 януари 2012 от ttodorov77 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 24 януари 2012 Сподели Публикувано 24 януари 2012 При мен се губеше антифриза от разширителния съд без видими следи от течове, а в радиатора нивото беше ок. Стегнах с още по 1 скоба щуцерите на шлауха между радиатора и разш. съд и се оправи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 25 януари 2012 Сподели Публикувано 25 януари 2012 При всяка кола е различно, аз за това Ви посъветвах да я закарате при майстор. При мен със същите симптоми,но на предишната ми кола се оказа гарнитура на главата. Не излизаха мехури (не вреше) на запален двигател, но след теста със по-горе описаната течност, показа че има наличие на изгорели газове в антифриза. Същото така в началото като се стартираше двигателя (студен) през ауспуха излизаха много бели пари. -(изгаряла е антифриза). След този пореден проблем на стария ми автомобил се наложи да го разкарам и да се срещнем с Мицку :icon_dance:. Сега вече знам че мога да разчитам на автомобила си :mitsu-smiley:. Та пожелавам проблема да Ви е от капачката , но на дали! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 25 януари 2012 Сподели Публикувано 25 януари 2012 При всяка кола е различно, Вярно е, затова всеки си казва какво е било при него, така че колегата да отмята възможните проблеми от дребен, към по-голям.На никой няма да му е приятно да разглоби цялата кола и да се окаже запецнало клапанче на капачка, нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 25 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 25 януари 2012 Вярно е, затова всеки си казва какво е било при него, така че колегата да отмята възможните проблеми от дребен, към по-голям.На никой няма да му е приятно да разглоби цялата кола и да се окаже запецнало клапанче на капачка, нали? Едва ли е запушено клапанчето,все пак капачката е нова,но никой не отговори дали е точната за този модел двигател...Моля ако някой знае да коментира,в първият пост съм качил снимки Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 25 януари 2012 Сподели Публикувано 25 януари 2012 Капачката ти е тази, както си му е реда.......загубата на антифриза при теб може да се дължи и на проблем в изпарителя или по маркучите - тройниците,особено ако са пластмасови...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyubo1964 Публикувано 26 януари 2012 Сподели Публикувано 26 януари 2012 Да изкажа и аз малко мнение.Скоро имах подобен проблем с старата си кола опел корса 1.4 бензин.Започна да ми губи по малко антифриз.След 2 седмично дебнене установих, че ми е спукала маркуч към парното ,и когато е много загрята изхвърля от там.В следващата седмица ми изби маркуча от термостата,и понеже вече всеки ден дигах капака да видя кое как е се установи че като загрее дига доста голямо налягане в охладителната система.Усъмнихме се в капачката на разширителния съд и започнахме /с един приятел спец по двигатели/ да ни минават и мисли за издухана гарнитура.След още седмица започна да пуши повечко от аспуха и за съжеление диагнозата бе гарнитура.След свалянето на главата се констатира издухана гарнитура в 4 цилиндър.Дано съм помогнал и дано твоя проблем не е в гарнитурата ,а нещо по лекичко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 26 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2012 Да изкажа и аз малко мнение.Скоро имах подобен проблем с старата си кола опел корса 1.4 бензин.Започна да ми губи по малко антифриз.След 2 седмично дебнене установих, че ми е спукала маркуч към парното ,и когато е много загрята изхвърля от там.В следващата седмица ми изби маркуча от термостата,и понеже вече всеки ден дигах капака да видя кое как е се установи че като загрее дига доста голямо налягане в охладителната система.Усъмнихме се в капачката на разширителния съд и започнахме /с един приятел спец по двигатели/ да ни минават и мисли за издухана гарнитура.След още седмица започна да пуши повечко от аспуха и за съжеление диагнозата бе гарнитура.След свалянето на главата се констатира издухана гарнитура в 4 цилиндър.Дано съм помогнал и дано твоя проблем не е в гарнитурата ,а нещо по лекичко. Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nola Публикувано 26 януари 2012 Сподели Публикувано 26 януари 2012 Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата. Даааааа, лошо, но като се смени гарнитурата всичко си му е наред. При мен преди да застудее забелязах, че ми е паднала течноста в разширителния съд. Въпросите и при мен бяха същите, но забелязах, че на една допълнителна помпа за малкия кръг има капка. Понеже е точно над двигателя капката се изпарява,но после пак се появява. Оказа се, че единия щуцер изпуска по малко течност, която веднага се изпарява и не тече надоло. Имайте в предвид, че такива течове могат да губят по 0.5 до 1литър на месец. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 26 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 26 януари 2012 Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата. Майстора каза че като развивал болтовете на главата са били съвсем хлабави,може да е от това че гарнитурата е издухана или просто не са били стегнати колкото трябва.Въпроса ми е трябва ли евентуално след някаъв пробег да се прави пристягат отново или сега е достатъчни и с какъв момент трябва да бъде това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 1 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Майстора каза че като развивал болтовете на главата са били съвсем хлабави,може да е от това че гарнитурата е издухана или просто не са били стегнати колкото трябва.Въпроса ми е трябва ли евентуално след някаъв пробег да се прави пристягат отново или сега е достатъчни и с какъв момент трябва да бъде това? Колата вече е направена направени са следните неща1.Шлайф на глава2.Припасване клапани3.Смяна гумички на клапаните4.Смяна на гарнитура на главата5.Смяна антифризСлед 1000-1500 км ще проверим отново клапаните и болтовете на главатаВъпроса ми е следния-В автодата дават стягането да става на 6 пъти ако съм разбрал правилно1.35Nm2.75Nm3.360 градуса4.20Nm5.90 градуса6.90 градусаПравилно ли е това и трябва ли да се изчаква някакво време между оттделните стягания,предполагам че се отнася за студен двигател Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Изтегли си Workshop Manual за двигателя, вътре пише как се стяга, има го и на руски ако майстора не го разбира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Изтегли си Workshop Manual за двигателя, вътре пише как се стяга, има го и на руски ако майстора не го разбира. Майстора да стяга до момента на скъсване,след това се връща половин оборот и си готов-ключове не ти трябват Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TKolev Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Майстора да стяга до момента на скъсване,след това се връща половин оборот и си готов-ключове не ти трябватНе е така колега мисля ,че се връщаше само четвърт оборот :icon_hmm: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttodorov77 Публикувано 1 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Не е така колега мисля ,че се връщаше само четвърт оборот :icon_hmm: :icon_thumbup: Майстора каза не бой се няма нищо да стане стегнал съм я както я правя на Голфа........Той кара Голф 3-ка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlio_ Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Майстора каза не бой се няма нищо да стане стегнал съм я както я правя на Голфа........Той кара Голф 3-каИ това ако ми е маистор:Я му бии шута-като на голфа а? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 февруари 2012 Сподели Публикувано 1 февруари 2012 Въпроса ми е следния-В автодата дават стягането да става на 6 пъти ако съм разбрал правилно1.35Nm2.75Nm3.360 градуса4.20Nm5.90 градуса6.90 градусаПравилно ли е това и трябва ли да се изчаква някакво време между оттделните стягания,предполагам че се отнася за студен двигателТова ако сте го изпълнили така както си го разбрал и е останал поне един болт здрав, значи сте царе ..:D Третата стъпка е разхлабване на всички болтове с един оборот .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.