Премини към съдържание

Включете светлините от 1 Ноември


jamano

Препоръчано мнение

Аз от няколко дена тренирам с включването на фаровете.

 

И аз така...

Едно от положителните насоки на тази наредба е, че принуждават водачите на всички жигулки и москвета да си пускат фаровете, които иначе обичат да икономисват електроенергия дори в полумрак :icon_censored: .

А относно това дали трябва или не да се пускат фаровете в града, ами замислете при последните проливни дъждове, колко народ караше без фарове, а именно тогава видимоста е доста ниска! Примерно престроявам се и трябва дълго да се вглеждам в огледалото, щото някой зад мен кара сива кола без светлини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 106
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Аз също съм "ЗА" карането на къси светлини в този период на годината. В района в който живея се характеризира с много, много мъгли и това е голям плюс. Друг е въпроса как ще свикна да ги пускам всяка сутрин / добре че е тъмно и се налага/, но в почивните дни пътувам в светлата част от денонощието. Притеснява ме само изискването за зимните гуми, още не им е дошло времето, а вече задължителни!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо по темата в интернет илюстрирано с :mitsu-smiley: естествено. http://dnes.dir.bg/2007/11/01/news2277570.html

че с какво друго да го илюстрират, нали искат да изглежда красиво? просто сме си :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко вечери един голфист караше без да е включил фаровете и то през нощта. Аз му махам а оня ми се звери от колата за какво му махам :icon_censored:

 

 

Аз лично съм виждал от един колега, които си беше написал на едно лисче и го беше залепил на волана, на което пишеше: А без фаровете на къде?

Ми вместо да пише AirBag защо да не пише "Запали светлините" с червени букви?

Така никои няма да забрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това с гумите ми е малко интересно.Как някой полицай ще определи дали гумите ми са добри или не :rolleyes: .Ми ако цяла зима няма сняг и времето не е много студено,значи ли това,че не може да караме ако не сме с хубави зимни гуми.Знам много добре,че зимните гуми са не само за сняг и ,че в това време наистина е добре да си със зимни гуми,просто според мен пак дават възможност на субективизма да бъде решаващ фактор или към всеки катаджия и един гумаджия. :icon_blush: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима бях забравил да пусна фаровете един път и точно тогава ме спряха. На изпроводяк катаджията ми даде стикер "ВКЛЮЧИ СВЕТЛИНИТЕ", който може да се залепи на таблото. Е изгубих го но мисля , че не е проблем да се направи саморъчно. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

МЕДИЦИНСКИ ФАКТИ СРЕЩУ ДВИЖЕНИЕ С ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ

 

(Изпратено от Drivers Agains Daytime Running Lights - UK до всички членове на Европейската комисия)

За да онеправдае от медицинска гледна точка дневните светлини, Европейската комисия обръща вниманието на учените към мнението на посочен от тях експерт по очни болести, който се произнася относно въздействието на продължителното осветяване и заслепяване върху зрението на водачите. Проблемът е още по-сериозен, тъй като светлините на повечето превозни не са пригодени за дневна употреба и използват класически крушки с висок интензитет на осветеност.

 

Най-новите изследвания в областта на офталмологията включват ретината, сетивната- и електро-физиология. Свързани с това явления са така наречената слепота, породена от движещи се предмети и неволна (подсъзнателна) слепота - и двете резултат от физиологията на човека и начина по който работи мозъкът. Именно изследванията над тези явления категорично доказват, че шофирането със запалени светлини денем води до катастрофи!

 

Д-р Петер Хайлих, световно признат професор по офталмология към Виенския университет, продължава активно да прави изследвания върху тези негативни ефекти. Терминът, който той най-често използва е „краткотрайна визуална памет” и се отнася до факта, че хората не сме еднакво внимателни към всички обекти в полезрението си, по начина по който интуитивно считаме или го имаме за даденост.

 

Дразнители, като светлини на фарове, изострят това явление и правят по-възможно обекти в зрителното поле да изчезнат напълно за кратък период от време. Както д-р Хайлих отбелязва, това е най-вероятната причина участници в инциденти след това да казват, че не са видели другия – не понеже като цяло са били невнимателни, а заради физиологичния ефект на „кратковременна визуална памет”.

 

Следният сайт е отлична илюстрация на този факт: www.michaelbach.de/ot/mot_mib/index.html

 

Източник: http://dadrl.hit.bg/2-medical.html

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хммм... аз лично целогодишно си карам с включени фарове... станало ми е навик, като слагането на колан :) Ще е добра идея да се добави и една анкета, да заформим дискусия.

 

Иначе за теста - наистина действа, но само ако стоиш неподвижен и съсредоточен в една точка... аз съм много шавлив човек - не ме свърта на едно място... и като си въртиш главата, мозъкът постоянно асимилира информацията отново и отново... тогава и половин час да имаш светещи петна с еднакъв интензитет, постоянно ще ги фокусираш.

 

По интересно, обаче, е когато си сваля очилата... аз нося диоптер 1.25 и по принцип винаги си нося очилата... на този тест, ако съм със свалени очила, дори да съм съсредоточен само в центъра, без да мигам и шавам - без очила всичко остава без промяна. Виждам и трите странични точки без промяна... размазани, но ги виждам! С очила, когато имам фокус, точките изчезват за около минута, ако не мърдам и не мигам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е уредено със закон и анкатата се обезсмисля. Интересен е сайта с теста на зрението. Като се загледаш в една от точките и някой почват да изчезват. Нещо подобно съм преживявал в задръстванията на магистралата. Няколко пъти можеше да ударя предния автомобил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То много безумия са уредени със закон, но това не ги прави нещо друго. А и горе пише за или провив, така, че все пак въпросът опира личното отношение, като моето е строго негативно. Считам, че когато се налага, един шофьор сам ще си ги включи. И не мисля, че в градския трафик, особено в слънчев /а и не толкова/ ден тези фарове служат за нещо. А ако погледнем чисто практически, ако оставим настрана изследванията на учените, освен да те приближават до закупуването на нова крушка, нищо друго не правят. А, да, през деня е много гот да караш на дълги и да заслепяваш малко или много този пред теб. При стъмване, лек валеж, мъгла и т.н. хората сами си реагират. По магистралите.....да кажем хайде, добре. Но иначе си е пълна безсмислица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При стъмване, лек валеж, мъгла и т.н. хората сами си реагират. По магистралите.....да кажем хайде, добре. Но иначе си е пълна безсмислица.

 

Де да беше така, при случаите на намалена видимост и всички да реагират. На такива куриози съм се нагледал. Когато деня е мрачен или пък преди смрачаване - точно тогава са най-необходими фаровете, ама за съжаление се срещат хора дето сигурно си мислят, че като не пускат фарове - пестят нещо. А пък те такива са направо - опасни за движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, че в скоро време,ще има предложение за целогодишно шофиране с включени светлини... :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С моя цвят, ако изпреварваш срещу мен в слънчен зимен ден и аз съм без включени фарове, ще ме видиш, когато се блъснем.

Не напразно се шегувам, че имам "Стелт" покритие на колата.

Една проста сметка показва, че една нова аудиосистема при 25% мощност харчи колкото късите на колата.

На старата кола бях направил система, която включваше късите 15 секунди, след като заработи двигателя.

Въпреки това за 7 години не съм сменил нито една крушка на фаровете.

Ако направим другата сметка - колко ще ми струва, ако ме спрат, че не съм включил фаровете. Дали ще излезе повече от цената на крушката.

И колко ще ми струва, ако някой пешеходец не ме види и го кача на предния капак.

За заслепяването - карането на дълги, а аз бих добавил и с китайски ксенон монтиран в кварталния гараж от жичкаджия, който не прави разлика между ксенон и би-ксенон и изкарва убийци на пътя - си напълно прав и всеки ще го признае.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Де да беше така, при случаите на намалена видимост и всички да реагират. На такива куриози съм се нагледал. Когато деня е мрачен или пък преди смрачаване - точно тогава са най-необходими фаровете, ама за съжаление се срещат хора дето сигурно си мислят, че като не пускат фарове - пестят нещо. А пък те такива са направо - опасни за движение.

 

На мен лично напоследък също почти всяка ВЕЧЕР ми се случва поне един да КАРА БЕЗ фарове, но идиоти винаги ще има, което не осмисля изменението в закона. Но ако има където трябва контролен орган и той си свърши работата, другата вечер няма да видя нито един. А не да ми изравняват глобите за превишена скорост с тези на непредумишленото убийство....Но принципно си прав.

 

С моя цвят, ако изпреварваш срещу мен в слънчен зимен ден и аз съм без включени фарове, ще ме видиш, когато се блъснем.

Не напразно се шегувам, че имам "Стелт" покритие на колата.

Една проста сметка показва, че една нова аудиосистема при 25% мощност харчи колкото късите на колата.

На старата кола бях направил система, която включваше късите 15 секунди, след като заработи двигателя.

Въпреки това за 7 години не съм сменил нито една крушка на фаровете.

Ако направим другата сметка - колко ще ми струва, ако ме спрат, че не съм включил фаровете. Дали ще излезе повече от цената на крушката.

И колко ще ми струва, ако някой пешеходец не ме види и го кача на предния капак.

За заслепяването - карането на дълги, а аз бих добавил и с китайски ксенон монтиран в кварталния гараж от жичкаджия, който не прави разлика между ксенон и би-ксенон и изкарва убийци на пътя - си напълно прав и всеки ще го признае.

 

Ами...ако няма закон няма да те спрат за изключени светлини. Ако пешеходеца не те види - да се е огледал. В края на краищата не караме прозрачни коли. Той ако пресича като кон с капаци или бяга през околовръстното надали фаровете ще са това което ще го спаси. Колкото до зинмия ден и изпреварването - ами ето ти чудната логика. Да забраним движението на всички коли с твоя цвят между ноември и март. Съгласен ли си ? Колкото до ксенона - и с халоген пак си свети лошо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ги гася цяла година. На мен лично ми харесва колите срещу мене да са с светнати фарове, защото ги забелязвам от далече и внимавам. Коли без включени светлини, просто ми убягват от погледа и като ги видя после по-близо се стряскам и ги псувам. Ми така де, да нямат електромери да ги е...?

Святкай фаровете, за да може такива като мене бльонове да те виждат. Това е. То не е философия. Ей по това време на годината към 4-5ч иди да видиш колата отсреща ако не кара на фарове. Пък ако е и сива малииииииии, ще го отнеса кат пич.

 

Модераторски контрол: Колега, обърнете внимание на правописа си! Срамота е, да сте Член на клуба и да се налага да Ви модерирам мнението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се кара с пуснати светлини си има предимства и както каза DJ-я си има и негативи.Спорен е въпроса според мен.Аз ще се съобразявам с закона за да си нямам главоболия.

Проблем при мен ще е ,че не ми работи зумера и като отворя вратата да слизам при пуснати светлини не ми сигнализира и ги забравям.После пак инвестиции в нов акумолатор :tok:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да забраним движението на всички коли с твоя цвят между ноември и март. Съгласен ли си ?

Нямам нищо против. :icon_thumbup:

И без това през зимата не карам, ако не ми е крайно наложително.

Улицата, на която живея от 7 години никога не е била снегопочиствана, а и в апартамент като живеех никой не влизаше да чисти снега в квартала.

Като избирах колата гледах да има ABS, ESP и т.н. системи за сигурност, но като се сетя колко коли нямат тия системи и летят като камикадзета, ползата от тях е никакво. Аз ще спра на време, но колегата зад мен едва ли ще усмее. И после чакай за нов заден спойлер, стопове, калници и т.н. Още като взех колата от София (БС) съвсем нова новиничка и на 40-50 км преди Видин един щеше да ми скощи върху диаманта. Като чух че свирят гуми и газ до дупка. :drag: :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам нищо против. :icon_thumbup:

 

Че има безсмъртни това ясно. Макар, че едно време единствената електроника по колите беше касетофона :) и катастрофите бяха ако не рядкост, то поне далеч от днешния брой. Просто задкормилните устройства вече са "перфектни". Но ако говорим сериозно, както нямаш нищо против, така ако се случи ще ходиш през ден да даряваш в парламента по някой молотов. Смисълът според мен е, че не може просто ей така с някави крайни закони да отчиташ дейност. Просто трябва да има контрол. Така ако някой почете тук, излиза, че хората с бели и бежови коли са почти невидими за околните, по-късно се оказва, че и тъмните също са такива, светлите коли срещу теб или са мираж, или се различват най-малко от 3 метра, а при някакво притъмняване, паднал сняг или нещо подобно автоматично полуослепяваме. Има подобни моменти, в които зрението наистина се напряга, но все пак при правилно изпреварване на прав участък нещата не са толкова трагични. При неправилно, или каквото и друго да е, колата отсреща и оранжева да е, със зелен таван все тая. Че окото по трудно различава определени цветове при опредлени условия - спор няма. Но ставаше въпрос за безогледното налагане на недообмислени закони, и абсолютното несъобразяване с простата истина, че ако едно нещо е по определен начин на 2000 км, не значи, че по цялата земя ще е така. :icon_n_dunno: Манталитета ни трябва да се промени, не да копираме безогледно....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядасвай! Нали знаеш, че сме независими, защото нищо не зависи от нас. :giggle:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядасвай! Нали знаеш, че сме независими, защото нищо ни зависи от нас. :giggle:

Именно...Докога ? :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам нищо против да се кара с включени светлини. Това за нас не е голям проблем, но сме още млади! А я се сетете, колко камикадзета на по 80 години се возят в разни Жигулатори? Какви са нашите реакции и какви са техните..... На дълъг път почти винаги си включвам фаровете, особено на магистрала и в планината! За магистралата е ясно, а в планината - заради сенките на дърветата. Светло-тъмно, кой колко вижда, това е съмнително и относително, затова помагат фаровете.

Нямам нищо против тази разпоредба на закона, макар да съм ви надувал главите с моя акт за невключени светлини и 4, 5 месечното ми разтакаване, докато си получа талона и 10 лв глоба.

Имам против, обаче начинът, по който се изпълняват наказанията и работата на КАТ и пр. заинтересовани служби, които мотат хората с месеци за такава дреболия! ТЕ ТОЧНО ТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ПРОМЕНИ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се кара с пуснати светлини си има предимства и както каза DJ-я си има и негативи.Спорен е въпроса според мен.Аз ще се съобразявам с закона за да си нямам главоболия.

Проблем при мен ще е ,че не ми работи зумера и като отворя вратата да слизам при пуснати светлини не ми сигнализира и ги забравям.После пак инвестиции в нов акумолатор :tok:

 

Няма минуси. 100 вата за 100 киловатов генератор всеки може да си сметне какво натоварване са. Аз съм за да се направят задължителни през цялата година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма минуси. 100 вата за 100 киловатов генератор всеки може да си сметне какво натоварване са. Аз съм за да се направят задължителни през цялата година.

 

Ти го изкара ВЕЦ бе :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МЕДИЦИНСКИ ФАКТИ СРЕЩУ ДВИЖЕНИЕ С ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ ...

Източник: http://dadrl.hit.bg/2-medical.html

 

 

Доколкото съм наясно с очите...

 

Очите, образно казано, имат много "пиксели" в центъра и много по-малко в периферията. За сметка на това разполагат с най-бързия "компютър" за анализ на изображението - човешкия мозък. На него му се налага да допълни (екстраполира. интерполира, усредни и т.н. :)) липсващите части от образа (липсващите пиксели) - особено в периферията. При по-бавно движещи се обекти няма проблем и не се забелязват липси.

 

В случая на анимацииката на сайта се получава следното: Имаме движещ се фон и стационарни точки. Няма значение коя точка гледате, другите винаги ще изчезват. И съвсем естествено защото:

1. Точките са в периферията

2. Фона се движи

3. Дзверите се от близко в монитора.

Всичко е тенденциозно разбира се. Получава се че на мозъка му се налага да допълва информацията за липсващите части от движещ се фон - и го прави върху неподвижните точки - елементарно.

 

Я се отдалечете на 3-4 метра от монитора и пробвайте - ще изчезнат друг път, защото вече не са в периферията, а в центъра, при многото "пиксели" :), а там мозъкът не се лъже :)

 

С две думи, някой пак е взел тлъст хонорар от Комисията :)

 

Включвайте си фаровете, аз го правя целогодишно :)

 

Наздраве

 

PS Една задачка от мен: защо в огледалото се сменя само ляво с дясно, а не горе с долу? Има и други интересни неща, ама за сега само това :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...