Премини към съдържание

didipov

Потребител
  • От него общо

    23
  • Регистрация

  • Беше тук

Местоживеене

  • Град
    sf

didipov's Постижения

Начинаещ

Начинаещ (3/14)

  • Първа Публикация
  • Сътрудник
  • Начален Разговор
  • Първа Седмица
  • Един месец

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Да съживяа малко темата. Проблема се оказа в релерегулатора. След като попадах на няколко дефектни бройки на знайни и незнайни фирми, накра си взех оригинален и такъв пик (премигване вече въобще няма)има пак спад но пренебрежимо малък.
  2. Благодаря за помощта на всички. Ако имаше сериозни сервизи в моя край нямаше да ми се налага да моля за помощ по форумите и да си припомням познанията по ел. техника. Премигването е достатъчно силно изразено, щом по време на движение някой колеги ме поздравяват(може би си мислят че им сигнализирам за патрулка). Направих опит да направя клип с телефона но качеството е толкова отвратително, че ме досрамя да го кача :icon_blush: . Така или иначе работата с алтернатора е много по голяма-тежка от тази да проверя веригата на въпросните големи консуматори (вентилаторите на парно, климатик), смятам да започна от там. Ако нищо не излезе... чак тогава се насочвам към алтернатора. Тази сутрин на път за работа се сетих да пробвам и това: надух музиката до край, пуснах фарове, парно включих си плафона и наблюдавах лампичката дали като удари бас-а ще реагира по някакъв начин - така си и светеше монотонно. Вярно че музиката не е кой знае каква (PIONEER DEH-P6000 4*50W), но за единия тест и сеир на околните :icon_rock: ...
  3. Фаровете са само признак, какво се случва с ел. инсталацията. При мерене дори и без фарове този пик си го има (в какъв диапазон не знам, показанията на мултимера спадат с около 2 волта, което си е предостатъчно за да реагират фаровете), но понеже те светят по силно от всичко друго в купето и извън него се забелязват най-отчетливо. Така или иначе ще свалям в събота алтернатора, моля колегите от Търново да споделят къде мога да му направя профилактика или евентуален ремонт.
  4. Преди да отворя тема тук имах посещение в два сервиза(В. Търново). Отговорът беше приблизително еднакъв: нищо му няма на галанта зарежда си перфектно, карай и не го мисли... А диагностиката беше 1. мерене на клемите на акумулатора и на генератора при работещ двигател на празен ход и при 2000оборота- показанията са такива каквито съм ги писал по-горе; 2.Натоварване на акумулатора с товарна вилка- и там всичко се оказа нормално. Да но аз не мога да се съглася че един автомобил от този клас ще с толкова калпаво изпълнена ел система. Че то с предишния ми пасатор 94 набор не съм имал такива терзания!!!
  5. Значи е нормално да се включва. Ииии пак в изходна позиция. Защо се получава такъв пик/спад? Поне до колкото виждам вентилатора се сваля по-лесно от алтернатора. Ще започна от него: първо връзки, после втулки(но като го въртя на ръка си се движи много лекичко почти не оказва съпротивление).
  6. Насочвам вниманието си към охлаждащата перка на радиатора. По неизвестни за мен причини се включва заедно с тази на парното(въобще не знам дали така трябва да бъде) и от там явно консумацията става дооооста големичка и фаровете реагират.
  7. Така: както ме посъветва колегата Evgeny мерих спад на напрежение на силовите проводници при вкл. всички консуматори и работещ двигател. Всички напрежения бяха в границите от 50-200mV, като максимума беше измерен на проводника който свързва двигателя с купето- "масата". При тази постановка след около 5 мин. мерене, на клемите на акумулатора имах 14,01V, а на генератора 14,00V. И в този момент като ми се включи перката на двигателя за миг мултимера показа 12V и отново се установи на 14V. Реших да изчакам докато се изключи - е при изключването нямаше никакво колебание. Вече се виждам в чудо с тези токове.
  8. Любо, благодаря за помощта. Току що мерих всички кабели и уредът ми показва едни и същи показания все едно съм дал на късо сондите му. Сетих че може да ме мята на върбата, проверих колко струва един многожилен силов кабел и поръчах. Щом го сменя ще видя дали ще има промяна.
  9. Както бях писал по-горе всички силови връзки са свалени почистени и обратно на място(единствено ми направи впечатление че кабела който свързва двигател с купе-маса, който е многожилен плетен е окислен,но като го огъвах не се троши или разпада. За това реших че е ОК). Вчера пробвах с друг акумулатор- същата работа, причината не е в него. Друг симптом на който не бях обърнал внимание-шум (виене) от говорителите на сд-то , когато е усилено съвсем слабо. Колкото и да не ми се иска май ще свалям алтернатора...
  10. Според мен е нормално като включва всички светлини, отопление на стъкло, огледала, вътрешно осветление, климатроник на макс(е сега май само върти вентилатора), да усетя някакво затормозване на двигателя. Клемите на акумулатора съм ги свалял, както и всички силови връзки (от двигател към купе -тук имаше съвсем леко окисляване и си помислих че съм открил проблема, но нееее, акумулатор към купе,свалях също и силовия от генератора). Единствено не съм пробвал с друг акумулатор(мисля си че щом върти енергично не би трябвало причината да е в него, но знае ли човек): все пак ще помоля съседа да свали неговия и да пробвам.
  11. Акумулатора е сравнително новичък на няколко месеца-необслужваем, върти и пали нормално. Какво ми прави впечатление-вечерно време(тъмно) при пуснати фарове когато включа вентилатора на парното ми премигват фаровете, гадно, досадно... Реших да меря напрежения на акумулатора: оказа се 14,2в. при работещ двигател(без консуматори) и 13,6в. след поне половин часов престой. Мерих също и на клемите на алтернатора разликата бе около 0,1-0,2в., което автоматично изключва лоша връзка на силовите кабели. Въпреки това разглобих, почистих всички силови връзки, резултатът пак си е същия ПРЕМИГВАМ ЯКО. Реших да меря с помощта на приятел при работещ двигател и момент на включване на вентилатора или там някакъв по сериозен консуматор-мултимерът нали е цифров=инертен но все пак ми показа спад на напрежението с около 0,8-1в за кратко време и от 14,2 се установи на 13,9в. Очевидно е че имам проблем но къде да го търся диодния блок, или регулаторът? Когато оставя галанта да работи на обороти при включени фарове, двигателя започва да се затормозява, следователно имам някакво зареждане.
  12. Стрелката се движи изключително лесно, единствено малко по трудничко се движи стрелката на бензиномера и си стои там където е било последното показание, но до колкото разбрах това е нормално. Направих и един друг експеримент при по-висока скорост - не знам колко но обортомера беше на 3800 показанието ми стана 0км\ч и при маналяване рязко достигна до 80. Това ме навежда на мисълта че си е заминал датчика.
  13. Здравей, колега какво стана разреши ли проблема със скоростомера. Къде, на кои пинове мериш сигнала идващ от датчика? Че при мен май нещата отиват към датчик (скоростомера ми работи само до 80км/ч-нагоре колкото и да ускорявам а то е очевадно скороста на таблото е 80)
  14. didipov

    Галант- дилема

    Първо здравейте, от опит казвам че с каквото и да третирате всичко е временно, до една година ръждичката е отново на лице. Тук говоря за старателно почистване на засегнатите участъци и използване на материали на карсистем. Така че не си харчете паричките напразно(като изключим задните веждички, там и аз не мога да ги гледам) карайте колите и им се радвайте
  15. Здравейте съфорумци, понеже няма раздел офтопик(или нещо от този род) си позволявам да постна темичката тук, ако модераторите решат да я изтрият или преместят... И така по темата: "Богатите пълнят хазната В чело "24 часа" извежда "Планът антидупка в бюджета: Слагат данък лукс". Изданието обяснява, че налогът ще засегне собствениците на яхти, коли над 150 к.с., жилища над 250 кв. м, без да се броят терасите, и влогове над 100 000 лв." Е какво да кажа само честито на всички "богаташи". Ако и тази глупост стане реалност, за какво махнаха акциза?
×
×
  • Създаване...