Премини към съдържание

Диоден блок, релерегулатор...


didipov

Препоръчано мнение

Акумулатора е сравнително новичък на няколко месеца-необслужваем, върти и пали нормално. Какво ми прави впечатление-вечерно време(тъмно) при пуснати фарове когато включа вентилатора на парното ми премигват фаровете, гадно, досадно... Реших да меря напрежения на акумулатора: оказа се 14,2в. при работещ двигател(без консуматори) и 13,6в. след поне половин часов престой. Мерих също и на клемите на алтернатора разликата бе около 0,1-0,2в., което автоматично изключва лоша връзка на силовите кабели. Въпреки това разглобих, почистих всички силови връзки, резултатът пак си е същия ПРЕМИГВАМ ЯКО. Реших да меря с помощта на приятел при работещ двигател и момент на включване на вентилатора или там някакъв по сериозен консуматор-мултимерът нали е цифров=инертен но все пак ми показа спад на напрежението с около 0,8-1в за кратко време и от 14,2 се установи на 13,9в. Очевидно е че имам проблем но къде да го търся диодния блок, или регулаторът? Когато оставя галанта да работи на обороти при включени фарове, двигателя започва да се затормозява, следователно имам някакво зареждане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колега, според мен имаш проблем с недобра връзка някъде, или зацапване с масло. Клемите на акумулатора чисти ли са? Провери дали са достатъчно добре стегнати, и да не се въртят... Ако имаш възможност, пробвай с друг акумулатор дали остава проблема. Чак след като си абсолютно убеден, че всичко е идеално чисто и здраво свързано, чак тогава се чуди за диодни блокове и регулатори. Както го описваш, проблемът не е в тези неща според мен, а си е в кофти връзка с акумулатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Очевидно е че имам проблем но къде да го търся диодния блок, или регулаторът? Когато оставя галанта да работи на обороти при включени фарове, двигателя започва да се затормозява, следователно имам някакво зареждане.

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
Ако двигателя започва да се затормозява при включване на фаровете... :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: , май двигателя е за смяна
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателя започва да се затормозява при включване на фаровете... :icon_doh: :icon_doh: :icon_doh: , май двигателя е за смяна

Не е така, колега... На човека му се губят токовете някъде, от там е цялата работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е нормално като включва всички светлини, отопление на стъкло, огледала, вътрешно осветление, климатроник на макс(е сега май само върти вентилатора), да усетя някакво затормозване на двигателя. Клемите на акумулатора съм ги свалял, както и всички силови връзки (от двигател към купе -тук имаше съвсем леко окисляване и си помислих че съм открил проблема, но нееее, акумулатор към купе,свалях също и силовия от генератора). Единствено не съм пробвал с друг акумулатор(мисля си че щом върти енергично не би трябвало причината да е в него, но знае ли човек): все пак ще помоля съседа да свали неговия и да пробвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При запален двигател и 0 консуматори би трябвало да ти показва 14.2 -14.3 волта.

Като включиш всичко дето се сетиш и замериш пак би трябвало да ти показва 14.1 - 14.3.

Ако е под 14 волта значи имаш проблем - хлабав ремък , позаминал алтернатор , и тн.

Обикновено тея проблеми прецакват и акумолатора , така че гледай да ги остраниш бързо.

При изключен двигател и 0 консуматори откачи масата и замери дали имаш консумация на ток.

Всичко по голямо от 0,1А/Ч си е проблемно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз това ще те посъветвам,провери си колата за утечка.Като сложиш уреда да мери на ампери,трябва да ти показва 0,03-0,05,максимум 0,08.По-нагоре вече не е добре работата.Ако имаш такава работа,започваш един по един да откачаш бушоните,докато намериш проблемната линия-откачаш,гледаш показанията,няма промяна,закачаш бушона и така докато излезе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в какъв филм го хвърляте човека. Той говори за премигващи фарове в момента на вкл. на вентилатор или друг мощен консуматор, а вие го карате да мери утечки.

Колега didipov, има някъде слаба връзка, но няма да е в дебелите жици, а по-скоро в тънките. Провери си веригите на фаровете и най-вече да не са охлабени куплунзите към самите крушки.

Когато мериш напрежението в момента на вкл. на вентилатора при пуснати фарове, мери на самите фарове, не при алтернатора.

А както описваш работата на алтернатора, много автомобили могат само да мечтаят за такива стойности на зарядно напрежение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е сравнително новичък на няколко месеца-необслужваем' date=' върти и пали нормално[/quote']

 

не съм пробвал с друг акумулатор(мисля си че щом върти енергично не би трябвало причината да е в него

 

провери си колата за утечка

:icon_doh: :icon_doh: :icon_doh:

При утечка няма да може да запали ИЗОБЩО :yes3:

 

При запален двигател и 0 консуматори би трябвало да ти показва 14.2 -14.3 волта.

Като включиш всичко дето се сетиш и замериш пак би трябвало да ти показва 14.1 - 14.3.

Ако е под 14 волта значи имаш проблем - хлабав ремък ' date=' позаминал алтернатор , и тн.

[/quote']

 

13,6-13,8волта на клемите при включени всички консуматори е НАПЪЛНО НОРМАЛНО :yes3:

 

 

Колеги, в какъв филм го хвърляте човека. Той говори за премигващи фарове в момента на вкл. на вентилатор или друг мощен консуматор, а вие го карате да мери утечки

 

Абсолютно :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мойто предположение е за калпава(разпоена) спойка в алтернатора.

Имал съм подобен проблем и симптомите бяха същите. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да дам моите 5ст.... На Маздата на баща ми беше същото положението, и беше липса на маса от акумулатора към двигателя .. абсолютно същите симптоми .. като разбутах дебелия кабел идващ от минуса там където се закача за мотора (в случая една планка при скоростите), е направо ми остана в ръцете планката, толкова беше ръждясала .. пуснах нов кабел до болт в главата и решихме проблема .. премери между минуса на акумулатора и мотора какво е съпротивлението .. не трябва да има никакво .. и 2-3 ома да има, като се натовари има голям пад .. иначе алтернатора си взема маса от самия мотор, и ако връзката от там до акумулатора е зле .. това е резултата ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif
ЕЕх, изпревари ме. Тъкмо щях да си пиша предположението че е от масат-та проблема и докато изчета постовете и си го написал вече :-)



И аз да дам моите 5ст.... На Маздата на баща ми беше същото положението, и беше липса на маса от акумулатора към двигателя .. абсолютно същите симптоми .. като разбутах дебелия кабел идващ от минуса там където се закача за мотора (в случая една планка при скоростите), е направо ми остана в ръцете планката, толкова беше ръждясала .. пуснах нов кабел до болт в главата и решихме проблема .. премери между минуса на акумулатора и мотора какво е съпротивлението .. не трябва да има никакво .. и 2-3 ома да има, като се натовари има голям пад .. иначе алтернатора си взема маса от самия мотор, и ако връзката от там до акумулатора е зле .. това е резултата ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както бях писал по-горе всички силови връзки са свалени почистени и обратно на място(единствено ми направи впечатление че кабела който свързва двигател с купе-маса, който е многожилен плетен е окислен,но като го огъвах не се троши или разпада. За това реших че е ОК). Вчера пробвах с друг акумулатор- същата работа, причината не е в него. Друг симптом на който не бях обърнал внимание-шум (виене) от говорителите на сд-то , когато е усилено съвсем слабо. Колкото и да не ми се иска май ще свалям алтернатора...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както бях писал по-горе всички силови връзки са свалени почистени и обратно на място(единствено ми направи впечатление че кабела който свързва двигател с купе-маса, който е многожилен плетен е окислен,но като го огъвах не се троши или разпада. За това реших че е ОК). Вчера пробвах с друг акумулатор- същата работа, причината не е в него. Друг симптом на който не бях обърнал внимание-шум (виене) от говорителите на сд-то , когато е усилено съвсем слабо. Колкото и да не ми се иска май ще свалям алтернатора...

 

Виенето също е признак на лоша маса .. там търси по-внимателно .. хвани един мултицет и мери съпротивление между главата и минуса и между болта на вратата и минуса при пуснати консуматори бе човек.. най-лесно е..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Любо, благодаря за помощта. Току що мерих всички кабели и уредът ми показва едни и същи показания все едно съм дал на късо сондите му. Сетих че може да ме мята на върбата, проверих колко струва един многожилен силов кабел и поръчах. Щом го сменя ще видя дали ще има промяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знам че ставам досаден, а също така не е задължително проблема да е там където на мен ми се е случило веднъж, но не случайно ти казвам да мериш не кабелите, а между някъде по мотора и минуса на акумулатора, както и между някой болт по купето и минуса на акумулатора, и това при пуснати повече консуматори, т.е. ако има евентуална лоша връзка, тя да е под товар.. а ако излезе алтернатор, ето ти проверено няколкократно място, където могат да ти го рециклират качествено, както и където може да си купиш качествени резервни части на добри цени:

http://www.fransizkup.com/index.php?lang=bg

Например електронните им компоненти са американски и те си ги внасят и примерно реле-регулатор за Пасат заедно с четките - 14лв - на мен ми звучи добре.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При включени фарове на дълги и вентилатора на парното на максимум измери (с мултицет включен на обхват 2V) от + на динамото до + на акумулатора и от корпуса на динамото тоест минуса му до - на акумулатора при това положение само може да се види има ли пад на напрежение, да мериш съпротивленито с ометър е безмислено.При тези връзки може да се измери само по този начин,ако имаш жужене на говорителите може да е от междунамотково късо на статора или ротора на динамото може и някой диод да е избил също така може да е и от бобините свещите кабелите затова първо провери пада по описания от мен начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без да се заяждам, с цел да се образовам, питам: каква е точно разликата дали се мери напрежение или съпротивлението върху което то евентуално пада, т.к според закона на ОМ те са директно свързани, защото в случая за който писах отначало, аз си го хванах именно като съпротивление проблема. Мултицета е по-точен като волтметър ли :icon_hmm: ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто точно по закона на ом е U=R.I ако примем че сапротивлението на веригата е 0,01ом консумацията при включени фарове и перка на парното на макс да е 50А то получаваме пад в веригата0,5V което е много.Не вярвам да разполагаш с мултицет който да мери точно под 0,5 ома затова с волтмера е много по точно.Ако напрежението е по голямо от 0,1V се пускат дублиращи кабели по лесно и ефективно е от почистването на старите.Ако динамото е 100А колкото е моето 6-10mm2 е достатъчно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох, че накрая започнах да се ядосвам... защо вкарвате човека във филм, който не съществува? Описания от него "проблем" не е такъв, съвсем нормално е да има известен пад на напрежението когато има включени консуматори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

13,6-13,8волта на клемите при включени всички консуматори е НАПЪЛНО НОРМАЛНО :yes3:

 

 

13.8 да, но 13.6 никак не е нормално ..:no2:

При 13.7V сервизите не ти подпечатват гаранционната на акумулатора ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох, че накрая започнах да се ядосвам... защо вкарвате човека във филм, който не съществува? Описания от него "проблем" не е такъв, съвсем нормално е да има известен пад на напрежението когато има включени консуматори.

Защото, колега, самият той си казва, че му се струва гадно и досадно да му премигват фаровете, когато реши да си пусне парното. Освен това, да ти премигват фаровете при такова нещо не е нормално! Това не е ВАЗ, АЗЛК или КАМАЗ... :icecream:

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото, колега, самият той си казва, че му се струва гадно и досадно да му премигват фаровете, когато реши да си пусне парното. Освен това, да ти премигват фаровете при такова нещо не е нормално! Това не е ВАЗ, АЗЛК или КАМАЗ... :icecream:

:mitsu-smiley:

Аз казах каквото мисля по темата, нека колегата да смени каквото иска и после да сподели дали е решил проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах каквото мисля по темата, нека колегата да смени каквото иска и после да сподели дали е решил проблема.

Аз също казвам каквото мисля. В никакъв случай не се заяждам...

 

На мен фаровете ми премигват само, когато върти стартера. В началото, като взех колата, премигваха и като пусна мигачите, но това беше защото пичовете от автокъщата не бяха затегнали клемите на акумулатора, когато са го сменяли...

На старата кошница фаровете премигваха и при включването на електронната перка за охлаждане на радиатора. Но при нея перката се включваше от раз на максимална степен (тя беше доста мощна), а не като при Галанта - перките започват да въртят съвсем леко в началото - тоест, няма резки пикове в консумацията на ток.

 

Премигването на фаровете си е показател за внезапен пад на напрежението, което впоследствие се възстановява (ако е само премигване, а не постоянно мъждукане). Този пад на напрежение се получава при рязко и моментно увеличаване на консумирания ток. Такова моментно увеличаване се получава или при прескачане на ел-дъга (тоест - недобра връзка някъде), или при моментно натоварване на даден консуматор (тоест - ако например лагер или втулка на вентилатора на парното, упражнява механично съпротивление, и докато перката завърти, в намотките на двигателя се получава такава повишена консумация ток, която може и да стопи намотките)...

 

Между другото, всички тези разсъждения ме навеждат на мисълта, че може връзките към моторчето на парното да са зле някъде. Или самото моторче да има механичен проблем, който да води след себе си електрически. Ако премигването е изразено само при ползването на този консуматор, значи от самия него си е проблема! Поправете ме ако греша.

 

Искам също да допълня, че подобни електрически проблеми изобщо не са за пренебрегване, и могат да доведат до много опасни последици, да не дава Господ!

Редактирано от Stefan Naydenov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

13.8 да, но 13.6 никак не е нормално ..:no2:

При 13.7V сервизите не ти подпечатват гаранционната на акумулатора ..

Ейй, как ме пресичаш, така да е, казах го щото колегата твърдеше че ако пада под 14,1волта значи не е в ред...иначе не съм ходил да го меря, стрелях интуитивно, т.е. по памет :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...