didipov Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Акумулатора е сравнително новичък на няколко месеца-необслужваем, върти и пали нормално. Какво ми прави впечатление-вечерно време(тъмно) при пуснати фарове когато включа вентилатора на парното ми премигват фаровете, гадно, досадно... Реших да меря напрежения на акумулатора: оказа се 14,2в. при работещ двигател(без консуматори) и 13,6в. след поне половин часов престой. Мерих също и на клемите на алтернатора разликата бе около 0,1-0,2в., което автоматично изключва лоша връзка на силовите кабели. Въпреки това разглобих, почистих всички силови връзки, резултатът пак си е същия ПРЕМИГВАМ ЯКО. Реших да меря с помощта на приятел при работещ двигател и момент на включване на вентилатора или там някакъв по сериозен консуматор-мултимерът нали е цифров=инертен но все пак ми показа спад на напрежението с около 0,8-1в за кратко време и от 14,2 се установи на 13,9в. Очевидно е че имам проблем но къде да го търся диодния блок, или регулаторът? Когато оставя галанта да работи на обороти при включени фарове, двигателя започва да се затормозява, следователно имам някакво зареждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Колега, според мен имаш проблем с недобра връзка някъде, или зацапване с масло. Клемите на акумулатора чисти ли са? Провери дали са достатъчно добре стегнати, и да не се въртят... Ако имаш възможност, пробвай с друг акумулатор дали остава проблема. Чак след като си абсолютно убеден, че всичко е идеално чисто и здраво свързано, чак тогава се чуди за диодни блокове и регулатори. Както го описваш, проблемът не е в тези неща според мен, а си е в кофти връзка с акумулатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 ...Очевидно е че имам проблем но къде да го търся диодния блок, или регулаторът? Когато оставя галанта да работи на обороти при включени фарове, двигателя започва да се затормозява, следователно имам някакво зареждане. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifАко двигателя започва да се затормозява при включване на фаровете... :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: , май двигателя е за смяна Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Ако двигателя започва да се затормозява при включване на фаровете... :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: , май двигателя е за смянаНе е така, колега... На човека му се губят токовете някъде, от там е цялата работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didipov Публикувано 2 декември 2011 Автор Сподели Публикувано 2 декември 2011 Според мен е нормално като включва всички светлини, отопление на стъкло, огледала, вътрешно осветление, климатроник на макс(е сега май само върти вентилатора), да усетя някакво затормозване на двигателя. Клемите на акумулатора съм ги свалял, както и всички силови връзки (от двигател към купе -тук имаше съвсем леко окисляване и си помислих че съм открил проблема, но нееее, акумулатор към купе,свалях също и силовия от генератора). Единствено не съм пробвал с друг акумулатор(мисля си че щом върти енергично не би трябвало причината да е в него, но знае ли човек): все пак ще помоля съседа да свали неговия и да пробвам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
juvigy Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 При запален двигател и 0 консуматори би трябвало да ти показва 14.2 -14.3 волта.Като включиш всичко дето се сетиш и замериш пак би трябвало да ти показва 14.1 - 14.3. Ако е под 14 волта значи имаш проблем - хлабав ремък , позаминал алтернатор , и тн.Обикновено тея проблеми прецакват и акумолатора , така че гледай да ги остраниш бързо.При изключен двигател и 0 консуматори откачи масата и замери дали имаш консумация на ток.Всичко по голямо от 0,1А/Ч си е проблемно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 И аз това ще те посъветвам,провери си колата за утечка.Като сложиш уреда да мери на ампери,трябва да ти показва 0,03-0,05,максимум 0,08.По-нагоре вече не е добре работата.Ако имаш такава работа,започваш един по един да откачаш бушоните,докато намериш проблемната линия-откачаш,гледаш показанията,няма промяна,закачаш бушона и така докато излезе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Колеги, в какъв филм го хвърляте човека. Той говори за премигващи фарове в момента на вкл. на вентилатор или друг мощен консуматор, а вие го карате да мери утечки.Колега didipov, има някъде слаба връзка, но няма да е в дебелите жици, а по-скоро в тънките. Провери си веригите на фаровете и най-вече да не са охлабени куплунзите към самите крушки.Когато мериш напрежението в момента на вкл. на вентилатора при пуснати фарове, мери на самите фарове, не при алтернатора. А както описваш работата на алтернатора, много автомобили могат само да мечтаят за такива стойности на зарядно напрежение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Акумулатора е сравнително новичък на няколко месеца-необслужваем' date=' върти и пали нормално[/quote'] не съм пробвал с друг акумулатор(мисля си че щом върти енергично не би трябвало причината да е в него провери си колата за утечка:icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: При утечка няма да може да запали ИЗОБЩО При запален двигател и 0 консуматори би трябвало да ти показва 14.2 -14.3 волта.Като включиш всичко дето се сетиш и замериш пак би трябвало да ти показва 14.1 - 14.3. Ако е под 14 волта значи имаш проблем - хлабав ремък ' date=' позаминал алтернатор , и тн.[/quote'] 13,6-13,8волта на клемите при включени всички консуматори е НАПЪЛНО НОРМАЛНО Колеги, в какъв филм го хвърляте човека. Той говори за премигващи фарове в момента на вкл. на вентилатор или друг мощен консуматор, а вие го карате да мери утечки Абсолютно :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 Мойто предположение е за калпава(разпоена) спойка в алтернатора.Имал съм подобен проблем и симптомите бяха същите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 (редакция) И аз да дам моите 5ст.... На Маздата на баща ми беше същото положението, и беше липса на маса от акумулатора към двигателя .. абсолютно същите симптоми .. като разбутах дебелия кабел идващ от минуса там където се закача за мотора (в случая една планка при скоростите), е направо ми остана в ръцете планката, толкова беше ръждясала .. пуснах нов кабел до болт в главата и решихме проблема .. премери между минуса на акумулатора и мотора какво е съпротивлението .. не трябва да има никакво .. и 2-3 ома да има, като се натовари има голям пад .. иначе алтернатора си взема маса от самия мотор, и ако връзката от там до акумулатора е зле .. това е резултата .. Редактирано 2 декември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 2 декември 2011 Сподели Публикувано 2 декември 2011 %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifЕЕх, изпревари ме. Тъкмо щях да си пиша предположението че е от масат-та проблема и докато изчета постовете и си го написал вече И аз да дам моите 5ст.... На Маздата на баща ми беше същото положението, и беше липса на маса от акумулатора към двигателя .. абсолютно същите симптоми .. като разбутах дебелия кабел идващ от минуса там където се закача за мотора (в случая една планка при скоростите), е направо ми остана в ръцете планката, толкова беше ръждясала .. пуснах нов кабел до болт в главата и решихме проблема .. премери между минуса на акумулатора и мотора какво е съпротивлението .. не трябва да има никакво .. и 2-3 ома да има, като се натовари има голям пад .. иначе алтернатора си взема маса от самия мотор, и ако връзката от там до акумулатора е зле .. това е резултата .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didipov Публикувано 5 декември 2011 Автор Сподели Публикувано 5 декември 2011 Както бях писал по-горе всички силови връзки са свалени почистени и обратно на място(единствено ми направи впечатление че кабела който свързва двигател с купе-маса, който е многожилен плетен е окислен,но като го огъвах не се троши или разпада. За това реших че е ОК). Вчера пробвах с друг акумулатор- същата работа, причината не е в него. Друг симптом на който не бях обърнал внимание-шум (виене) от говорителите на сд-то , когато е усилено съвсем слабо. Колкото и да не ми се иска май ще свалям алтернатора... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 (редакция) Както бях писал по-горе всички силови връзки са свалени почистени и обратно на място(единствено ми направи впечатление че кабела който свързва двигател с купе-маса, който е многожилен плетен е окислен,но като го огъвах не се троши или разпада. За това реших че е ОК). Вчера пробвах с друг акумулатор- същата работа, причината не е в него. Друг симптом на който не бях обърнал внимание-шум (виене) от говорителите на сд-то , когато е усилено съвсем слабо. Колкото и да не ми се иска май ще свалям алтернатора... Виенето също е признак на лоша маса .. там търси по-внимателно .. хвани един мултицет и мери съпротивление между главата и минуса и между болта на вратата и минуса при пуснати консуматори бе човек.. най-лесно е.. Редактирано 5 декември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didipov Публикувано 5 декември 2011 Автор Сподели Публикувано 5 декември 2011 Любо, благодаря за помощта. Току що мерих всички кабели и уредът ми показва едни и същи показания все едно съм дал на късо сондите му. Сетих че може да ме мята на върбата, проверих колко струва един многожилен силов кабел и поръчах. Щом го сменя ще видя дали ще има промяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 (редакция) Знам че ставам досаден, а също така не е задължително проблема да е там където на мен ми се е случило веднъж, но не случайно ти казвам да мериш не кабелите, а между някъде по мотора и минуса на акумулатора, както и между някой болт по купето и минуса на акумулатора, и това при пуснати повече консуматори, т.е. ако има евентуална лоша връзка, тя да е под товар.. а ако излезе алтернатор, ето ти проверено няколкократно място, където могат да ти го рециклират качествено, както и където може да си купиш качествени резервни части на добри цени:http://www.fransizkup.com/index.php?lang=bgНапример електронните им компоненти са американски и те си ги внасят и примерно реле-регулатор за Пасат заедно с четките - 14лв - на мен ми звучи добре. Редактирано 5 декември 2011 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeny Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 При включени фарове на дълги и вентилатора на парното на максимум измери (с мултицет включен на обхват 2V) от + на динамото до + на акумулатора и от корпуса на динамото тоест минуса му до - на акумулатора при това положение само може да се види има ли пад на напрежение, да мериш съпротивленито с ометър е безмислено.При тези връзки може да се измери само по този начин,ако имаш жужене на говорителите може да е от междунамотково късо на статора или ротора на динамото може и някой диод да е избил също така може да е и от бобините свещите кабелите затова първо провери пада по описания от мен начин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Без да се заяждам, с цел да се образовам, питам: каква е точно разликата дали се мери напрежение или съпротивлението върху което то евентуално пада, т.к според закона на ОМ те са директно свързани, защото в случая за който писах отначало, аз си го хванах именно като съпротивление проблема. Мултицета е по-точен като волтметър ли :icon_hmm: ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evgeny Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Много е просто точно по закона на ом е U=R.I ако примем че сапротивлението на веригата е 0,01ом консумацията при включени фарове и перка на парното на макс да е 50А то получаваме пад в веригата0,5V което е много.Не вярвам да разполагаш с мултицет който да мери точно под 0,5 ома затова с волтмера е много по точно.Ако напрежението е по голямо от 0,1V се пускат дублиращи кабели по лесно и ефективно е от почистването на старите.Ако динамото е 100А колкото е моето 6-10mm2 е достатъчно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Четох, четох, че накрая започнах да се ядосвам... защо вкарвате човека във филм, който не съществува? Описания от него "проблем" не е такъв, съвсем нормално е да има известен пад на напрежението когато има включени консуматори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 13,6-13,8волта на клемите при включени всички консуматори е НАПЪЛНО НОРМАЛНО 13.8 да, но 13.6 никак не е нормално ..:no2:При 13.7V сервизите не ти подпечатват гаранционната на акумулатора .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Четох, четох, че накрая започнах да се ядосвам... защо вкарвате човека във филм, който не съществува? Описания от него "проблем" не е такъв, съвсем нормално е да има известен пад на напрежението когато има включени консуматори.Защото, колега, самият той си казва, че му се струва гадно и досадно да му премигват фаровете, когато реши да си пусне парното. Освен това, да ти премигват фаровете при такова нещо не е нормално! Това не е ВАЗ, АЗЛК или КАМАЗ... :icecream: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 Защото, колега, самият той си казва, че му се струва гадно и досадно да му премигват фаровете, когато реши да си пусне парното. Освен това, да ти премигват фаровете при такова нещо не е нормално! Това не е ВАЗ, АЗЛК или КАМАЗ... :icecream: :mitsu-smiley: Аз казах каквото мисля по темата, нека колегата да смени каквото иска и после да сподели дали е решил проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stefan Naydenov Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 (редакция) Аз казах каквото мисля по темата, нека колегата да смени каквото иска и после да сподели дали е решил проблема.Аз също казвам каквото мисля. В никакъв случай не се заяждам... На мен фаровете ми премигват само, когато върти стартера. В началото, като взех колата, премигваха и като пусна мигачите, но това беше защото пичовете от автокъщата не бяха затегнали клемите на акумулатора, когато са го сменяли...На старата кошница фаровете премигваха и при включването на електронната перка за охлаждане на радиатора. Но при нея перката се включваше от раз на максимална степен (тя беше доста мощна), а не като при Галанта - перките започват да въртят съвсем леко в началото - тоест, няма резки пикове в консумацията на ток. Премигването на фаровете си е показател за внезапен пад на напрежението, което впоследствие се възстановява (ако е само премигване, а не постоянно мъждукане). Този пад на напрежение се получава при рязко и моментно увеличаване на консумирания ток. Такова моментно увеличаване се получава или при прескачане на ел-дъга (тоест - недобра връзка някъде), или при моментно натоварване на даден консуматор (тоест - ако например лагер или втулка на вентилатора на парното, упражнява механично съпротивление, и докато перката завърти, в намотките на двигателя се получава такава повишена консумация ток, която може и да стопи намотките)... Между другото, всички тези разсъждения ме навеждат на мисълта, че може връзките към моторчето на парното да са зле някъде. Или самото моторче да има механичен проблем, който да води след себе си електрически. Ако премигването е изразено само при ползването на този консуматор, значи от самия него си е проблема! Поправете ме ако греша. Искам също да допълня, че подобни електрически проблеми изобщо не са за пренебрегване, и могат да доведат до много опасни последици, да не дава Господ! Редактирано 5 декември 2011 от Stefan Naydenov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 5 декември 2011 Сподели Публикувано 5 декември 2011 13.8 да, но 13.6 никак не е нормално ..:no2:При 13.7V сервизите не ти подпечатват гаранционната на акумулатора ..Ейй, как ме пресичаш, така да е, казах го щото колегата твърдеше че ако пада под 14,1волта значи не е в ред...иначе не съм ходил да го меря, стрелях интуитивно, т.е. по памет :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.