Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Загуба на антифриз и високо малягане в охладителната система


Препоръчано мнение

Здравейте, Имам следния въпрос

Имам проблем с колата си Спейс Рънър 1,8MPI, 122 кс 1993г

От около година антифриза ми периодично намалява с около 0,5-1 л на месец а течове не се виждат,това го прави независимо дали се кара на газ или бензин.

Понеже на капачката на радиатора липсваше едното гумено уплътнение и предишния собственик беше сложил парче гума,реших да и сложа нова капачка,но след поставянето и загубата на антифриз се увеличи рязко и сега вече като че ли надува в системата защото когато отворя капачката на радиатора водата избликва нагоре.

В същато време водата от разширителния съд не се връща в радиатора обратно когато системата изстива а си остава там.

Въпроса ми е следния да не би капачката която съм взел да не е точната за този двигател,къде може да се губи антифриза,дали не го гори?

снимки на капачката

 

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2673/184304932519642590541327229576ImJ5B4Uo23gltHhsU5rV.JPG

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2868/900651186102519340513272295879ifSirmmgD6pUVT5QcUm.JPG

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Може би не е капачката проблемна, макар че ще е най-добрия вариант, проблема да е в нея. Прегрявал ли си сте колата? Моя съвет е да я проверите в някои сервиз за изгорели газове в охладителната система. Не е скъпа манипулацията 10-15лв. Взема се малко от охлад. течност и се добавя един разтвор със син цвят мисля беше след това се запалва двигателя и пак се взема от антифриза и ако промени цвета си лошо. Дано да не го смени. Иначе е нормално да връща течност през капачката когато двигателя е загрял и му отворите капачката на радиатора. (дори въобще не се препоръчва) - трябва много внимателно и бавно да се отвива капачката. Та ако не си промени цвета тази течност, те майсторите ще видят от къде тече и ще Ви предложат някакво решение.

Е ако смени цвета те пак имат решение но е доста по-скъпо. Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е нормално като се отвие капачката на топъл двигател да изтече част от охладителната течност. В първите 10 минути след гасенето на двигателя това е препоръчително да не се прави точно по тази причина. Що се отнася до връщането та течноста от разширителния съд към радиатора аз имах следния проблем - тръбичката в разширителния съд беше паднала вътре в него. При Спейс Стар мъркучето което отвежда излишния антифриз до разширителния съд влиза през капачката на този съд и се съединява с една тръбичка, която продължава почти до дъното му. Не знам колега при твоя автомобил как е но ако е по същия начин не е зле да провериш дали е на мястото си. Ако я няма, след като системата реши да си добави течност мъркучето няма как да засмуче от разширителния съд. За газовете мога да подкрепя niksun който преди мен е споделил мнението си. Успех с ремонта и не забравяй да споделиш как си разрешил проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при студен двигател отвори капачката на радиатора и запали. Ако в радиатора водата започне да ври, както си е студена... е много лошо.

Ако на горещ двигател дебелия маркуч от радиатора до двигателя е трърд на стискане... пак лошо, но не толкова.

Ако пък постепенно нивото в разширителя се увеличава, а в радиатора пада, капачката на радиатора не е в час.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при студен двигател отвори капачката на радиатора и запали. Ако в радиатора водата започне да ври, както си е студена... е много лошо.

Ако на горещ двигател дебелия маркуч от радиатора до двигателя е трърд на стискане... пак лошо, но не толкова.

Ако пък постепенно нивото в разширителя се увеличава, а в радиатора пада, капачката на радиатора не е в час.

Антифриза наистина не се връща а остава в разширителния съд,но аз си го обяснявам с това че нивото му в радиатора намалява и не може да го върне обратно там.

Когато стои цяла нощ на сутринта като отвориш капачката пак се усеща че има налягане,не знам дали е нормално,но факта е че водат намалява някои дни и до 2 литра

не мога да разбера но ми се струва че през ауспуха се отделя доста повече от нормалния конденз,повече ми прилича на водна пара,но въпреки това колата не загрява повече от нормалното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То да не е Опел, че да загрява.... а и е зима, ако я караш на къси дистанции - няма и да загрее.

Намери си нова капачка на радиатора - не толкова заради гумата за уплътнение, там има и пружина, като термостата..... Ако капачката не работи добре - ще береш ядове. Намери капачка от някоя ударена кола.

Докъде пълниш разширителият съд? Ако е до мярката (на студен двигател) а после е над мярката, където си го оставил - и в радиатора няма течност - почти 100% става дума за капачка. 2 литра няма откъде другаде да ги изгуби. Особено за градско каране в Шумен, колко да я караш на ден.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел така отвори капачката на прегряла кола (неможахме да го убедим да не отваря),бавно бавно а после :icon_n_oops: ... неможахме да намерим капачката цялата кола стана в антифриз.Една позната има същия проблем колата не прегрява върви си но постоянно губи антифриз на колко сервизи ходи така и не разбраха какво става но все пак си в правилна посоко винаги се тръгва от най-дребното.Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза наистина не се връща а остава в разширителния съд,но аз си го обяснявам с това че нивото му в радиатора намалява и не може да го върне обратно там.

Когато стои цяла нощ на сутринта като отвориш капачката пак се усеща че има налягане,не знам дали е нормално,но факта е че водат намалява някои дни и до 2 литра

не мога да разбера но ми се струва че през ауспуха се отделя доста повече от нормалния конденз,повече ми прилича на водна пара,но въпреки това колата не загрява повече от нормалното.

Така както описваш симптомите (Едновременно да губи антифриз; да не губи налягане в системата радиатор-ДВГ; и нивото в разширителния съд да се покачва, докато в радиатора намалява) насочват към лоша капачка на радиатора и (или) спукана тръбичка вътре в преливника.

Ако е спукана тръбичката вътре в преливника, то при загряване на мотора и разширяване на антифриза, последния се влива в разширителния съд.

А при изстиване и свиване на антифриза в радиатора, няма да засмуква течност, а въздух от спуканото място.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така както описваш симптомите (Едновременно да губи антифриз; да не губи налягане в системата радиатор-ДВГ; и нивото в разширителния съд да се покачва, докато в радиатора намалява) насочват към лоша капачка на радиатора и (или) спукана тръбичка вътре в преливника.

Ако е спукана тръбичката вътре в преливника, то при загряване на мотора и разширяване на антифриза, последния се влива в разширителния съд.

А при изстиване и свиване на антифриза в радиатора, няма да засмуква течност, а въздух от спуканото място.

 

Всички тръбички и маркучи са добре изглежда проблема не е в тях .Но как да си обясня загубата на течност,дори да я налея в радиатора пак не стига като количество,а водната пара през ауспуха....тя няма откъде другаде да дойде...

Вече колата е в сервиза и ще видим какво ще излезе като се свали главата...

Редактирано от ttodorov77
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се губеше антифриза от разширителния съд без видими следи от течове, а в радиатора нивото беше ок.

Стегнах с още по 1 скоба щуцерите на шлауха между радиатора и разш. съд и се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всяка кола е различно, аз за това Ви посъветвах да я закарате при майстор. При мен със същите симптоми,но на предишната ми кола се оказа гарнитура на главата. Не излизаха мехури (не вреше) на запален двигател, но след теста със по-горе описаната течност, показа че има наличие на изгорели газове в антифриза. Същото така в началото като се стартираше двигателя (студен) през ауспуха излизаха много бели пари. -(изгаряла е антифриза). След този пореден проблем на стария ми автомобил се наложи да го разкарам и да се срещнем с Мицку :icon_dance:. Сега вече знам че мога да разчитам на автомобила си :mitsu-smiley:.

Та пожелавам проблема да Ви е от капачката , но на дали!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При всяка кола е различно,

 

Вярно е, затова всеки си казва какво е било при него, така че колегата да отмята възможните проблеми от дребен, към по-голям.

На никой няма да му е приятно да разглоби цялата кола и да се окаже запецнало клапанче на капачка, нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, затова всеки си казва какво е било при него, така че колегата да отмята възможните проблеми от дребен, към по-голям.

На никой няма да му е приятно да разглоби цялата кола и да се окаже запецнало клапанче на капачка, нали?

 

Едва ли е запушено клапанчето,все пак капачката е нова,но никой не отговори дали е точната за този модел двигател...

Моля ако някой знае да коментира,в първият пост съм качил снимки

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Капачката ти е тази, както си му е реда.......загубата на антифриза при теб може да се дължи и на проблем в изпарителя или по маркучите - тройниците,особено ако са пластмасови......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да изкажа и аз малко мнение.Скоро имах подобен проблем с старата си кола опел корса 1.4 бензин.Започна да ми губи по малко антифриз.След 2 седмично дебнене установих, че ми е спукала маркуч към парното ,и когато е много загрята изхвърля от там.В следващата седмица ми изби маркуча от термостата,и понеже вече всеки ден дигах капака да видя кое как е се установи че като загрее дига доста голямо налягане в охладителната система.Усъмнихме се в капачката на разширителния съд и започнахме /с един приятел спец по двигатели/ да ни минават и мисли за издухана гарнитура.След още седмица започна да пуши повечко от аспуха и за съжеление диагнозата бе гарнитура.След свалянето на главата се констатира издухана гарнитура в 4 цилиндър.Дано съм помогнал и дано твоя проблем не е в гарнитурата ,а нещо по лекичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да изкажа и аз малко мнение.Скоро имах подобен проблем с старата си кола опел корса 1.4 бензин.Започна да ми губи по малко антифриз.След 2 седмично дебнене установих, че ми е спукала маркуч към парното ,и когато е много загрята изхвърля от там.В следващата седмица ми изби маркуча от термостата,и понеже вече всеки ден дигах капака да видя кое как е се установи че като загрее дига доста голямо налягане в охладителната система.Усъмнихме се в капачката на разширителния съд и започнахме /с един приятел спец по двигатели/ да ни минават и мисли за издухана гарнитура.След още седмица започна да пуши повечко от аспуха и за съжеление диагнозата бе гарнитура.След свалянето на главата се констатира издухана гарнитура в 4 цилиндър.Дано съм помогнал и дано твоя проблем не е в гарнитурата ,а нещо по лекичко.

 

Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата.

Даааааа, лошо, но като се смени гарнитурата всичко си му е наред. При мен преди да застудее забелязах, че ми е паднала течноста в разширителния съд. Въпросите и при мен бяха същите, но забелязах, че на една допълнителна помпа за малкия кръг има капка. Понеже е точно над двигателя капката се изпарява,но после пак се появява. Оказа се, че единия щуцер изпуска по малко течност, която веднага се изпарява и не тече надоло. Имайте в предвид, че такива течове могат да губят по 0.5 до 1литър на месец.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мотора вече е отворен и има издухана гарнитура между 2-ри и трети цилиндър,сега ще я надуваме да видим как е главата.

 

Майстора каза че като развивал болтовете на главата са били съвсем хлабави,може да е от това че гарнитурата е издухана или просто не са били стегнати колкото трябва.

Въпроса ми е трябва ли евентуално след някаъв пробег да се прави пристягат отново или сега е достатъчни и с какъв момент трябва да бъде това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Майстора каза че като развивал болтовете на главата са били съвсем хлабави,може да е от това че гарнитурата е издухана или просто не са били стегнати колкото трябва.

Въпроса ми е трябва ли евентуално след някаъв пробег да се прави пристягат отново или сега е достатъчни и с какъв момент трябва да бъде това?

 

Колата вече е направена направени са следните неща

1.Шлайф на глава

2.Припасване клапани

3.Смяна гумички на клапаните

4.Смяна на гарнитура на главата

5.Смяна антифриз

След 1000-1500 км ще проверим отново клапаните и болтовете на главата

Въпроса ми е следния-В автодата дават стягането да става на 6 пъти ако съм разбрал правилно

1.35Nm

2.75Nm

3.360 градуса

4.20Nm

5.90 градуса

6.90 градуса

Правилно ли е това и трябва ли да се изчаква някакво време между оттделните стягания,предполагам че се отнася за студен двигател

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изтегли си Workshop Manual за двигателя, вътре пише как се стяга, има го и на руски ако майстора не го разбира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изтегли си Workshop Manual за двигателя, вътре пише как се стяга, има го и на руски ако майстора не го разбира.

 

Майстора да стяга до момента на скъсване,след това се връща половин оборот и си готов-ключове не ти трябват:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Майстора да стяга до момента на скъсване,след това се връща половин оборот и си готов-ключове не ти трябват:)

Не е така колега мисля ,че се връщаше само четвърт оборот :icon_hmm: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е така колега мисля ,че се връщаше само четвърт оборот :icon_hmm: :icon_thumbup:

 

Майстора каза не бой се няма нищо да стане стегнал съм я както я правя на Голфа........

Той кара Голф 3-ка

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Майстора каза не бой се няма нищо да стане стегнал съм я както я правя на Голфа........

Той кара Голф 3-ка

И това ако ми е маистор:Я му бии шута-като на голфа а?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Въпроса ми е следния-В автодата дават стягането да става на 6 пъти ако съм разбрал правилно

1.35Nm

2.75Nm

3.360 градуса

4.20Nm

5.90 градуса

6.90 градуса

Правилно ли е това и трябва ли да се изчаква някакво време между оттделните стягания,предполагам че се отнася за студен двигател

Това ако сте го изпълнили така както си го разбрал и е останал поне един болт здрав, значи сте царе ..:D

Третата стъпка е разхлабване на всички болтове с един оборот ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...